שינוי כיוון?  על הנצחון של מכבי ת"א על ריאל מדריד.

נחזור לרגע לעונה שעברה, המחזור השני במדריד: מכבי הובילה בשתי נקודות על ריאל מדריד, הכדור הלך לג'ייסי קארול שתפר שלשה ומכבי הפסידה. עמרי כספי לא שיחק אז בגלל כאבי בטן.

חוזרים לאתמול: מכבי הובילה בשתי נקודות על ריאל מדריד. הבלאנקוס יצאו להתקפה אחרונה,הכדור הלך לקארול, שאיבד. מכבי ניצחה. כספי? לא שיחק בגלל כאבי בטן…

אם יש בשורה שמגיעה מהמשחק של אתמול, היא קודם כל שמכבי ניצחה משחק מהסוג שהיא בדרך כלל מפסידה השנה. זה יכול לתת תקווה מחודשת לשחקנים שלה ובעיקר אמונה מחודשת בכוחם להגיע לפלייאוף.

קשה לדבר על זה במושגים של נצחון של אופי: השחקנים בצהוב שוב עשו מה שהם יכולים בהתקפה כדי להפסיד גם את זה, כולל, כמובן שלוש החטאות מארבע קליעות עונשין שבאו מכוכב הקבוצה(ווילבקין)  והשחקן הכי מנוסה בה, אלוף אירופה שהיה בכל סרט אפשרי(האנטר).  דווקא הם החטיאו והדז'ה וו הרגיל של עוד הפסד מרגיז חזר.

 

מכבי-ריאל
התמונה מתוך אתר היורוליג

 

אלא שהפעם הצהובים הראו לפחות אופי בהגנה וכך שמרו על נצחון סופר חשוב.

כתבתי כאן אתמול שריאל, עם גל הפציעות הנוכחי מגיעה בהזמנה למכבי וכתבתי איך לדעתי אפשר להגדיל את הסיכוי לנצח. דיברתי על אגרסיביות בשני הצדדים.  אז כמובן שבפתיחה מכבי לא הראתה כלום מזה וריאל עשתה סל כל אימת שרצתה.  בהתחלה גם בהתקפה לא ראינו כלום, אלא שאז נכנס למשחק טיילר דורסי.  מפתח נוסף שדיברתי עליו הוא אחוזי קליעה גבוהים מבחוץ. אז דורסי דאג לקלוע אתמול בשביל כל הקבוצה.  משחק השיא של הגארד בצהוב, עם 30 נקודות,  4/5 מחוץ לקשת, 11/14 סך הכל מהשדה וגם 4/4 מהקו.  השנה במשחקים שדורסי טוב, הצהובים מנצחים.  הבעייה היא שזה קורה מעט מדי.  לפחות הפעם דורסי חיכה רק שני משחקים ממשחקו הטוב האחרון ועד אתמול ולא ארבעה-חמישה, כפי שהיה עד כה וזה סימן מעודד נוסף לצהובים.

 

דורסי
תמונה מתוך אתר היורוליג

 

שותפו של דורסי לקו האחורי, סקוטי ווילבקין, סיים משחק שני ברציפות עם מספר חד ספרתי של נקודות.  שוב באחוזי קליעה נמוכים.  בשניהם, אגב, מכבי ניצחה.  ההבדל בין שבוע שעבר נגד באסקוניה, להשבוע, היה באחריות שהראה ווילבקין: שמונה אסיסטים, לעומת איבוד אחד בלבד והרבה אחריות והעברת הכדור גם לחבריו. בדקות האחרונות הוא השאיר לדורסי את הזריקות וזה מה שעשה את ההבדל.

ווילבקין
תמונה מתוך אתר היורוליג

 

יאניס בעצם הראה שהוא הולך במאני טיים על ווילבקין כרכז ודורסי כקלעי.  על הרכז הטבעי היחיד שיש לו בסגל, כריס ג'ונס, הוא שוב הראה שהוא לא סומך במאני טיים…

 

אז אחרי שדורסי החזיק את הצהובים בהתקפה ברבע הראשון, הצהובים התחילו להראות הגנה בשלושת הרבעים הבאים.  33 נקודות, שיא שלילי עונתי,  ספגה הגנת מכבי ברבע הראשון ורק 51 נקודות נוספות בשלושת הרבעים הבאים.  זה הגיע ברבע השני עם חמישייה שכללה כמובן את האנטר, בראיינט, דיברתולומיאו(שבשני המשחקים האחרונים מקבל קרדיט מחודש מספרופולוס), בלייזר וקלויארו.  מכבי נתקעה התקפית בסוף הרבעים השנע והשלישי וכך הבלאנקוס הצליחו לשמור על יתרון קטן. הצהובים ניסו להתמקד בטבארס, שתמיד בעייתי להם להתמודד איתו בצבע, בעזרת טראפים ושמירות כפולות ומשולשות, גם במחיר של לקבל שלשות מבחוץ.  זה אמנם חימם את תומפקינס, שסיים עם 20 נקודות, אבל השתלם בסופו של דבר.

 

במאני טיים הגיעה הצגת בלהות של השופטים: משריקות מגוכחות לסל ועברה של אבאלדה, המשיך בעברת תוקף מומצאת להאנטר ואחר כך צעדים לדורסי( שהיו,  אבל אף אחד לא מכריע ככה משחק ושורק את זה) ואז כדי לתקן המשכיות מוגזמת לווילבקין, כשנתנו לו זריקות על עברה בחדירה וכמובן אותה בלתי ספורטיבית שנשרקה על האנטר (שהיתה מבחינת חוק יבש, אבל,  שוב,  לא מכריעים ככה משחק), שהיתה אמורה לסגור עניין, אבל במכבי של השנה לא יודעים לסגור עניין.  מזל שהפעם המזל היה בצד הצהוב…

עכשיו מצפה למכבי שבוע טורקי כפול.  פנרבחצ'ה בכושר מעולה ואפס עם שחקנים שתמיד קטלניים ומסוכנים, בעיקר כשהם רואים את מכבי מול העיניים.  נצחון אחד משניים יהיה סביר וישאיר תקווה להמשך. שני נצחונות?  נו, מכבי של השנה עוד לא נתנה לנו סיבה להיות עד כדי כך אופטימיים…

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

מכבי-ריאל
תמונה מתוך אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח