ראש בראש עם הרצוג – המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל – המסע האחרון

1970, מקסיקו. נבחרת ישראל בכיכובם של יצחק ויסוקר, שייע פייגנבאום, גיורא שפיגל, צבי רוזן ומרדכי שפיגלר, יוצאת למונדיאל הראשון בתולדותיה ומציגה יכולת מרשימה. החבורה של המאמן האגדי עמנואל שפר חוזרת ארצה עם 2 נקודות יוקרתיות מול איטליה ושבדיה החזקות ועם שער היסטורי של שפיגלר הקפטן, אחד השערים החשובים בתולדות הכדורגל הישראלי.

2026, הנבחרת בכחול-לבן חוזרת לאדמה הקדושה במקסיקו. עמרי גלזר, מנור סולומון, ניר ביטון ומואנס דאבור מובילים את החבורה האמיצה במסעה ההיסטורי למרכז אמריקה, לבית שכולל את גרמניה, פרגוואי וג'מייקה.

מונדיאל, הגביע העולמי, קופה דה מונדו, וורלד קאפ – כל המילים הללו היו (ובעולם האמיתי, עדיין) נשמעות כמו חלום רחוק ולא בר-השגה, אבל בעולם הווירטואלי שלי, זה ההישג המתוק ביותר שלי כמאמן מנג'ר מזה 20 שנה.

סגל הנבחרת

מנג'ר נבחרת ישראל - סגל

שוערים:
עמרי גלזר (מנצ'סטר סיטי), אסף צור (סביליה), שמעון דניאל (מ. חיפה).

הגנה:
נמרוד לזמי, מאור אמסלם (מ. חיפה), רודריגו מוריירה, אוהד אבוחצירה (מ. ת"א), טאלב טוואטחה (דורדורכט), קובי פטרבורג (ווסטהאם), דן גלזר (סלטיק)

קישור:
אלון בן הרוש, ניר אסרף, יובל דדון, עומר אצילי (מ. ת"א), נטע לביא, מתן חוזז (מ. חיפה), רוי קהת (טורינו), אור אינברום (גנט), עמרי אלטמן (פנרבחצ'ה), ניר ביטון (סלטיק), מנור סולומון (סלטה ויגו)

התקפה:
מואנס דאבור (רד בול זלצבורג), נאדים סרסור (מכבי פ"ת)

 

ישראל – גרמניה

המשחק הראשון בבית נערך מול הנבחרת החזקה ביותר, המדורגת שלישית בעולם. הרכב הנבחרת: גלזר, לזמי, פטרבורג, מוריירה, אבוחצירה, דדון, ביטון, אסרף, אלטמן, סולומון, סרסור. במחצית הראשונה הצלחנו להחזיק בכדור ולמנוע מהגרמנים להגיע למצבים, בעיקר בזכות משחק הגנה מעולה של דדון ומוריירה. 20 שניות מפתיחת המחצית השנייה הגרמנים הצליחו לעקוץ ולכבוש. דאבור, שנשלח למגרש בדקה ה-60 במקומו של ביטון, לא הצליח לעזור להתקפה. כדור אחד של מנור סולומון מרחוק פגע במשקוף (דקה 75) ומספר דקות לאחר מכן, הגרמנים כבשו את השני בנגיחה מהקרן וקבעו את תוצאת המשחק. 2-0 מאכזב, אך צפוי.

ישראל – פרגוואי

שני שינויים בהרכב הנבחרת לקראת המשחק החשוב מול הנבחרת שמתמודדת איתנו על המקום השני: נטע לביא במקומו של יובל דדון בקישור האחורי, רוי קהת במקומו של ניר אסרף כפליימייקר. כבר בדקה ה-26, טוני סראביה, הכוכב הגדול של מילאן ונבחרת פרגוואי, העלה את היריבה ליתרון. לאחר מחצית גרועה, דאבור ואצילי נשלחו למגרש במקומם של סרסור ולביא במטרה למצוא את השער ולהציל את סיכויי ההעפלה. בדקה ה-67 דאבור הוכשל ברחבה. הקפטן ניר ביטון ניגש לבעוט את הכדור וכבש את השער הראשון של ישראל במונדיאל מאז הגול ההוא של שפיגלר. 1-1.

המשחק התפתח בשליטה שלנו במרכז, אך הפרגוואים היו מסוכנים יותר. גלזר עצר כדור אחרי כדור של חלוצי היריבה, ואז הגיעה הדקה ה-93, או 93:12 ליתר דיוק. קהת חטף כדור במרכז המגרש, העביר לאלטמן בצד שמאל וקשר פנרבחצ'ה הרים למנור סולומון שבעט מתוך הרחבה, עם כל הלב, פנימה. 2-1 דרמטי ושלוש נקודות יקרות שקירבו את ישראל לשמינית גמר המונדיאל!

מנור סולומון מנצח את פרגוואי

ישראל – ג'מייקה

שוויון נקודות עם פרגוואי ועם הפרש שערים נחות, הכרטיס לשמינית הגמר תלוי לא רק בניצחון על ג'מייקה, אלא גם בכמות השערים שנכבוש. לשם כך, המערך שלי השתנה ל-4-4-2 קלאסי: אצילי ואינברום באגפים, סולומון ודאבור צמד חלוצים. ניר אסרף ונטע לביא פתחו במרכז השדה ומאור אמסלם החליף את מוריירה בהגנה. 30 שניות הן כל מה שהחלוץ הוותיק, מואנס דאבור, היה צריך. 1-0 מהיר ומבטיח. כעבור 20 דקות זה כבר היה 2-0, מעוד שער של דאבור. אסרף כבש את השלישי בבעיטה חופשית, בדיוק בזמן שגרמניה כבשה מול פרגוואי. רגל וחצי בשמינית הגמר. בדקה ה-52 הג'מייקנים הצליחו לצמק, אך כעבור 4 דקות נשארו בעשרה שחקנים לאחר כרטיס אדום שקיבל הקשר דווין מילר. ניר ביטון המחליף כבש את הרביעי בדקה ה-72 וחתם את תוצאת המשחק. 4-1 חלומי, 6 נקודות וכרטיס לשמינית גמר הגביע העולמי.

בית סופי מנג'ר

שמינית הגמר

כמה רחוק אפשר להגיע עם החלום הזה? היריבה הפעם – קרואטיה. אותה קרואטיה שניצחנו 5 שנים קודם לכן בסמי עופר. דאבור הדהים את העולם עם שער יתרון כבר בדקה ה-13, אך לא פחות מדהימה הייתה התגובה הקרואטית. סטיפה פריצה השווה כבר בהתקפה הבאה (14), ניקולה ולאסיץ' הפך כעבור 3 דקות (17) והחלום התרחק. סרסור, אצילי וחוזז נכנסו במחצית השנייה ולא הצליחו להציל את המצב. הקרואטים ישבו חזק על השער שלנו, וכבשו את השלישי בדקה ה-61 (ולאסיץ'). הסיפור נגמר. חוזרים הביתה עם גאווה והרבה כבוד.

דאבור מפתיע את קרואטיה

זה היה המשחק האחרון שלי במסע המדהים עם נבחרת ישראל

המסע במספרים

זמן כמאמן הנבחרת: 8 שנים ו-120 ימים

משחקים: 80
ניצחונות: 38
תיקו: 14
הפסדים: 28

שערי זכות: 128
שערי חובה: 101

מלך השערים במהלך התקופה: מואנס דאבור, 32 שערים

שיאן ההופעות במהלך התקופה: עמרי גלזר, 66 הופעות

ה-11 הטובים ביותר:
גלזר; דסה, פטרבורג, חבשי, טוואטחה; גלזר, קהת, ביטון; סולומון, דאבור, סרסור.

המיקום הנמוך ביותר בדירוג פיפ"א: 83 (אוקטובר 2019)

המיקום הגבוה ביותר בדירוג פיפ"א: 8 (אפריל 2026)

ב-20 שנות מנג'ר עמוסות בחוויות אימנתי קבוצות גדולות וקטנות, עליתי ליגות, זכיתי בתארים ופיתחתי שחקנים רבים, אך מסע עם נבחרת ישראל תמיד מתוק יותר. הוא היה מתיש, מרגש, מרתק ובעיקר – מספק. כולי תקווה שבמציאות לא נחכה עד שנת 2026 כדי לראות את הנבחרת הלאומית שלנו על הבמה הגדולה בעולם.

נתראה במסע הבא!

קרדיט לדף הפייסבוק "ההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association"

לשאר טורי המנג’ר

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג’ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח