בחירתו של בכר – על מאבק השוערים בהפועל באר שבע

// מאת אוראל פרטוק

נבחרת ישראל רשמה השבוע את אחד מהישגיה הגדולים ביותר בשנים באחרונות. לכל אלה שחיים מתחת לאבן או שסתם לא מתעניינים בנבחרת ולא שמעו על מה שקרה; אנדראס הרצוג וחניכיו הביסו את נבחרת אוסטריה 4:2 לעיני הקהל הביתי בסמי עופר. ערן זהבי שכבש שלושער והוסיף גם בישול, היה הכוכב של הערב, אין בכלל ספק, אך בתוך כל ההצגה של החלוץ מהליגה הסינית, עוד גורם שיחק תפקיד מרכזי: אריאל הרוש.

השוער של הפועל באר שבע הציל פעם אחר פעם את נבחרת ישראל מספיגה תוך כדי הצגת יכולות מרהיבות. הגנת הנבחרת הייתה נוראית בלשון המעטה בשני משחקי המוקדמות האחרונים ואריאל הרוש בתפקיד ״המציל״ התורן השאיר תקווה.

נבחרת ישראל, הרוש, ייני, דגני, טהא
(קרדיט לדף הפייסבוק של התאחדות הכדורגל בישראל)

כזכור, לפני שני המשחקים מול סלובניה ואוסטריה, כשפורסם סגל הנבחרת, הקהל והתקשורת הישראלית עסקו בשאלה מי צריך לפתוח בשער הנבחרת. הדילמה של המאמן האוסטרי היתה האם לתת את אפודת השוער הראשון לאופיר מרציאנו, שהציג יכולת טובה ופתח באופן קבוע בשערה של היברניאן הסקוטית או להרוש שהיה השוער הראשון במשחקי ליגת האומות וגם הוכיח את עצמו, אך הגיע לקמפיין הנוכחי לאחר שהפך לשוער מחליף בהפועל ב״ש לפני כחודשיים וישב על הספסל בשבעת משחקי הליגה האחרונים.

ההחלטה של הרצוג כאמור הייתה לתת אמון בהרוש, החלטה שהתקבלה בצורה לא טובה אצל לא מעט אנשים. לאחר שני המשחקים אפשר להגיד בוודאות, ההחלטה של הרצוג הייתה נכונה והשתלמה לנבחרת עם תרומה לא פחות גדולה מכובשי השערים לנקודות שהשיגה.

 

כרוניקה של חוסר יציבות בשער

קיץ 2018. ארנסטס שטקוס על סף חתימה בקבוצה, דבר שמוביל לפיצוץ ביחסים עם גיא חיימוב. סאגה מס׳ 1.

השוער הליטאי לא חתם בסופו של דבר, ובלהט הרגע, תוך כמה ימים, נחת שוער זר אחר. מהפיצוץ עם חיימוב אין דרך חזרה והשוער עזב את המועדון למכבי חיפה. סאגה מס׳ 2.

יאניס אנסטיס, שהוחתם במקומם של שטקוס שלא הגיע וגיא חיימוב שעזב, חטף חמישייה מול דינאמו זאגרב במשחק אימים וכבר לאחר משחק אחד איבד את אמונו של ברק בכר. חוסר וודאות לגבי זהות השוער הראשון. סאגה מס׳ 3.

אריאל הרוש חתם בקבוצה לאחר ההדחה מליגת האלופות מול זאגרב, יאניס אנסטיס שוחרר לאחר שהשלים דקות מעטות בקבוצה. סאגה מס׳ 4.

דודו גורש עוזב את המועדון וחותם בבית״ר, אוהד לויטה מגיע כמחליפו והופך להיות השוער השלישי שחותם בבאר שבע בקיץ אחד, ובעצם כל השוערים בסגל משתנים מהעונה שעברה. סאגה מס׳ 5.

לאחר יכולת לא מספיק מרשימה של הרוש, בכר מחליט לתת צ׳אנס ללויטה, שלוקח את ההזדמנות בשתי ידיים ומדיח את הרוש מאפודת השוער הראשון. סאגה מס׳ 6.

אריאל הרוש פותח במדי הנבחרת ומשלים שתי הופעות ענק, בנוסף הוא מתבטא על אי שביעות רצונו ממעמדו בקבוצה. סאגה מס׳ 7 וכנראה שלא האחרונה.

זאגרב, באר שבע, אנסטיס
אנסטיס בדקות נדירות בשער מול זאגרב. Credit to "GNK Dinamo Zagreb" Facebook page


ומה עכשיו?

ברק בכר צריך לקבל החלטה, ואיך שלא יהפוך אותה יהיה לה צד טוב וצד רע. אם ייבחר בהרוש, יקבל שוער שחזר מהנבחרת, חדור מוטיבציה ועם רצון להוכיח את מעמדו ביחס לשוערים הישראליים האחרים, ומנגד, שוער פגוע שנזרק לספסל לאחר הארכת חוזה ויכולת טובה. אם יבחר בלויטה, יקבל שוער שמקבל בטחון ממשחק למשחק ומנגד, שוער מתוסכל שלא מבין מה עוד הוא צריך לעשות כדי להוכיח שמקומו לא בספסל.

בנתיים, עושה רושם שהרוש מנסה לעשות את החיים קלים עבור המאמן שלו לאחר שהתראיין אתמול לעיתון ״ידיעות אחרונות״ ובמקום לתת להופעות הטובות שלו בשער הנבחרת לעשות את העבודה ולהחזיר אותו להרכב, צוטט כאומר ״אני לא מבין למה ברק בכר עשה זעזוע על חשבוני, לא אמשיך בבאר שבע כשוער שני״, ובעצם כנראה הרס לעצמו את הסיכוי שבכר באמת יחזיר אותו.

המקרים האלו שבהם שחקן ״פותח״ על המועדון כשהוא עדיין תחת חוזה ובאמצע העונה, חוזר על עצמו יותר מדי פעמים ובבאר שבע חייבים להפסיק את המקרים האלה. אבל, אריאל הרוש לא אשם… ניתן להביט על שאר כוכבי הליגה כדי לראות שהוא משחק בדור שחקנים שבו אין סבלנות לשבת יותר מ2-3 משחקים על הספסל בלי לשבור את הכלים ולצאת לתקשורת, כשהיד קלה מאוד על ההדק או על המקלדת. בדור הקודם לשחקן שעשה מעשה כזה לא היה דרך חזרה למועדון, אבל כבר צפינו העונה בשחקנים בבירת הנגב שקיבלו הודעת שחרור ופתחו בהרכב כמה ימים אחרי.

 

המפתח מבחינת השוערים הוא סבלנות ועבודה קשה. המצב בו הרוש שוער ראשון מובהק ולויטה הוא הגיבוי שלו השתנה. שני השוערים חייבים ללמוד שיעור חשוב, לא משנה מה יהיו תוצאות ההחלטה. כל אחד מהם יודע שלשניהם מגיעה האפודה, אך רק אחד יכול לקבל אותה. לשבור את הכלים רק יגרום לפיצוץ ואנרגיות שליליות שיובילו לעזיבת הקבוצה.

בסופו של דבר לויטה קיבל את אותו הצ׳אנס בשל עבודה קשה באימונים, שהשתלמה גם על המגרש, דבר שגם הרוש מסוגל לעשות מהספסל. מנגד, הרוש מגיע מוכח בעקבות תפקודו ויכולתו בשער הנבחרת. ובעצם, לא משנה מי ייבחר, לכל אחד מהם יש את היכולת והאפשרות לשנות את ההחלטה.

לסיכום, למרות שהמצב מבחינת הרוש ולויטה נראה מסובך, חייבים לזכור שלמטבע שני צדדים. בתוך כל חוסר הסבלנות והעובדה שתמיד צד אחד נפגע, קיימת גם חצי הכוס המלאה. לאחר עונה כל כך קשה ומלאת תסבוכות, סוף סוף יש לבכר התלבטות חיובית לשבור את הראש עליה, ומתוך כך לראות שיש לו שניים מהשוערים הטובים בליגת העל. תחושת הקלה, במיוחד לאחר הבעיה העצומה שנוצרה באותה עמדה במהלך השנה.

אריאל הרוש בהפועל באר-שבע
Credit: Hapoel Be'er Sheva FC Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח