צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 9)

איזה לא כיף לחזור מהפגרה!

המתמידים של הטור בטח שמו לב שההתחלה מתכתבת עם המשפט שפתח את הטור של השבוע שעבר, "איזה כיף לחזור מהפגרה". כשרק שניים מתוך עשרת הקפטנים הנבחרים בשבוע אחד מחזירים תפוקה, זה לא כל כך כיף לחזור מהפגרה. כשהארי קיין ורומלו לוקאקו שובתים יחד מהבקעה, זה לא כיף לחזור מהפגרה. כשהממוצע העולמי הוא 41, זה לא כיף לחזור מהפגרה (אלא אם כן סוף סוף היה לכם חץ ירוק כמוני).

אתר הזווית בחסות טיק טיק

בשבוע כזה, פלא שמסתבר שצפיתי מהצד כמו עמיר פרץ עם משקפת? 0 מ5 בהימורים בשבוע בו לי אישית הלך לא רע רק מחזק לי בראש כל מיני תיאוריות נאחס שכל אוהד כדורגל חווה לפעמים. אבל כמו שאנחנו מזכירים תמיד בקבוצה, פנטזי זה לא ספרינט אלא מרתון! אז עוד שבוע של פספוסים לא רק שלא יעצור אותי, אלא ישלח אותי לבחור כמה הימורים הזויים יותר.

קודם כל, סיכום המחזור שעבר.

עמיר פרץ
Credit for the original picture to www.cbsnews.com

סדריק סוארס – משחק נפל מפתיע. עלה למעלה כל הזמן, אבל ספג שני שערים ולכן החזיר נקודה אחת בלבד.

נאצ'ו מונריאל – טוב נו, אמרנו שאי אפשר לסמוך על ההגנה של ארסנל. נקודה אחת היא יותר ממה שהגיע לו במשחק הזה.

שרדאן שאקירי – טרול נשאר טרול. לא שמישהו ציפה שהוא יביא יותר מ2 נקודות נגד הסיטי, כן?

גילפי סיגורדסן – אם לא ישתפר ובקרוב, 2 הנקודות שהוא הביא השבוע יהיו עוד צעד בדרך לתואר פלופ העונה.

חוסלו – היחיד השבוע שפשוט היה חסר מזל, לו רק היה מבקיע במקום לבעוט למשקוף היה מחזיר הרבה יותר מ2 נקודות.

שמח ומאושר להשאיר מאחוריי את הימורי השבוע האחרון, אני קופץ ישירות לתוך ההמלצות לשבוע הקרוב!

ג'ו גומז – 4.5 מיליון – ליברפול

Joe Gomez, ג'ו גומז
Credit to "Joe Gomez" Facebook page

למה כן: מציעים לכם מגן פותח מקבוצה מהחלק העליון של הטבלה ב4.5 מיליון, לא תיקחו?

אוקיי, אז הקבוצה היא ליברפול. וכן, יש סיכוי שאם קליין כשיר אז הוא היה עדיין על 0 דקות העונה. אבל מה תגידו על העובדה שהילד הכין כבר 8 מצבים, מתוכם 2 מצבים טובים מאוד בששת ההופעות אותן רשם העונה? אמנם השבוע ליברפול מתארחת בטוטנהאם, אבל מישהו ציפה שהיא לא תספוג מול יונייטד? ואם אני אעשה Raise קטן כמו בפוקר ואספר לכם שאחרי טוטנהאם הוא יפגוש את האדרספילד בבית, ווסטהאם בחוץ וסאות'המפטון בבית, תחשבו שאני פחות משוגע? כל עוד הוא ממשיך לפתוח בהרכב במשחקי הליגה וממשיך להצטיין בצד ההגנתי כמו במשחק נגד מנצ'סטר יונייטד, שזיכה אותו בשלוש נקודות בונוס, ג'וזף גומז יכול להיות יופי של גניבה.

למה לא: כי הוא שחקן הגנה בקבוצת ה"כולם יודעים שההגנה שלנו לא קיימת אז קנינו את מוחמד סלאח". כי אין לדעת על איזה צד תקום שאר ההגנה סביבו. כי זה כבר הפך למסורת לראות את ליברפול מפשלת דווקא במשחקים בהם היא אמורה להיות הפייבוריטית. בעיקר כי לצד המספרים הלא רעים את הבישול היחיד שלו העונה הוא סיפק נגד ארסנל, שנגדם גם אייל משומר שווה בישול.

שיין דאפי – 4.5 מיליון – ברייטון

Shane Duffy שיין דאפי
Credit to "Brighton & Hove Albion FC" Facebook page

למה כן: הכירו את אחד משחקני ההגנה הכי מסוכנים בליגה. נשבע לכם, גם אני הייתי בהלם שראיתי את המספרים שלו. כדי לעשות טיפה יותר סדר בדברים נקרא לו "שחקן ההגנה הכי מסוכן בליגה שעוד לא הבקיע", קליט לא?

הרבה בזכות שחקן שעוד יוזכר כאן בטור, דאפי אחראי כבר על 8 איומים לשער היריבה מתוך הרחבה, 5 מהם בארבעת המשחקים האחרונים! שמונת האיומים האלה ממקמים אותו במקום הראשון בנתון זה בצוותא עם אוטאמנדי שכבר דיברנו עליו בעבר. יש לו 17 נגיעות בכדור ברחבת היריב, מה שממקם אותו במקום הרביעי מתוך כלל שחקני ההגנה בליגה בנתון זה. בקבוצת תחתית שאוהבת לשחק על מצבים נייחים לא מעט, זה רק עניין של זמן עד ש-6 הנגיחות שלו לשער ממצבים כאלה יהפכו לשערים. ברייטון עומדת בפני ארבעה משחקים עם ציון 2 מתוך 5 (1 הכי קל) ברמת הקושי, כך ששילוב של שער נקי עם שער בצד השני לא נראה כזה מופרך במקרה של דאפי.

למה לא: אי אפשר לברוח מהעובדה שהוא בספק למחזור הקרוב. אני אישית מאמין שהוא ישחק, אבל כדאי מאוד לעקוב אחרי מסיבת העיתונאים של כריס יוטון אם אתם רוצים להביא אותו השבוע. מעבר לכך, ברייטון עוד לא הוכיחה שהיא כוח הגנתי שאפשר להסתמך עליו. כל עוד הוא לא הופך את המספרים לנקודות בהתקפה, ההימור עליו עלול להיות כבד מדי, גם במחיר של 4.5 מיליון.

פסקל גרוס – 5.7 מיליון – ברייטון

Credit to "Brighton & Hove Albion FC" Facebook page

למה כן: בעיקר כי הגיע הזמן שאני כבר אכתוב עליו. 5.7 מיליון הדולרים אותם תאלצו לבזבז עליו עכשיו (אלא אם כן הוא הספיק לעלות שוב), יספקו לכם את הקשר שממוקם במקום התשיעי בטבלת הניקוד העונה. אם נכנסים למחשבות של עלות מול תועלת, אחוזי בעלות של 14.4 הם בדיחה. דרך אגב, הבדיחה הזו מצחיקה פחות כשרואים ש15.6% ממשתתפי הפנטזי בחרו להשקיע רק חצי מיליון פחות בנ'גולו קאנטה, שהשער שהבקיע העונה היה הראשון שלו מאז ששיחק נגד ג'2 בהפסקה הגדולה של בית הספר בפריז.

כבר הזכרנו בעבר שגרוס סיים את העונה שעברה בתור השחקן שייצר הכי הרבה מצבים לשערים בליגה הגרמנית, אבל פסקל מתעקש להזכיר לנו בכל שבוע מחדש שהוא לא עניין חולף. 18 מצבים שסידר לחבריו ושלושה בישולים מדברים חזק יותר מכל סופרלטיב. לפעמים יש הרגשה שאם ברייטון תבקיע, הוא איכשהו יהיה קשור לזה. כשהוא מתופקד כחצי חלוץ הוא גם מצליח לאיים על השער, יעידו על כך שני השערים אותם הבקיע העונה.

זוכרים את שיין (ברור שכן, כתבת עליו לפני שנייה יא סטלן) דאפי? אז גרוס הוא זה שמוצא אותו ברחבה ברוב המקרים. אם הוא ימשיך בקצב הזה, במחיר הזה הוא חובה בכל קבוצה.

למה לא: חמש בעיטות לשער, 3 מתוך הרחבה ורק 2 למסגרת. אם הייתי מציג לכם את הנתון הזה קודם ככל הנראה שהייתם חושבים שאני הולך לדבר על שחקן שלא הבקיע אף שער העונה. בקבוצה שלא מבקיעה יותר מדי, יהיה קשה להסתמך על הבישולים שלו בתור מקור קבוע לנקודות. הכי גרוע, את רוב הנקודות שלו הוא הביא בשלושה משחקים העונה, כך שבכל חמשת המשחקים הנותרים הוא הותיר לא מעט חובבי פנטזי מאוכזבים.

ווילפריד זאהה – 6.7 מיליון – קריסטל פאלאס

Credit to "Wilfried Zaha" Facebook page

למה כן: שילוב מצוין של רעב, סיטואציה ולו"ז שמשתנה לטובה, יחד עם מחיר שבא יותר לקראתנו מהמחיר ההתחלתי שלו העונה. בתחילת העונה היה נראה כי בכל קבוצה שלישית ניתן למצוא את זאהה. הרבה מאוד שחקנים קיוו שהוא יהיה הפתרון לדילמת הקשר בתחום של עד 7 מיליון. פציעה קשה גרמה לכך שלא שיחק מאז המחזור הראשון ושלחה את קבוצתו לסחרור ממנו יצאה עם מאמן חדש. שער ניצחון במשחק האחרון מראה עד כמה הוא היה רעב למשחק וכמובן יעניק לו ביטחון להמשך. התזמון של החזרה שלו גם כן לא יכל להיות טוב יותר, בדיוק ברגע שהלו"ז של פאלאס מתהפך לטובה.

אמנם שני משחקים הם לא מדד מייצג, אבל זה בהחלט מפתיע לשמוע שבשני המשחקים האלו הוא הספיק לגעת בכדור 22 פעמים ברחבת היריב ולייצר מזה 6 איומים לשער. אם העובדה שהוא הולך לשחק כחלוץ מרכזי עד שבנטקה יחזור מהפציעה שלו לא מספיקה לכם, או שאתם לא מסתפקים בעובדה שהוא השחקן הכי טוב בקבוצה שלו, אני אזכיר שהוא עולה עכשיו 6.7 מיליון ושכרגע הוא נמצא רק ב3.5% מקבוצות הליגה. נתונים כאלה גורמים לכל חובבי הDifferentials להזיל ריר ולכם לשמוח שאספתם אותו לפני שהוא חוזר לאחוזי הבעלות של תחילת העונה (כמעט 25% במחזור הראשון).

למה לא: משחק מצוין מול צ'לסי עדיין לא מספיק כדי לשכנע שהוא חזר מהפציעה לחלוטין. יחד עם כל קבוצתו, זאהה יצטרך להוכיח שהניצחון בשבת היה יותר מהבלחה חד פעמית, שכן עד המחזור האחרון הקבוצה לא הצליחה להבקיע אפילו שער אחד. חוץ מזה, גם זאהה הוא סוג של טרול פנטזי אז אני ממליץ לכם לשקול טוב טוב את כל הנתונים לפני שתחליטו ללכת עליו.

אלברו מוראטה – 10.2 מיליון – צ'לסי

Credit to "Álvaro Morata" Facebook page

למה כן: 6 שערים ו2 בישולים לא מספיקים לכם? כי לי זה מרגיש כאילו ההמלצה כותבת את עצמה. אם עד הפציעה שלו מוראטה הרשים, לחשוב על השילוב שלו ושל אדן הזארד שחוזר לכושר בעצמו גורם לי להצטער שלא שמרתי אותו על הספסל שלי בזמן הפציעה.

עדות לשילוב הזה אפשר היה לראות כבר במשחק נגד רומא בליגת האלופות, כשמוראטה "בישל" את השער הראשון של הזארד במשחק. מוראטה מאיים על השער בבעיטה או בנגיחה פעם ב23.4 דקות. כשהוא פוגע במסגרת בכמעט 40 אחוזים מהאיומים האלו, לא מפתיע לגלות שכמעט כל איום שלישי שלו הופך לשער. אם כל המספרים האלה עשו לכם כאב ראש, אני אפשט לכם את זה בצורה הקלה ביותר, עם הנתונים האלה הוא שווה שער בכל משחק! כמובן שהמספרים האלה לא באים על חשבון אהבתו לפרגון לחבריו, על כך יעידו שישה מצבים שהוא סידר לחבריו לקבוצה. אם הוא ימשיך בקצב הזה, מוראטה יהפוך לנגד עינינו למפלצת פנטזי בפוטנציה ולחבר חדש ברשימה המצומצמת של חלוצי וורלד קלאס.

למה לא: כמו זאהה, מוראטה בדיוק חוזר מפציעה. העובדה ששיחק ברביעי בערב בליגת האלופות עלולה לגרום לכך שקונטה יעדיף להעניק לו מנוחה במשחק הקרוב מול ווטפורד בבית. מעבר לכך, האלופה לא דומה כרגע לקבוצה הקטלנית של העונה שעברה. עם תחרות עזה על כל מקום בחוד שלנו השנה, מוראטה יהיה חייב להראות שהוא יכול להמשיך מאיפה שעצר כדי שנוכל להחזיר אותו לקבוצה בלב שקט.

כרגיל, הערות, הארות ובדיחות על חשבוני מוזמנות להיכתב בתגובות לטור או בפוסטים שאני אצטרך לאשר בקבוצה ואז יכאבו לי פעמיים 😉

לשאר הטורים בפינה

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח