ראש בראש עם הרצוג – המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

שש שנים חלפו מאז נכנסתי לתפקיד ולמרות שהנבחרת התקדמה מהמקום ה-83 למקום ה-30 בעולם, עדיין לא הצלחנו להעפיל לטורניר גדול. את ההכנה למוקדמות מונדיאל 2026 עשינו בליגת האומות, דרג ג'. הפעם נפלנו לבית קל עם מקדוניה ופינלנד. כל תוצאה מלבד עלייה לדרג ב' תהיה כישלון. הנבחרת הורכבה מליגיונרים וותיקים כמו מנור סולומון, עמרי אלטמן, ניר ביטון, מואנס דאבור ועמרי אלטמן, לצד ריג'נים צעירים כמו נאדים סרסור, קובי פטרבורג, אלון בן הרוש, נמרוד לזמי והמתאזרח הטרי, הבלם רודריגו מוריירה ממכבי ת"א.

סרסור המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

רועי קהת כבש את שער הניצחון במשחק החוץ הראשון מול מקדוניה, מבישול של ניר ביטון. 1-0 קטן וחשוב. המשחק הבא – פינלנד באצטדיון טדי. כבר בדקה השביעית הפינים עלו ליתרון מפתיע ובדקה 16 זה כבר היה נראה גמור לאחר שער נוסף, 2-0 מוקדם שהוציא את הרוח מהמפרשים. בדקה ה-23 האורחים נשארו בעשרה שחקנים, מה שהצליח להחזיר אותנו למשחק. בדקה ה-69 דן גלזר מסר לשון גולדברג שכבש מבעיטה מרחוק, ובדקה ה-86 נאדים סרסור, מלך שערי ליגת העל, קיבל כדור רוחב ממנור סולומון ודחק מקרוב. 2-2 דרמטי, אך לא תוצאה טובה להמשך הדרך.

גם משחק הבית מול מקדוניה הסתיים בתוצאה זהה, 1-0 קטן, הפעם משער של מואנס דאבור. המשחק המכריע התקיים בהלסינקי. תיקו הספיק לנו לעלייה מהמקום הראשון, אך הפינים כבשו שני שערים מוקדמים ובדקה השביעית התוצאה כבר הייתה 2-0 לפינים. האם יהיה דה ז'ה וו מהמשחק הראשון? סרסור צימק בדקה ה-41, ובמחצית השנייה כבש שער נוסף בדקה ה-53, והשלים שלושער מדהים בדקה ה-70 ומהפך היסטרי. דאבור כבש את הרביעי כעבור דקה, וגם שער של הפינים בדקה ה-89 לא עזר להם. ניצחון חוץ ענק וכרטיס לדרג ב', שנתן המון תקווה לקראת מוקדמות המונדיאל.

תוצאות ליגת האומות המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

 

מוקדמות מונדיאל 2026

טורקיה, יוון, אוסטריה וקזחסטן. אלו הנבחרות שעמדו בינינו לבין כרטיס היסטורי למונדיאל. אם לא עכשיו אז מתי?

לאחר 7 שנים בשיטת ה-4-3-3 החלטתי ללכת על מערך חדש, הגנתי וצפוף יותר- 4-5-1, עם שני קשרים אחורים עושה משחק אחורי ושני שחקני קו במרכז. וזה עבד. אירחנו את טורקיה למשחק הראשון בבלומפילד ונהיננו משער מוקדם של דאבור (דקה רביעית), שנתן הקדמה להמשך המשחק. הטורקים השוו לפני הירידה למחצית אך בחלק השני דאבור התפוצץ עם צמד והשלים שלושער ענק. 3-1 בסיום. המשחק השני התקיים בוינה. אוסטריה נחשבה לנבחרת החזקה בבית, אך לנו היו תכניות אחרות. עמרי אלטמן כבש כבר לאחר 40 שניות. צחי משיח מהפועל באר שבע הוסיף בדקה ה-36 ועד סיום המשחק יכלנו להכפיל את התוצאה, אך דווקא האוסטרים צימצמו משער עצמי של חבשי בדקה ה-86. בכל זאת ניצחנו. שני ניצחונות ראשונים שהציבו אותנו בעמדה מעולה להמשך. סרסור כבש את השער היחיד במשחק השלישי, בבית מול יוון (1-0) והסיבוב הראשון בבית הסתיים במאזן מושלם לאחר ניצחון 2-0 על קזחסטן (פטרבורג וביטון). מדהים.

מערך המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

המאזן המושלם נעצר באיסטנבול לאחר הפסד 0-1 לטורקים משער בדקה ה-60. במשחק הבא מול אוסטריה בסמי עופר היה זה שוב נאדים סרסור שכבש שער ניצחון, 1-0 על אוסטריה שהבטיח לנו לפחות את הכרטיס לפלייאוף וקרב אותנו מרחק ניצחון אחד מהעפלה היסטורית למונדיאל. הניצחון הזה הגיע כבר במשחק הבא מול יוון בחוץ. מנור סולומון ורועי קהת בישלו לסרסור ומשיח וקבעו היסטוריה. נבחרת ישראל עולה למונדיאל 2026!

העפלה המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

המשחק האחרון מול קזחסטן היה לפרוטוקול בלבד, וגם הוא הסתיים עם שלוש נקודות (3-0, דאבור, ביטון וחבשי). את הבית סיימנו עם שבעה ניצחונות והפסד אחד בלבד.

טבלה סופית המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5

הישג לא פחות מרשים הוא המיקום אליו הגענו בדירוג פיפ"א. במשך שנתיים, בין ה-17/11/23 עד 17/11/25, שיחקנו 13 משחקים רשמיים, ניצחנו 11, סיימנו בתיקו אחד ורשמנו רק הפסד בודד אחד. הנתון המדהים הזה הקפיץ אותנו עד למקום השמיני (!) בדירוג פיפ"א!


הוגרלנו לבית H בשלב הבתים עם גרמניה החזקה, פרגוואי וג'מייקה. המטרה: שמינית גמר. לפחות.

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 5 בית מונדיאל

נתראה במקסיקו 2026!

לשאר טורי המנג'ר

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג’ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח