איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה? מדוע ארסנל חייבת לשמור על אוליבייה ז'ירו

מה לא נאמר על החלוץ הצרפתי הענק. שהוא אוברייטד, שהוא מחמיצן סדרתי, שהוא איטי, שהוא לא שחקן של הרמות הגבוהות, האם כל זה נכון? והאם עכשיו, כשלקאזט כבר בקבוצה, יהיה הזמן הנכון להיפתר ממנו? אני הולך לנסות להסביר לכם למה אני חושב שלא, ועל הדרך לנפץ לכם כמה מיתוסים על האיש.

יאללה מתחילים!

משחק ראש
משחק הראש של ז'ירו הוא מהטובים באירופה, הוא מסוגל לכבוש גול כמעט מכל מצב בראש עם טכניקת נגיחה עילאית, משחק הראש שלו משמש את ארסנל פעמים רבות כשהמשחק במרכז המגרש תקוע או כשהיריבות מצופפות וז'ירו הופך למטרה נייחת. אתה יודע שאם תהיה הרמה טובה הוא יהיה שם לנגוח אותה. משחק הראש שלו הופך לנכס גם במצבים נייחים בהתקפה ובהגנה.

משחק עם הגב לשער
לחלוץ הצרפתי יש גב! אתם יכולים לשאול כל בלם באנגליה, משחק הגב של ז'ירו גם הוא ברמה מאוד גבוהה, וכשאני אומר רמה מאוד גבוהה אני מתכוון לכך שאין הרבה אחרים שמסוגלים לעשות זאת כמוהו. הוא משמש פעמים רבות כקיר של ארסנל. כאשר היא נלחצת לאחור ומבצעת הרחקות, ג'ירו לרוב שם לקלוט את הכדור (והבחור יודע להשתלט על כדורים) ולהרוויח זמן עד להצטרפות של שחקנים ועוזר לצאת למתפרצת.
גם ליד הרחבה, פעמים רבות הוא קולט את הכדורים ומשמש קיר לדאבל פסים, מושך אליו את הבלמים ופותח שטח לשחקן שמצטרף, תדמיינו את זה עם לקאזט כחלוץ שני .

בעיטה
לז'ירו רגל שמאל חזקה והוא הוכיח לא פעם שהוא יודע להשתמש בה, כך שהוא גם נותן אופציה של בעיטה מרחוק.

מטריד הגנות קבוע
ז'ירו הוא מטרד עבור הגנות היריב הוא גורם לבלמים להתעסק איתו לאורך כל המשחק, הוא נותן להם פייט פיזי שלא מבייש ענפי ספורט אחרים, ובעיקר גורם להם להתעייף.

עכשיו נתעסק רגע עם הטענות נגדו.. מחמיצן?! 50% מהאיומים שלו לשער העונה בליגה הלכו למסגרת, כאשר חלוץ כמו דייגו קוסטה משיג רק 38% והארי קיין 47%, בעוד שסאנצ'ז, הכובש המצטיין של ארסנל, מחזיק בנתון של 38% דיוק.
אם נבדוק רגע גם את נתון הגולים פר דקות בעונה האחרונה, נגלה שז'ירו מוביל הטבלה עם עם גול כל 91 דקות.
(כל הנתונים מתבססים על אתר הפרמייר ליג הרשמי)

לסיכום, אז נכון הוא קצת איטי ונכון שהוא לא מגיע ל-20 גולים בכל עונה, אבל בדקות שהוא משחק הוא חיוני מאוד, ואני אף חושב שאם ארסנל תשכיל לעשות בו שימוש נבון כסופר סאב כמו שהיה העונה או כמו שעושה נבחרת צרפת ושמה אותו כחלוץ מטרה ליד חלוץ טכני ומהיר (כמו גריזמן, לקאזט, מבאפה והרשימה לא נגמרת) היא תקבל ממנו הרבה יותר. המספרים שלו אולי לא גבוהים, אבל התפקיד שלו על המגרש הוא ייחודי, אין הרבה שחקנים שיודעים לבצע אותו, ולכן אסור לוותר עליו. אם מחפשים מישהו לוותר עליו בחוליית התקפה שפשוט יחפשו מישהו שהשם שלו מתחיל בוו…

אוליבר ז'ירו
Credit to Olivier Giroud La Page Officielle Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח