ביקורת משחק: Draft Day Sports: Pro Football 2021 – קוסטומיזציה היא הכל

לפני כשנתיים וחצי (וואו, איך הזמן טס) רכשתי את המשחק פרונט אופיס פוטבול 8. בזמנו זה היה משחק הפוטבול הכי טוב שהכרתי, אבל שנה וקצת לאחר מכן הגיחה לתודעה שלי סדרת Draft Day Sports: Pro Football. מדובר במשחק סימולציית פוטבול שיותר קרוב ל-FM המוכר לכולנו מתחום הכדורגל מאשר פרונט אופיס פוטבול. פניתי לחברה המפתחת, וולברין גיימס, והם הואילו בטובם לשלוח לי עותק לביקורת יחד עם עותק של המשחק Draft Day Sports: College Football 21. אל המשחק צורף גם עותק של גרסת הקולג'ים של המשחק – גם עליה תיכתב ביקורת משלה. אבל לבינתיים – הרי הביקורת על גרסת המקצוענים.

בדראפט דיי ספורטס פרו פוטבול גרסת 2021 תוכלו לפתוח קריירה עם כל אחת מקבוצות ה-NFL השונות. מפאת זכויות יוצרים שמות הקבוצות, הסמלים והשחקנים שונו, אבל יש מודים באינטרנט שמחזירים את הקבוצות לשם המקורי שלהן וגם מוסיפות להן את הסמלים המקוריים – עד כאן, די דומה לפרונט אופיס פוטבול המוכר והאהוב. בעת פתיחת משחק תידרשו להכניס את ההגדרות שתרצו לליגה שלכם. אני כרגע בחרתי בהגדרות הבאות, לפי המלצות שראיתי באינטרנט. יש אפילו אפשרות לקבוע אם תחום האחריות שלך יוגבל לזה של ג'נרל מנג'ר במציאות או לא, וזה פשוט כיף לשחק ככה. חשוב לציין כי המשחק מותאם לליגות מרובות משתמשים ויש כמה כאלה שרצות כבר ברחבי העולם.

מסך פתיחת משחק

לצורך הביקורת התחלתי שמירה עם שיקגו ברס, קבוצה עם הרבה בעיות כלכליות שנמצאת מעל תקרת השכר ועם בסיס, איך לומר, לא משהו. גם בפרופיל המאמן שלכם, תוכלו לפרט בדיוק מה תרצו שיהיה אופי הדמות שלכם. אז אחרי שהגדרנו בערך כל דבר אפשרי, אפשר להגיד סוף סוף ברוך הבא לתומס דיילי – הג'נרל מנג'ר החדש של שיקגו ברס שמגיע לאחר עשרים שנות אימון בקולג'ים. אפשר אפילו לבחור את מה שהוא ילבש בתמונה!
זה אולי לא פוטבול מנג'ר, אבל זה פרט קוסמטי נחמד מאוד שלי הוסיף הרבה.

תומס דיילי, גבירותיי ורבותיי!

ברוכים הבאים לשיקגו ברס! בעת הכניסה למשחק ניתקל במסך ראשי מפוצץ נתונים. הוא יכיל את לוח המשחקים שלכם, המצב הכלכלי של הקבוצה, המובילים בקטגוריות השונות ועוד. לדוגמה, במקרה שלי בשיקגו, אנחנו בעודף של שמונה עשרה מיליון דולר על פני תקרת השכר – אנחנו משלמים 207 מיליון, תקרת השכר היא 189. מצב התחלתי לא וואו. אני רוצה להתייחס רגע לפרנצ'ייז מוד הזה לעומק ודווקא בעקבות מסך הפתיחה, כי יצא לי לשחק גם במשחקים של חברות גדולות יותר, כמו Madden NFL של EA, והפרנצ'ייז מוד שמציעה כאן וולברין עולה בכל פרמטר על זה של EA – ככה צריך לעשות משחק ניהול של פוטבול! לא אכנס עכשיו לעומק על מה כל מסך ומסך מספק, אבל אתן נקודות על הדברים שחביבים עליי יותר ופחות.

כמה עמוק המשחק? אישיות דינמית לכל שחקן.

הקוסטומיזציה והעומק במשחק מרשימים, מאוד – בפורומים של המשחק ישנם מודים שמעדכנים את המשחק לקבוצות והלוגואים של ליגת ה-NFL, רוסטרים מעודכנים עם ציונים משופרים, ואפילו קבצי משחק לליגת הפוטבול הקנדית. במשחק עצמו, העומק שאפשר להגיע אליו הוא מטורף. לשחקנים יש אישיות משתנה וגם זה חלק שצריך לקחת בחשבון כאשר מחתימים שחקן חדש בדראפט או מבצעים טרייד קריטי לקבוצה שלכם. האינטילגנציה של הקבוצות הלא אנושיות בשמירה מעט לוקה בחסר, ולפעמים הצלחתי להגיע לטריידים מעט לא הגיוניים מבחינת הסיכוי שלהם לקרות במציאות – אבל זה משחק, ואני סלחן לגבי זה. גם בפוטבול מנג'ר יש סיכוי להנחית סטארים בקבוצה אלמונית אחרי שנה שנתיים. מי שאוהב להיות מעורב יותר בניהול המשחק עצמו – אפשר לתכנן מהלכים שלמים וליישם אותם על הקבוצה שלכם, התעמקות פשוט מגוכחת בפרטים קטנים – ואני אומר את זה בצורה הכי חיובית שיש. אני בן אדם שמעדיף להתמקד בצד הניהולי של הדברים ולכן, המשכתי הלאה. גם צוות האימון שלכם ישתנה בתכיפות (או שלא, זה כבר תלוי בכם) והעומק שהמשחק נתן לכל מאמן ומאמן די מרשים.

פרופיל מאמן במשחק. מפורט, כבר אמרתי?

ועכשיו, אתקדם לדבר הבולט ביותר שמציעה וולברין, לדעתי. זוכרים את משחק הקולג' שדיברתי עליו קודם? שני המשחקים מתממשקים באופן מלא – מחזורים של הקולג' יגיעו לדראפט של משחק המקצוענים. זה מוסיף עומק ברמה מטורפת – יש ליגת קולג'ים חיה ונושמת שמזינה את השמירה של משחק המקצוענים. זה מטורף בעיני – חתיכת הברקה משוגעת שאני עדיין מתקשה להאמין שקיימת. נקודה חיובית נוספת – המפתחים מאוד מאוד קשובים לקהילת השחקנים ועוזרים לא מעט. נקודה נוספת שמאוד שמחתי להיתקל בה – נקודות. שחקני מנג'ר יבינו אותי, אני מניח – ולאלה שלא, יש תצוגת דו מימד למשחק! זה מוסיף כל כך הרבה רגש למשחק כשאתה רואה את הקוורטרבק שלך זורק מסירה על 40 יארד שמגיעה ליעד שלה ומעלה אותך לסופרבול על הדקה. זה פשוט נהדר.

ככה נראה המשחק – נוסטלגיה למנג'ר ישן, מישהו?

מה פחות אהבתי? הממשק של המשחק מעט איטי ולפעמים לוקח למשחק כמה שניות לעבור ממסך למסך. נכון, זה לא נורא, ומתרגלים – אבל עדיין, זה בולט לי וקצת מפריע. הייתי שמח גם אם תקרת השכר הייתה משתנה דינמית כפי שקורה ב-NFL במציאות. למיטב ידיעתי זה על הכוונת של מפתחי המשחק ויטופל בעדכונים עתידיים או בגרסאות הבאות.

לסיכום, אני חושב שיש פה בשורה חדשה בכל הנוגע למשחקי פוטבול אמריקאי. משחק קליל, מבריק, ויחד עם זאת, עמוק ומקיף, שיכול להעביר לכם שעות על גבי שעות של הנאה. ועכשיו, אם תסלחו לי, שיקגו ברס קוראת לי להציל אותה.

עותק הביקורת ניתן לי על ידי החברה המפתחת, Wolverine Studios

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח