צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 11)

אחרי כמה מחזורים משוגעים יחסית, הגיע המחזור ה-10 כדי להראות לנו שאנחנו סוג של ג'ון סנואו, כי אנחנו לא יודעים כלום.

מישהו מכם היה מהמר לפני המחזור שקבוצת החלומות של השבוע תכלול רק חלוץ אחד וזה יהיה בכלל צ'יצ'ריטו שרוב האנשים חיפשו איך להעיף? מישהו הימר שמצטיין המחזור יהיה דווקא סיאד קולאסינץ למרות העובדה שארסנל ספגה שער? רק כדי לסבר את האוזן, חמשת הקפטנים הפופולריים השבוע (לוקאקו, אגוארו, קיין?!, סלאח וז'סוס) החזירו 9 נקודות ביחד ובלי שכבשו שער אחד!

Premier League - טיק טיק

בקיצור, אנחנו נמשיך להמליץ ולתכנן תוכניות ואלוהי הפנטזי ימשיכו לצחוק לנו בפנים. ממוצע עולמי של 46 נקודות (לא כולל מינוסים שהרבה אנשים לקחו על עצמם) מראה שאנחנו בחברה טובה, כי גם אף אחד סביבנו לא מבין כלום בכלום.

בשבוע כזה גרוע לרוב העולם, כיף לראות שחלק מההמלצות יכלו להציל לכם את השבוע.

ניק פופ – כוכב הימורי המחזור. עשה בדיוק את כל הדברים שנכתבו בפסקת הלמה כן, שמר על רשת נקייה, היה רחוק הצלה 1 מעוד נקודה וסיים את המשחק עם 9 נקודות הודות ל-5 הצלות ו-2 נקודות בונוס.

דיאנדרה ידלין – עוד 90 דקות, עוד משחק לא רע הגנתית ולא טוב התקפית. היה רחוק 16 דקות משער נקי, אבל סיים את המשחק עם 2 נקודות.

עבדולאי דוקורה – ווטפורד היא ללא ספק אכזבת המחזור. דוקורה הוכיח שסעיף הלמה לא רלוונטי יותר לגביו כשלא ממש סיכן את השער והוסיף כרטיס צהוב כדי להחזיר נקודה 1 בלבד.

ריאד מחרז – מלך הבישולים של לסטר עושה זאת שוב. שיחק הפעם בתפקיד חופשי מאחורי החלוץ מה שיכול להעלות את מניותיו. סיים את המשחק עם 6 נקודות הודות לבישול ושער נקי של קבוצתו ולא היה רחוק מהבונוסים.

מאמה ביראם דיוף – שיחק שוב בתפקיד הקיצוני הימני, אבל הפעם מיעט לעלות כי סייע בשמירה על רישארילסון. סיים משחק רע עם צהוב, בלי בעיטה אחת לשער והחזיר נקודה 1 בלבד.

אז אחרי שסקרנו מעט את המחזור שעבר, הגיע הזמן לעבור להמלצות של השבוע הקרוב.

חוזה הולבאס – 5.0 מיליון – ווטפורד

José Cholevas
Credit to "José Cholevas" Facebook page

למה כן: בכל עונה יש את הזמן הזה שהמגן היווני החזק שוכח שהוא מגן והוא מתחיל לשחק כקיצוני שמאלי. לרוב התקופה הזו תלווה בהמון נקודות מפתיעות שיצליחו לשכנע אתכם שתג מחיר של 5 מיליון הוא לא נורא למגן מווטפורד. נראה שאחרי תקופת הסתגלות הולבאס ורישארילסון מצאו שפה משותפת והיווני מנצל את הכניסות של הברזילאי למרכז כדי לתפוס את מקומו באגף.

בארבעת המחזורים האחרונים יש להולבאס 122 נגיעות בכדור בשליש השלישי של המגרש, שלישי רק לביירין וקולאסינץ עם 130 כ"א. כשהעמדה הממוצעת שלו במשחקים האלה קרובה יותר לשל קשר התקפי מאשר מגן לא תהיה ברירה אלא לשנות את שמו מהולבאס לעולה באס. אבל הוא לא עולה סתם למעלה, אלא מתרגם את העליות האלה ל-47 הרמות לרחבה רק בתקופה הזו. כש-7 מתוכן מדויקות הוא מקפץ חיש קל למקום הראשון מבין כל המגינים בנתוני ההרמות. המספרים שלו בארבעת המחזורים האחרונים מרמזים שהתקופה שהוא שוכח שהוא מגן הגיעה ושהגיע הזמן לפנות לו מקום זמני בהגנה שלכם. תוסיפו לכך את העובדה שהוא הרים הכי הרבה קרנות מבין המגינים בתקופה הזו ושבשלושת המשחקים הקרובים הוא פוגש את אברטון, ווסטהאם וניוקאסל ותראו שאין זמן טוב יותר להביא אותו מאשר עכשיו.

למה לא: אמרנו שהוא שוכח שהוא מגן, לצערנו בדרך כלל המשחק ההתקפי שלו יכול לגבול בהפקרות. המספרים ההתקפיים שלו ושל הקבוצה טובים, אבל ווטפורד ספגה בכל אחד מששת המחזורים האחרונים. שני הבישולים שלו לא יצליחו להצדיק ספיגת שער בכל משחק. מעבר לכך, להולבאס יש פתיל קצר והוא מגנט לכרטיסים צהובים בדרך כלל, למרות שהעונה נראה שהוא משתדל לספוג פחות כאלה.

צ'ארלי דניאלס – 4.9 מיליון – בורנמות'

Charlie Daniels צ'ארלי דניאלס
Credit to "Carling" Facebook page

למה כן: חכו שנייה עם הקילשון! אני מבטיח להביא צידוקים משכנעים לעובדה שאני ממליץ על שחקן הגנה מקבוצה שהצליחה לא לספוג רק פעם אחת העונה..

בורנמות' אמנם התחילה את העונה בצורה זוועתית, אבל מה תגידו על העובדה שבארבעת המשחקים האחרונים היא ספגה רק 3 שערים? כשלוקחים בחשבון ששתיים מהיריבות במשחקים האלה הן טוטנהאם בחוץ וצ'לסי שחייבת נקודות מתחילה להתבהר תמונה של שינוי חיובי בהגנה. הנתון הזה, שמעמיד את הקבוצה במקום הרביעי בליגה בדירוג ההגנה בארבעת המחזורים האלה מגיע בתזמון מושלם ללו"ז הקרוב של הקבוצה. בששת המחזורים הקרובים תארח קבוצתו את האדרספילד, ברנלי וסאות'המפטון, לא בדיוק קבוצות שמצטיינות בכיבוש מחוץ לבית. משחקי חוץ נגד ניוקאסל, סוונזי וקריסטל פאלאס גם כן לא נשמעים כל כך מאיימים. אם ניקח בחשבון את האהבה הידועה של דניאלס לשערים ובישולים נקבל מגן שיוכל לתת לנו נקודות בשני צידי המגרש בכמה וכמה משחקים קרובים.

למה לא: ארבעת המשחקים האחרונים הם אמנם מדגם לא רע, אבל בל נשכח את העובדה שבורנמות' נמצאת מתחת לקו האדום ונראה שעוד לא הגיעה לעונה הזו. שער ענק נגד סיטי ובישול נגד אברטון לא יכולים להסוות את העובדה שאני ממליץ על שחקן עם 31 נקודות העונה, בזמן ששחקנים שעולים פחות הביאו יותר. אם בורנמות' תוכיח שהשיפור בהגנה הוא לא מקרי כדאי לשים אליו לב.

דלה עלי – 9.3 מיליון – טוטנהאם

Dele Alli דלה עלי
Credit to "Dele" Facebook page

למה כן: אחרי ההצגה שלו נגד ריאל מדריד באמצע השבוע, אתם לא באמת צריכים אותי כדי לשים לב אליו. אבל אני בטוח שאתם תשמחו לדעת מאיפה זה הגיע והאם היו סימנים מוקדמים בליגה.

אז כן, לגמרי היו סימנים מוקדמים וזה מתחיל קודם כל במערך איתו משחק פוצ'טינו. עוד לפני הפציעה של קיין ובטח לאחריה, החליט מאמן טוטנהאם לעבור ממערך של 3-4-2-1 עם עלי ואריקסן מאחורי הארי קיין למערך של 3-5-1-1 בו מתופקד דלה עלי כחצי חלוץ מאחורי החלוץ הבודד קיין, או סון בהעדרו.

אם נסתכל על הנתונים של עלי בארבעת המחזורים האחרונים, נגלה עלייה במספרים של עלי מול ירידה במספרים של אריקסן שעבר לתפקיד אחורי יותר. דלה מנצל את התפקיד החדש/ישן כדי לגעת בכדור ברחבה 21 פעמים בארבעת המשחקים האחרונים בליגה. אם נוסיף לזה את העובדה שהוא הפך את הנגיעות האלה ל-8 איומים לשער נקבל קשר שהכניסות שלו לרחבה הופכות אותו לחלוץ לכל דבר. אם מוסיפים לכך את הממוצע העונתי של איום לשער פעם ב-35.6 דקות או את העובדה שהוא יוצר מצב לחבריו פעם ב-47 דקות, לא נופתע לגלות שגם בעונה בינונית יחסית למה שהרגיל אותנו יש לו כבר שלושה שערים ושני בישולים בליגה. אם הוא ימשיך את הכושר שהוא הראה במשחק נגד ריאל הוא יחזיר לנו את כאב הראש הקבוע של עלי או אריקסן.

למה לא: אמרנו ששינוי המערך העלה את המספרים שלו, אבל הפציעה של טובי אלדרווירלד עלולה לטרוף את הקלפים ולהחזיר את הקבוצה לסוג של 4-2-3-1. במקרה כזה עלי יחזור טיפה לאחור וזה יכול להשפיע על הביצועים שלו. חוץ מזה, אולי עדיף שיישאר שקט יחסית וישאיר לאריקסן וקיין את התהילה, כי לאף אחד אין כוח להמר כל שבוע איזה שחקן של טוטנהאם יביא את הנקודות.

תמי אברהם – 5.9 מיליון – סוונזי

Tammy Abraham תמי אברהם
Credit to "Tammy Abraham" Facebook page

למה כן: העוקבים הקבועים ישימו לב שזו הפעם השלישית שהשם של תמי עולה בטורים שלי, אולי אני בעצם סתם זורק את השם שלו עד שתגיע הפעם הרביעית והגאג הבלתי נמנע על תמי 4?

אז התשובה היא לא. תמי מופיע כאן בכבוד בעיקר בגלל העובדה שהוא התקפה של איש אחד, כל ההתקפה של הקבוצה על הגב שלו, אין עוד מלבדו בסוונזי וזה מצב שכולנו אוהבים. יוכיחו זאת המספרים של ג'רמיין דפו בעונה שעברה לעומת ירידת הליגה של הקבוצה שלו, אין טוב מחלוץ פנטזי שאם הקבוצה שלו תעשה משהו, הוא יהיה זה שיעשה את זה. עם ארבעה שערים ובישול, תמי מעורב ישירות ב-71 אחוזים משבעת השערים של קבוצתו! אמנם סוונזי קבוצה עם התקפה רעה ביום טוב, אבל זה לא מונע ממנו להיות שביעי בדירוג החלוצים העונה, כשהוא מוביל בקלות את טבלת יחס העלות מול תועלת של חלוצי הליגה. אחרי שלקח לו קצת זמן להיכנס להרכב ולעניינים, בחמשת המחזורים האחרונים יש לו 3 שערים, בישול ו-6 נקודות בונוס! בחמשת המשחקים האלה הוא נגע בכדור ברחבה 15 פעמים, איים על השער 9 פעמים מתוך הרחבה כש-5 איומים הלכו למסגרת. הלו"ז הקרוב של סוונזי גם כן מבטיח רבות, כי חוץ מצ'לסי בחוץ במחזור ה-14 יש לה משחקים יחסית קלים בששת המחזורים הקרובים. בקיצור, בערך 100,000 איש שהביאו אותו לקראת המחזור הקרוב כנראה לא טועים.

למה לא: אתם קולטים שסוונזי הבקיעה רק 7 שערים ב10 מחזורים? יש מצב שהמאמן שלהם הוא הגירסה המעונבת של גיא לוזון?

סוונזי מדורגת ראשונה מהסוף בכמעט כל המדדים ההתקפיים. תמי מצליח אמנם להתעלות מעל זה, אבל גם דפו של השנה שעברה, שאליו השווינו את תמי, דעך בשלב כלשהו והפסיק להיות משתלם להחזיק אותו (אם כי יש לציין שעלה באזור 7 מיליון). חוץ מזה, הבישול היחיד שיש לו העונה הגיע מהמצב היחיד שסידר לחבריו, מה שמעמיד אותו על יצירת מצב פעם ב-477 דקות! אוקיי, אז יכול להיות שזה בעיקר בגלל העובדה שאין לו עם מי לשחק, אבל זה גם אומר שאם תמי לא ממשיך באחוז המעורבות הלא הגיוני שלו בשערי הקבוצה הוא יפסיק לספק לנו נקודות.

דומיניק קלברט לווין – 5.0 מיליון – אברטון

Dominic Calvert-Lewin דומיניק קלברט לווין
Credit to "Everton Football Club" Facebook page

למה כן: אתחיל, אומר וגם אדגיש, מדובר בהימור של השבוע. מדובר בשחקן שהמספרים שלו לאחרונה מראים שהוא שוווה יותר מ-0 השערים שהבקיע העונה. בסדר, אתם מוזמנים להוציא חזרה את הקילשון שדיברנו עליו קודם, כנראה שהעונה הזו שיגעה אותי סופית.

רגע, בעצם חזרתי הרבה פעמים על כך שהטור הזה יעסוק בשינויים שיכולים להשפיע לטובה על שחקנים מסוימים, לא? אז מאמן חדש הוא בהחלט שינוי שכזה. אם נזכרים בעובדה שהמאמן הזה אימן קודם את קבוצת המילואים ומכיר את החלוץ טוב יותר מכולם, זה שדומיניק השלים בשבוע שעבר 90 דקות יכול להיות סימן לבאות. נכון לכרגע, יש קולות באברטון שקוראים להשאיר את המאמן הזמני, כי הוא מכיר טוב מכולם את יוצאי האקדמיה הרבים שהשתלבו בקבוצה.

כדי שנוכל לדבר על יותר תכל'ס מספקולציות, בואו ננתח את המחזורים האחרונים של החלוץ הצעיר. 21 נגיעות ברחבה בארבעת המחזורים האחרונים, יחד עם 10 איומים לשער ש-8 מהם הגיעו מתוך הרחבה הם מספרים שניים רק להארי קיין! תוסיפו לכך את העובדה שאברטון משופעת בשחקני מספר 10, אבל אין לה באמת חלוץ שפיץ אמיתי ותבינו למה הוא פתח בשבוע שעבר כחלוץ יחיד ונשאר על המגרש כשהקבוצה עברה לשני חלוצים. בארבעת המחזורים האלה, דומיניק איים על השער פעם ב-34.5 דקות. אם מוסיפים לכך את העובדה שכבר יש לו 3 בישולים העונה, מתקבל חלוץ זול מאוד עם פוטנציאל נקודות ענק.

למה לא: אתם ראיתם איך אברטון נראים?! אני לא מאמין שזו הפעם השנייה העונה שאני ממליץ על שחקן מהקבוצה המאכזבת הזו. נכון לכרגע, המאמן הזמני נשאר. אבל מאוד יכול להיות שיביאו מישהו אחר במקומו ואז לכו תדעו מה יהיה עם הדקות והמיקום של החלוץ הצעיר, שיודע לשחק גם בכנף. הכי גרוע, אמנם יש לו 3 בישולים העונה, אבל חלוץ בלי שערים מתקשה מאוד להביא נקודות בונוס הביתה, יעידו על כך 0 הנקודות בטור הבונוסים של קלברט לווין העונה. חוץ מזה יש לו שם של יהודי ואנחנו יודעים מקרוב שהעם הזה לא כל כך טוב בספורט… 😉

מזכיר לכולם שבשבוע הבא יש שוב פגרה, תתנחמו בעובדה שהיא האחרונה עד מרץ. מזכיר לכם שחלק מהשחקנים ישחקו משחקי ידידות לא חשובים, אבל חלקם הולכים לשני משחקי פלייאוף קשים וכדאי לקחת את זה בחשבון כשחושבים על חילופים עתידיים.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח