צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 32)

איזה כיף זה להיות בשיא המתח ואז לצאת לפגרת נבחרות! (אמר אף אחד, אף פעם).

דיברנו עליו, התכוננו אליו, אבל לא באמת ידענו עד כמה מחזור 31 הולך להיות משוגע. המחזור לפניו היה כל כך גרוע שיכולתם להסתפק בקפטן סלאח אחד קטן (ענק) כדי לעקוף את ממוצע הנקודות הכללי של המחזור ה-30. רק כדי לסבר את האוזן, אם הייתם בונים את ההרכב האופטימלי מההמלצה שלי לקבוצת Free hit, הייתם יכולים להגיע לתוצאה של 119 נקודות! לא רע בכלל בשביל מחזור אחד. כשיש עוד כל כך הרבה משחקים אשר עוד לא נקבע להם תאריך רשמי, אני ממליץ לכם להירשם לעדכוני הטוויטר של חשבון הפנטזי הרשמי של הפרמייר ליג כדי להישאר מעודכנים (או לחכות כמה דקות עד שנדאג לעדכן אתכם בקבוצה).

Premier League - טיק טיק

בשביל החברים אשר לא ראו את סיכום המחזור ה-30 בקבוצה, אני מצרף לפה את מה עשו ההמלצות שלנו במחזור הזה.

ג'וניור סטאניסלאס – שער מפתיע מול טוטנהאם סידר לו שבע נקודות, הצלחה מסחררת.

לירוי סאנה – פתח ושיחק 90 דקות, המשיך להראות חד, אך הפעם לא החזיר יותר משלוש נקודות.

סטיב מוני – שוב שיחק 90 דקות, נראה גם כן מאוד חד, אך לא הצליח להכניע את סוונזי ולכן סיים עם שתי נקודות.

אחרי התכוננות ארוכת טווח למחזור הבלאנק, הטורים הקרובים יתרכזו כמובן בהכנה לתוצאה המשמחת של מחזורי הבלאנק, המחזורים הכפולים להם ציפינו כל העונה. בפנטזי כמו בפנטזי, אנחנו יכולים לתכן חודשים מראש, רק כדי לקבל פתאום איזו בומבה מהליגה. אם הסברה הרווחת בקרב שחקני הפנטזי הייתה שמחזור 34 הולך להיות המחזור הכפול הגדול, הגיע כדור מסובב בדמות העברת המשחקים אשר נדחו מהמחזור ה-31 למועד מאוחר יותר (ככל הנראה המחזור ה-37). התוצאה המיידית לכך היא הפיכתו של המחזור ה-34 למחזור כפול מצומצם יותר. בשלב זה של העונה לכל אחד מאיתנו נשארו צ'יפים שונים (אם בכלל), לכן לא אוכל לתת לכם דרך פעולה מומלצת אחת. רק אדגיש את החשיבות של מחזור 35, מחזור בלאנק אשר תקוע בין שני מחזורים כפולים (34 בוודאות, 37 בהיתכנות גבוהה מאוד).

תנו לפסקה הקודמת רגע לשקוע, לכו לתכנן לעצמכם תכנית פעולה רב שכבתית ואז זרקו הכל לפח כי הנה מגיעות ההמלצות לשבוע הקרוב 🙂

הארי מגווייר – 5.6 מיליון – לסטר

Harry Maguire הארי מגווייר
Credit to "Leiceter City" Facebook page

למה כן: לפעמים אני לא בטוח האם הוא בלם או חלוץ.

רוצים להבין למה? בשלושת ההופעות האחרונות שלו בהרכב (הקבוצה לא שיחקה ב-31), הוא איים על השער עשר פעמים. רוצים להבין עד כמה זה טוב? זה מעמיד אותו במקום השישי! מבין כ-ל שחקני הליגה בשלושת המחזורים האלה. בשקלול דקות המשחק שלו, הוא מאיים על השער פעם ב-27 דקות. זוכרים שהוא בלם, כן?? אז אמנם זה היה לפני הרבה מאוד זמן, אך גם בהמלצה הראשונה שלי על מגווייר סיפרתי לכם על כמה הוא דומיננטי במצבים הנייחים. פעם אחרי פעם אנחנו נווכחים מחדש עד כמה כל הקבוצה יודעת לחפש אותו בתוך הרחבה. מגווייר כבר הוכיח את יכולתו ההתקפית, מדובר הרי בבלם אשר מתפאר בשני שערים וארבעה בישולים העונה.

אמנם לאחרונה לסטר לא מצטיינת הגנתית, אבל יש לא מעט סימנים אשר מצביעים על כך שזה הולך להשתנות. בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה היא ספגה רק שער אחד למשחק. לפחות בשניים מן המשחקים הללו היא הייתה אמורה לסיים עם שער נקי ויש סיכוי גבוה שזה יתגשם, בטח עם הלו"ז המתקרב. מחזור 34 הולך להיות מחזור כפול, לסטר הולכת להתארח אצל ברנלי ולארח את סאות'המפטון וגם המשחקים עד לשם טובים מאוד. אה נכון, לסטר גם תשחק מחזור כפול נוסף, ככל הנראה מחזור 37.

למה לא: המחיר שלו קצת יקר, בטח כשאפשר לקבל את הביטחון בהרכב של ווס מורגן ב-4.4 מיליון או סיכוי להצלות מקספר שמייכל ב-5 מיליון.  הארי אמנם מספק מספרים של חלוץ בניסיונות, אבל לא מציג שער או בישול מאז המחזור ה-19. כל עוד הוא לא נותן תפוקה התקפית עקבית, אולי כדאי להשקיע את הכסף שלכם בשדרוג חוליה אחרת בקבוצתכם.

וויליאן – 7.1 מיליון – צ'לסי

willian וויליאן
Credit to "Willian" Facebook page

למה כן: עד לא מזמן, הבחור לא היה רואה הרכב. אבל…. 90, 77, 90. אלו הם מספרי הדקות שלו בשלושת המשחקים האחרונים.

אצל וויליאן, הבעיה אף פעם לא הייתה התפוקה שלו, אלא רק האם יקבל דקות משחק. בכל פעם שהוא מקבל גב ממאמניו, הוא מחזיר עם ריבית כמו בשלושת משחקיו האחרונים. מה הוא עשה בשלושת המשחקים האלה? הבקיע שני שערים, תודה ששאלתם. האמת, העונה הוא הרוויח בצדק את הכתיבה עליו ואיכשהו תמיד התפספסה לי ההזדמנות. עם הספק של שישה שערים ושבעה בישולים הוא כבר הספיק לעקוף את התפוקה שלו מהשנה שעברה, בזמן שנשארו לו עוד תשעה מחזורים לעונה הזו. איך תשעה מחזורים אתם תוהים? כי צ'לסי היא עוד אחת מהקבוצות אשר ישחקו שני מחזורים כפולים העונה.

עם עשרה איומים לשער בקצב אש של איום כל 26.8 דקות, הוא שחקן שהייתם רוצים אצלכם. וויליאן כמובן לא מסתפק בכך ומוצא דרכים נוספות לאיים על השער, כמו למשל היותו בועט בעיטות חופשיות מדופלם (תשאלו את ראיקוביץ'). אה כן, כשהוא על המגרש הוא גם זוכה להרים קרנות מפעם לפעם, מה שמגדיל את יכולת ייצור הנקודות שלו. מעבר לכל המחמאות, נראה כי קונטה סומך עליו סוף סוף. הזכרתי זאת כבר קודם, הבעיה עם וויליאן תמיד הייתה היציבות בהרכב, כי מבחינת מספרים למול מחיר הוא תמיד היה אופציה טובה.



למה לא: הוא לא מייצר כמעט מצבים. ייצור מצב פעם ב-89 דקות משחק זה נתון רע מאוד, בטח ובטח כשנזכרים כי מדובר בשחקן אגף התקפי.

קונטה אמנם מפרגן לו לאחרונה, אך גם בעונה מצויינת מבחינתו הוא שיחק כ-250 דקות פחות ממוראטה. כשמכניסים לחישוב את הפציעות וההרחקות של החלוץ האיטלקי, מבינים עד כמה הברזילאי חשוף לרוטציה. מעבר לכך, חוסר היציבות של צ'לסי שם בסימן שאלה כמעט כל שחקן מהקבוצה.

רומלו לוקאקו – 11.4 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Romelu Lukaku רומלו לוקאקו
Credit to "Romelu Lukaku" Facebook page

למה כן: הכירו את מלך הגרבאג' טיים, המועמד הבכיר לכתר החלוץ המוביל של אחת הנבחרות המעניינות במונדיאל הקרוב, מר רומלו לוקאקו.

עוד טרול פנטזי מוכר, אשר מתהדר בכינוי שגור אצל יודעי דבר, הלא הוא טרולקאקו. הכינוי רודף אותו עוד מימיו באברטון, אך גם במנצ'סטר יונייטד הוא משתדל להמשיך ולהצדיק אותו. המקור לכינוי הגיע מכמה משחקים בהם רבים מחובבי הפנטזי ציפו ממנו לגדולות ונצורות, רק כדי לראות אותו לא מאיים על השער במשחקים בהם היה אמור להתפוצץ. נוסף על כך, במרוצת השנים יצא לו שם של שחקן אשר מבקיע שערים רק כשהם לא חשובים (שער שני ב-2:0, שער רביעי ב-5:1 וכן הלאה), אך כזה אשר קורס במאני טיים.

אך נדמה כי לאחרונה הוא מפנים שהמונדיאל בפתח, או לכל הפחות הבין כי העונה נגמרה בגלל מנצ'סטר סיטי ולכן שוב משחק ללא פחד. בחמשת המשחקים האחרונים יש לו שלושה שערים ושני בישולים! כן כן, אתם שומעים נכון. עצם זה שאני לא שלם עם להמליץ עליו, מצביע על כמה הוא אכזב אנשים בעבר. עצם זה שיש אנשים אשר מעדיפים להמתין להארי קיין עם משחקים קשים יותר ממשחקיו של לוקאקו אמור לחשוף טפח מהקריירה של החלוץ המוכשר. אז למה אני בכלל נזכר להמליץ עליו עכשיו?



כי הסטטיסטיקה אמנם לא מלהיבה על הנייר, אך עם השורה התתונה קשה להתווכח. כשהוא מוסיף חמש נקודות בונוס לשלושת השערים ושני הבישולים, הוא מעמיד שורה תחתונה של 33 נקודות בחמשת המשחקים האחרונים. כשפורטים את זה לנקודות פר משחק, מתקבל חלוץ של 6.6 נקודות למשחק. כמו לסטר וצ'לסי, גם מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה אשר הולכת לשחק פעמיים בשני מחזורים שונים. לוקאקו בעצם סוגר לנו רשימה של שלושה שחקנים אשר ישחקו תשע פעמים בשבעת המחזורים אשר נותרו לנו עד לסוף העונה.

למה לא: טרול טרול טרול.

איום כל 36.4 דקות לשער זה לא מספר מלהיב מחלוץ 9. תחזרו רגע למספרים של וויליאן הקשר או מגוייר הבלם כדי להבין למה, שלא לדבר על 25% דיוק למסגרת באיומים הללו. מעבר לכך, בתור חלוץ אשר מוגדר לא מעט כפיבוט, יצירת מצב פעם ב-109 דקות לא מעמידה אותו בטבלת המצטיינים של הליגה בנתון זה, בלשון המעטה. עכשיו יהיה זמן טוב לחשוף עוד כינוי פנטזי שלו, בלאנקאקו. בניגוד לקבוצות אשר לא משחקות במחזור הבלאנק אך זוכות למחזור כפול לאחר מכן, כשלוקאקו מגיע בגופו למגרש אך מציג את אחד ממשחקי הנוכח-נפקד שלו, הדבר היחיד שיוכפל לאחר המשחק זו כמות השערות הלבנות של מי שבחר לשים אותו קפטן באותו שבוע.

********************************************

הדדליין למחזור הקרוב הוא יום שבת, 13:30 בצהריים שעון ישראל. המחזור ייפתח בשעה 14:30 במשחק בין ליברפול לקריסטל פאלאס. כמו כן, המונדיאל עוד שנייה כאן, אז לשמחתנו זו הייתה פגרת הנבחרות האחרונה לעונה זו!

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח