ארתור – שילוב של אינייסטה וצ'אבי בשחקן אחד

// מאת טקטיקות ומה שביניהן

בעידן של היום, בו כל דבר נמדד בסטטסטיקות ובנתונים, יכולים לחשוב שארתור, הרכש שהגיע לברצלונה הקיץ מגרמיו, הוא רק שחקן בינוני ולא יותר מזה. יש לו רק בישול אחד ועדיין הקשר הצעיר בלי שער בכורה רשמי במדי הבאלגרונה, אך בואו לא נטעה, מדובר בשחקן יוצא דופן – הוא נראה בדיוק כמו שילוב של צ'אבי ואינייסטה. למרות הסטט' "החלשה", ארתור פותח כמעט בכל משחק תחת ואלוורדה (למעט סוף העונה בה נפצע וכושר המשחק שלו ירד) וההשפעה שלו על המשחק היא הרבה יותר משערים ובישולים.

Credit to "FC Barcelona" Facebook page

היכולת של ארתור למקם את עצמו במקום הנכון איפה שצריך ומתי שצריך והמיומנות שלו לשחרר כדור מהרגל ולשבור את כל קו הלחץ של הקבוצה היריבה הן יוצאות דופן. גם אם המסירה שלו לא נחשבת כבישול, היא כן תעזור לשחקן ההתקפה למצוא שטח פנוי שיאפשר לו להבקיע או לתת את המסירה לשחקן הנכון וזה מה שעושה את ארתור לשחקן מיוחד. בדיוק כך היה מזוהה אינייסטה בתקופתו בברצלונה. אינייסטה לא היה מרבה להבקיע ולבשל, אך ההשפעה שלו על ההתקפה בעזרת המסירות שלו, המיקומים שלו והיכולת שלו להיות במקום הנכון היו מאוד משמעותיים בעידן המוצלח של בארסה בשנים האחרונות.

אנשים יכולים לחשוב ולטעות שבגלל המספר על החולצה שלו והעמדה שלו על המגרש הוא בעצם המחליף של אינייסטה, אך זה ממש לא כך. הוא גם מזכיר את צ'אבי בהרבה מאוד פרמטרים במשחק שלו ואפילו הקשר האגדי לא התעלם מכך וציין זאת בעצמו כשאמר עליו באחד הראיונות: "באופן שבו הוא משחק ואיך שהוא מזיז את הכדור אפשר לראות שיש לו את ה-ד.נ.א של בארסה". גם התנועות שלו על המגרש מזכירות את צ'אבי באופן מדויק להפליא – אחד המהלכים המזוהים ביותר עם צ'אבי הוא הסיבוב שלו על המקום שהיה מאפשר לו להשתחרר מחללים צפופים בקלילות רבה. צ'אבי עם רגלו הימנית בדרך כלל לוקח איתו את הכדור ומסתובב נגד כיוון השעון וגורם לשומרים עליו להסתובב סביב עצמם כאילו הם בולי עץ מתגלגלים. מעטים השחקנים שהיו משתמשים במהלך הזה והיו מצליחים אותו, ארתור פשוט עושה את זה אחד לאחד וזה לגמרי נראה כאילו צ'אבי נמצא שם על כר הדשא ומהתל ביריביו עם הסיבוב המוכר.

השילוב הזה של ארתור שהגדרנו כבר וכולל יכולת מסירה טובה, מיקום נכון והשתחררות מלחץ בצורה כל כך פשוטה ויעילה, גורמת לכך שהוא מכתיב הקצב העיקרי של המשחק. הוא המנצח של קצב המשחק. בוסקטס יכול לעשות את התפקיד שלו בקלילות ולקשר בין ההגנה לקישור, ראקיטיץ' הוא המנוע שלא מתעייף ומוציא בכל רגע את המהלכים האלה לפועל וארתור הוא בדיוק מה שברצלונה הייתה צריכה אחרי העזיבה של צמד הקשרים האגדיים שלהם. בדיוק השחקן שיכול להזמין אליו שחקנים של היריבה ולהשאיר את בוסקטס פנוי וגם בתור מי שמוציא לפועל את תוכנית המשחק.

עם כל זאת, המשחק של ארתור עדיין לא שלם לדעת כמה מהאוהדים של ברצלונה. יש הטוענים כי הוא חייב לקחת יותר סיכונים. ארתור לרוב מסתמך על מסירות פשוטות וכמעט ולא שולח מסירות ארוכות ויש הרבה אוהדים שהיו רוצים לראות ממנו גם יותר כדורים ארוכים לעבר חוליית ההתקפה. בנוסף לכך, ארתור כמעט ולא עולה גבוה קרוב לרחבה ולא מהווה איום על השער. חלק מהאוהדים היו רוצים לראות אותו מנסה להצטרף להתקפה מקו שני ולנסות גם כן לאיים על השער בכדי ליצור מימד נוסף של התקפה. אין ספק שאם יצליח לשפר את הדברים הללו ותוך כדי לשמר את היכולות שלו בקישור, לגמרי נוכל לראות קשר אמצע מהטובים שהיו באירופה בשנים האחרונות.

Credit to "FC Barcelona" Facebook page

אחרי שקנה את מקומו בברצלונה, לאט לאט הוא מתחיל לשפר את מעמדו גם בנבחרת ברזיל אחרי שזומן לסגל הנבחרת שלו לקראת טורניר הקופה אמריקה הביתי שיערך בקיץ הקרוב. טיטה, מאמנה של ברזיל, אמר עליו בדיוק כמו שנאמר למעלה: "הוא השחקן שמוסר למבשל וזה לא פחות חשוב. הוא יכול לשחק קרוב למגנים ולתת מסירות נהדרות לקוטיניו וניימאר חבריו להתקפה. גם התנועה שלו ללא כדור מרשימה במיוחד". אין ספק שדבריו של טיטה יכולים להעיד על כך שארתור מתחיל לבסס את מעמדו גם בתור קשר אמצע קבוע בנבחרת הברזילאית שעדיף בהרבה על פני שאר שחקני הקישור של ברזיל כמו פרד למשל שמציג יכולת חלשה במיוחד בתקופה האחרונה במדי מנצ'סטר יונייטד.

אם כבר דיברנו על קוטיניו, היה נראה שבינואר 2018, כשעבר קוטיניו מליברפול לברצלונה, שהוא יוכל לשחק גם בתור קשר אמצע בצד ימין ולמלא את מקומו של אינייסטה. הדבר הזה נוסה כמה וכמה פעמים על ידי ואלוורדה וזה לא הצליח כל כך. בתור קשר אמצע קוטיניו היה צריך לעשות הגנה ולהפגין קשיחות מול שחקני היריבה והכישורים שלו בתור שחקן התקפה לא באו לידי ביטוי. עכשיו, אחרי שארתור הגיע ותפס את עמדת הקשר הימני, קוטיניו הרבה יותר רגוע כאשר הוא יודע שהוא יוכל לשחק בעמדה יותר נוחה עבורו בתור קיצוני שמאלי.

אז אין ספק שברצלונה רגועה לשנים הקרובות. ארתור נמצא בברצלונה ובכדורגל האירופי רק עונה אחת וכבר הראה ניצוצות של יכולת שמזכירים לנו את אינייסטה וצ'אבי ביחד. כאשר פרנקי דה יונג יגיע בקיץ (שגם הוא נראה כמו שילוב בוסקטס וצ'אבי), בארסה יהנו מצמד קשרים שמתאימים בדיוק לד.נ.א הקטאלוני שהיא אוהבת לשנים רבות.

Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח