אשרי המאמין – טאריק בלאק ושירו של נצ'י נצ'

הבוקר נפתח כשאני קורא את הכותרת הראשונה שקפצה לי במכשיר הפלאפון – "טאריק בלאק חתם במכבי תל אביב". זה קרה בדיוק כשבאוזניות מתחיל להתנגן השיר "אשרי המאמין" מתוך אחד האלבומים האהובים עליי מוזיקלית, "שפל וגאות" של נצ'י נצ'.

אתם מכירים את הנוהל מהקיץ האחרון. יש הרבה שמועות על שחקנים, כל אחד "עוד רגע חותם" וברוב המקרים זה מסתיים בכלום, מציאת קבוצה בליגה הטובה בעולם או מעבר לסין. ועדיין, פעמים אחדות זה גם מסתיים בפוסט חגיגי בעמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב תחת ההאשטאג המאוס: #מכבי חוזרת. על שמו של בלאק נקשרו בימים האחרונים הרבה שמועות, בכל זאת, אני מודה שהופתעתי כשהודיעו שהוא חתם אצל הצהובים, הייתי בטוח שהוא יקבל חוזה ב-NBA כי הוא פשוט ראוי לאחד כזה.

השיר של נצ'י מתנגן ומתנגן, בעוד אני קורא ומקבל רשמים מההחתמה החדשה של הצהובים שעלולה להתברר, לדעתי, כאחת ההחתמות החשובות ביותר בשנים האחרונות. אני עוצר ומפעיל את השיר מחדש, והוא, כאילו נכתב על הקריירה של הסנטר, טאריק בלאק.



"אני רק רוצה לעשות ראפ רק ראפ ורק ככה
משעות הערב עד עלות השחר, סחה
הלב זורח גם כשהמוזה נחה"

זה לא חלום, טאריק בלאק, סנטר NBA לגיטימי ורלוונטי ביותר מגיע לאירופה, ועוד למכבי? האמת שזו סוג של סגירת מעגל נחמדה עבורי, אחרי שהיה הכבשה השחורה שלי ברוב הקבוצות שהובלתי בקריירת האימון שלי במשחקי ה-2K באקס בוקס. במציאות, לא הייתי שם בשבילו.

אחרי שלא הצליח לקבל את ההצעה שחפץ בה מה-NBA בלאק צריך לעשות חושבים, מתחיל לחשוב על האופציות הבאות, הרי כישרון יש והרבה, גם קבלות בדמות נתונים סטטיסטיים לא רעים מהעונות האחרונות. זה לא מספיק, הוא לא מקבל חוזה בשום קבוצה. והוא? רק רוצה לעשות כדורסל שם הלב זורח – אם זה תחת הסל המתפרק בבית ילדותו בממפיס, בקבוצת המכללות, במדי לוס אנג'לס לייקרס, זה לא באמת משנה, כל עוד אפשר לזרוק לסל ואם אפשר גם להטביע את הכדור בחוזקה ו"לרסק את הטבעת".

"כל מה שאני צריך זה אווירה
וכמו בהתחלה מילה תרכיב מילה
אשרי המאמין מי שמבין עניין
ביד חזקה בזרועה נטויה"

הגענו לפזמון, טאריק בלאק מוותר על האגו, ובעיקר מוותר על הרבה מאוד כסף –  כך למשל ירוויח העונה 700 אלף דולר בלבד. לשם השוואה, בעונה שעברה בטקסס הוא קיבל למעלה מ-3 מיליון דולר ובמדי הלייקרס לפני שנתיים הרוויח למעלה מ-6 מיליון דולר כך ש-700 אלף הדולרים של מכבי אמורים להיחשב סכום די מעליב ביחס לשכר שהרוויח בעבר, הרבה פחות ממה שהרוויח ב-NBA. המטרה שווה הכל – לשחק כדורסל, לוותר על האגו והמזומנים בשביל אהדה, בשביל אווירה – לכן הוא ישחק העונה באחת הקבוצות הכי מרגשות ביורוליג (על אף שאני לא אובייקטיבי, נתוני הצופים בעונה האחרונה יעידו על חוזקות הקהל הצהוב) כשהציפיות ממנו בשמיים.

מכבי תל אביב, טאריק בלאק
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

"אשרי ימי ילדות, של מחבואים ומסירות
נגיע למחוז חפצנו לא עם יאכטות עם סירות
שם מבטחי בקצב, לא בפנטזיות על טירות
אשרי גן העדן הנצחי שעיניי עוד לא זכו לראות"

הבחור שהגיע מממפיס, בן להורים אפרו אמריקאיים בארה"ב בתקופה קצת פחות נאורה. מגיל קטן הוא עבד קשה, דבר שניכר גם בקריירת הכדורסל המקצוענית שלו שהחלה במכללות והחלום – להיבחר בדראפט 2014.
ערב הדראפט הגיע, בלאק לא הצליח להיבחר, הוא לא וויתר, כמו בנעוריו – היה צריך לעבוד קשה כדי להצליח. הדרך לחוזה בNBA, לא עברה באור הזרקורים, אלא מהדלת האחורית, ליגת הקיץ, היישר לשורותיה של יוסטון רוקטס שהתרשמה ממנו.

אחרי שיוסטון שיחררה אותו הוא עבר ללייקרס ושיחק שם שתי עונות שלאחריהן חזר ליוסטון בשנית, הפעם הוא פחות הצליח לספק את הסחורה ומצא עצמו בקיץ האחרון בלי קבוצה אחרי שלא הצליח להרשים בליגת הקיץ, הוא נשאר בחוץ.
והוא, כמו נצ'י, רק רוצה לעשות ראפ, רוצה לשחק את המשחק.



"כל מה שאני צריך זה אווירה
וכמו בהתחלה מילה תרכיב מילה
אשרי המאמין מי שמבין עניין
ביד חזקה בזרועה נטויה"

טאריק בלאק הצליח לסתום הרבה פיות במהלך הקריירה שלו ב-NBA. הוא מגרד את ה-2.06 מ', לא גובה יוצא מגדר הרגיל, אפילו פחות מהממוצע לעמדה זו. למרות גובהו הנמוך יחסית לשאר הקולגות, הוא הצליח להביא למגרש תכונות ואופי שנדרשות לסנטר מוביל – פיזיות, אגרסיביות ואתלטיות שלא תמצאו אצל הרבה שחקנים אחרים ברמתו.
במכבי תל אביב הוא יהיה שחקן מפתח, ויקבל לראשונה הזדמנות להוביל, בשונה מתפקידו בלייקרס וביוסטון שם עלה בעיקר מהספסל והוסיף הרבה אנרגיות ומלחמה קשה ביד חזקה ובזרוע נטויה, הפעם הוא יצטרך לספק את האנרגיות למשך משחקים שלמים.

בסופו של יום, טאריק בלאק חוזר שוב לכיסא ה-"רוקי", הפעם הוא טירון בכדורסל האירופאי. הוא מגיע להיכל מנורה מבטחים בתור שם מפוצץ ונותן רושם חיובי דרך סרטוני ההיילייטס ברשתות החברתיות, עם זאת, ישנם הרבה סימני שאלה, הגדול שבהם – למה לא קיבל חוזה ב-NBA.

אין לדעת איזה סנטר יקבלו הצהובים.
הרקע של בלאק מצביע על דמות ערכית בעל אישיות כובשת והרבה כישרון, הוא מסוגל להרים את היכולת המנומנמת והמגמגמת של מכבי בעונות האחרונות לגבהים חדשים, והכל בחיוך באווירה טובה,

אשרי המאמין.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח