צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 30)

כש-29 מחזורים כבר מאחורינו, איך אפשר שלא להתרגש?

אמנם נדמה כי לא מעט שחקנים איבדו עניין לאורך הדרך, אך כשפחות מ-50 נקודות מפרידות בין מאור אלבז אשר ממוקם במקום ה-14 למוני הראל (לא ההוא מהפועל ת"א!) במקום השני, אנחנו יודעים שהכל עוד פתוח. מה שמרגיש פחות פתוח הוא הקרב על המקום הראשון, שכן גיא ברגר לא מפסיק לצבור נקודות ולכן הוא מוליך את הטבלה בגאון עם 60 נקודות הפרש מהמקום השני.

Premier League - טיק טיק

הליגה מצידה ממשיכה לספק לנו תוצאות צפויות לצד תוצאות הזויות (מי אמר סוונזי מבקיעה רביעייה ולא קיבל?), אז אני שמח שלפחות השבוע יצא לי להמליץ לכם בעיקר על שחקנים אשר סיפקו תוצרת.

אנדרו רוברטסון – עוד משחק סולידי, עוד שער נקי, עוד שש נקודות. רק פציעה קלה מפחידה אותנו מעט.

אדריאן מריאפה – פתח הפעם כבלם, חטף צהוב שהוריד נקודה והרחיק מבונוס אך תודות לשער נקי החזיר חמש נקודות.

אלכס פריטצ'ארד – נפצע ויצא לאחר 45 דקות, אז החזיר רק נקודה אחת. אם במקרה החלטתם להביא לפני טוטנהאם הייתי משאיר, יש לו שני משחקים מעולים עכשיו.

רוברט קנדי – לא באמת ציפינו לנקודות התקפיות נגד ליברפול אז הוא החזיר שתי נקודות, אבל שיחק 90 דקות וזה מאוד מעודד.

אשלי בארנס – אפור או לא, למי זה משנה? שער, נקודת בונוס וסך הכל של שבע נקודות הופכות אותו למצטיין הלא סביר של הימורי המחזור.

החל ממחזור זה, אסקור לכם שלושה שחקנים בכל שבוע. צמצום אופציות לבחור מהן יחד עם צמצום הזמן הפנוי שלי הובילו אותי להחלטה לקצר מעט את הטור, כדי להמשיך ולהוציא אותו בתדירות שבועית. גם השבוע אתמקד כמובן בשחקנים אשר ישחקו במחזור הבא, אך ברור שלא אפסח על שחקן אשר אני רואה אותו בתור סוג של שובר שוויון למחזורי סוף העונה.

ג'וניור סטאניסלאס – 5.9 מיליון – בורנמות'

Junior Stanislas ג'וניור סטאניסלאס
Credit to "AFC Bournemouth Fan App" Facebook page

למה כן: כשהוא לא פצוע, הוא מלך בורנמות'.

רק תבחרו לכם כל אספקט מההתקפה של הקבוצה, ותראו אותו מוביל בו. סטאניסלאס מרים קרנות, בועט חופשיות, שחקן הציר דרכו עובר הכל בהתקפה. למעשה, לפעמים נדמה כי הוא מרים את הכדור ואף רץ לנגוח אותו בצד השני. בחמשת המשחקים האחרונים יש לו שני שערים ובישול. כדי לסבר את האוזן, הוא מעורב בתקופה הזו ב-43% משערי בורנמות'.

הוא אמנם לא נוגע בכדור בתוך הרחבה יותר מדי (רק 13 נגיעות כאלה בכל חמשת המשחקים), אך הוא מכפר על כך ביכולת שלו לאיים ממרחק. מתוך 17 האיומים שלו לשער, עשרה הגיעו מחוץ לרחבה. אמנם הוא פגע במסגרת רק בשישה מתוך כלל איומיו לשער, אך כשהוא מאיים על השער פעם ב-22.1 דקות אין לנו על מה להתלונן. כשהוא כשיר בצורה מלאה, הוא משחק. יעידו על כך 90 הדקות אותן השלים בשני המשחקים האחרונים של הקבוצה. עם הנסיגה ביכולת ההתקפית של ווילסון יחד עם ריבוי האופציות בחוד, אולי המלך סטאניס(לאס) יהיה זה שיציל לכם את מחזור 31.

למה לא: סיימתי במחזור 31, אבל מה עם 30?

המשחק הקרוב של בורנמות' הוא נגד טוטנהאם וזה מבאס מאוד, כי מדובר ביריבה שלא ספגה שלושה משחקים רצוף. גרוע מכך, מדובר פה על שחקן פציע בטירוף אשר לא מצליח לייצר רצפים משמעותיים של משחקים. ג'וניור מעדיף לבעוט ופחות לבשל, מה שייראה לחלק משחקני הפנטזי בתור יתרון, אך אני רואה בזאת מגבלה על השגת נקודות. הוא סידר חמישה מצבים לשער בחמשת ההופעות האחרונות שלו, אף אחד מהם לא וודאי. בקיצור, אם החלטתם לקחת אותו תקוו שהוא ימשיך להיות הציר המרכזי בהתקפת בורנמות'.

לירוי סאנה – 8.5 מיליון – מנצ'סטר סיטי

Leroy Sané לירוי סאנה
Credit to "Leroy Sané " Facebook page

למה כן: בוא לפה לירוי כוכב של אבא!

לפעמים נדמה כי השנה אין פציעה אשר תעמוד בפני שחקן מנצ'סטר סיטי (נשבע שאני לא מנסה לנחס אף אחד חס וחלילה, רק מציין עובדות). תהא זו כניסה עם מונית בתוך עמוד חשמל ושבר בצלעות או כניסה פראית של שחקן יריב, שום דבר לא ירחיק את שחקני סיטי יותר מדי מהמגרש. האחרון ברשימה להיפצע היה סאנה, אשר יצאו כבר דיווחים על כך שייעדר חודשיים ויותר. ארבעה מחזורים לאחר מכן והוא חזר רעב מתמיד.

בואו נשים בצד רגע שער ובישול בשתי ההופעות מאז חזר מהפציעה, כי המספרים שלו מרמזים על כך שיכל להשיג הרבה יותר מזה. אחד עשרה! זהו מספר הנגיעות שלו ברחבה בשתי ההופעות האלו. שישה! זהו מספר האיומים שהוא ייצר מהן בשתי ההופעות האחרונות. אבל אלו לא המספרים, זו בעיקר החדות הלא הגיונית לבחור שהרגע חזר מפציעה. סאנה חורך את הקו השמאלי ולא מפסיק ליצור בעיות להגנות היריבות. זה מרגיש כאילו הוא החליט לנצל את ההיעדרות של סטרלינג כדי לבסס שוב את מעמדו בתור שחקן הכנף הבכיר בקבוצה. בצורה מפתיעה, הוא שיחק את כל 90 הדקות בשתי ההופעות האלו. הוא סיפק גם שתי נקודות בונוס כדי להוסיף למשיכה שלו. כשראחים סטרלינג עדיין נמצא ביותר מכפול הקבוצות בהן נמצא לירוי סאנה, יש פה פוטנציאל לדיפירנשיאל לכל אלו אשר רודפים אחרי מובילי הליגה שלהם.



למה לא: וואו, כמה זמן לא דיברנו על הרוטציה של פפ.

רבע גמר ליגת האלופות בפתח ואיתו חג הרוטציה. בקצב שהליגה מתקדמת בה ממש עוד מעט סיטי תזכה בתואר גם מתמטית, גם בתיאוריה וגם אם היריבות יתחזקו בשחקנים מספייס ג'אם. אתם רואים את אותה סכנת רוטציה לטובת ליגת האלופות שגם אני רואה?

מעבר לכך, קשה קצת לדבר על סיטי ומשחקים קשים, אך שני המשחקים הקרובים של סיטי הם בחוץ (להזכירכם, הקבוצה לא משחקת במחזור ה-31) ולאחריהם דרבי לוהט בבית ומשחק חוץ נגד טוטנהאם אשר תצטרך את הנקודות יותר מסיטי באותו שבוע. כנראה שכמו כל דיפרנשיאל, יש סיבה למה הוא לא מוגדר כשחקן חובה.

סטיב מוני – 5.7 מיליון – האדרספילד

Steve Mounie סטיב מוני
Credit to "Steve Mounie" Facebook page

למה כן: בפעם הראשונה שהמלצתי עליו כולם שאלו מי זה לעזאזל, היום אף אחד כבר לא תוהה.

לאחר תקופה רעה שכללה פציעה ורוטציה מוגברת, החליט לחזור לעצמו. עד כמה לחזור לעצמו אתם שואלים? עד כדי שני שערים ושני בישולים בשלושת המשחקים האחרונים! ההבטחה לדקות משחק (לא הוחלף בשלושת המשחקים האחרונים) מעניקה לו ביטחון אשר מתבטא במספרים אותם הוא מציג. כשהוא עם שישה שערים ושני בישולים העונה בהאדרספילד הצנועה, אף אחד לא יתפלא אם הוא יגיע למספר דו ספרתי של שערים במהלך המאמץ להשאיר את הקבוצה בליגה. אם זה באמת יקרה, זה יהיה הישג מרשים לכל הדעות.

מבחינה סטטיסטית, מוני תרגם שתיים עשרה נגיעות בכדור ברחבה לשישה איומים לשער בקצב של איום כל 33.3 דקות. יצירת מצב לחבריו אחת ל-68 דקות משחק זהו נתון המצביע על יכולתו לתרום לנו נקודות בכמה אופנים. נוסף על כך, חמשת המשחקים הקרובים הם רצף חלומי לכל קבוצה, גם קטנה כמו האדרספילד. יותר מזה, קבוצתו יודעת שזה הזמן שלה לאגור נקודות אשר יבטיחו הישארות מדהימה בליגה, כי לאחר מכן מצפים לה ארבעה משחקים קשים.



למה לא: דקות משחק וביטחון, אלו שני הדברים אותם הוכיח מוני כקריטיים לביצועים שלו.

לצערו ואולי גם לצערנו, חזרתו של דפויטרה מהפציעה מאיימת על שני הדברים הללו. אם דיוויד ואגנר יחליט לחזור לרוטציה הקשוחה בין שני החלוצים המובילים שלו, קשה לי לראות את חברנו המשופם ממשיך לתת כאלה הצגות. נוסף על זה, לו"ז טוב או לא, אני בטוח שגם קבוצות אחרות שמחות מאוד למשחק מול האדרספילד. המפגש הקרוב מול סוונזי הלוהטת בהחלט נראה כמו מוקש רציני. במידה והחלטתם ללכת איתי על ההמלצה עליו (בפעם הקודמת זה היה שווה צמד ובונוס מקסימלי) כדאי שתדעו, החל ממחזור 35 הלו"ז של האדרספילד הוא הכי קשה בליגה בפער ולכן חובה למצוא דרך לא להיות עם אף שחקן של הקבוצה במחזור ה-35 ואילך.

**************************

כרגיל בשבוע של ליגת האלופות, המרחק בין הטור לתום הדדליין הוא לא גדול, אך אני סומך עליכם שאתם ממתינים לפני החילופים שאתם עושים. החלון ינעל השבוע ביום שבת בשעה 13:30, בדיוק שעה לפני המשחק הענק בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול. שימו לב שמחזור הבא הוא מחזור 31 האימתני (מה? פעם ראשונה שאחנו שומעים על זה!!) ולאחריו פגרה של שבועיים. קחו את הזמן הזה כדי להכין תוכנית עד לסוף העונה ואולי עוד תסיימו גבוה משחשבתם.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח