חלון בשיגעון, או: מה לעזאזל קרה בקליבלנד?

כשהקליבלנד קאבלירס יעלו למשחק הקרוב שלהם מול אטלנטה ביום שישי, אדם שהתנתק מהאינטרנט לאורכו של יום חמישי (שבמקרה היה היום האחרון לביצוע טריידים בנ.ב.א) יופתע לגלות קבוצה חדשה לגמרי מסביב ללברון ג'יימס.

לברון ג'יימס
Via SB Nation Facebook page

בלי דוויין וייד, בלי אייזיאה תומאס, בלי אימאן שומפרט, בלי דרק רוז, בלי ג'יי קראודר ובלי צ'אנינג פריי. כן, תוך פרק זמן של בערך שעתיים, הקאבס פירקו את הקבוצה שמסביב ללברון ג'יימס והחליפו בערך חצי מהסגל המשלים. מי מגיע במקום? ג'ורדן קלארקסון ולארי נאנס ג'וניור מהלייקרס, רודני הוד מיוטה וג'ורג' היל מסקרמנטו. בנוסף, הקאבס מקבלים בחירת סיבוב שני, אבל הטרייד עם הלייקרס עלה בבחירת סיבוב ראשון בקיץ הקרוב.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

אז מה קרה פה? בגדול, הרצון של קיירי אירווינג להתרחק כמה שיותר מלברון ג'יימס והטרייד (בדיעבד) הלא מוצלח ששלח אותו לבוסטון הניעו שרשרת אירועים. בנוסף לעוד כמה דברים שפחות קשורים לאותו מהלך, הגענו למצב שבו קליבלנד מדברת עם כל קבוצה בליגה בניסיון נואש להצעיר את הקבוצה ולהיפטר מכל מה שנראה כמו משקל עודף. בינתיים, החוזים של טריסטן תומפסון (עוד שנתיים מובטחות עם 36 מיליון דולר) וג'יי אר סמית' (עוד שנתיים, עונת 2019-2020 לא מובטחת) לא מעוררים התלהבות גדולה בליגה. קווין לאב, ג'ף גרין, קייל קורבר וצ'די אוסמן נשארים גם כן.



בלי להיכנס להסקת מסקנות נחפזות ישר אחרי הדדליין, אפשר לנסות לפענח את ההיגיון מאחורי שרשרת הטריידים שביצעו בקליבלנד.

  1. לברון ג'יימס לחץ. רצו המון שמועות בשבועות האחרונים לגבי שביעות רצונו של ג'יימס מהמצב בקליבלנד. לגבי המעורבות שלו בעסקאות. לגבי הסיכוי שבכלל יהיו עסקאות. למרות שעדיין נראה שלברון יצא מהחוזה שלו ויחפש לו קבוצה אחרת לזכות איתה באליפות, להביא לו קצת דם חדש, צעיר ואתלטי שגם מוכן לשמור מדי פעם יתן לו מוטיבציה לעונה הזו לפחות.
  2. הקבוצה פשוט גרועה. לפי התקופה האחרונה, זה נכון. למרות שקליבלנד בדיוק ניצחה את מינסוטה אחרי סל ניצחון של לברון, ההגנה היא מקום אחד מהסוף בכל הליגה, הכימיה לא בשיאה, והשאיפות הקבועות להגיע לגמר ולנסות לנצח את גולדן סטייט נראות חסרות היגיון. גם עכשיו הן לא בהכרח ריאליסטיות, אבל הדיכדוך ותחושת הסוף מלפני יומיים אולי אולי מתחלפות במשהו אחר.
  3. לנסות לשכנע את לברון להישאר. בקבוצה זקנה ומידרדרת אין שום דבר שאמור לגרום ללברון לרצות להישאר. בקבוצה קצת יותר צעירה, עם שחקנים שעדיין לא הצליחו להמאיס את עצמם על לברון (אולי יספיקו עד סוף העונה) או להחליט שנמאס להם מלברון, אולי המילים החלולות לכאורה "אני פה כדי להישאר לטווח הארוך" יקבלו פתאום טוויסט קצת יותר כן.
קלארקסון ונאנס
Via Los Angeles Lakers Facebook page

קליבלנד לא בהכרח הלכה קדימה עם הטריידים, אבל היא לא קפאה על שמריה. מסיום עונה מזעזע בודאות, נבחרה אופציה שלא מבטיחה כלום. אולי התחברות וריצה מרשימה בפלייאוף; אולי חזרה לתקופה הרעה, ועזיבה של לברון בסוף העונה.

לסיום, כמה מילים על רומנטיקה: די-וייד חוזר למיאמי, שם זכה בשלוש אליפויות. רוז, שחזר לאחרונה למגרש אחרי הפסקה, אולי ישתף פעולה עם ת'יבס וג'ימי באטלר במינסוטה. צריכים להתרחש כמה דברים כדי שזה יקרה, אבל האיחוד קרוב מתמיד.

רוז, וייד
Via Cleveland Cavaliers Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח