צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 34)

הנה הנה הנה הוא בא! (אחלה מוש בן-ארי).

לא, אני לא מדבר על מוש שמח לראות את הדילר שלו (לכאורה) בסיני, אלא על המחזור הכפול האמיתי הראשון של העונה! חיכינו לו, התכוננו אליו… עכשיו הגיע הזמן לפרוע את השטרות. נוסף על כך, עכשיו הגיע גם הזמן לנקות מעלינו את המחזור הקודם שהיה זוועתי לרוב העולם. ממוצע עולמי של 32 נקודות הוא השיא השלילי של העונה וכמובן לא משהו עליו בנו לא מעט אנשים אשר בחרו לנצל את צ'יפ הווילדקארד לקראת המחזור ה-32 או ה-33. איזה מחזור הולך להיות לנו? דוקטור סלאח או מיסטר טרול? אני מקווה שאתם מוכנים לקצת מזה וקצת מזה.

Premier League - טיק טיק

פגיעה אחת מתוך שלוש המלצות היא לא משהו לכתוב עליו הביתה, אבל בשבוע כזה גם זה משהו.

שקורדאן מוסטפי – אחרי שני שערים נקיים ההגנה של ארסנל חזרה לסורה. שני שערים מבית סאות'המפטון זיכו אותו בנקודה אחת בלבד.

דלה עלי – המשיך את הכושר המצוין שלו עם בישול, נקודת בונוס וסך הכל של שש נקודות השבוע.

כריס ווד – ברנלי הבקיעה פעמיים, אבל דווקא החלוץ השלישי חתום על אחד השערים. 90 דקות משחק מזכות אותו בשתי נקודות.

לכבוד המחזור החגיגי, גם הטור ילבש השבוע צורה חגיגית ושונה. השבוע החלטתי לשחק טיפה עם הקונספט, להוריד טיפה טיפה מלל ולשנות קצת את שיטת ההגשה. גם השבוע אמליץ על שחקן מכל עמדה (מינוס שוער), אך התוספת החשובה לשבוע הזה היא החלוקה לשחקן המומלץ הבטוח (יחסית, כן… עדיין פנטזי והימורים) ולשחקן שהוא סוג של הימור, גדול או קטן. כמו ביחסי ההימורים באתר ההימורים החביב עליכם, הימור גבוה יותר אשר יצליח, יזכה אתכם ביותר נקודות. מה זה אומר בשבילכם? שתשמעו קצת פחות לעומק, אבל על יותר שחקנים. כמו כן תתווסף השבוע שורת ה"שימו אליו לב", כדי שאוכל להכניס שחקנים אשר עברו לי במחשבות השבוע. כל הכבוד לאלו אשר שרדו את ההסברים עד עכשיו, אבל הגיע הזמן לעבור להמלצות.

 

חוליית ההגנה

הבטוח: אנטוניו ולנסיה – 6.9 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Antonio Valencia אנטוניו ולנסיה
Credit to "Luis Antonio Valencia Mosquera" Facebook page

למה כן: מגן התקפי מוכח בקבוצת הגנה מהטובות בליגה, מול שתיים מקבוצות ההתקפה הרעות בליגה.

תכל'ס רק המשפט הראשון אמור להספיק לכם, אבל אני אוסיף עוד כמה נקודות אשר ישכנעו אתכם לקחת אותו. דבר ראשון, הוא השחקן הכי בטוח בהגנה של מוריניו וכשהוא כשיר הוא משחק, מה שאי אפשר להגיד על שאר עמדות ההגנה של הקבוצה. מעבר לכך, יש לו כבר שלושה שערים העונה. השערים האלה הינם תולדה של טיסה מהירה על הקו הימני של המגרש, זכר לימים בהם היה קשר התקפי. כמו כן, אם ברוב העונה די הזניח את הצד המבשל, לאחרונה חווה התעוררות.

בארבעת המשחקים האחרונים הוא החל לקבל יותר כדורים בחלק ההתקפי. למען האמת, הוא מציג נתון של 20% יותר במסירות אותן הוא מקבל בשליש השלישי של המגרש. הוא מנצל את העליות התכופות למעלה כדי לסדר חמישה מצבים לחבריו, מתוכם יצא בישול אחד. כן, המשפט הראשון לגביו בהחלט היה צריך להספיק.

למה לא: יקר בטירוף, לא בטוח איך תצליחו להכניס אותו מבלי לפגוע במערכים אחרים בקבוצה. יתר על כן וגרוע מכך, הוא לא מספק מספיק תמורה התקפית בשביל תג המחיר הזה. כשחצי גמר הגביע נמצא ממש מעבר לפינה ויש סוף סוף אופציות לחילופים בהגנה, אולי מסתמן איום על הנקודה הכי חשובה בהמלצה עליו, המקום בהרכב.

ההימור: סדריק סוארס – 4.7 מיליון – סאות'המפטון

Cedric Soares סדריק סוארס
Credit to "Cedric Soares" Facebook page

למה כן: דאבל או לא דאבל, אם אני ממליץ על שחקן הגנה של סאות'המפטון כנראה שיש לי סיבה ממש טובה.

60, זו הסיבה. מה קשור אתם שואלים? אפנה אתכם כרגיל לנתונים. בארבעת המשחקים האחרונים הוא שיחק 360 דקות ונגע ארבע פעמים בכדור ברחבה, עד כאן לא משהו לכתוב עליו הביתה ואין כל קשר לסיבה (אמנם ב-360 מסתתר המספר 60, אבל זה קשר קלוש). אך סדריק שלנו לא צריך להיות בתוך הרחבה כדי לאיים על השער. בארבעת המשחקים הללו הוא איים על השער שש פעמים בדיוק. כמה זה 360 לחלק לשש ילדים? איום על השער כל 60 דקות.



זאת ועוד, בארבעת המשחקים הללו הוא גם ייצר שישה מצבי הבקעה לחבריו. רגע, כבר שכחתם את החישוב הקודם?? גם אם כן וגם אם לא, החישוב הפשוט אומר לנו שפעם ב-60 דקות משחק הוא ייצר מצב לשער. עם כאלה מספרים, פלא שבישל שני שערים במשחקו האחרון? יתרון נוסף שלו אלו הם אחוזי הבעלות הנמוכים עליו. נכון לכתיבת שורות אלו, הוא נמצא בסך הכל ב-3.2% מקבוצות הליגה. אם ההימור עליו יפגע, האפסייד יהיה גדול.

למה לא: אמנם הפעם האחרונה בה הקבוצה שמרה על רשת נקייה הייתה במחזור ה-29, אך כמעט הייתי מוכן להישבע שהפעם האחרונה הייתה כשהבריטים שלטו בארץ. אולי זה כי בעשרת המשחקים האחרונים הקבוצה סופגת ממוצע של כמעט שני שערים למשחק. כמו כן, שני משחקים זה אחלה. אבל אחד בבית מול צ'לסי והשני בחוץ מול לסטר זה כבר פחות אחלה.

שווה אזכור: כשיש לאחת מקבוצות ההגנה הביתיות בליגה שני משחקי בית במחזור אחד, כל שחקן פותח מרביעיית ההגנה של ברנלי שווה אזכור.

 

חוליית הקישור

הבטוח: כריסטיאן אריקסן – 9.4 מיליון – טוטנהאם

Christian Erikssen כריסטיאן אריקסן
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

למה כן: ההמלצה על עלי הייתה מוצלחת, אם הייתי הולך על אריקסן הייתי יוצא מלך.

למען האמת, כל הקישור ההתקפי של הספרס בכושר מצוין, אך המכות הנייחות והביטחון בדקות (לא הפסיד דקה מאז המחזור ה-25) מטים את הכף לזכותו של הדני. עם שני שערים ושני בישולים בשלושת המשחקים האחרונים, מי יכול להמר נגדו?

כדי להשיג את שני השערים הללו (אחד מהם עבר רשמית לקיין, אבל אנחנו בעולם הפנטזי), הוא בעט לא פחות מעשר פעמים לשער. אוקיי, רק שתיים מהבעיטות הללו הגיעו מתוך הרחבה, אך כשהוא מדייק ב-50% מהבעיטות ובועט פעם ב-27 דקות, זה פלא שאין עוד כמה שערים לזכותו. כדי לתבל מעט את הבחירה בו, הוא ממשיך להיות מכונת ייצור מצבים. שישה כאלה, מתוכם שניים ודאיים לכיבוש שער מסתכמים ביצירת מצב פעם ב-45 דקות משחק ושני בישולים אשר נרשמו לזכותו. עם כאלה נתונים, אולי בעצם צריך להמציא לו כינוי חדש, Double Trouble.

למה לא: מתוך שני משחקיו, אחד נגד סיטי, אף פעם לא משחק קל ובטח לא כשהקבוצה רוצה להבטיח את האליפות וללכת לים. מעבר לכך, הכושר הטוב של כל הקשרים בקבוצה יחד עם חזרתו להרכב של הארי קיין גורמת לחלוקה רחבה מדי של הנקודות. יתר על כן, גם לטוטנהאם משחק גביע לאחר המחזור הכפול, אז ייתכן שהוא סוף סוף יזכה לראות כמה דקות מנוחה לקראתו.

ההימור: מרקו ארנאוטוביץ' – 6.9 מיליון – ווסטהאם

Marko Arnautovic מרקו ארנאוטוביץ'
Credit to "Marko Arnautovic" Facebook page

למה כן: מי צריך קבוצה סביבך כשאתה ארני?

כשהוא בשיא העונה שלו, נפצע ארני ונעדר משני משחקים. לשמחת השחקנים אשר שמרו לו חסד, לא לקח לו הרבה זמן לחזור לעניינים. למען האמת, מאז המחזור ה-27 בו חזר מהפציעה, הוא מוביל את הליגה (במשותף עם אחד, מוחמד סלאח) בבעיטות למסגרת. כשהוא מאיים על השער פעם ב-28.7 דקות משחק, הרבה עוד הולך להגיע. כמעט כמו תמיד, כשמדובר בארנאוטוביץ' הוא לא רק מאיים, הוא גם מקיים. שני שערים ובישול אחד בשני המשחקים האחרונים הביאו אותו לתשעה שערים וחמישה בישולים העונה, ורגלו עוד נטויה.

אם יש שחקן אשר מסוגל במשחק אחד לעקוף הרבה אחרים שישחקו פעמיים, זהו ארני. הוא לא באמת צריך אקסטרה מוטיבציה כדי לעשות טרור להגנות, אבל משחק בית נגד האקסית בהחלט יכול לספק לו עווד אש מתחת לרגליים.



למה לא: אש מתחת לרגליים של ארנאוטוביץ' זה תמיד מסוכן. משחק נגד האקסית יכול להזכיר לו את עברו המופרע, בדיוק כמו הפעם האחרונה שהזהרתי אתכם מפניו. מעבר לכך, טובים שני המשחקים מן האחד, לא?

נוסף על כך, לאחר המשחק מול סטוק ווסטהאם מתחילה רצף מהגהינום. בדיוק סוג הרצפים מהם אמליץ לכם להתרחק.

שווה אזכור: לוקה מילבוייביץ' – שבעה שערים בשניים עשר המשחקים האחרונים למכונת הפנדלים והמכות הנייחות. אמנם ישחק רק פעם אחת, אבל כשזה בא במחיר מציאה של 5.1 מיליון, Need I say more?

 

חוליית ההתקפה

לפני ההצגה של ההמלצות, הקדמה קטנה. דווקא ברמת החלוצים אין כל כך מה לדבר על הבטוחים, כי כתבתי על וארדי ולוקאקו ממש לאחרונה, וההחלטה האם להקריב הרבה בשביל קיין לא תשתנה לכאן או לכאן אם אכתוב עליו או לא. אז כדי לעשות את זה מעניין אוותר הפעם על השחקן הבטוח ובמקום אכתוב לכם על ההימור ועל ההימור המשוגע.

ההימור: אלברו מוראטה – 10.4 מיליון – צ'לסי

Alvaro Morata אלברו מוראטה
Credit to "Alvaro Morata" Facebook page

למה כן: אם עד לא מזמן היה נדמה כי העונה שלו נגמרה, בשני המחזורים האחרונים הוא מוכיח כי לא כך הדבר.

עונה מוזרה ומבולבלת עוברת על החלוץ בעל תג המחיר הגבוה. שילוב של חוסר יציבות ופציעות הובילו לחרושת שמועות לגבי מקומו. כאילו, בואו נדבר על זה.. צ'לסי הייתה כל כך נואשת לחזק את ההתקפה שלה עד כדי כך ששלחה את בטשואיי להפציץ בדורטמונד רק כדי שתוכל להביא את אוליבייה ג'ירו. אבל אולי ככה מוראטה אוהב את זה, להפתיע דווקא כשאין ממנו ציפיות.

עדיין הימור, כן? שער ובישול בשני המשחקים האחרונים הם בטוח צעד לכיוון הנכון, אך הם אינם מספיקים כדי להיות המלצה בטוחה. איום על השער פעם ב-33.2 דקות משחק וסידור מצב פעם ב-55 דקות משחק מצביעים על כך שאולי זה עוד ימשיך, אבל קשה להתחייב על כך. לפחות ב"מבחן העין" נדמה כי הוא נפתר מהפציעה הטורדנית בגבו.

למה לא: הוא אף פעם לא היה יציב במיוחד, העונה הסתבר שהוא גם פציע. בנוסף, כמו הרבה שחקנים לפניו, סנונית אחת לא מבשרת על בוא האביב. מעבר לכך, צ'לסי מאבדת המון גובה לקראת סוף העונה ובתור שחקן אשר תלוי מאוד בחבריו לקבוצה כדי להבקיע שערים, יהיה לו קשה מאוד לככב כשכולם סביבו מאבדים גובה.

ההימור המשוגע: צ'ארלי אוסטין – 5.8 מיליון – סאות'המפטון

Charlie Austin צ'ארלי אוסטין
Credit to "Soccer Crazy Fans" Facebook page

למה כן: בפעם המי יודע כמה, הוא חזר מהפציעה. בפעם המי יודע כמה, הוא עשה את זה בסערה.

בין פציעה לפציעה, מגיע לו ציון 100. אם אתם תוהים מאיפה הבאתי את הציון הזה, אספר לכם שזה מספר הדקות אותן הוא צריך לשחק כדי להבקיע שער העונה. כדי להבין איך הוא עושה את זה, אספר לכם כי בכל 21.9 דקות בהן הוא מבלה על המגרש, הוא מאיים על השער! מאז החזרה מהפציעה שיחק 101 דקות במצטבר. מה הוא עשה בדקות האלה אתם כבר מבינים, אבל אציין זאת שוב כי מגיע לו.. הוא הבקיע שער כמובן.

הוא חזר כל כך סוער, שהוא אפילו העלה במעט את קצב האש שלו ועכשיו הוא מאיים על השער פעם ב-20.2 דקות! נשאר רק לתהות איפה הייתה עכשיו סאות'המפטון אם הוא היה כשיר לאורך כל העונה. בכל זאת, אני בטוח שאף אחד בקבוצה לא חושב על זה עכשיו ורק שמח שהוא חזר, בדיוק בזמן למאבקי הירידה הקשים. אם אתם חיים בפלנטה אחרת, אספר לכם שגם לסאות'המפטון יש דאבל דאבל, אחד עכשיו והשני במחזור 37. אם הוא יצליח לא להיפצע או לפצוע מישהו בקטטה בבר עד המחזור ה-37, יש לו עוד המון משחקים בקנה.



למה לא: לכו תדעו מתי הוא ייפצע שוב.

אולי בעצם המספרים שלו כל כך טובים כי הוא לא משחק כמעט בכלל, קצת פחות מ-700 דקות כל העונה למען האמת. גם אם הוא יצליח להחזיק מעמד ולא להיפצע, אני צופה כי הדקות שלו יהיו קצובות מאוד. צריך להיות מאמן מאוד לא חכם כדי לאבד את הנשק ההתקפי היחיד בקבוצה שלך. יתר על כן, סאות'המפטון איתו או בלעדיו קבוצה די נוראית העונה ובאמת מגיע לה לרדת, אז אולי אם יצליח להישאר כשיר יידבק בחולשה הכללית של הקבוצה.

שווה אזכור: עם שני שערים ובישול בשלושת המשחקים האחרונים, ג'ושוע קינג מזכיר לנו את השחקן של סוף השנה שעברה. המשחקים של בורנמות' לא מבטיחים, אבל כשהוא בועט הפנדלים הבכיר ובכושר טוב מאוד, הוא שווה שערים.

******************************************

זהו, הגיע הזמן לסיים את מיני הפרויקט לקראת המחזור ה-34. אם אתם בוחרים ללכת על טריפל קפטן או לחזק עם הספסל, מקווה שיילך לכם טוב.

הדדליין לחילופים השבוע הוא יום שבת בשעה 13:30 שעון ישראל. המחזור ייפתח כרגיל שעה לאחר מכן, במשחק בין סאות'המפטון לצ'לסי. מאחל לכולנו שבוע וחצי מלאים בנקודות!

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח