האיש הקשוח בעולם 2

// מאת יהונתן קופרברג

ב-22 בפברואר 2020, בלאס וגאס, נבדה, צפויים להיפגש בתוך זירה בפעם השנייה, בקרב על אליפות ה- WBC במשקל כבד, שני מתאגרפים – האלוף האמריקאי דיאונת'י ווילדר (42-0-1) והבריטי טייסון פיורי (29-0-1). השניים יגעו בכפפות ויתחילו להרביץ אגרופים אחד לשני במשך 12 סיבובים של 3 דק' או עד שאחד מהם יפול עד לספירת ה-10. כל זה יהיה למען חגורת התורכיז עם הדגלים עליה.

פיורי, ווילדר, אגרוף
Credit to "Deontay Wilder" facebook page

השניים נפגשו לראשונה בזירת האיגרוף לפני כשנה וחודשיים וכעבור 12 סיבובים הקרב נגמר בתיקו חמוץ מתוק. חמוץ לפינה הבריטית, פיורי, ששלט בכל הקרב והוביל בלוח הניקוד של רוב המומחים, ציפה לסיים את הערב עם ידו מורמת למרות שנפל פעמיים, פעם בסיבוב ה-9 ופעם בסיבוב ה-12. ואילו מתוק לפינה האמריקאית, כיוון שווילדר, שנראה די חובבני רוב הקרב, הצליח להנחית כמה מכות ואפילו הפיל את "מלך הצוענים" (כינויו של טייסון פיורי) עם ימנית ישרה שמיד אחריה נחתה וו שמאל אל סנטרו בסיבוב ה-12. לצירוף אגרופים שכזה ווילדר חיכה כל הקרב ולמשך כמה שניות, בזמן שפיורי שוכב מחוסר הכרה על הקאנבס, עולם האיגרוף חשב שהוא עשה זאת שוב, אך כביאת המשיח, פיורי קם לחיים והמשיך לשלוט בסיבוב, עד לסיום הקרב. כאשר החלטת השופטים נשמעה כשהוא אוחז בידם של שני האלופים, היה ניתן לראות את הפרצוף החמוץ של פיורי ואת אנחת הרווחה בפנים של ווילדר, ששמר על חגורתו.

לפני המפגש הראשון של השניים, ווילדר "המפציץ בארד", היה בחור אפרו אמריקאי, נצר למשפחת עבדים מאלבמה, שעד גיל 19 עבד במקדונלדס, לא נגע בכפפות האיגרוף ונכנס לספורט לאחר שאובחנה אצל ביתו מחלה והיה צריך כסף כדי לשלם על הטיפולים. זמן קצר לאחר מכן, ב-2008, הוא זכה במדליית הארד (משם כינויו "המפציץ בארד") באולימפיאדת בייג'ין באיגרוף חובבני והחל בקריירה שלו כמקצוען.

 

כשאדם מתחיל לעסוק בענף ספורט בגיל כל כך מאוחר, הוא יודע שעל שנים של עבודה קשה הוא חייב לפצות בכשרון מולד וזה אכן המזל שלו. ווילדר "בורך" בגובה של 2.01 מטרים וביד ימין קטלנית. עד למפגש הראשון עם טייסון פיורי, ווילדר אחז במאזן של 40-0-0, שבהם ניצח 39 בנוקאאוט. לא היה אדם שהצליח לעמוד מולו בתוך זירת האיגרוף מבלי ליפול. גם סטיברן האלוף, ששרד 12 סיבובים מול ווילדר בקרב בו המפציץ בארד עלה כטוען לאליפות והפסיד בהחלטת שופטים, לא יכל להימנע מיד ימין שהגיעה בסיבוב ה-1 של הקרב החוזר וסטיברן "חוסל" בנוקאאוט שהיה שייך יותר למהלך כדורסל מאשר איגרוף. וכאשר יש לך פגז בתור יד ימין, אין אדם שיכול לעמוד מולך למשך קרב שלם. וכך ווילדר הפך לאלוף הבלתי מנוצח, אך עם כוכבית של אחד שמרביץ ולא יודע באמת להתאגרף.

מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי ובפינה השניה של הזירה, עמד הכשרון של עולם האיגרוף, הילד הרע של הענף, טייסון פיורי. "מלך הצוענים", מתאגרף מעיר הפועלים של הממלכה המאוחדת ועם אבא מתאגרף, טייסון, הגיע למפגש הראשון בין השניים לאחר 3 שנים של הפסקה בהן הגיע למשקל של 174 קילוגרמים בעקבות דיכאון שגרם לו להתמכר לסמים ולרצות להתאבד. כאשר אדם שזכה בהכל ברגע מאבד מוטיבציה להמשיך להיות גדול, הדבר היחיד שנותר לו זה להתדרדר לתהום של התהילה.

טייסון פיורי
Credit to "Tyson Fury" Facebook page

פיורי מהרגע שנולד היה צריך להיות מתאגרף. כשאבא שלך קורא לך על שם המתאגרף המפחיד בהיסטוריה, מייק טייסון, הציפיות שאתה צריך לעמוד בהן עצומות, וכך היה. פיורי עלה בסולמות האיגרוף של המשקל הכבד, עד שהרוויח לעצמו קרב אליפות נגד האלוף ולדימיר קליצ'קו. באותו קרב בו פיורי עלה כאנדרדוג של 6 ל-1 וכשכל הסיכויים נגדו מול אלוף שלא הפסיד כבר 11 שנה, הוא הצליח להדהים את העולם וניצח בהחלטת שופטים ובכך לקח את כל החגורות שלו (WBA, IBF, WBO, IBO, הזירה והאליפות הליניאלית). לאחר מכן, כאמור, הוא לא ידע איך להתמודד עם ההצלחה והתרסק. פיורי איבד את כל חגורותיו חוץ מהחגורה הליניאלית ולאחר 3 שנים בהם היה בשפל, הוא התחיל לקבל עזרה על מנת לחזור לכושר בוא היה לפני. הוא ערך שני קרבות חימום על מנת לחזור לכושר ועלה להתמודד על החגורה מול ווילדר.

כשאר השניים נפגשו לראשונה, רק נותר לנו לשאול, איך הקרב יגמר, כי כאשר דייונת'י ווילדר נלחם, יש הרגשה תמיד שמשהו עומד לקרות, בדומה לסרט מלתעות, שרק מחכים לרגע בו הכריש יבוא ויטרוף את הסירה. אך טייסון פיורי הצליח להתמודד מול הכריש למשך קרב שלם ולמרות שננשך פעמיים, הוא עדיין גרם לו להיראות כמו דג זהב. אך כאמור זה לא הספיק לשופטים לנצחון.

 

היום, כשהקרב החוזר ממש מעבר לפינה וכאשר לכל אחד מהמתאגרפים היו שני קרבות בהם ווילדר הביס שני מתאגרפים באותה שיטה של כל ה-39 שקדמו להם, כאשר נראה שהוא מפסיד את הקרב, אך ברגע אחד משתמש בברכה שעל ידו ומנצח בנוקאאוט. בנתיים פיורי נלחם מול שני מתאגרפים בהם הוא ניראה טוב, וגרם להם להיראות כמו חובבנים, למרות שבקרבו השני נחתך עמוקות במהלך הקרב, דבר שגרם לרופא הזירה לבחון אותו.

השניים נכנסים לזירה כשווים על פי סוכניות ההימורים, ולא ניתן לנחש את זהות המנצח. לכן הדבר שיחיד שנותר הוא לעשות הוא לחכות ל- 22 בפברואר בו נראה את הקרב החוזר בין שני טיטאנים, מרביצים אגרופים אחד לשני למשך 12 סיבובים. רק אז נדע את זהותו של האיש הכי קשוח בעולם. טייק 2.

פיורי נגד ווילדר
Credit to "Deontay Wilder" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה צופים בזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח