צריך את שלום על הקווים בשביל להחזיר את התקווה להפועל

לא צריך להיות היסטוריון אדום בשביל לדעת שעל הפועל תל אביב בכדורגל עוברת אחת התקופות הקשות בתולדותיה, אם לא הקשה ביותר. הסיבות והתהליך שהובילו לכך, כבר נכתבו בכל מקום אפשרי. זמנו של מוטי איווניר כמאמן הפועל נגמר, כך שהגיע העת לדבר על הפתרון. והפתרון הוא הסמל האדום – שלום תקווה.

Spanish League - טיק טיק

נכון, זה לא דבר חדש לדבר על מינוי אגדת עבר ברגע שהדברים משתבשים. לא מעט מועדונים בארץ ובעולם עשו את זה, מתוך הבנה שאם היכולת של השחקנים לא טובה, לפחות יהיה מישהו על הקווים שמחובר למועדון ויהיה אכפת לו כמו לאחרון האוהדים. מין מוטיבציה שמתודלקת על גלי ההיסטוריה, שתגרום לשחקנים כמו ג'וזף גנדה וטל בנש להבין איפה הם נמצאים. להפועל לא חסרות אגדות שישמחו לקחת על עצמם את המשימה, החל משייע ועד יגאל אנטבי. אז למה דווקא שלום תקווה?

ובכן, קצת היסטוריה. שנות ה-90 המוקדמות לא האירו פנים לאדומים מתל אביב. אחרי שנות השמונים העליזות, היו חילופי שלטון בליגה ובעיר. מכבי תל אביב חזרה להיות אימפריה, בעוד הפועל תל אביב הסתפקה בבינוניות. אם אפשר להצביע על שלב בו היוצרות התהפכו לטובת האדומים, הוא עם הצטרפותו של תקווה בעונת 95/96. בחמש העונות שלו בהפועל, הפך תקווה למנהיג של הקבוצה, שחזרה להיות פקטור בצמרת הכדורגל הישראלי. הקבוצה כמעט לקחה אליפות בעונת 97/98, כאשר רק איתן טייב וחבריו מבית שאן מונעים מהאליפות להגיע לבלומפילד. בעונת 98/99 הקבוצה לקחה גביע והשיא היה בשנת 2000, אז הפועל לקחה דאבל, כאשר תקווה עולה מהספסל בכל פעם שהמצב משתבש ועושה מה שצריך בשביל שהפועל תנצח.

שלום תקווה
Credit to "Shalom Tikva" Facebook page

היו ניסיונות לשלב את תקווה בצוות המקצועי בעבר, כעוזר מאמן של קשטן אחרי עונת הדאבל ובעונת ההישארות בהובלתו של שייע בשנת 2005. הדברים לא הסתדרו ותקווה לא הצליח להישאר חלק מהמועדון למשך זמן רב. כעת כשהמועדון נמצא במשבר גדול יותר מאלו שהיו בשנות ה-90 ובעונת 2005, הפועל שוב זקוקה לשלום תקווה שיבוא להציל אותה.

אין אף דמות שמתאימה לתפקיד יותר ממנו. שייע איבד לגיטימציה לאמן קבוצה אמיתית מאז שהלך ל"גולסטאר", משה סיני נכשל בכל מקום בו אימן ומגיבורי שנות ה-90 וה-2000 של המועדון אין דמות רלוונטית שנכונה לביצוע המשימה. זה הופך את השידוך בין תקווה להפועל לא רק למתאים, אלא גם להכרחי. אם יסכים שוב לבוא להציל את המועדון, על הפועל יהיה לתת לו את הכבוד הראוי ולהמשיך איתו למשך שנים ארוכות. כפי שלבית"ר ירושלים יש את הסיפור המרגש של אלי אוחנה שבא והציל אותה מהלאומית, כך יכול להירשם שלום תקווה בהיסטוריה של הפועל. להעצים עוד יותר את הדמות שלו שגם כך זכורה לטובה על הקהל האדום.

אז רגע לפני שנרשם עוד שיא שלילי באחד המועדונים המפוארים של הכדורגל הישראלי, כשברקע החששות להפוך להפועל פתח תקווה שנעלמה לה ממפת הכדורגל הישראלי, הגיע העת להחזיר את התקווה להפועל.

שלום תקווה
Credit to "Shalom Tikva" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח