צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 12)

איזה כיף זה פגרת נבחרות! (אמר אף אחד, אף פעם…)

Premier League - טיק טיק

לא מספיק גרוע שהפגרה הזו עוצרת לנו את כל המומנטום בכל פעם מחדש, הפעם גם נאלצנו לסבול כמה משחקי פלייאוף משמימים במיוחד ו0-0 הייתה תוצאה שכיחה ביותר במשחקים האלה. מי ששוב חזר להכות במלוא העוצמה הוא וירוס פיפ"א הידוע לשמצה, שגרם לחלק מהקבוצות שלנו להיות מוכנות לחנוכה. מה בין החג היהודי לבין הפריימרליג אתם שואלים? מבט קצר בסגלים של לא מעט קבוצות פנטזי יספקו לנו מופע אורות בגלל פציעות כאילו הקבוצה היא חנוכיית ענק בכיכר רבין.

חנוכייה כיכר רבין
בתמונה: סרחיו אגוארו, פיל ג'ונס, סאדיו מאנה ורובן לופטוס צ'יק, נפגעי הגל האחרון של וירוס פיפ"א.
Credit for the photo to "Erez Gordan"

מגמת הפגיעה שלי לאחרונה התחזקה יחסית בשבוע האחרון, אז היום אני די שמח לספר לכם מה עשו השחקנים שהמלצתי עליהם בשבוע שעבר:

חוזה הולבאס – עשה בדיוק את כל מה שהבטחתי. עלה למעלה כל הזמן ובישל שער, שכח לחזור להגנה וחטף 3 שערים, נזכר באהבה שלו לכרטיסים צהובים ולכן החזיר לתומכים בו 3 נקודות.

צ'ארלי דניאלס – כיף לראות שלפעמים הנתונים לא משקרים. ההגנה של בורנמות' בהחלט במגמת שיפור אחרי שער נקי שני העונה. 6 נקודות ששוות עלייה חדה במנייה של דניאלס.

דלה עלי – לא הכל יכול להיות ורוד. בטוח שחלקכם הייתם בהלם כמוני כשראיתם שהוא לא בהרכב, אבל אחרי שראינו שהוא מחוץ לסגל הבנו שפציעה באימון הוציאה אותו לחלוטין מתמונת המשחק וזרקה את כל המילים שלי עליו לפח. 0 עגול כמובן, מקווה שהיה לכם מחליף טוב על הספסל.

תמי אברהם – מאכזב המחזור. הוכיח שוב שכל ההתקפה של סוונזי בנויה עליו ולצערנו זה לא היה היום שלו. 2 נקודות הן יבול מתסכל, אבל כנראה שזו הצפרדע שנצטרך לבלוע אם נחליט ללכת על שחקן התקפה של סוונזי.

דומיניק קלברט לווין – עוד אי הכללה בהרכב שגרמה לי להתקף לב קל, אבל 22 דקות בלבד הספיקו לילד להוכיח שהוא ראוי לפתוח בהרכב. שער שהביא 5 נקודות מזכה אותו בתואר המצטיין השבועי, כי למרות הספסול, הוא היה ההפתעה החיובית של השבוע.

אחרי השבועות האחרונים אפשר רק לרדת, אז לא ממליץ לכם לגעת באף שחקן שאני הולך לדבר עליו השבוע 🙂

סקוט דאן – 4.7 מיליון – קריסטל פאלאס

Scott Dann סקוט דאן
Credit to "Crystal Palace" Facebook page

למה כן: מה עושה מהמר כבד שהפסיד כל הערב בקזינו שנייה אחרי שהוא זוכה בסכום כסף שמחזיר לו את כל ההשקעה הראשונית? לוקח הימור מטורף יותר כמובן.

אז אחרי שבשבוע שעבר המלצתי לכם על שחקן הגנה מקבוצה שהצליחה לשמור על שער נקי רק פעם אחת העונה, היום בחרתי להמליץ לכם על שחקן הגנה מקבוצה שעדיין לא סיימה משחק מבלי להוציא כדור מהרשת. אז מאיפה החוצפה להמליץ על שחקן מקבוצה כזו? בעיקר כי התרשמתי מאוד מהמשחק של קריסטל פאלאס נגד טוטנהאם. בכלל, מאז חילופי המאמנים קריסטל פאלאס משתפרת ממשחק למשחק. כניסתו של ג'וליאן ספרוני לשער הקבוצה עזרה לחזק מעט את ההגנה שעומדת בפני 8 מחזורים בלי משחקים קשים באמת. כשהשיפור הזה מגיע בדיוק כשסקוט דאן חוזר להראות איזה איום התקפי הוא יכול להיות במצבים הנייחים, יהיה קשה להתעלם מתג המחיר הנוח שלו אם הוא יחזור לביצועיו בעבר.

להזכירכם, את עונת 15/16 סיים דאן עם 5 שערים ושני בישולים. בעונה שעברה הוא נרגע מעט, אבל גם 3 שערים ובישול מבלם שעולה רק במצבים נייחים הם יבול יפה. המספרים מספרים שבארבעת המחזורים האחרונים הוא איים על השער 6 פעמים, עם 5 איומים שהלכו למסגרת. כשמוסיפים את זה ל11 נגיעות ברחבה במהלך המשחקים האלה, מתקבלים נתונים שיכולים להתחרות בלא מעט קשרים בליגה. קיצר, אם ההגנה של פאלאס תמשיך להשתפר אני מהמר שהבלם הענק שלה הולך לבלות בהרבה מאוד סגלים חדשים.

למה לא: צריך הרבה יותר מהעובדה שהקבוצה הזו ספגה בכל מחזור עד כה? כי אם כן אני אוסיף שפעמיים היא חטפה 4 ומעלה שערים, מה שגרר הורדה של 2 נקודות לכל שחקני ההגנה שלה. מעבר לכך, סקוטי הספיק לקבל כבר 3 צהובים השנה, מה שאומר שהוא רחוק רק 2 כרטיסים צהובים מלהפסיד את אחד המשחקים הנוחים שצפויים לו בעתיד הקרוב.

ג'ואל מאטיפ – 5.5 מיליון – ליברפול

Joel Matip ג'ואל מאטיפ
Credit to "Joel Matip" Facebook page

למה כן: עוד  מישהו שם לב לשיפור ההגנתי של ליברפול? מקבוצה שנראית תמיד כרחוקה שנייה אחת משחקן שיחליק (היי סטיבי ג'י) ויגרום לשער היא נראית כמו קבוצה שההגנה שלה אולי עוד תאפשר לנו לסמוך עליה. אצל ליברפול כמו ליברפול, דווקא השער הנקי מול האדרספילד מעודד יותר מהשער הנקי נגד מנצ'סטר יונייטד, כי אלה הקבוצות הקטנות שליברפול נופלת מולן לרוב.

אבל החלק המפתיע יותר הוא דווקא השיפור ההתקפי שחל אצל הבלם הקמרוני החסון. השער שהבקיע במחזור האחרון נגד ווסטהאם לא רק סיפק 10 נקודות בשבוע בו קבוצתו ספגה, הוא גם הרגיש כמו משהו שעמד להגיע. כמו סקוט דאן, גם מאטיפ איים על השער 6 פעמים בארבעת המחזורים האחרונים. בניגוד לסקוט דאן, 3 איומים כאלה הגיעו ממצבי הבקעה ודאיים שרק חוסר מזל גרם להם להסתיים בשער אחד בלבד. חמישה מתוך האיומים האלה הגיעו מנגיחות מתוך הרחבה, מה שהופך את מאטיפ לאיום מתמשך במצבים הנייחים ולשחקן שיש לשים עליו עין. הלו"ז של ליברפול בעשרת המחזורים הקרובים מזמן לה רק שני מפגשים קשים, נגד צ'לסי בבית וארסנל בחוץ, אבל הם רחוקים אחד מהשני כך שאפשר להסתדר איתם.

למה לא: קודם כל, המחיר שלו. 5.5 מיליון הם לא מעט כסף "להשכיב" על שחקן הגנה של ליברפול, בטח בעולם שבו פיל ג'ונס שווה בדיוק כמוהו. מעבר לכך, אם רוצים להשקיע בהגנה של ליברפול אולי עדיף להסתכל יותר על אלברטו מורנו שמראה סימני חיים העונה.

בסופו של יום, ההגנה של ליברפול היא עדיין ההגנה של ליברפול. נכון לכרגע, היא שווה שער נקי נגד כל קבוצה בליגה בדיוק כמו שהיא שווה ספיגת שער בכל משחק מעכשיו ועד סוף העונה. אבל אתם יודעים, בכל סיכון יש סיכוי לרווח, לא?

מנואל לאנציני – 6.8 מיליון – ווסטהאם

Manuel Lanzini מנואל לאנציני
Credit to "West Ham United" Facebook page

למה כן: איפשהו בתחילת העונה שעברה, כוכב ווסטהאם דמיטרי פאייט חלם לרגע שהוא שחקן מנג'ר בעונת 01/02. כמו כל צרפתי טוב במשחק הזה, הוא החל להתגעגע הביתה, התראיין בכל פינה והפך עולמות כדי שיאפשרו לו לחזור הביתה לצרפת. אחת הסיבות שהקלו על שחרורו היו הניצוצות אותם הפגין מנואל לאנציני מרגע שניתנה לו האפשרות לשחק בעמדה קדמית יותר. כמו מספר 10 של פעם, החל לאנציני לאיים על השער ללא הפסקה, תוך כדי שהוא מייצר מצבים לו ולחבריו. את העונה שעברה הוא סיים עם שמונה שערים ושלושה בישולים, אבל בעיקר עם המון תקוות לעתיד.

את כל התקוות האלה גדעה פציעה מרגיזה, שגרמה לו להפסיד את כל ההכנה לעונה. ניסיון להחזיר אותו לעניינים מוקדם מדי עלה בעוד פציעה, כך שלאנציני בעצם התחיל את העונה במחזור ה8. היכולת של ווסטהאם בלעדיו לא הייתה מזהירה בלשון המעטה, כך שההתאוששות שלו בהחלט באה בזמן לקבוצה שכבר הספיקה להיפרד מהמאמן שלה בפגרה האחרונה. בארבעת המחזורים האחרונים הוא שיחק כמעט את כל הדקות (הוחלף בדקה 87 במחזור ה-8), איים על השער 11 פעמים כשחצי מהאיומים האלה מגיעים מתוך הרחבה, מהם הבקיע שער אחד. נוסף על כך, הוא ייצר גם 7 מצבי הבקעה לחבריו, אבל לרוע מזלו לא היה מי שינצל אותם. אם הוא יוכיח שהוא יכול להישאר בריא הוא לא ימשיך לחמוק מתחת לרדאר עוד הרבה זמן.

למה לא: כמו תמיד, מאמן חדש טורף את הקלפים לחלוטין בכל הנוגע לשיטת משחק או לשחקני ההרכב. לאנציני היה אחד השחקנים החביבים על סלבאן ביליץ', אבל לכו תדעו מה יחליט קבלן הנפילות דיוויד מויס לעשות עם ווסטהאם. התחרות הגדולה על המקומות בקישור ההתקפי של ווסטהאם גם כן תהווה איום מתמיד על הדקות שלו. אם קודם ציינו שהיכולת של ווסטהאם לא מזהירה בלשון המעטה, הורדת פילטר הפוליטקלי קורקט תגרום לי להגיד שווסטהאם כרגע נראית בעיקר כמו קבוצה שמויס ישמח להוריד ליגה. כל עוד היכולת הזו נמשכת, אל לכם להשקיע כסף בשחקנים של ווסטהאם.

אהרון ראמזי – 7.0 מיליון – ארסנל

Aaron Ramsey אהרון ראמזי
Credit to "Aaron Ramsey" Facebook page

למה כן: ברוכים הבאים לפינת ה"נמרוד כבר לא מתבייש בכלל להמליץ על שחקנים מארסנל".

לאחר בקשות שהגיעו אליי לוותר על דאחקת שערים של ראמזי הורגים אנשים מפורסמים, אני אציין רק שבכושר הנוכחי שלו הקשר הוולשי נהיה קטלני יותר מהלורד ראמזי בולטון (סליחה לאלה שלא ראו משחקי הכס ולא מבינים את הבדיחה. מי אתם אלה שלא ראו/קראו משחקי הכס ולמה אתם עוד פה במקום להשלים את זה עכשיו??).

עד כמה הכושר שהוא נמצא בו מטורף? בשלושת המשחקים האחרונים יש לו שני שערים ושני בישולים! יחד עם 5 נקודות בונוס מתקבל קשר שעולה 7 מיליון פאונד בלבד, שהצליח להביא בשלושת המשחקים האלה 32 נקודות. כשרואים שבשלושת המשחקים האלו הוא נגע בכדור 26 פעמים בתוך הרחבה, איים 11 פעמים על השער מתוך הרחבה כחלק מ-13 איומים לשער ויצר 8 מצבים שמתוכם שניים הפכו לשערים, תפוקת הנקודות שלו פתאום נראית מובנת מאליה. אם נוסיף לכך את העובדה שהוא חזר להיות חביבו של ארסן ונגר והשלים 90 דקות בכל אחד מהמשחקים האלה נקבל שחקן שגם הלו"ז ההפכפך של הקבוצה שלו לא ירתיע אותנו מלהשקיע בו.

למה לא: כמו לא מעט שחקנים של ארסנל, גיליון הפציעות של ראמזי יכול לספק עבודת מחקר לארבעה עד חמישה מתמחים בבית החולים על שם Jack Wheelchair. אתם באמת רוצים בקבוצה שלכם שחקן ששינוי כיוון פתאומי של הרוח באצטדיון יכול לשלוח אותו לשלושה חודשים בחוץ? אם עניתם בכן על השאלה הזו, אתם זוכרים שהוא משחק בקבוצה שהרקורד הרפואי שלה נראה כאילו היא משחקת נגד קבוצות של אייל לחמן בכל שבוע?

מעבר לסכנת הפציעה, הלו"ז הקרוב של ארסנל לא מאוד מפתה. אמנם היא הולכת לשחק בבית בשלושה מארבעת המשחקים הקרובים, אבל כששניים מהשלושה הם נגד טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד, אולי כדאי לחכות קצת לפני שמביאים אותו לקבוצה.

גלן מארי – 5.8 מיליון – ברייטון

Glenn Murray גלן מארי
Credit to "Brighton & Hove FC" Facebook page

למה כן: לא, אני באמת לא עוכר ישראל. תאמינו לי שבתור אוהד מכבי חיפה (הכנס בדיחה כאן) ותיק אני מת על תומר חמד. מצד שני, נראה לי שלנוכח היכולת של המחליף שלו, גם תומר כבר הוציא את עצמו מהרכב הפנטזי שלו.

יודעים מה, בעצם במקרה של תומר אני לא בטוח. השחקן הענק הזה כל כך מאמין בעצמו שבטח הוא השאיר את עצמו ויבקיע צמד אחרי שהוא יעלה מהספסל. אבל אם אפסיק להיות פרובנציאלי לרגע, אני לא אוכל להתעלם מהעובדה שהשחקן עם השם שנשמע כמו וויסקי סקוטי שוב לקח את ההזדמנות שנקרתה בדרכו ולא יוותר על מקומו בהרכב בקלות. בעונה שעברה מארי ניצל פציעה של חמד כדי להיכנס להרכב והקשה מאוד על המאמן להחזיר אותו לספסל, אז מה הפלא שבזמן שתומר מורחק מארי הבקיע כבר ארבעה שערים? נכון, המספרים שלו לא בשמיים, אבל מתוך 8 איומים על השער בארבעה משחקים הוא הצליח להבקיע ארבע פעמים. בקבוצה שלא מגיעה להרבה מאוד מצבים במשחק, ניצול של 50% מהמצבים אליהם מגיע החלוץ המרכזי שלה הוא כל מה שהיא צריכה. כשהוא עושה את כל זה ממרומי גיל 34, הוא מוכיח שכמו וויסקי הוא משתפר ככל שהוא מתבגר. מעבר לכך, שיתוף הפעולה שלו עם חביבנו פסקל גרוס רק הולך ומשתפר. אם זה ימשיך כך יש לנו פה פוטנציאל לצמד זול שיביא נקודות הרבה מעבר לשווי שלו.

אמנם הלו"ז של ברייטון לא נראה כל כך מבטיח על הנייר, אבל אם נתייחס אליו כמו טבח בצבא ונשחק איתו שבוע שבוע עם קשר חמישי זול נקבל רצף של סטוק בבית, פאלאס בבית, האדרספילד בחוץ, ברנלי בבית וווטפורד בבית.

למה לא: באמת בלי קשר לאהדה שלי אליו, הנוכחות של תומר חמד על הספסל היא איום מתמיד על המקום של מארי על הדשא. כבר במחזור האחרון ראינו זאת, כשהוא הוחלף בדקה ה78 כדי לפנות מקום לחמד שחזר מההשעיה. בגיל 34 יהיה לו קשה לעמוד בקצב הרצחני של הפרמיירליג, סיבה נוספת בגינה הוא לא ישלים 90 דקות גם אם יפתח בכל משחק.

חוץ מזה, מי רוצה בקבוצה שלו שחקן שלכל הדברים שהוא יעשה על המגרש יהיה טעם מתוק ומר בו זמנית? הצלחה שלו שווה נקודות לכם, אבל מרחיקה את תומר מההרכב. בטוח שבתור אוהדי כדורגל ישראלי (חלקכם הגדול לפחות) אתם רוצים לראות את הנציג היחיד שלנו בליגה המעניינת בעולם משחק כמה שיותר. מעבר לאהדת חמד, צריך לשים לב לעובדה שמארי לא מייצר שום דבר לקבוצתו בהתקפה מלבד איומים על השער. אם הוא לא ישפר את הנתון של 0 מצבים שסידר לחבריו, הוא יהיה חייב לשמור על אחוז ניצול המצבים המטורף שלו כדי להיות שווה לכם נקודות וקשה לי לראות את זה קורה.

****

יאללה, השבועייים האלה בלי ליגה הרגישו לי כמו חודש. מזל שהפגרה הבאה היא רק במרץ 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח