צומת הדרכים של ארסנל

העונה הזאת נראית רע מבחינת התותחנים. זו לא השנה הראשונה שהם נראים רע בשלב זה של העונה, אך בעונה הזו קורה משהו שונה. בארסנל, שפתחה את הליגה בסערה ונראתה כמו מועמדת רצינית למאבק על התואר, נראה היה כי סוף סוף הקבוצה יותר שלמה אחרי שהושקעו כספים לא מעטים ברכש טוב. לא שמות גדולים, אבל שחקנים מצוינים כמו מוסטפי בהגנה, צ׳אקה ולוקאס פרז הספרדי המדהים במקומות נקודתיים להם שיוועה הקבוצה זמן רב. שחקני הרכש דווקא מבצעים את המוטל עליהם בצורה טובה, אבל מה ששונה העונה הוא דווקא נסיגה מאוד גדולה ביכולת של השחקנים הקיימים. בעיקר שחקני הגנה כמו מונריאל, קוסיילני, צ׳ך, קסורלה ורמזי ועוד כמה שנעלמו בגלל פציעות.

צומת הדרכים של ארסנל
Credit to "Arsenal" Facebook page

אבל אי יציבות בסגל אפיינה את ארסנל לאורך כל העשור האחרון, המצב היום חמור הרבה יותר מכך. לטענתי, נוצר סדק באמון של השחקנים בוונגר. את תחילתו של הסדק ניתן ללמוד מהיחס לו זכה ג׳ק ווילשר, שהיה חביב הקהל באמירויות בעיקר בזכות אהבתו הגדולה לתותחנים והצהרותיו על כך, עם שחרורו בהשאלה לבורנמות׳. השחקנים הבינו שוונגר כבר לא יתן להם את הגב והאשראי הבלתי נגמר שנהג לתת לשחקנים הצעירים שהיו בני טיפוחיו.

הסדק המשיך להתרחב כאשר ונגר החל לרכוש שחקנים בכספים גדולים בהיקף שלא היה בעבר. השחקנים הבינו שלא סומכים עליהם מספיק והקהל ציפה לרכישות גדולות יותר בסכומים האלה. אבל כל זה קרה וארסנל פתחה את העונה טוב, עם ניצחונות ותוצאות טובות מול הקבוצות הגדולות. סגל השחקנים נראה בוגר ומוכן למאבק על האליפות עם הובלה של שני הכוכבים הגדולים ביותר של ארסנל ,אלכסיס סאנצ׳ז ומסוט אוזיל. כאן מגיעה נקודת המפנה.

לאחר פתיחת עונה טובה, אוזיל וסאנצ׳ז הרגישו בנוח לפתוח בשיחות על חוזה חדש, וכיאה מתגמל יותר. שני השחקנים דורשים סכום של 200k לשבוע (לא סכום דמיוני בליגה האנגלית, שם לשם השוואה ווין רוני מרוויח ביונייטד כ-300k). וונגר, שמנהל גם את הצד הפיננסי בארסנל, החל להערים קשיים במסע ומתן, וטען כי "אין שחקן שצריך להרוויח יותר ממאמנו". אוזיל וסאנצ׳ז, שמבינים את השוק ומבינים שבקצב הזה שחקנים אחרים ברמות הגבוהות לא יסכימו להגיע לארסנל, החלו לאבד את האמון בוונגר וכבר חושבים על היעד הבא. זוהי בעצם נקודת השבר של ארסנל. כל עוד שני הכוכבים בדגש על סנצ׳ז (שכדרום אמריקאי אמיתי וחם מזג מביע את מורת רוחו לא פעם בתנועות ידיים ומבטי אכזבה עייפים מחבריו) לא יהיו מרוצים ממצבם במועדון, ארסנל לא תצליח לשדרג את עצמה.

צומת הדרכים של ארסנל
Credit to "Arsenal" Facebook page

השבוע מגיע המשחק הקריטי ביותר לארסנל עד כה. נראה שהמאבקים בפרמייר ליג על מקום בליגת האלופות העונה הולכים להיות קשים ביותר ולפיכך, ארסנל חייבת להראות שיש לה מה למכור ברמה האירופית ולשלוח מסר לליגה. זהו משחק קריטי לדעתי כי זהו העתיד של ארסנל. הדחה וכישלון בליגה ידרשו זעזוע שלא נראה הרבה זמן בצפון לונדון.

אבל לפני שבכלל חושבים על להוציא משהו במשחק הזה, עדיף שישב ונגר עם שני השחקנים המובילים שלו וימצא איתם את עמק השווה, כי אחרת באמת שאין סיכוי. עם כל הבעיות הרגילות של ארסנל, מוטיבציה ומנהיגות חיובית מצד סנצ׳ז ואוזיל יכולה למשוך אחריה את שאר השחקנים.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח