צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 8)

איזה כיף לחזור מהפגרה!

כמו בכל פעם, פגרת הנבחרות גורמת לשחקנים להתעייף, להיפצע, להישחק ובעיקר מרגיזה אותנו. לפחות הפעם אפשר לשמוח ששלב הבתים של מוקדמות המונדיאל הסתיים לו סוף סוף, ולמעט הפסקונת בתחילת נובמבר לא יהיו משחקי נבחרות עד מרץ.

אם הרגשתם פחות נוכחות שלי בקבוצה, זה בעיקר כי ניצלתי את הסופ"ש ללא המשחקים כדי לברוח לחו"ל, מה שגרר בדיחות שטסתי לעשות סקאוטינג על שחקנים ביוון. אבל אל דאגה, גם טיול בחו"ל לא יעצור את משימת הצפייה המתמשכת, מקסימום תתפלק לי איזו המלצה על קוסטאס מיטרוגלו האגדי שתעזור לכם בליגה הצרפתית.

Kostas Mitroglou
אם רק היית משחק בווסט ברומיץ'…
Credit to "Greece national team" Facebook page

בהמשך למה שהתחלנו במחזור האחרון, הנה סיכום הביצועים של המומלצים בשבוע שעבר:

הארי מגווייר – שער נקי ו6 נקודות סולידיות, יופי של שחקן.

סזאר אזפיליקווטה – היה לא רע, אבל קבוצתו ספגה ולא כבשה ולכן החזיר רק 2 נקודות.

אריק צ'ופו מוטינג – המשיך להראות טוב, בישל את השער היחיד של קבוצתו בדרך ל-5 נקודות.

ראחים סטרלינג – בהעדרו של אגוארו שיחק אפילו יותר למעלה, נראה טוב והשלים 90 דקות, אבל החזיר רק 3 נקודות.

ווילפריד בוני – המלצה שבאה עם כוכבית. הוכיח למה כששיחק רק 45 דקות בדרך להופעה אנמית של נקודה 1 בלבד.

התגעגענו מספיק, קדימה להמלצות!

 

סדריק סוארס – 5.0 מיליון – סאות'המפטון

Cedric Soares
Credit to "Cedric Soares" Facebook page

למה כן: סאות'המפטון ממשיכה את לו"ז הפתיחה המפרגן בליגה ובמשחקים הבאים תפגוש את ניוקאסל בבית, ווסט ברומיץ' בבית, ברייטון בחוץ וברנלי בבית. ארבעה משחקים רצופים נגד כמה מקבוצות ההתקפה החלשות בליגה הן זמן מצוין להצטייד במגן הפורטוגזי. החזרה להרכב של הבלם המצוין וירג'יל ואן דייק רק מחזקת את ההגנה שגם כך נחשבת לא רעה בכלל. סדריק מציע גם אופציה לנקודות בהתקפה, שכן הוא עולה תכופות ובעל הרמה מהטובות בליגה. נראה שברגע שההרמות שלו גם ינוצלו על ידי ההתקפה האנמית של הקדושים הוא יהפוך לאחד המגינים המשתלמים במשחק.

למה לא: גם בעונה שעברה נראה היה שזה רק עניין של זמן עד שהוא יספק נקודות בהתקפה, אבל גם שמיעה של גידי גוב שר לו את זה בלופ לא עזרה לו לבשל יותר משלושה שערים לאורך כל העונה. בעונה בה בולטים המון מגנים התקפיים שמספקים נקודות בשני צידי המגרש, קשה להצדיק מגן שעוד לא בישל או כבש אפילו שער אחד העונה. נוסף על כך, החל ממחזור 13 הלו"ז של סות'ון מתהפך לרעה ונהיה רצחני, אז אם אתם בוחרים לקחת אותו כדאי שתהיה לכם תוכנית יציאה מההימור.

נאצ'ו מונריאל – 5.5 מיליון – ארסנל

Nacho Monreal
"Credit to "Nacho Monreal Facebook page

למה כן: 7, 9, 7, 15. לא עירית ענבי, אלה לא המספרים שעלו בגורל בהגרלת הלוטו השבועית, אלו הן הנקודות אותן החזיר מונריאל בארבעת המחזורים האחרונים למי שהאמין בו. מה שמרשים הרבה יותר זו העובדה שרק במחזור האחרון הוא הזדקק לשער או בישול כדי לנפק את המספרים המצוינים האלה. כן כן, אנחנו חוזרים שוב לדבר שאני הכי אוהב להגיד על שחקני הגנה, מונריאל הוא פשוט מגנט לנקודות בונוס. השחקן המנוסה, שהמציא את עצמו מחדש בשנה שעברה כשעבר מתפקיד המגן לתפקיד הבלם, ממשיך להוכיח עד כמה הוא טוב בתפקיד הזה. המספרים ההתקפיים לא מרשימים במיוחד, אבל המספרים בהגנה הם מהטובים בליגה. שבוע אחרי שבוע מונריאל מוכיח שאם ארסנל לא סופגת, הוא תמיד ימצא דרך להוסיף לעצמו עוד נקודה או שלוש.

למה לא: קודם זרקתי בקטנה שהמספרים ההתקפיים לא טובים, עכשיו אפרט אותם מעט. שתי בעיטות לשער, זה היבול של מונריאל השנה. הוא בעט לשער השנה רק כחלק ממצב נייח ולא פלא שמאחד כזה הוא הבקיע. שלושה ניסיונות הגבהה לרחבה בלבד מסבירים שבניגוד לשחקן כמו אזפיליקווטה, מונריאל לא באמת עולה כחלק ממשחק סדיר. עצם העובדה שאין לו בישול אחד העונה ממשיכה להוכיח שאם הוא יספק נקודות בהתקפה, זה יהיה רק ממצבים נייחים. קיצר, אם זה לא יסתדר לכם עם נאצ'ו, תמיד תוכלו לשים עליו גוואקמולי ולאכול אותו.

שרדאן שאקירי – 5.9 מיליון – סטוק

Xherdan Shaqiri
Credit to "Xherdan Shaqiri" Facebook page

למה כן: עוד המלצה שבאה עם אזהרה. בעיני, שאקירי הוא אחד הטרולים הגדולים בליגה האנגלית. למי שלא מתמצא במונח, טרול הוא שחקן שיאכזב אותך דווקא במשחק הקל שבו ברור לך שהוא יתפוצץ, ואז יעצבן אותך יותר כשיתפוצץ במשחק הכי לא צפוי בשבוע לאחריו. דרך אגב, כמובן שההתפוצצות הזו תגיע מיד אחרי שתמכור אותו או תושיב אותו על הספסל.

אז כן, שאקירי הוא טרול מדופלם. וכן, הוא הבקיע רק שער אחד ובישל שניים העונה. אבל המספרים שלו הם לא משהו שאפשר להתעלם מהם בקלות. שאקירי יצר כבר 19 מצבים לחבריו, 3 מתוכם מצבים שהיו אמורים להפוך לשערים. הוא בעט כבר 14 בעיטות לשער, מתוכן 8 הלכו למסגרת. הוא מאיים על השער מתוך או מחוץ לרחבה פעם ב-40 דקות. כבונוס, הוא מרים כמעט את כל הקרנות ובועט את רוב הבעיטות החופשיות של קבוצתו. לאחר המשחק הקשה נגד החבורה של פפ השבוע, הלו"ז של סטוק משתנה לטובה ויש להם באופק שבועות רבים של משחקים קלים יחסית.

חוץ מזה, אין אושר גדול יותר מלשים את השיר "Hips don't lie" ברקע ולשיר "שאקירי שאקירי" (על משקל שאקירה שאקירה) כשהוא מבקיע.

למה לא: דבר קטן ששכחתי להכניס להגדרת הטרול בפסקה הקודמת: בדרך כלל כל הסימנים והמספרים יראו שהוא בדרך להתפוצצות, רק כדי לאכזב אתכם שוב ושוב ברגע האמת. מעבר לכך, רגלי הזכוכית של שאקירי הן דבר שמסוכן מאוד לסמוך עליו, כי יש לו נטייה להיפצע בדיוק כשהוא מתחיל להמריא. אמנם הוא לא שחקן יקר במיוחד, אבל באזור המחיר שלו אולי עדיף יותר ללכת על חסה או צ'ופו מוטינג ברגע שהלו"ז של סטוק משתנה לטובה.

גילפי סיגורדסן – 8.2 מיליון – אברטון

Gylfi Sigurdsson
Credit to "Everton" Facebook page

למה כן: יכול להיות שזו יותר תחינת לב של כותב שורות אלה מהמלצה מבוססת, אבל מתישהו שחקן הפנטזי המעולה הזה יהיה חייב לחזור לעצמו ואני מהמר שזה יקרה הרבה יותר בקרוב ממה שאנשים חושבים.

כל מי שראה אותו במדי הנבחרת השמחה באירופה ראה שחקן שנכנס לכושר משחק מלא ומוכן לטרוף את הליגה. שער ובישול מול קוסובו הזכירו כמה לשחקן הזה יש הכל והגיע הזמן שגם באברטון יראו את זה. מחיר התחלתי של 8.5 מיליון בעונה הזו נראה אולי מוגזם, אבל כשנזכרים שבעונה שעברה הוא הביא 181 נקודות והשאיר במו רגליו את סוונזי בליגה המספר הזה מתחיל להישמע הגיוני. גילפי הוא עדיין אותו השחקן משנה שעברה. יעידו על כך 6 הופעות, מתוכן 5 בהרכב בהן הספיק לגעת בכדור ברחבה כבר 21 פעמים. הוא גם איים על השער 11 פעמים, 6 מתוך האיומים האלה הלכו למסגרת. כן, אלה לא המספרים אותם היינו רוצים לראות לאורך כל העונה, אבל יש לזכור שאברטון התחילה את העונה הזו הכי קשה שיש וגילפי, שהצטרף באיחור לאחר שלא עבר מחנה אימונים לקראת העונה, נכנס לקצב רק עכשיו.

אה כן, בנוהל. מלך של בעיטות חופשיות וקרנות. בהיותו פנדליסט מדופלם, יש סיכוי שהוא יהיה גם בועט הפנדלים הבכיר של אברטון.

למה לא: כי מעבר לתחינת הלב שלי, צריך גם קצת תכל'ס לבנות עליו.

אברטון היא המאכזבת הגדולה של העונה עד כה ונראה כי כל הכסף שנכנס מהמכירה של לוקאקו פוזר לרוחב ולא שדרג את הקבוצה. נכון לכרגע, נדמה כי קומאן עוד לא מצא את ההרכב בו כל הכישרון שיש באברטון יוכל לבוא לידי ביטוי. 0 ו-0, כך נראה טור השערים והבישולים של הבחור שנקנה בארבעים וחמישה מיליון פאונד. צריך להיות משוגע אמיתי ללכת עליו עכשיו במחיר של 8.2 מיליון בפנטזי. אבל בעונה בה הכל משוגע יכול להיות שזה גם יצליח.

חוסלו – 5.5 מיליון – ניוקאסל

Credit to "Joselu Mato" Facebook page

למה כן: פעם שנייה לחלוץ בטורים שלי. לא יודע אם אתם זוכרים, אבל הפעם הקודמת הייתה לאחר ההצטיינות במשחקי ההכנה של סטוק בכלל. שבוע לאחר מכן הוא הועבר לניוקאסל והתחיל את העונה מאחורי דוייט גייל ברוטציה ההתקפית. שמונה מחזורים לאחר מכן, חוסלו הוא כבר החלוץ המוביל של ניוקאסל ותכף נעבור על כמה מספרים מפתיעים שיסבירו לכולנו למה.

בואו נשחק משחק. אני אזרוק שמות בצורה רנדומלית ואתם תנחשו מי מהם הגיע ליותר מצבים מבטיחים העונה (תרגום צולע ל-Big chances). לוקאקו, לקאזט, קיין, ורדי, מוראטה, רוני, חוסלו. מי מקדים את מי לדעתכם?

אוקיי, אז את קיין ולוקאקו הוא לא עובר, אבל אל תשכחו שהם עולים יותר מפי 2 ממנו ומשחקים בשתי קבוצות טובות הרבה יותר. חוסלו מדורג במקום ה7 בליגה בנתון הזה, 6 מבין החלוצים. עם 6 מצבים מבטיחים הוא מקדים שחקנים כמו לקאזט, ורדי ורוני, רחוק מצב אחד כזה מקיין ואגוארו!

לא התרשמתם במיוחד מהנתון הזה? אז בואו נשחק שוב. הפעם אני אזרוק עוד רשימה רנדומלית, לכם נשאר רק לנחש מי מהם בעט או נגח יותר פעמים למסגרת העונה. קיין, חוסלו, לוקאקו, ז'סוס, אגוארו, לקאזט, מוראטה.

אני מניח שכבר הבנתם את הקטע אז אני אעבור ישר למיקום. 4 בליגה, 3 מהחלוצים. רק קיין ולוקאקו מקדימים אותו בנתון הזה. כן כן, הוא בעט למסגרת יותר משמות כמו ז'סוס, אגוארו, לקאזט ומוראטה! אתם קולטים שאת כל זה אתם יכולים לקבל מחלוץ שעולה 5.5 מיליון בלבד?

וגם, אם תהמרו עליו וזה יצליח, תוכלו להגיד שבזכותו כל היריבים בליגה חוסלו.

למה לא: לא כל הנוצץ זהב הוא. לפעמים מאחורי הסטטיסטיקה מסתתרים רק שני שערים ואין לדעת האם הם הנתון שיש להסתכל עליו. בעיניי, הבעיה הגדולה ביותר של חוסלו היא העובדה שהוא מוחלף בכל משחק באיזור הדקה ה-70. האם זה בגלל העובדה שהוא לא התחיל את העונה בכושר מלא לאחר שלא נספר בסטוק? האם זה כי המאמן שלו אוהב לבצע חילופים או רק כי בהרכב של חלוץ אחד בכל משחק נשארים שני חלוצים לא רעים על הספסל? לבניטז הפתרונים. שחקן שמוחלף בכל משחק זו בעיה גדולה לכל מאמן פנטזי.

אולי צריך לחכות קצת ולראות האם האנומליה היא המספרים שלו או שאולי הוא יהפוך אותם למספרים סוף סוף. רק אל תחכו יותר מדי כי עוד מעט הלו"ז של ניוקאסל הופך לקשה הרבה יותר מהלו"ז הקרוב שלהם.

***

כמו בכל שבוע, אתם מוזמנים להגיב, להעיר ולהאיר בתגובות לטור או בקבוצה. יאללה, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד כבר מחכות להזכיר לנו למה התגעגענו לליגה הזו בשבוע הנבחרות. חג שמח או צום קל או מה שיש היום או מחר, אני כבר איבדתי כיוון עם כל החגים האלה 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח