ראש בראש עם הרצוג – המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 2

שלב הבתים במוקדמות אליפות אירופה 2020 הסתיים במקום הרביעי הצפוי, רחוק משני הכרטיסים האוטומטיים המוקצים לשני המקומות הראשונים, אך עם הרבה תקווה לבאות לאחר הניצחון הסנסציוני על הולנד (3-0 למי ששכח). כידוע, במוקדמות אליפות אירופה 2020 הנבחרות המסיימות במקומות 3 ו-4 הולכות למשחקי פלייאוף בשני שלבים – משחק אחד בחצי הגמר ומשחק אחד בגמר, או בעברית פשוטה: שני ניצחונות שווים כרטיס ביורו 2020.

football-manager-2017-600_300

בחצי הגמר חיכתה לנו סקוטלנד, משוכה קשה אך כזאת שאפשר וצריך לעבור. הרכב הנבחרת: גלזר; דסה, צדק, חבשי, טוואטחה; אלמוג כהן, נאתכו, קהת; אצילי, זהבי, דאבור. המחצית הראשונה התנהלה בעצלתיים. ישראל החזיקה בכדור ושלטה במרכז השדה, אך שחקני ההתקפה לא הצליחו למצוא את השער. ככל שהדקות התקדמו במחצית השנייה, כך גם הדומיננטיות של שחקני הנבחרת ושלחתי למערכה את בן שהר ויונתן כהן (הופעת בכורה), אך למרות 23 בעיטות לכיוון השער, רק 4 הגיעו למסגרת ואף אחת לא נכנסה לרשת. בעיטה אחת של סקוטלנד לא ממש הזיזה לגלזר. תיקו 0-0 כעבור 90 דקות. ההארכה הייתה גארבג' טיים אחד גדול, עד הדקה ה-120 שבה נגיחה של בן שהר כמעט ומצאה את הרשת, אך נעצרה במשקוף. הולכים לפנדלים.

דו קרב הפנדלים

בארי באנן – פנימה. 1-0 סקוטלנד
ערן זהבי – בפנים. 1-1
דארן פלטשר – כובש. 2-1 לסקוטלנד
בן שהר – לרשת. 2-2
סטיוארט ארמסטרונג – בפנים. 3-2 סקוטלנד
יונתן כהן – שער. 3-3 דרמטי
ג'יימי פורסט – גלזר עוצר!!! עדיין 3-3
רועי קהת – שער! 4-3 לישראל
קייראן טירניי לבעיטה המכריעה- בחוץ!
ישראל מנצחת 4-3 ועולה לשלב הבא!!!

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל סקוטלנד

גמר הפלייאוף על הכרטיס ליורו 2020

לאחר 120 דקות מתישות מול סקוטלנד, סלובניה חיכתה בגמר 4 ימים אחרי ונאלצתי לבצע לא פחות מחמישה שינויים בהרכב: דסה, חבשי, אלמוג כהן, קהת ואצילי בחוץ – בן ביטון, עומר דנינו, דור פרץ, דוד קלטינס ומנור סולומון בפנים. סלובניה הגיעה עם שחקנים ברמה גבוהה כמו קווין קמפל, יוזיף איליצ'יץ' ובוז'אן ג'וקיץ' ומעל כולם, השוער המצוין, יאן אובלק. בדומה למשחק מול סקוטלנד, גם הפעם הכדור נע בעיקר במרכז השדה. סלובניה הייתה טובה במקצת אך יום טוב של גלזר בין הקורות מנע מהסלובנים לעלות ליתרון. מנגד, זהבי, דאבור ודור מיכה, שהחליף את סולומון שנפצע בדקה ה-34, לא הצליחו לבעוט אפילו פעם אחת לרשת של אובלק, וגם הניסיון היחיד של דור פרץ מרחוק מצא את אובלק במקום.

90 דקות ללא שערים הובילו להארכה. מריחים פנדלים גם הפעם? 2 דקות בתוך ההארכה, הבלם הסלובני מיכה מאבייה עלה לכדור קרן ונגח פנימה. 1-0 לסלובניה, שכרגע נמצאת עם הכרטיס ליורו 2020. במהלך ההארכה עברתי לשחק במערך של שני בלמים, ארבעה קשרים וארבעה חלוצים, אך לא הצלחתי לשבור את ההגנה הסלובנית ואת אובלק. 1-0 כואב בסיום. היינו כל כך קרובים ליורו ראשון אי פעם, אך ייתכן שגם עוד 120 דקות לא היו עוזרות לנו להכניע את אובלק. אולי בטורניר המוקדמות הבא זה יהיה קל יותר.

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל סלובניה

ליגת האומות – דרג ב'
כזכור, בטורניר הקודם גברנו על יוון וקפריסין ועלינו לדרג ב' בליגת האומות. הפעם חיכו לנו וויילס ואיסלנד החזקות. המטרה הייתה כמובן העפלה לדרג א' באירופה, אך גם קידום שמות צעירים כמו דן גלזר, נטע לביא ומנור סולומון על חשבון שחקנים ותיקים שפרשו כמו תומר חמד ובירם כיאל. אליסון דוס סנטוס ממכבי חיפה קיבל אזרחות וזימון כבר למשחק הראשון מול ווילס באצטדיון בלומפילד המחודש.

כבר בדקה השלישית מונאס דאבור כבש מכדור רוחב של טוואטחה. בדקה ה-31 מנור סולומון ניצל כדור רוחב נוסף של טוואטחה וכבש את שערו הראשון במדים הלאומיים. גארת' בייל, הכוכב הגדול של היריבה, נפצע לפני תום המחצית הראשונה ובלעדיו לוולשים כמעט ולא היה סיכוי לחזור, אך הם כמעט עשו זאת עם שער של סאם ווקס בדקה ה-75 ומאז- בונקר של שחקני הנבחרת. קלטינס ואלמוג כהן נכנסו במקום זהבי ודאבור והצליחו לשמור על התוצאה עד הסיום. 2-1 לישראל ו-3 נקודות חשובות במאבק על הכרטיס לדרג א'.

המשחק השני נערך באיסלנד הקרה. ארון גונארסון כבש למארחת בדקה ה-18, ערן זהבי השווה בתוך שתי דקות ובן שהר, שפתח במקומו של דאבור הפצוע, כבש שער ניצחון בדקה ה-41. שני משחקים, שני ניצחונות, 6 נקודות ומקום ראשון בבית. דחיפה אדירה לעבר עלייה מפתיעה לדרג א'. בן שהר פתח גם במשחק השלישי בוויילס וכבש כבר בדקה השלישית. ארון ראמזי וסאם ווקס הפכו בדקות ה-21 וה-24. את המחצית השנייה הנבחרת פתחה חזק וישבה על השער הוולשי, אך מתפרצת אחת בדקה ה-52 סגרה את הסיכוי והוציאה את הרוח מהמפרשים. 3-1 לווילס.

ערב המשחק האחרון מול איסלנד, הוולשים ואנחנו היינו עם 6 נקודות ואיסלנד עם 3. ההשלכות של המשחק דרמטיות – תיקו או ניצחון ואנחנו בדרג א', אך הפסד לאיסלנדים ואנחנו יורדים חזרה לדרג ג'. האיסלנדים מצידם היו צריכים ניצחון רב שערים כדי לעבור גם את וויילס. הפעם פתחתי במערך קצת שונה: אלמוג כהן ודן גלזר פתחו יחדיו בקישור האחורי, נאתכו במרכז השדה ושלישיית התקפה שכוללת את זהבי, דאבור ושהר. למרות שליטה של הנבחרת שלנו במשחק, האיסלנדים הצליחו לכבוש בדקה ה-20 ולרדת למחצית ביתרון שמציב אותנו במקום האחרון. לאחר ששטפתי את השחקנים במחצית הנבחרת עלתה עם מוטיבציה חדשה לכבוש ולעלות שלב, אך בדקה ה-52, טעות של לואי טאהא סידרה לאורחים פנדל. גילפי סיגורסון כבש, וחמש דקות אחריו פינבוגאסון העלה ל-3-0 שהעלה את האיסלנדים למקום הראשון על חשבון ווילס. סיגורסון נעץ את המסמר האחרון בארון בבעיטה חופשית בדקה ה-72. 4-0 משפיל וכואב שלא רק מנע מאיתנו לעלות לדרג א', הוא גם הוריד אותנו חזרה לדרג ב'.

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל ליגת האומות סופי

מה יקרה במוקדמות מונדיאל 2022?

אם זה לא מספיק, הגרלת הבתים למוקדמות מונדיאל 2022 "סידרה" לנו בית משעמם וקשה: קרואטיה, שבדיה, פולין וקפריסין. מה דעתכם- יש סיכוי להפתיע ולהעפיל לגביע העולמי?

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל בית מוקדמות מונדיאל

 

לשאר טורי המנג'ר

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג’ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח