קבוצה היסטורית, במובן הרע

מכבי תל אביב של העונה ממשיכה לעשות היסטוריה. אחרי שהיא הראשונה בקבוצות המועדון שהפסידה למילאנו בבית, אחרי 35 שנים, היא גם הקבוצה הראשונה בתולדות המועדון שמפסידה לוילרבאן בבית. אי פעם.

ובאמת שעם כל הכבוד לוילרבאן ויש הרבה כבוד, כי מדובר בקבוצה מאומנת, גבוהה ואתלטית, שיש לה מאץ' אפ טוב נגד מכבי, לא היתה שום סיבה להפסיד לה בבית, לעיני קהל שתמך ועודד את הצהובים. אולי התלבושת הכחולה, שמכבי לבשה כי וילרבאן הגיעה בלבן, בלבלה את השחקנים וגרמה להם לחשוב שמשחקים בחוץ…

מכבי-וילרבאן
תמונה: אתר היורוליג

כמו ביום חמישי בבלגרד, מכבי פתחה טוב, עם פתיחת פער ברבע הראשון וכמו ביום חמישי בבלגרד, הגיעו רבע שני ושלישי עלובים. בבלגרד קלעה מכבי 24 נקודות בשניהם יחד ואתמול 26.

היו כמובן גם הבדלים. בבלגרד מכבי היתה נוראית בריבאונד ואפשרה לסרבים 48 ריבאונדים, מהם 14 בהתקפה, מול 26 שלה. אתמול הצהובים, מול קבוצת ריבאונד טובה ואתלטית בהרבה, יש לאמר, דווקא ניצחו 32:39 ואפשרה לוילרבאן רק שמונה ריבאונד התקפה, דבר שהופך את ההפסד של אתמול לעוד יותר בלתי מובן ומרגיז.

בניגוד ליום חמישי, אתמול הצהובים גם לא התפתו להעיף שלשות כל הזמן. אם ביום שלישי זרקו הצהובים 31 שלשות, אתמול הם זרקו רק עשרים, אבל אתמול האחוזים היו רעים אפילו יותר מבחמישי(20 אחוז עלובים במשחק בית).

הגדילו לזרוק לבנים ווילבקין ודורסי, עם 2/10 משותף.

וזאת למרות שהשניים האחרונים עוד עשו משהו בהתקפה, עם 14 כל אחד ונקודות האור הנוספות בהתקפה היו בנדר וז'יז'יץ', עם 15 ו-12 נקודות בהתאמה. כל יתר השחקנים קלעו שבע נקודות יחד!!! אז נכון שמשורות הצהובים נעדרו כספי, האנטר וזוסמן ואלה שנרשמו במקומם ( קליין, כהן ואטיאס) לא קרובים לרמה הדרושה, אך מול וילרבאן זה פשוט לא תירוץ מספיק.

בנדר
תמונה: אתר היורוליג

 מכבי התמקדה במוסטפא פאל , הענק של וילרבאן בצבע  והביאה עליו שמירות כפולות בכל הזדמנות. זה עצר אותו על 4 נקודות, אבל השאיר את אנטואן דיו, נוריס קול וגרשון יאבוסלה לזריקות נוחות מבחוץ ולקבל בטחון.

כך צברה מכבי הפסד מספר 19 והיא בדרך לרשום את אחת מהעונות הרעות שלה ביורוליג אי פעם. עונה שהתחילה במחשבה על מה היה קורה אילו הצהובים היו מנצחים רק חלק מאותם הפסדים צמודים ומרגיזים, הפכה להתרסקות מפוארת. קבוצה היסטורית, כבר אמרנו?

בטור שכתבתי לאחר ההפסד בבלגרד, כתבתי שדרושים למכבי מנהיגים לעונה הבאה. אחד כזה, ששיחק בצהוב בעבר, היה אתמול בצד השני של המגרש והוא זה שעשה את ההבדל. הכוונה כמובן לנוריס קול הנהדר. לא רכז טהור, אבל כן בעל בית אחראי על המגרש. 17 נקודות וארבעה אסיסטים היו לו אתמול ובעיקר קור רוח ברגעים מכריעים במשחק.

נוריס קול
חסר מנהיג כזה למכבי. נוריס קול. תמונה: אתר היורוליג

 

האוירה במכבי נראית רע מאוד. שחקנים משדרים שהם לא רוצים להיות כאן ושהם רק מחכים שהעונה הזאת תגמר. זה יכול מאוד להקרין גם על המרוץ לאליפות בליגה, כי אי אפשר לשחק באוירה כזאת לאורך זמן. נכון לכרגע בליגה מכבי נראית ברמה משל עצמה, אך חולון מעמידה קבוצה נהדרת, עם מאץ' אפ טוב למכבי. כך גם אילת ובירושלים ברור שעוד לא אמרו את המילה האחרונה ושהקבוצה לא תציג את היכולת החלשה שלה מעכשיו עד לסוף העונה.

יאניס ספרופולוס יצטרך לעזור לחניכיו למצוא את האנרגיות לסיים את העונה עם האליפות והגביע. אולי בשביל זה הוא צריך לזעזע קצת את הקבוצה.

אגב, לפי חוקי הקורונה של העונה, למכבי יש אופצייה להביא שני זרים נוספים לרישום לליגה. אולי כדאי לה לשקול להחליף חלק מהזרים הנוכחיים, כאלה שנראה שהראש שלהם כבר במקום אחר, בלי להכנס לשמות …

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

 

מכבי-וילרבאן
תמונה: אתר היורוליג

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כתבת: האוירה נראית…״
    משהו במשפט הזה מוזר…

    אולי משהו באווירה במכבי מרגיש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח