בחזרה לדרבי הלונדוני של הצפון 2004-05 – מבול שערים בווייט הארט ליין

// מאת מתן ארווץ

מחר בשעה 18:30 ארסנל תארח את טוטנהאם לעוד דרבי לונדוני, כשהתרנגולים ירצו לנצח בשביל להשאיר סיכוי לסיים במקום המוביל לצ'מפיונס, כשמנגד ארסנל גם תרצה לקלקל למוריניו את התכניות, גם תרצה לחלום על יציבות בעתיד ואולי גם להצהיר כי לסיים בין 4 הראשונות אינו תרחיש מופרך.

אז לקראת מחר, הדרבי הזה מחזיר אותי אחורנית לעונת 2004-05, לאחד המשחקים הראשונים של מרטין יול ההולנדי על הקווים של התרנגולים, כשממול, ארסנל עוד מתמודדת על האליפות עם צ'לסי.

ברגקאמפ, פירס, הנרי, ארסנל
Credit to Arsenal Facebook page

 

טוטנהאם הגיעה לדרבי הלונדוני כשהיא במשבר גדול, עם רצף של אי ניצחונות והפסדים רצופים כמו לצ'רלטון אתלטיק בבית, פולהאם ובולטון, שהביאו לפיטורים של סנטיני הצרפתי והנחיתו את יול ההולנדי.

אותו דרבי הניב מבול של שערים. זה התחיל דווקא עם נאייבט, יליד מרוקו, הזכור מדפורטיבו לה קורוניה, שהשתלט על הכדור ומול השוער להאמן הגרמני לא התבלבל וקבע 0:1 לתרנגולים. אך לתיירי הנרי האגדי, שאהב לשחק מול טוטנהאם, זה היה כיף גדול להרוס את חלומה של טוטנהאם, בדיוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. לאורן המגן הקמרוני הגביה כדור מצד ימין שמצא את החלוץ הצרפתי, אשר קבע שיוויון 1:1 בירידה להפסקת המחצית.

במחצית השנייה טעות של שוער טוטנהאם, פול רובינסון, גררה הכשלה של הקשר השבדי פרדי ליונברג וארסנל זכתה בפנדל. לאורן לא התבלבל מין הנקודה הלבנה, הכניע את רובינסון וקבע מהפך בווייט הארט ליין, 1:2 לתותחנים.

ארסנל המשיכה את הדהירה והפעם ויירה הצרפתי בעט באלגנטיות ועשה 1:3 ענק לארסנל, כששוב החלום של אוהדי טוטנהאם  לנצח בדרבי מתנפץ מול עיניהם הבוכיות. וויירה ניצל טעות באמצע המגרש ואיך שהוא מצא את עצמו מול רובינסון כבש.

 

אך כמו בסיפורים ובדרמות, גם הדרבי של צפון לונדון סיפק לנו את אחד מצהרי הכדורגל הדרמטים. ג'רמין דפו הצעיר מצד שמאל פשוט פרץ בחוצפה חיובית ובעט טיל אדיר לרשת של לאהמן שפשוט עמד בחוסר אונים. 2:3 והתרנגולים עוד חולמים. אך כמו בכל מבול שערים, טעויות בהגנה הן הכרחיות וזה בדיוק מה שטוטנהאם השלומיאלית הראיתה לנו. הקיצוני הצרפתי, רובר פירס ניצל טעות בהגנה, מסר לליונברג השבדי הנפלא, שקבע 2:4 לתותחנים.

החניכים של יול לא אמרו נואש והפעם הבלם לדלי קינג, עם נגיחה עושה 3:4 ושוב מחייה את הסיכוי של טוטנהאם. אולם שוב טעויות באות בצרורות. שוב הנרי לפני שאיבד את הכדור, שוב השתלט ומסר לעבר צרפתי אחר, פירס שמצד שמאל כדרר באלגנטיות ובעט מזווית קשה וקבע 3:5 לארסנל. אך זה לא נגמר, כשפרדי קנוטה, חלוצה של טוטנהאם  עם גלישה נהדרת, קבע 4:5 ושוב הותיר את התרנגולים חולמים לקאמבק .

פה זה נגמר וארסנל ניצחה 4:5, אך זה אחד הדרבים שלא ישכחו.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח