צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 7)

ברוכים השבים לטור שאף מחזור לא שלם בלעדיו, בו אני ממשיך לצפות מהצד כי הקבוצה שלי תכף יורדת ליגה 🙂

אם דיברנו על מחזור 5 בתור מחזור שהיו בו הרבה נקודות ונחשפו בו הרבה אופציות, הגיע המחזור השישי ורק הגדיל את כאב הראש לגבי בחירת השחקנים השבועית. חמישה מתוך ששת החלוצים שעולים מעל 10 מיליון חלקו ביניהם תשעה שערים ובישול, יחד עם נקודות בונוס לרוב. יכול להיות שהשנה הזו הולכת להיות שנת החלוצים היקרים וכדאי לנו להתחמש בשלושה תותחים כבדים בחוד? זה בהחלט משהו שנצטרך לשים אליו לב בקרוב, כי זה אומר שלפחות שליש תקציב שלנו יצטרך להיות בחוד ההתקפה.

אלברו מוראטה
מוראטה. חוגג באנגליה Credit to "Alvaro Morata" Facebook page

אחרי כמה הערות ובקשות מצד הקוראים, החלטתי להכניס בתחילת כל טור סיכום קצר להמלצות של השבוע הקודם. מזכיר לכם שרוב ההמלצות מכוונות ליותר משבוע, אבל בנתיים גם אחוזי הפגיעה המיידית לא רעים בכלל:

סיאד קולאסינאץ' – 6 נקודות – משחק סולידי למגן התוקף.

ניקולס אוטמנדי – 6 נקודות – סיטי לא עוצרת ולא סופגת, ניקולס נהנה מכך.

מאט ריצ'י – 2 נקודות – משחק מאכזב לכל ניוקאסל, הפעם ריצ'י לא עשה קסמים במצבים נייחים.

מוחמד סלאח – 7 נקודות – עוד משחק, עוד שער, עוד החמצה ענקית ושוב לא קרוב לבונוס. יציב בדברים הטובים והרעים גם יחד.

סרחיו אגוארו – 11 נקודות – שער, בישול ושתי נקודות בונוס. שורה מעולה שאיכשהו גרמה לנו לצאת מאוכזבים כי הוא היה שווה יותר בניצחון הענק של קבוצתו.

גבריאל ז'סוס – 0 נקודות – דיברנו על חיידק הרוטציה של פפ? הנה הוא במלוא תפארתו. לפחות פפ היה נחמד ולא הכניס אותו אפילו לדקה, ככה יכולתם לקבל נקודות מהספסל.

יאללה, מתחילים!

הארי מגווייר – 5.1 מיליון – לסטר

Credit to Leiceter City Facebook page

למה כן: כל צבא, כולל צבא הפנטזי, זקוק לטנק מרכבה סימן 4 שיגן עליו. איזה טנק חזק יותר מהארי מגווייר, שעם כמעט 1.90 מ' של בטון גורם לסלאח להראות כמו שחקן נוער לידו?

למה מעניין אותנו הגובה שלו? בעיקר כי הארי הפך את היכולת שלו להגיע לכדורי גובה בשני צידי המגרש לאומנות. אחרי עונה של שני שערים בלבד בהאל שירדה ליגה, מגווייר מתהדר כבר בשער ושני בישולים העונה. נראה שלא משנה לאן יוגבה הכדור, הוא איכשהו יגיע אליו. הלו"ז של לסטר מסתדר בדיוק בזמן ואחרי פתיחה קשה מאוד לעונה, הארי לא יאלץ להסתפק בנקודות התקפיות כדי לשמח אתכם. אני כבר מדמיין איך הוא מבקיע, עולה במחיר, אני מחליט למכור אותו ואומר לו: מגווייר, Show me the money!

למה לא: אמנם הסטטיסטיקה שלו במצבים הנייחים מדהימה, אבל הם הדרך היחידה שלו להיות אפקטיבי בהתקפה. יותר מזה, השער שלו הגיע מהבעיטה היחידה שלו לשער. יחד עם שני הבישולים אפשר להבין שהוא יותר מוריד את הכדורים ברחבה לשחקן שני מאשר מאיים על השער. ממוצע של 4.5 נקודת למשחק לשחקן הגנה הוא לא רע בכלל, אבל אם נוריד לו את המשחק המשוגע בו השיג 15 נקודות, נשאר עם ממוצע של 2.2 נקודות למשחק בלבד. לא מספר שיש מה להתהדר בו.

סזאר אזפיליקווטה – 6.5 מיליון – צ'לסי

Credit to Cezar Azpillicueta Facebook page

למה כן: תגידו שלום למגן במקום השני בדירוג הנקודות בליגה.

כשהוא מביא כל כך הרבה נקודות, לא מפתיע לגלות שמעל 100,000 איש בחרו להביא אותו לקבוצה שלהם השבוע. סרחיו אגוארו, שבשני המחזורים האחרונים הביא 31 נקודות, נקנה ע"י פחות אנשים השבוע! אז מה הופך את הספרדי המצוין למנייה כל כך חמה?

בואו נתחיל ממספר הדקות שהוא משחק. בעונה שעברה, סזאר שיחק 3420 דקות! כן כן, אתם קוראים נכון. הוא לא החמיץ אף דקת ליגה בעונה שעברה. העובדה שהוא יכול לשחק בכל תפקיד בהגנה של קונטה גורמת לכך שהוא השחקן הראשון בהרכב האלופה. אם דאגתם, גם העונה הוא עוד לא פספס אף דקת ליגה. אם בעונה שעברה המספרים האלה תורגמו גם לשער אחד וחמישה אסיסטים, העונה הוא כבר עם ארבעה בשישה משחקים! שיתוף הפעולה שלו עם אלברו מוראטה זורע פחד בכל הגנה שהם פוגשים ומעלה את הפוטנציאל ההתקפי של סזאר לשמיים. הנתון הזה, יחד עם העובדה שהוא מגנט הבונוסים הגדול בליגה לדעתי, הופכים אותו לשחקן שאין להתעלם ממנו.



למה לא: מעל 100,000 איש קנו השבוע את סזאר, מעל 90,000 איש מכרו השבוע את מרקוס אלונסו. אני רק אזכיר שבעונה שעברה אלונסו עקף את אזפיליקווטה ב7 נקודות בלבד, אבל עשה את זה ב600 דקות פחות ממנו!

עד העונה, עונת השיא של סזאר הניבה 6 בישולים. מעבר לבישולים, סזאר לא מנסה בכלל לאיים על השער והוא ניסה לבעוט עד עכשיו פעם אחת בלבד לשער, אבל גם הבעיטה האחת הזו נחסמה על ידי ההגנה. בקיצור, במחיר של 6.5 מיליון שככל הנראה יטפס בקרוב, צריך לראות שהפריחה ההתקפית שלו נמשכת לפני שמכתירים אותו למגן שחובה בכל קבוצה.

אריק מקסים צ'ופו מוטינג – 5.6 מיליון – סטוק

Credit to Stoke City Facebook page

למה כן: השם שלו כל כך ארוך שזה יהיה כמו להביא ארבעה שחקנים במחיר אחד!

אבל ברצינות, כבר אחרי המשחק המשוגע שלו עם צמד מול מנצ'סטר יונייטד רציתי לכתוב עליו, אבל העדפתי לקחת עוד כמה מחזורים לעקוב אחריו כדי לראות שהוא מוכיח יציבות ולא שחקן של מחזור אחד. אז אולי הוא לא הבקיע או בישל מאז, אבל בקבוצה שהבקיעה רק שער אחד בשני משחקים אי אפשר להאשים אותו. הנתון המעודד לגביו היא העובדה שהוא ממשיך לפתוח בעמדת החלוץ המרכזי בעודו מסווג כקשר זול וברגע שהוא יתפוצץ זה יהיה מרהיב. נכון לכרגע, הוא בעט או נגח לשער כבר 19 פעמים, 15 מתוכם מתוך הרחבה. משחק הראש המצוין שלו משחק תפקיד חשוב בכך, כי הוא מטרה להגבהות ממצבים נייחים ונייד מספיק כדי לסכן את השער גם בכדורי רוחב. חוץ מזה, הוא היחיד שהצליח להכניע את דה חאה בליגה העונה, ואף עשה זאת פעמיים.

למה לא: אריק אף פעם לא היה גולר גדול, אך יש לציין כי בגרמניה הוא שיחק לעיתים בקישור. העונה הכי גדולה שלו הניבה 10 שערים, אבל זה היה לפני שלוש שנים במיינץ ומאז הוא לא הגיע שוב למספר דו ספרתי של שערים. שני המשחקים הקרובים של סטוק נגד סאות'המפטון בבית ומנצ'סטר סיטי בחוץ גם לא כל כך מזמינים, אבל החל ממחזור 9 יש לסטוק לו"ז מאוד מפתה וכדאי לכם לשים עליו עין עד אז.

ראחים סטרלינג – 7.8 מיליון – מנצ'סטר סיטי

Credit to Raheem Sterling Facebook page

למה כן: שבוע שלישי ברציפות ששחקן של מנצ'סטר סיטי נכנס להמלצות, נתון קטן שמראה באיזה כושר הקבוצה הזו נמצאת. השחקן ההתקפי הפעיל הכי זול בקבוצה הוא ראחים סטרלינג.

בתוך כל השערים, קל מאוד לפספס נתון משוגע. ראחים סטרלינג הבקיע בכל פעם שהוא פתח בהרכב העונה בליגה! כן כן, מתוך ששת המשחקים של סיטי העונה הוא פתח בארבעה והבקיע בכולם. כשמוסיפים לכך את העובדה שבאחד מהם הוא שיחק רק מחצית אחת, ואת העובדה שבשני המשחקים האחרים של סיטי הוא שיחק רק 12 דקות (עלה מהספסל במחזור הראשון, היה מושעה במחזור הרביעי) מתקבלת תמונה מאוד מעודדת. שינוי המערך של פפ ממקם את סטרלינג כשחקן החופשי מאחורי החלוצים ונראה שהוא נהנה שם מאוד. בארבעה וחצי המשחקים שהוא שיחק, הוא בעט לשער 17 פעמים. רק השבוע הוא עלה כמחליף בליגת האלופות וכבש, כדי להוכיח שהוא הגיע לעונה הזו חד מהרגיל. עם שני שערים ב-60 דקות משחק נגד פאלאס, הוא צוחק בפנים של אלה שטוענים שהוא לא משחק מספיק דקות כדי לשקול אותו כאופציה.

למה לא: כי הוא יכול לצחוק בפנים כמה שהוא רוצה, אבל נראה שפפ כל כך אוהב את סטרלינג שהוא מוריד אותו פעם אחרי פעם לשבת לידו על הספסל. ראחים השלים 90 דקות רק פעמיים העונה, כשחילופים בדקות 45 ו-60 לא מחזקים את המנייה שלו במיוחד. בטירוף ההתקפי של פפ, שחקנים יכולים למצוא את עצמם עושים מהפכים להביא את גבריאל ז'סוס שנראה הכי בטוח בדקות משחק, רק כדי לראות אותו יושב 90 דקות על הספסל. נקודה נוספת לגנותו של סטרלינג היא העובדה שהוא מרבה לאבד כדורים במסירות או בדריבל, מה שמוריד מאוד את פוטנציאל נקודות הבונוס שלו. אפילו שני שערים לא הספיקו לו כדי לקבל לפחות נקודת בונוס אחת, אז מבאס לחשוב מה יהיה במשחקים בהם הוא פחות יפרח.

ווילפריד בוני – 6.0 מיליון – סוונזי

Credit to Wilfried Bony Facebook page

למה כן: המלצה עם כוכבית, זו הכותרת שלי להמלצה עליו.

במשחק הראשון בו פתח בליגה העונה, נראה בוני כמי שהסיר את רוב החלודה שצבר בישיבה ממושכת על הספסל של מנצ'סטר סיטי. הוא הספיק לבעוט לשער ארבע פעמים לפני שהוחלף בדקה ה-84, אחת הבעיטות הפכה לבישול שערו של תמי אברהם שפשוט דחק פנימה ריבאונד לבעיטה של בוני. עצם העובדה שפתח בהרכב כבר במשחק השלישי שלו בקבוצה, עוד לפני שהספיק להסיר את כל החלודה, מוכיחה שהוא הולך להיות החלוץ הבכיר בקבוצה.

מאמני פנטזי ותיקים בטוח זוכרים לבוני את הקדנציה הקודמת בסוונזי, זו שבסופו של דבר הובילה את מנצ'סטר סיטי לשלוף מזומנים ולרכוש אותו. ב-54 הופעות ליגה, כבש בוני 26 שערים והפך לאחד החלוצים המשתלמים בליגה. אם הוא יצליח לשחזר את הכושר שלו הוא ישים ללעג את תווית המחיר הנמוכה שלו. מה הכי חשוב בהבאה שלו? אם זה יצליח תוכלו לחפור לכולם שההבאה של בוני הייתה המהלך המדויק! (וד"ש לאבי מלר).

למה לא: לפעמים לא מספיק להיות דג גדול בבריכה קטנה. זו לא חוכמה להיות הדג הכי גדול בשכשוכית שהזמנת מאליאקספרס, כי היא בגודל של גלגל ים.

אם לא הבנתם את האנלוגיה הטיפשית, פשוט רציתי לספר לכם שסוונזי היא רשמית קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה! אם אנשים תוהים למה לעזאזל גילפי סיגורדסן עלה לאברטון כל כך הרבה, מספיק להסתכל בנתונים של הקבוצה בלעדיו כדי להבין עד כמה הוא היה הכל בשביל הקבוצה בהתקפה. סוונזי בעטה לשער רק 40 פעמים בשישה משחקים! כדי להבין עד כמה הנתון הזה הזוי, אספר לכם שהארי קיין לבדו בעט לשער כבר 39 פעמים העונה. ליברפול וטוטנהאם נמצאות במקום הראשון בנתון הזה בליגה כשכל קבוצה בעטה כבר 120 פעמים לשער, פי שלושה מסוונזי. אם המספרים יחד איתו יישארו כאלה, גם אם הוא יבקיע את כל השערים של הקבוצה זה לא ישכנע אותנו לגעת בקבוצה הזו.

***

שמח מאוד לראות את התגובות, שמח במיוחד כשאתם מודים על הפגיעות שעזרו לכם בליגה. מזכיר לכולם לא למהר עם חילופים, מה שבטח מאוחר מדי לאלה שטסו להביא את תומר חמד, רק כדי לגלות שהוא חטף השעייה לשלושה משחקים. כמו כן, מזכיר לכולם שהמחזור השמיני ישוחק שבועיים אחרי המחזור השביעי, בגלל פגרת הנבחרות הארורה.

כרגיל, הערות, הארות ותגובות יתקבלו בברכה, זה לרוב מוביל לדיון מעולה על עוד שחקנים לשבוע הקרוב.

לשאר הטורים בסדרה

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח