ראש בראש עם הרצוג – המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 3

קרואטיה, שבדיה, פולין וקפריסין. זה הבית אותו אני צריך לעבור בכדי להגשים חלום ולהגיע למונדיאל ראשון מאז 1970. ערן זהבי, תומר חמד, ביברס נאתכו ובירם כיאל החליטו לפרוש מהנבחרת ופינו מקום לצעירים כמו נטע לביא, דן גלזר, מנור סולומון, יונתן כהן ועומרי אלטמן להיכנס לנעליים הגדולות ולנסות להוביל את הנבחרת לשלב הבא.

football-manager-2017-600_300

הכוכב החדש של הנבחרת

נבחרת ישראל החדשה פוגשת את שבדיה החזקה בשטוקהולם. רועי קהת הדהים את האורחים בדקה ה-29 בשער שנכבש בניגוד מוחלט למהלך המשחק. השבדים ישבו עלינו חזק גם במחצית השנייה ומשחק גדול של גלזר בין הקורות וצדק וחבשי בהגנה מנע מהיריבה לכבוש, עד הדקה ה-70, אז גי'לואן חאמד השווה. התוצאה נשמרה עד הסיום, תיקו 1-1 מכובד במשחק הפתיחה של הבית.

כעבור שלושה ימים פגשנו את קרואטיה, הנבחרת החזקה בבית, בזאגרב. כמעט דה ז'ה וו מוחלט של המשחק בשבדיה. קרואטיה לחצה מהרגע הראשון אך דווקא שיר צדק היה זה שעלה לכדור קרן בדקה ה-18 וכבש ראשון. 1-0 מפתיע. חלפו 7 דקות, קרן נוספת, הפעם מהצד השני. מריו מנדזוקיץ' עולה מעל כולם ומשווה. 1-1. קצת לפני המחצית עיאד חבשי נפצע והוחלף על ידי טל כחילה. בדקה ה-58 מרקו פיאצה כבש והעלה את הקרואטים ל-2-1. בדקות הסיום שלחתי למערכה את מנור סולומון ואנאס מחמיד הצעירים, אך זה לא הועיל. הפסד צפוי בסיום, אך הרבה מחמאות לשחקנים.

המשחק השלישי היה בבית מול קפריסין. לואי טהאא פתח במקומו של חבשי שנפצע לתקופה ארוכה, בן שהר זומן להרכב לראשונה מאז שהתמניתי למאמן ועמרי אלטמן פתח בהופעת בכורה בהרכב. אלטמן כבש כבר בדקה ה-17 שער בכורה במשחקו הראשון, בן שהר כבש בפנדל בדקה ה-33 וכעבור 2 דקות הקפריסאים צמצמו. 2-1 במחצית. בחלק השני של המשחק הנבחרת שלנו ישבה על השער הקפריסאי ושלטה במשחק. אלטמן השלים צמד בדקה ה-57 ובישל את הרביעי לנטע לביא בדקה ה-89. 4-1 ענק על הנבחרת החלשה בבית.

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 3 קפריסין
קפריסין אירחה אותנו כעבור שלושה ימים. אלטמן ובן שהר המצטיינים פתחו ולצידם יונתן כהן, שכבש בדקה ה-38 שער שוויון לאחר שהקפריסאים עלו ליתרון מוקדם. בן שהר כבש במחצית השנייה ועשה מהפך. עמוק בתוספת הזמן נהנו משער עצמי שסגר את הסיפור. 3-1 שנתן הרבה תקווה להמשך הדרך.

הקאמבק הגדול

שני המשחקים הבאים היו בבית. פולין תחילה. ניר ביטון כבש בפנדל כבר בדקה הרביעית, אך הפולנים השוו לפני המחצית משער של מיליק, שגם חתם את תוצאת המשחק. 1-1 מאכזב מבחינתו, שכן שלטנו לאורך כל המשחק. משחק הבית מול שבדיה היה ההזדמנות הגדולה שלנו להיצמד לשבדים במאבק על המקום השני, אך גילואן חאמד, שוב הוא, כבש כבר בדקה ה-16 והכרטיס האדום שבן ביטון קיבל במחצית השנייה לא תרם. 1-0 לשבדים שחיסל באופן כמעט סופי את הסיכויים שלנו. רק נס יעזור.

המשחק הבא – קרואטיה בסמי עופר. בעקבות מכת פציעות של כמה משחקני המפתח של הנבחרת ביקשתי מהוותיקים הפורשים לחזור לסגל. בירם כיאל סירב, אך זהבי, נאתכו וחמד הסכימו לחזור מפרישה, ויחד איתם חזרו לסגל גם טל בן חיים, אלמוג כהן ומונאס דאבור, שהיה פצוע תקופה ארוכה. זהבי, דאבור, בן חיים וחמד פתחו בהרכב והדהימו את הקרואטים באחד הניצחונות הגדולים של הנבחרת אי פעם. תומר חמד כבש בדקה ה-44 את הראשון והשלים צמד מדהים בדקה ה-88. 2-0 סנסציוני על קרואטיה מרגליו של חלוץ בן 34.

הסיכוי להעפיל מהמקום השני אבד לאחר ששבדיה ניצחה את קפריסין, אך בכל זאת נלחמנו על הכבוד מול פולין בחוץ. אחרי מחצית מאופסת, ביברס נאתכו הרים קרן שמצאה את הראש של הבלם טל כחילה בדקה ה-65. דור מיכה כבש בדקה ה-72 מבישול של ניר ביטון. 2-0 קליל על פולין החלשה, שסיימה במקום האחרון בבית. ישראל סיימה במקום השלישי עם 14 נקודות, ארבעה ניצחונות, שני תיקו ורק שני הפסדים לשתי הנבחרות שסיימו ראשונות בבית. אמנם שוב נכשלנו במשימה להעפיל לטוניר גדול, אך מדובר בקמפיין מוצלח שנותן הרבה תקווה לעתיד.

המסע האלטרנטיבי של נבחרת ישראל פרק 3 בית סופי

 

 

לשאר טורי המנג'ר

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג’ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח