שיחקו על הכבוד ועל הכספ (י)

מכבי ת"א לא באמת חושבת שהיא יכולה לנצח את כל המשחקים שנותרו לה ביורוליג ולעלות לפלייאוף. אבל שחקני מכבי נלחמו אתמול על הכבוד שלהם ושל המועדון. זה חלק מלהיות מכביסט. על הדרך כל נצחון כזה שווה גם עוד כמה דולרים מהיורוליג, לא עניין של מה בכך בעונת קורונה.

ולנסיה הגיעה ליד אליהו עם הגב אל הקיר, כשהיא צריכה את הנצחון כדי להשאיר סיכוי לעצמה להגיע לפלייאוף. למרות זאת הצהובים נראו לאורך כל המשחק כמי שצריכים את הנצחון יותר. הסיבה שיאניס ספרופולוס, על כל חסרונותיו כמאמן (נגעתי בחלקם בטורים קודמים וניגע גם כאן), אהוב כל כך על מרבית הקהל הצהוב, היא בגלל שהוא מחזיק באותו די אן איי של המועדון. די אן איי שרוצה לנצח תמיד. כל הפסד מרגיז אותו והוא תמיד יבוא להלחם על נצחון והוא משדר את זה גם לשחקניו.

מכבי ולנסיה
מלחמה! מתוך אתר היורוליג הרשמי

 

ההפסד לולנסיה בסיבוב הראשון היה הכואב ביותר של מכבי העונה, מכל הפסדיה. הצהובים כבר היו עם הנצחון ביד. אתמול באה נקמה קטנה בכתומים, בכך שמכבי אמנם תראה את הפלייאוף של היורוליג בטלוויזיה, אבל היא גררה את ולנסיה לשבת לידה על הספה…

מכבי תל אביב ולנסיה
המשחק בולנסיה בסיבוב הראשון.
מתוך אתר היורוליג

 

אז ראינו מלחמה על הכבוד. ראינו גם את עמרי כספי נותן מספרים שלא הרבה אוהדים בצהוב עוד האמינו שנחזור לראות ממנו: 14 נקודות ותשעה ריבאונדים ב-14 דקות של משחק. כל זה בלי ברכיים ועם חוסר בולט במאסה, שחלקו נובע מהורדת משקל כדי לא להעמיס על הברכיים וחלקו מאותו וירוס קיבה שהשבית אותו למעלה מחודש.

ראינו גם את טיילר דורסי ממשיך להצטיין. כשמנצלים קלעי בצורה נכונה, לסיים התקפות ולא לחשוב יותר מדי, זה עובד. כשדורסי פשוט מקבל ויורה-הוא קטלני. כשהוא צריך לייצר ולחשוב, זה נראה רע.

דורסי
מתוך אתר היורוליג

 

מי שעוד הצטיין היה הקפטן, ג'ון דיברתולומיאו, שקיבל 15 דקות, לאחר שמול צסק"א קיבל רק 3 דקות. בקרב האוהדים תמיד יש ויכוח סביב מספר הדקות שצריך לקבל "ג'ונדי", אבל ייאמר לזכותו של ספרופולוס שההחלטה אצלו היא מקצועית נטו ובהתאם ליריבה.

מכבי ולנסיה
מתוך אתר היורוליג

 

אפילו את צמד הקרואטים המושמץ, בנדר את ז'יז'יץ' היה כיף לראות אתמול. בנדר נלחם בשני צידי המגרש וז'יז'יץ' היה יעיל מאוד בהתקפה.

מי שנראה רע הוא סקוטי ווילבקין. משחק של 0 נקודות ולא בפעם הראשונה העונה. זאת אחרי שלא קלע גם במחצית השנייה נגד צסק"א. שתי זריקות בלבד לסל והפעם קיבל מספרופולוס רק 12 דקות של משחק. שפת הגוף שלו משדרת שהוא לא רוצה להיות כאן וזו בעייה עבור הצהובים.

מה זה אומר שמכבי ת"א נראתה ביכולת הטובה ביותר שלה מזה זמן רב, ברבע האחרון מול צסק"א ובמשחק של אתמול, דווקא כשיאניס ספרופולוס זנח את כל מה שהאמין בו ועבר לשחק בסגנון הפוך לחלוטין? במקום משחק איטי עם שלושה גבוהים ראינו דקות רבות עם שלושה גארדים וסגנון ריצה, שהדגיש את היתרונות שיש לשחקנים בקבוצה הנוכחית. זה רק מראה שהעונה הזאת היא פספוס גדול ואפשר בהחלט היה לעשות יותר, גם עם הקבוצה הזאת, על כל חסרונותיה. בעניין הזה זה כשלון גדול של המאמן היווני, שהתעקש על שיטה שלא מתאימה לשחקניו.

הצהובים עצרו רצף של ארבעה הפסדים רצופים ביורוליג ויקוו לנצח בשבוע הבא ביוון, את קטש ופנאתינייקוס, כדי להמשיך לשפר עמדות. לפלייאוף זה כנראה לא יספיק, אבל כל עוד קיים סיכוי תיאורטי, מה אכפת לנו שימשיכו להאמין?

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

ג'ונס
מתוך אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח