גבירותי ורבותי היסטוריה! על פלייאוף היסטורי ב-NBA

// מאת שקד ריצולסקי

השנה 2001, המקום לוס אנג'לס. הלייקרס של קובי ושאק יוצאים לפלייאוף שכלל ריצת 11-0 (שיא NBA בניצחונות רצופים והרצף הארוך ביותר ללא הפסד) בדרך ל 15-1 בפלייאוף (הסדרות היו של 5,7,7,7) ההפסד היחיד היה במשחק הראשון בגמר נגד פילדלפיה של אלן אייברסון, אבל אחריו הגיעו 4 ניצחונות רצופים שהביאו את התואר ללייקרס.

קובי בריאנט
Credit to Kobe's Bryant official Facebook page
השנה 2007, מקום סן אנטוניו (טקסס). סן אנטוניו, בהובלתם של דאנקן ופרקר, מביסה בגמר 4-0 את קליבלנד של אחד בשם לברון ג'יימס ובכך משיגה את המאזן הטוב ביותר בפלייאוף של 7,7,7,7  16-4. ואת כל זה היא עשתה מהמקום השלישי במערב.
סן אנטוניו
10 שנים אחר כך ואנחנו נראה את ההיסטוריה כותבת את עצמה מחדש. גולדן סטייט לאחר 4-0 קליל על סן אנטניו וגם קליבלנד לא נזדקקה להרבה מאמץ בדרך ל-4-1 על בוסטון ובכך גולדן סטייט (וכמעט גם קליבלנד) שברו את השיא של הלייקרס עם 12-0 וגם השיא של סן אנטוניו צפוי להישבר כי רק במקרה שבו קליבלנד תנצח (כמו בעונה שעברה) את סדרת הגמר 4-3 המנצחת תשיג מאזן פחות טוב מ16-3 בפלייאוף.
שביעי ואחרון לברון גיימס וסטף קרי
Credit to official NBA Facebook page
אבל מה שיהפוך את העונה ההיסטורית הזאת להכי טובה של קבוצה בהיסטוריה יהיה סוויפ או 4-1 לגולדן סטייט על הראש של לברון וקליבלנד. לכאורה זה נראה בלתי אפשרי, אבל אם נביט יותר עמוק נראה שזה לא כל כך דמיוני. לברון אמנם נותן את אחת ההופעות הגדולות בהיסטוריה של הפלייאוף, אבל הוא עוד לא נתקל בשומר שיכול לעצור אותו 45 דקות. בסדרה מול בוסטון למשל היו לו על הגב את את קראודר ל-25 דק' ואת בראון לעוד 20 דק'- לא קושי מיוחד עבור העילוי של קליבלנד. לעומת זאת, מול גולדן סטייט לברון יפגוש בשלושה שומרים מעולים שונים במהלך המשחק – דריימונד גרין, דוראנט ואיגודאלה. שלושתם שומרים מעולים שיעשו לו את המוות. וזאת הסיבה שהביאו את דוראנט. כי עם כל הכבוד להתקפה שלו, ההגנה שלו עושה את ההבדל בין גולדן סטייט של שנה שעברה לזאת של השנה. ועם ההתאמה של שון לוינגסטון על קיירי לקליבלנד אין ממש סיכוי מול קבוצת ההגנה השנייה בטיבה בליגה.
דוראנט, גולדן סטייט
Credit to "Golden State Warriors" Facebook page
לכן אני לא אופתע אם גולדן סטייט תשכתב מחדש את ההיסטוריה ותוכיח לכולם שהיא אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה.
גולדן סטייט
Credit to "
Golden State Warriors" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח