דירוג הקהלים האירופאים

קהל הוא גורם משפיע במשחק הכדורגל. אוהדים יכולים להוות יתרון ולהיות שובר שיוויון במשחקים החשובים ביותר. השחקנים והמאמנים מושפעים פסיכולוגית כמעט תמיד מהאוהדים שלהם ושל יריבותיהן. בדרום אמריקה, באפריקה, באוסטרליה ובאסיה תוכלו למצוא הרבה מאוד קבוצות עם אוהדים פנאטים אבל אני אנסה דווקא להתמקד בסופורטרס הגדולים והמשפיעים באירופה.

כמעט ניכנסו לחמישייה: דינמו זאגרב, ויסלה קראקוב, באיירן מינכן, פנאתינאיקוס, פאוק סלוניקי. ועכשיו לחמשת הקהלים החזקים והמשפיעים ביותר באירופה:

5. אולימפיאקוס (יוון): במשחקי הבית והחוץ של המועדון היווני תמצאו אוהדים פנאטים מטורפים שמספקים הצגות ולא מעט רעש בכל משחק. לעיתים לא כל כך רחוקות, התצוגות האלו פוגעות בקבוצה והיא סופגת מדי שנה קנסות רבים על אבוקות, חזיזים, השלכת חפצים ועוד… זו בעצם הסיבה שקהל זה הגיע "רק" למקום החמישי והמכובד.

קהל אולימפיאקוס
Credit : Official Olimpiacos FC Facebook Page

4. לגיה ורשה (פולין): האוהדים של לגיה שוברים את כל המיתוסים הידועים על פולנים ומספקים כל משחק תצוגה מטורפת. הקבוצה זוכה להצלחות בזירה המקומית והקהל נותן לשחקנים, למאמנים ולצוות תחושה של שייכות. השירה האדירה של האוהדים מדרבנת את השחקנים להצליח ומפחידה את היריבות, ללא ספק לקהל זה השפעה ענקית על קבוצתו.

קהל לגיה ורשה
Credit : Official Legia Warszawa Facebook Page

3. גלאטסאריי (טורקיה): לטורקים האלו לא אכפת נגד מי, מתי או איך, מבחינתם זה בכלל לא משנה, הם תמיד ידעו לצבוע את כל האיצטדיון באדום צהוב בולט ולהוסיף שירה אדירה. בנוסף, במשחקים החשובים, תמיד ירהיבו ויספקו תפאורה מרשימה. הקבוצה בדרך כלל אינה מצליחה להעפיל מעבר לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך בכל משחק בשלב הבתים מוסיפים האוהדים המון צבע ורקע נהדר למשחק. אין ספק שביקור ב"טורק טלקום ארנה" הוא חוויה בלתי רגילה.

קהל גלטאסארי
Credit : Official Galatasaray Facebook Page



2. דורטמונד (גרמניה): על האוהדים האלו אין הרבה מה להוסיף. כל משחק ה"סינגל אידונה פארק" מפוצץ ויציע האולטרס נצבע בצהוב בולט במיוחד. האוהדים האלו לא באמת צריכים תפאורה כדי להיות מרשימים ביותר, בכל משחק הם מספקים את המונח שנקרא "קיר צהוב", היציע בנוי לגובה כך שהם יוצרים תמונות מרשימות ביותר מכל זווית שתרצו, ההשפעה שלהם על הקבוצה היא פשוט ענקית והם אחת הסיבות להצלחות של הקבוצה לאחרונה (להוציא את העונה החולפת). אני מניח שקוראים רבים יתווכחו איתי ויסבירו שהם ראויים למקום הראשון, אבל מבחינתי הם דורגו רק במקום השני מכיוון שהם הפכו לקהל כל כך מרשים רק בשנים האחרונות.

קהל דורטמונד
Credit : Official Borussia Dortmund Facebook Page

1. ליברפול (אנגליה): הרבה גבות אולי יורמו לאחר שיראו שדירגתי את ליברפול לפני דורטמונד, אך מבחינתי אין ראויים מהם למקום הראשון. הקבוצה לא זכתה להצלחות גדולות בחצי היובל האחרון, מלבד הזכייה בצ׳מפיונס ב2005, ובכל זאת, בכל משחק, האיצטדיון, שלא גדול במיוחד, מתמלא עד אפס מקום, האווירה מחשמלת וכל הקהל שר את השיר המפורסם ביותר בכדורגל האירופאי: "You'll never walk alone" (לעולם לא תצעדי לבדך). הקבוצה כנראה באמת לעולם לא תצעד לבדה אם אחרי כל כך הרבה זמן שהקבוצה לא זוכה להצלחות רבות, הקהל עדיין מגיע ומספק תצוגות מרגשות, ועם כאלו אוהדים, אין ספק שליברפול עוד תזכה בעתיד להצלחות. "!You'll never walk alone"

קהל ליברפול
Credit : Official Liverpool FC Facebook Page

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח