דירוג הישראלים עם סכומי ההעברה הגבוהים ביותר

עם פתיחתו של חלון ההעברות קיבלנו כבר 2 העברות ענק בקנה מידה ישראלי. האחת, ירדן שועה נקנה ע"י מכבי חיפה והפך לרכש היקר בתולדות המועדון עם סכום העברה משוער של 1.3 מיליון יורו. השניה, מכירתו של מנור סולומון לענקית האוקראינית, שחטאר דונייצק, בסכום ההעברה המוערך ב6 מליון יורו.

ביחד עם 2 העברות הענק האלו ועם השמועות הבלתי נגמרות על מעבר של מואנס דאבור לאחת מאריות היבשת, עצרתי רגע כדי לחשוב על ההעברות הגדולות ביותר בכדורגל הישראלי. אז לפניכם, עשרת (אולי קצת יותר) ההעברות הגדולות ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי:

 

10. איתי שכטר, קייזרסלאוטרן, 2.5 מיליון יורו, 2011/ליאור רפאלוב, קלאב ברוז', 2.5 מיליון יורו, 2011

אז נתחיל מהסוף. חלון ההעברות של קיץ 2011 היה אחד מהגועשים שהיו לנו. לאחר העונה האירופית הנהדרת של הפועל תל אביב (שלב הבתים בליגת האלופות) והדומיננטיות של מכבי חיפה בליגה המקומית (עונה שהסתיימה באליפות וכמעט בדאבל), העניין בשחקני ליגת העל היה רב. בגזרתה של מכבי חיפה הייתה זו העונה של תומר חמד וליאור רפאלוב. האחד, עבר למיורקה בהעברה חופשית בעוד השני, שחקן העונה, נקנה ע"י קלאב ברוז' בסכום של 2.5 מיליון יורו.
באשר להפועל תל אביב, גזירת קופון ענקית של אלי טביב בעסקאות מכירה של ערן זהבי לפלארמו (ב-1.68 מיליון יורו) ומכירתם של גילי ורמוט (750 אלף יורו) ואיתי שכטר (2.5 מיליון יורו) לקייזרסלאוטרן הגרמנית.

 

9. טל בן חיים, ספרטה פראג, 2.9 מיליון יורו, 2017

עם 18 שערים ו7 בישולים במדי מכבי תל אביב וצ'יפ גאוני מעל בופון במדי נבחרת ישראל, עונת 2016/2017 ללא ספק הייתה העונה של טל בן חיים. ספרטה פראג, מועדון הפאר הצ'כי שבשנים האחרונות נמצא בצל של ויקטוריה פלזן בזירה המקומית, הבין זאת גם והחליט לנפץ את קופת החסכון ולשבור את שיא ההעברות על הישראלי (לזמן קצר אמנם, עד שהוחתם ניקולאי סטאנצ'ו מאנדרלכט). הציפיות הגדולות מבן חיים עד כה לא התממשו, כשהשחקן מחלים מקרע ברצועה הצולבת ולא מניב את התפוקה לה ציפו במועדון הצ'כי, שעדיין נמצא מאחורי היריבה מפלזן.

טל בן חיים מכבי תל אביב

 

8. אבי נימני, אתלטיקו מדריד, 4.5 מיליון יורו, 1998

לאחר שהוביל את מכבי תל אביב ל-3 אליפויות ו-2 גביעים, הגיע הזמן בשביל אבי נימני לנסות את מזלו מעבר לים. ההזדמנות הגדולה הגיעה באמצע עונת 97/98 כאשר בחלון ההעברות של ינואר אתלטיקו מדריד שילמה סכום עתק במונחים של אז, כ-4.5 מיליון יורו. לאחר שהרבה להיפצע ולהיות שותף רק ב-7 משחקים במדי הקולצ'ונרוס, חזר לקראת סוף העונה למכבי. אוהדי אתלטיקו אף העניקו לו את הכינוי הלא מחמיא "אל טורטוגה", הצב, ושמו של השחקן אף הוזכר בכמה וכמה פעמים כאחת הרכישות הכי גרועות של המועדון אי פעם.

 

7. חיים רביבו, פנרבחצ'ה, 5 מיליון יורו, 2000

לאחר ארבע עונות מופלאות בסלטה ויגו, אשר בשיאן הוביל ביחד עם ולארי קרפין ואלכסנדר מוסטובוי את הקבוצה עד לרבע גמר גביע אופ"א, נרכש הקשר הישראלי בסכום של 5 מיליון יורו ע"י הענקית הטורקית. בתקופתו בטורקיה הספיק להיות הישראלי הראשון שמופיע ואף כובש בשלב הבתים של ליגת האלופות, לזכות באליפות טורקיה, לזכות בתואר השחקן הזר הטוב ביותר, לעבור ליריבה המושבעת גלאטסראיי ולכבוש שלושער במשחק הבכורה ולכבוש ולבשל שערים מרהיבים ולגרום לשדרים להשתולל.

 

6. מואנס דאבור, רד-בול זלצבורג, 6 מיליון יורו, 2016

עם מספרים של 49 שערים ו-26 בישולים בשנתיים וחצי בליגה השוייצרית, זכיה בתואר מלך השערים ובתואר מלך הבישולים בליגה השוייצרית בשנת 15/16, לא פלא שזלצבורג שמחה לשלם עליו את תג המחיר היחסית נמוך שדרשה קבוצתו גרסהופרס. לאחר שבעונה הראשונה לא התאקלם במדי הקבוצה מאוסטריה וחזר לחצי עונת התאוששות במדי גרסהופרס בה כבש שבעה שערים ב-13 הופעות, חזר החלוץ לאוסטריה ובענק. החלוץ הישראלי הפציץ עם 29 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות בעונה שעברה תוך שהוא מוביל את הקבוצה לאליפות ולחצי גמר הליגה האירופית.
העונה, עומד כבר על מספרים אדירים של 20 שערים ו-6 בישולים בכל המסגרות, ולא מן הנמנע שבמהלך חלון ההעברות נראה את מואנס מטפס במעלה הדירוג הזה, אולי אפילו עד המקום הראשון.

 

5. מנור סולומון, שחטאר דונייצק, 6 מיליון יורו, 2019

ללא ספק הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי בימים אלה. לאורך קריירתו הקצרה שמו של היהלום מהמלאבס נקשר לאריות הגדולות של היבשת – ממנצ'סטר סיטי דרך יובנטוס ועד לשחטאר דונייצק – שם, לפי הפרסומים, בימים האחרונים סוכמה העברתו לענקית האוקראינית בעבור סכום של כ-6 מיליון יורו. האם היהלום יצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולא יקרוס תחת מעמסת תג המחיר? ימים יגידו.

 

4. עומר דמארי, רד-בול לייפציג, 7 מיליון יורו, 2014

דמארי לא רק נמצא גבוה ברשימת ההעברות הגדולות, אלא גם בסכום המצטבר ששולם על שחקן – כ-9.7 מיליון יורו שולמו עבור שירותיו של החלוץ עד כה במהלך הקריירה שלו(!), כזאת שידעה עליות ומורדות. חצי עונה טובה באוסטריה וינה, בה כבש 10 שערים ובישל עוד 4, הספיקה לקבוצת רד-בול לשלם על החלוץ 7 מיליון יורו ולהעבירו לקבוצתה בעיר לייפציג. מאז, רד בול נתנה לו כנפיים והשחקן נדד בין קבוצות רד בול השונות באוסטריה (זלצבורג) ארה"ב (ניו יורק) וחזרה שוב לגרמניה (לייפציג). העונה, לאחר עונת השאלה במכבי חיפה, שוחרר סופית השחקן מקבוצת רד-בול וחתם בהפועל תל אביב, בהעברה חופשית.

עומר דמארי
Credit to RB Leipzig Facebook Page

 

3. ערן זהבי, גוואנגז'ו ר.פ, 7.23 מיליון יורו, 2016

מתקרבים לסוף. ללא ספק אחת ההעברות המתוקשרות ביותר בשנים האחרונות הייתה זו של ערן זהבי לסין. לאחר עונה בה שבר את כל השיאים האפשריים וכבש 63 שערים בכל המסגרות, שמו של ערן זהבי נקשר לשמות גדולים מעבר לים. החלטתו של ערן זהבי ללכת לכסף הגדול בסין התקבלה בדעות חלוקות בקרב אוהבי הכדורגל. כיום, לאחר שהוא מסיים את עונתו השניה בסין, מבסס את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בליגה עם 53 שערים ומוצא את עצמו מחדש בנבחרת הלאומית לאחר תקרית הסרט, אפשר להגיד שעשה החלטה נכונה, אך ישאיר אותנו עם התהיה – מה היה קורה אילו..

 

2. יוסי בניון, ליברפול, 7.3 מיליון יורו, 2007

אמנם במקום השני מבחינת עסקה בודדת, אך במקום הראשון בסכום העברה כולל ששולם על שחקן ישראלי, עם 3 העברות ענק שיכלו להיכנס כל אחת לדירוג בנפרד. בשנת 2005 נקנה מסנטאנדר ע"י ווסטהאם בסכום של כ3.75 מיליון יורו, נמכר לליברפול בעבור סכום של 7.3 מיליון יורו בשנת 2007, ולאחר 3 שנים גדולות, בהן כבש 29 שערים ביניהם שלושער בליגת האלופות נגד בשיקטאש, צמד נגד ארסנל ב4-4 האדיר באנפילד וכמובן שער הנגיחה הבלתי נשכח בניצחון על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו בשמינית גמר ליגת האלופות, נמכר יוסי לצ'לסי בעבור סכום של 7 מיליון יורו. סה"כ, סכום של יותר מ-18 מיליון יורו שולם על היהלום מדימונה לאורך הקריירה (האולי) הכי מפוארת של שחקן ישראל אי פעם.

 

1. אייל ברקוביץ', סלטיק, 8.8 מיליון יורו, 1999

את הקריירה של יוסי תיארתי כאולי הכי מפוארת של שחקן ישראלי אי פעם. אז הנה, האולי. בשנת 1999, לאחר עונה מדהימה בווסטהאם (אשר קדמו לה 2 עונות לא פחות מופלאות בסאות'הפטון), סלטיק החליטה לנפץ את שיא ההעברות בליגה הסקוטית דאז, כשהוציאה סכום אדיר על ברקו – 8.8 מיליון יורו. 11 שערים בסקוטלנד, כולל צמד בדרבי של גלאזגו, תנועה מגונה לעבר האוהדים, התנצלות ואין ספור פרשיות על המגרש ומחוצה לו, מהוות סיכום הולם לקריירה של ברקו בסקוטלנד, אשר בסיומה נמכר למנצ'סטר סיטי בעבור סכום של כ-2.3 מיליון יורו כדי להוביל אותה חזרה לפריימר ליג. ללא ספק וורלד קלאס, ואלה הן מילותיו של קווין קיגן, לא שלי.

אייל ברקוביץ, סלטיק
Credit to "Celtic FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אייל ברקוביץ' היה וורלד קלאס במסירה ובראיית משחק שלו, אחד הגדולים במשחק בתפקיד הפליימייקר. ההבדל בינו לבין שחקנים גדולים ממנו זה בראש ובראשונה מוסר העבודה, השגעונות ומשחק הגנתי לא משובח בלשון המעטה.
    מי שרוצה נגיעה של קסם, תחפשו את המסירה שלו לפטרוב בסלטיק, אחד הפסים הגדולים שתראו בחיים שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח