אני הכי, אחי קצת פחות

"השומר אחי אנוכי?" שאל קין את אלוהים אחרי שרצח את אחיו הצעיר הבל ממניע של קנאה נטו. הסיפור הזה מימי בראשית ותחילתה של ההיסטוריה כמובן, היה סיפור שגדלנו עליו ולמדנו אותו בבתי הספר. סיפור שמטרתו הייתה ללמד אותנו על פרגון והערכה כלפי אחינו ואחיותינו. כי הרי חלומה של כל אמא הוא שהילדים שלה יסתדרו ביניהם ויעריכו אחד את השני וחלומו של כל אבא הוא ששני הילדים שלו ייצאו שחקנים ברמה עולמית. תחשבו איזה כיף להורים של האחים גאסול או להורים של סרינה וונוס וויליאמס? כמה נהננו לראות את פרנק ורונלד דה-בור מככבים במדי ברצלונה ופיל וגארי נוויל בונים את קבוצת החלומות של מנצ׳סטר. אבל מה קורה כשרק אח אחד מקבל את הכישרון והשני… קצת פחות?

למשל, כמה אפשר לדבר על סטף קרי ואבא שלו דל קרי? קלעי אגדי משנות ה-80 ובן שגדל במגרשים של אבא, שספג את יכולת הקליעה ורק הפך אותה לטובה יותר. הבן הזה הוא הכוכב הבלתי מעורער של ה-NBA כיום, אבל מה עם האח הצעיר סת׳ שרוב אוהדי הכדורסל אפילו לא יודעים על קיומו? סת׳ המסכן נמצא עמוק עמוק בצל של סטפן ורק אחרי שנתיים-שלוש בהם נדד בדי-ליג, סוף סוף קיבל חוזה בסקרמנטו רק בשביל שעומרי כספי יעשה ממנו סנג׳ר. באופן ביזרי לחלוטין, גם לתותח השני של גולדן סטייט, קליי תומפסון, יש את אותו הסיפור. קליי הוא כמובן נצר לשחקן אגדי שכיכב עם מג׳יק בלייקרס בשנות ה-80 וגם לו יש אח מוצלח פחות שמשחק בעיקר בליגות חצי חובבניות.

אחים קרי
האחים קרי

אי השוויון בין האחים לא נגמר פה. לפני 7 שנים כיכבו במכללת אוקלהומה שני אחים – אחד בשם בלייק ואחר בשם טיילור. שניהם הטילו אימה על ליגת המכללות. כשיום הדראפט הגיע לכולם כבר היה ברור מה הולך לקרות. בלייק נבחר ראשון בידי הקליפרס, טיילור נבחר רק 48 בידי פיניקס. בלייק הפך להיות כוכב על בליגה הטובה בעולם, וטיילור? לא ברור איפה הוא היום.

דוגמא קצת יותר קטנה – זוראן וגוראן דראגיץ׳. לפני שנתיים כשגוראן ניצל פציעות של שחקנים אחרים ופרח בפיניקס, אחיו הגדול היה איפשהו באירופה. גוראן דיבר בשמו של אחיו והביא את זוראן לתקופת ניסיון ב NBA. בסופה של אותה עונה גוראן חתם במיאמי על חוזה של 90 מיליון דולר!!! וזוראן נפלט שוב וחתם בחימקי מוסקבה. לא רע לו שם, אבל בלילה, כשאף אחד לא רואה, הוא צופה במשחקים של מיאמי ואוכל את הלב. ישנו עוד זוג אחים עם מצב דומה. זוג אחים יוונים שאחד מהם, יאניס, מככב במדי מילווקי ורק השבוע רשם טריפל דאבל על הראש של קובי. והאח הבכור, ת׳אנסיס, בקושי רואה פארקט בקבוצת הבת של הניקס בדי-ליג.

השאלה של גנטיקה מול סביבה היא שאלה שמעסיקה מומחים כבר עשרות שנים ואני בטח לא אוכל להסביר את הבדלי הרמות בין האחים הנ״ל. אבל למרות שכולנו מצפים שחוסר האיזון הזה יוביל לאיזו דרמה שבסוף גם תהפוך לסרט הוליוודי שובר קופות, לא ידוע על שום סכסוכים גדולים במשפחות ועושה רושם שהאחים "המסכנים" סיגלו לעצמם ראיית לילה והצליחו לשרוד בצל של אחיהם המפורסמים והטובים יותר (רק בכדורסל כמובן).

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח