צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי

הבטחנו טור שבועי, אז הגיע הזמן לקיים.

קודם כל, בואו לא נתעלם מהפיל הענק שעומד בפינת החדר ורק מחכה שאני אתייחס אליו. 0/5, זה ההספק שלי בשבוע האחרון. "מה שעולה חייב לרדת" שר מוקי בשירו מדברים על שלום, אבל אף אחד לא הכין אותי לזה שאחרי כמה פגיעות יפות יגיעו להקת איפה הילד לשיר לי את השיר "נפלת חזק". אם אני אמשיך בכאלה מספרים, אני אמליץ לכם להשתמש בטור השבועי בתור המלצה מה לא לעשות בשבוע הקרוב (והנה אני מתכתב מעט עם הבדיחות שאני מריץ על עצמי בקבוצה).

אבל ברצינות, השבוע האחרון מוכיח שכל אחד יכול לבצע את המחקר הכי מעמיק שיכול להיות, רק כדי לגלות שבלם שעולה 4.7 מיליון (אחמד היג'אזי) הביא השבוע פי 8 נקודות יותר מהשחקן הכי יקר במשחק (כן, הארי "מעולם לא הבקעתי באוגוסט" קיין, אני מדבר אלייך). בקיצור, כולכם מוזמנים להתעלם מכל מה שהולך להיכתב בטור הזה, אבל ההתעלמות הזו היא על אחריותכם בלבד (גם תרנגול עיוור תופס גרגיר, גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום וכו' וכו').

אז, אחרי שסיימנו לצחוק עליי שאני כותב לכם המלצות ממקום 38 בליגת הזווית, בואו נפגוש את השחקנים שאני ממליץ עליהם לשבוע הקרוב.

מאיה יושידה – 5.0 מיליון – סאות'המפטון

Credit to "Maya Yoshida" Facebook page

למה כן: קחו בלם מקבוצה שעל הנייר, היא קבוצה הגנתית טובה. תוסיפו לתמהיל 6 נגיעות ברחבת היריב, מתוכן 4 בעיטות לשער. תגדילו בבישול שנרשם לזכותו לאחר שהוכשל ברחבת היריב בדקות האחרונות של המשחק ותתבלו מעט ביכולת נגיחה פנומנלית במצבים נייחים, וקיבלתם את מאיה יושידה. כל עוד וירג'יל ואן דייק משחק במחבואים עם הנהלת הקבוצה, יש פה פוטנציאל הגנתי והתקפי משובח שלו"ז המשחקים הקרוב של קבוצתו מעלה את השווי שלו בכמה מונים.

למה לא: קבוצה הגנתית טובה על הנייר אמרנו? לפעמים כל זה נשאר על הנייר. במחזור האחרון, אולי תחת השפעה יפנית, החליטה הגנת הסיינטס לבצע "חראקירי" ולספוג שני שערים נגד קבוצה שכבר הייתה בעשרה שחקנים. משחק חוץ נגד הלהיט התורן של הליגה יכול להסתיים בכך שנאלץ לקוות לנקודות התקפיות מהבלם, שתלוי מאוד במצבים נייחים לזכות קבוצתו כדי לאיים על השער.

פיל ג'ונס – 5.0 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Credit to "Phil Jones" Facebook page

למה כן: מצקצקי הלשון ישאלו את עצמם "למה לעזאזל אני צריך את הטור הזה כדי לקבל המלצה על שחקן הגנה מאחת מהקבוצות המרשימות בליגה, שעוד לא ספגה שער אחד??". אני אענה לכם בכך שנכון לכתיבת שורות אלה, רק 3.2% משחקני הפנטזי בחרו לשים את מבטחם באחד השחקנים האהובים על מוריניו. כשהוא מדורג במקום השישי במדד ה-CBI (הרחקות כדור, חסימות, הפרעה למסירות היריב), שמשחק תפקיד חשוב בניקוד הבונוס שמקבל שחקן הגנה, הוא יכול לגרום ללא מעט שחקנים שבחרו שחקני הגנה אחרים של השדים האדומים להצטער שלא הלכו עם האופציה הזולה יותר בהגנה.

למה לא: דבר ראשון, מוריניו. אין לדעת מתי הפורטוגלי יחטוף את ג'וק הרוטציה האהוב עליו ויתחיל לבצע שינויים בהרכב קבוצתו. עם בלמים כמו סמולינג המוכח ולינדלוף שרק מחכה להזדמנות להוכיח את עצמו במשחק רשמי, לבחור בג'ונס שווה לנו לחץ קבוע ברגע הכרזת ההרכב למשחק הקרוב של מנצ'סטר יונייטד. מעבר לכך, מנצ'סטר יונייטד התחילה את הליגה בשני משחקים קלים יחסית, אך השבוע הקרוב מול לסטר יהווה מבחן גדול יותר לטוענת לכתר. כמו כן, ג'ונס לא ממש מאיים על השער, כך שנוכל לצפות לנקודות ממנו רק בצד אחד של המגרש.

ריצ'ארילסון – 6.0 מיליון – ווטפורד

Credit to "Richarilson" Facebook page

למה כן: כי מוטלה יודע על מה הוא מדבר (למי שלא האזין לפודקאסט הזווית בנושא הליגה האנגלית, הנה ההזדמנות שלכם להיזכר). שחקן הכנף הברזילאי לא חיכה יותר מדי זמן כדי להשאיר חותם על הליגה. כבר במשחקו הראשון בפרמיירליג, בישל הכישרון הצעיר שער. אך אם הבישול הזה נראה קשור יותר למזל, אחרי ההצגה שלו בקו השמאלי של ההתקפה במשחק האחרון נגד בורנמות' (אדם סמית' עדיין מתאושש מסחרחורת קשה שהדריבל של הברזילאי גרם לה) אותה חתם בשער מצוין, כבר אי אפשר להתעלם מהילד הברזילאי. עצם העובדה שהוא שני בנגיעות ברחבה מכלל הקשרים בליגה הינה נתון מאוד מעודד לקראת ההמשך. ניצני המשחק ההתקפי המשובח אותם מציגה ווטפורד תחת המאמן המצוין מרקו סילבה הם בלי ספק סימן לבאות בכל הנוגע לילד.

למה לא: כי כמו כל שחקן צעיר (רק בן 20 להזכירכם), קשה לצפות ממנו שיהיה יציב לאורך העונה כולה. כי ווטפורד היא קבוצה שצריכה להמשיך ולהוכיח שמצפה לה עונה טובה יותר מהתחזיות שצפו לה מקום בתחתית הטבלה. כי כרגע הוא משחק על העמדה של רוברטו פריירה הפצוע, שחקן מוכח שכבר שיחק ברמות הגבוהות במדי יובנטוס. בעיקר כי זו העונה הראשונה שלו בליגה האנגלית ואחרי שהוא סובב לא מעט ראשים, יכול להיות שקבוצות יתכוננו אליו טוב יותר.

חסה רודריגז – 6.0 מיליון – סטוק

Credit to "Jese Rodriguez" Facebook page

למה כן: לא מעט גבות הורמו כאשר סטוק סיטי הודיעה על החתמתו של חסה רודריגז בקבוצה. שחקן הכנף המוכשר והבעייתי היה עד לא מזמן אחת התקוות הגדולות של ריאל מדריד, אז מה זה בשבילו להוביל את סטוק. דווקא העובדה שהוא נכשל לחלוטין בפריס סן ז'רמן נראית כמו הסיבה שגרמה לו לעלות למגרש כאילו נורה מלוע של תותח. חסה הרשים מאוד ב-71 הדקות שקיבל נגד ארסנל המאכזבת, בהן בעט שלוש פעמים לשער, פעמיים למסגרת ולקינוח התכבד בשער הניצחון במשחק. כשהוא עולה 6.0 מיליון ומוגדר כקשר, אך בפועל משחק כמעט כמו חלוץ יש פה סיכוי להמון נקודות במחיר זול מאוד לשחקן ברמתו.

למה לא: לא מעט פעמים נראה כי את חסה מעניין אך ורק חסה. אחרי שנרכש בסכום גבוה על ידי הקבוצה הצרפתית, גמל לה חסה בעיקר בבעיות משמעת ותלונות על חוסר מקצוענות. הוא פתח רק פעם אחת בהרכב ועלה עוד שמונה פעמים כמחליף, וכדי לחדד את הכישלון בחרה לאס פאלמאס הקטנה לא לממש את הזכות שלה לרכוש אותו בסוף העונה, לאחר שכבר בינואר הגיע אליה כמושאל מפריס סן ז'רמן. אחרי שלושה שערים ובישול אחד בלבד, לעומת בעיות משמעת חדשות לבקרים, נראה שחסה יצטרך לעשות הרבה יותר מאשר להבקיע נגד האין הגנה של ארסנל כדי לשכנע אותנו להשקיע בו.

הארי קיין – 12.5 מיליון – טוטנהאם

Credit to "Harry Kane" Facebook page

למה כן: כן כן, הכל בסדר אצלי ולא צריך לאשפז אותי בשום מקום סגור.. אני אשכרה ממליץ לכם על השחקן הכי יקר במשחק. לא סתם הכי יקר, אלא אחד מספקי הנקודות הכי גדולים במשחק בצורה קונסיסטנטית. כל קללה אמורה להישבר מתישהו, לא? אז אני החלטתי שהוריקיין הולך לשבור את קללת "אני לא מסוגל להבקיע באוגוסט אפילו בפיפא" בסוף השבוע הקרוב. אם בעונה שעברה קיין פתח את העונה בצורה מזוויעה מבחינה סטטיסטית שהיוותה המשך ישיר ל"ביצועיו" ביורו, העונה נדמה כי חוסר מזל משווע עומד בינו לבין שלושה עד ארבעה שערים בשני המשחקים הראשונים. רק כדי לסבר את האוזן, בשני משחקים הוא הספיק לבעוט 14 פעמים לשער, מתוכן 11 בעיטות למסגרת! לא יודע אם שמתם לב, אבל הוא כבר עומד על שתי קורות משני משחקים וכולנו יודעים שמתישהו זה יתחבר. משחק בית נגד אחת מקבוצות החוץ החלשות בליגה בעונה שעברה זוהי ההזדמנות שלו להוכיח כי הוא שחקן חובה בכל קבוצה, בעיקר כי אנחנו קרובים לפגרת נבחרות בה באופן קבוע בוחרים לא מעט שחקני פנטזי להשתמש בוויילדקארד הראשון לעונה.

למה לא: כי שתי נקודות מתוך שני משחקים מהשחקן הכי יקר במשחק זו בדיחה לא מצחיקה. כי בכסף שמשתחרר כשבוחרים לא להשקיע בו אפשר לחזק את כל שאר הקבוצה, כי נכון לכרגע עדיף להשקיע בשחקני הקישור של טוטנהאם, כי כמעט 100,000 איש שמכרו אותו השבוע לא יכולים כולם לטעות, כי נכון לכרגע לקולין קוואנר מהאדרספילד, שחקן שעולה 4.5 מיליון, יש שלוש נקודות יותר ממנו, כי אני שוקל ברצינות לשים אותו בתור הקפטן שלי השבוע ובעיקר כי הוא מ-ע-ו-ל-ם לא הבקיע שער ליגה באוגוסט!!!

השבוע אתם מוזמנים להציע שחקנים אחרים, להסכים איתי או לא להסכים איתי בכלל. אבל השבוע אסור לכם להגיד לי כמה אין לי מושג, בעיקר כי נראה לי שעשיתי עבודה לא רעה לעשות את זה בעצמי… 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח