צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 29)

מפה לשם, הגענו כבר למחזור 29!

לאלה החיים בהכחשה, המשמעות המיידית של זה היא שנשארו לנו בדיוק עשרה מחזורים (חלקם כפולים) כדי לנצח את העונה הזו. גמר גביע הליגה בין מנצ'סטר סיטי לארסנל גרם להתארכות המחזור עד ליום חמישי. בעצם, כתיבת שורות אלה נעשית עוד לפני סוף המחזור ה-28. בעוד מחזור 28 הכיל הרבה משחקים עם פוטנציאל להתמודדות צמודה על הנייר (למען האמת, מלבד ברייטון שהפתיעה מאוד שאר המשחקים אשר היו אמורים להיות צמודים באמת היו כאלה), מחזור 29 מציב לנו כמה התמודדויות המבטיחות שערים לא מעטים וכאב ראש גדול בנוגע לקפטן השבוע.

Premier League - טיק טיק

בשבוע שעבר לא המלצתי על אף שחקן ארסנל או מנצ'סטר סיטי, לכן אוכל לסכם כבר עכשיו את בחירות השבוע שעבר:

בן פוסטר – המשיך לשחק טוב, הקבוצה המשיכה לספוג. סיפק חמש הצלות כדי לסיים עם שתי נקודות לאחר שספג שני שערים.

בן דיוויס – ממשיך לפתוח בהרכב, ממשיך לספק נקודות. הוכיח את אהבתו לבונוסים עם נקודה אחת כזו וסך הכל של שבע נקודות השבוע.

שרדאן שאקירי – הטרול ממשיך לחגוג עם שער, שתי נקודות בונוס וסך הכל של תשע נקודות השבוע, מצטיין הימורי המחזור.

עומאר ניאס – יש שחקנים שקוראים את סעיף ה"למה לא" והולכים לפיו. שיחק רק 56 דקות בהן לא עשה שום דבר ולכן החזיר נקודה אחת בלבד.

ג'יימי וארדי – לסטר כולה אכזבה מול סטוק והוא לא היה המושיע. בלי שום תרומה התקפית אי אפשר לצפות ליותר משתי נקודות.

גם השבוע אמשיך להכין אתכם לקראת המחזור ה-31. רוב ההמלצות השבוע יגיעו מקבוצות אשר ישחקו במחזור הזה, אך כמובן לא אתעלם גם משחקנים אחרים. עם ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים גלן מארי ממש התחנן שאני אכתוב עליו שוב, אבל האיום של לוקאדיה מהספסל יחד עם העובדה שכבר כתבתי את כל מה שיש לי להגיד עליו בעבר, גרמו לו להישאר רק ראוי לאזכור ולא למישהו אשר כתבתי עליו השבוע.

אנדרו רוברטסון – 4.8 מיליון – ליברפול

Andrew Robertson אנדרו רוברסון
Credit to "Liverpool Updates" Facebook page

למה כן: כבר דיברנו המון על ההגנה של ליברפול השנה, אז נתעמק יותר בשחקן עצמו.

עד המחזור ה-15, נדמה היה כי הוא הגיע לליברפול בתור גיבוי בלבד. נתון זה סיפק הוכחה ניצחת לכל האוהדים אשר הרימו גבה כאשר הוחתם השחקן בקבוצה, לאחר ירידת ליגה עם האל בעונה שעברה. אך מאז פציעתו של אלברטו מורנו הוא פתח ב-14 מתוך 15 המשחקים של הקבוצה ולא נראה שהוא בדרך לעצור. בארבעת המשחקים האחרונים, הוא מוביל את טבלת שחקני ההגנה בנתונים של מסירות שקיבל בשליש השלישי של המגרש ומסירות מוצלחות שהשלים בחלק זה של המגרש. למעשה, המגן היחיד שעוקף אותו בכמות הנגיעות בכדור בשליש הזה של המגרש הוא בן דיוויס, וגם זה רק ב-7 נגיעות יותר. בקיצור, בארבעת המחזורים האחרונים הוא שחקן ההגנה ההתקפי ביותר בליגה!

מלבד שני שערים נקיים בארבעת המשחקים האחרונים, הוא גם איים על השער פעמיים. מעבר לכך, הוא ייצר ארבעה מצבים לשערים בתקופה זו, כולל שניים ודאיים לכיבוש. לצערו, רק אחד מהם הפך לבישול. נוסף על כך, כבר הזכרנו באחד הטורים שליברפול היא הקבוצה הבכירה ביותר אשר תשחק במחזור 31, לא?

למה לא: אמנם ליברפול הודחה כבר מהגביע, אך לאחר הניצחון הגדול בפורטו לא נראה לי שיש מישהו אשר יהמר נגד העפלתה לרבע גמר ליגת האלופות. עוד שני משחקים לפחות בעונה עמוסה גם כך, יאלצו את קלופ לבצע רוטציה בהרכב. חזרתו של מורנו לכשירות מלאה מהווה איום על מקומו בתור המגן הפותח גם בלי הצורך ברוטציה אז עובדה זו רק מחריפה את המצב. יתר על כן, הוא אמנם מציג מספרים התקפיים מעולים, אך השורה התחתונה מסתכמת בשני בישולים ב-14 המשחקים בהם שיחק לאחרונה.

אדריאן מריאפה – 4.1 מיליון – ווטפורד

Adrian Mariappa אדריאן מריאפה
Credit to "Watford FC" Facebook page

למה כן: המחליף הראשי מוכיח שמגיע לו מקום בהרכב הראשון.

מריאפה שוב מרוויח מקום בהרכב עקב פציעות של שחקנים אחרים, אך הפעם נדמה כי הוא לא מתכוון לוותר עליו בלי מאבק. אחרי חמישה משחקים רצופים בהם ספגה הקבוצה, מאז כניסתו חזרה להרכב היא שמרה על רשת נקייה פעמיים מתוך ארבעת המשחקים האחרונים. יהא זה הרכב של שלושה בלמים או שניים, כשהוא משחק כבלם או כמגן ימני, מריאפה מוכיח שבוע אחרי שבוע שמקומו הוא בהרכב הראשון. אמנם האירוח של ליברפול במחזור 31 לא מבטיח רבות, אבל לפחות מובטח לו משחק במחזור הבלאנק. מעבר לכך, במחיר של 4.1 מיליון לא תרגישו רע להשאיר אותו על הספסל פה ושם, לכן הוא מייצג אופציה מצויינת לשחקן הגנה חמישי בקבוצתכם.

אמנם הוא לא ייהנה ממחזורים כפולים, אבל יש לו אחלה משחקים עד למחזור ה-36. כדי להעלות את הכדאיות בהבאה שלו אציין כי איים על השער שלוש פעמים בארבעת המשחקים האחרונים, שניים מתוכם כתולדה של מצב נייח, דבר אשר יכול להצביע על כך שמחפשים אותו במצבים הנייחים של הקבוצה. במשחק האחרון הוא גם הוכיח כי הוא יכול להוות מקור לנקודות בונוס כשהרוויח שתיים כאלו.

למה לא: הוא אמנם מוכיח כי מקומו בהרכב, אך לא בטוח שמאמנו יסכים איתי. לפי הדיווחים, לפחות אחד משחקני ההגנה הפצועים של ווטפורד אמור לחזור כבר במחזור הקרוב וזה ייתן לנו הזדמנות להבין האם הוא ממשיך בהרכב או לא. נוסף על כך, ווטפורד היא גם כך לא מקבוצות ההגנה המצטיינות בליגה, כך שאם הוא לא מתוכנן להיות המגן החמישי שלכם יש אופציות טובות יותר ממנו.

אלכס פריטצ'ארד – 5.4 מיליון – האדרספילד

Alex Pritchard אלכס פריטצ'ארד
Credit to "Huddersfield Town" Facebook page

למה כן: כדי להישאר בליגה האדרספילד הייתה חייבת רענון התקפי ולכן הביאה את פריטצ'ארד.

הג'ינג'י נמוך הקומה סומן ככישרון עולה כבר בגיל צעיר בטוטנהאם, אך לא הצליח לפרוץ את מקומו לקבוצה הראשונה. אחרי הרבה השאלות מצא בית קבע בנוריץ' מהצ'מפיונשיפ בעונה שעברה. בנוריץ' הוא כבר התחיל להראות למה סימנו אותו ככישרון התקפי בצעירותו, כשסיים את העונה עם שישה שערי ליגה ותשעה בישולים ב-30 הופעות. בהאדרספילד הוא החל את הקריירה חלש יותר, כשבשני המשחקים הראשונים שלו בקבוצה הוא נראה לא שייך לרמת הפרמייר ליג. כנראה שגם מאמנו הבין שיש לו קשיי התאקלמות בקבוצה, כי את שני המשחקים הבאים ראה מהספסל ולא נכנס אפילו כמחליף. את מה שקרה אחריהם אף אחד לא ראה מגיע.

בשני המשחקים מאז חזר לשחק, הוא הבקיע שער אחד ובישל שניים (אחד כתוצאה מכך שהוכשל לפנדל). הוא חזר בסערה למגרש עם שמונה איומים לשער, מתוכם חמישה מתוך הרחבה. לא שיחק את כל 90 הדקות בשני המשחקים, אז מחזיק בממוצע של איום בכל 20.9 דקות. נוסף על כך, הוא לא שכח בתקופה הזו את חיבתו ליצירת מצבים וסידר שלושה מצבים לחבריו בקצב של מצב פעם ב-56 דקות משחק. מצד אחד, משחקו הקרוב הוא נגד ההגנה החזקה של טוטנהאם, אך מן הצד השני אחריו מתחיל רצף של חמישה משחקים לא קשים בכלל, כולל משחק במחזור 31 וכששלושה מהם ישוחקו בבית.

למה לא: יכול להיות שמדובר בסטיית תקן.

אמנם המספרים מהעונה שעברה לא רעים בכלל, אך יש לזכור כי הוא השיג אותם בליגה השנייה ברמתה באנגליה. יותר מזה, בחצי העונה האחרונה שלו בנוריץ' הבקיע רק שער אחד. עם מספרים כאלה קשה ללכת נגד האנשים שיטענו כי דווקא שני המשחקים האחרונים הם היוצאים מגדר הרגיל. יתר על כן, בל נשכח כי מדובר בשחקן אשר משחק בהאדרספילד, לא בדיוק הקבוצה הכי התקפית בליגה. זאת ועוד, אמנם יש לו לו"ז לא רע אך כמו כל השחקנים אשר ישחקו במחזור 31, הוא לא יזכה לשחק במחזור כפול. חוץ מזה, מחזורים 35 עד 38 מזמנים יריבות קשות מאוד לקבוצתו, אז אם החלטתם ללכת עליו תדאגו שיהיה לכם איך להוציא אותו לפניהם.

רוברט קנדי – 4.7 מיליון – ניוקאסל

Robert Kenedy רוברט קנדי
Credit to "Robert Kenedy" Facebook page

למה כן: קנדי היה כל כך רעב לדקות משחק שהוא לא מפסיק לרוץ מהרגע שהגיע לניוקאסל.

אחרי עונת 15/16 מוצלחת יחסית מבחינת דקות משחק (15 הופעות ליגה, 2 בליגת האלופות), הגיעה עונת 16/17 וקטעה לחלוטין את ההתקדמות של הכישרון הברזילאי. הוא הושאל בתחילת העונה לווטפורד ואף הספיק לפתוח בהרכב פעם אחת, אך פציעות חוזרות ונשנות גרמו לווטפורד לסיים את ההשאלה באמצע העונה. החזרה לצ'לסי גם כן לא היטיבה עימו והוא זכה להופעת ליגה בודדת מאז חזר לקבוצה. לאחר עוד חצי עונה של חימום ספסל בצ'לסי, הוא הגיע בהשאלה לניוקאסל ומאז לא מפסיק להראות ניצוצות של כישרון. מעבר לדקות משחק, הוא זוכה גם ליציבות בעמדה במגרש. לאחר עונות בברזיל בהן שיחק בכל תפקידי ההתקפה (ימין, מאחורי החלוץ, שמאל, חלוץ מרכזי) וחלוקת הזמן בין עמדת המגן השמאלי לעמדת הקשר משמאל בצ'לסי, מאז הגיע לניוקאסל הוא משחק בעמדת הקשר ההתקפי השמאלי בלבד (מחליף אגפים מדי פעם, אבל זו עמדת המוצא שלו).

בארבעת המשחקים האחרונים הוא איים על השער עשר פעמים, מתוכם ארבעה מתוך הרחבה. כשמשקללים פנימה את דקות המשחק שלו, הוא בעצם מאיים על השאר בקצב אש של 27.7 דקות לאיום. קנדי לא מזניח את יצירת המצבים וייצר חמישה כאלה, בקצב של מצב בכל 55 דקות. נוסף על כך, הוא הפך להיות אחד מבועטי הקרנות של הקבוצה (בקבוצה שמשחק בה מאט ריצ'י זה לא עניין של מה בכך) וגם מקבל בעיטות חופשיות מדי פעם. במחיר של 4.7 מיליון הוא מייצג פוטנציאל נקודות ענק, כל זאת בתנאי שיתחיל להפוך את המספרים הטובים לתכל'ס כמובן.

למה לא: כי כרגע קשה לראות מאיפה התכל'ס הזה מגיע.

סגנון המשחק שלו מקשה עליו לקבל נקודות בונוס. האהבה שלו לדריבלים וכדורים מסובכים מתרגמת הרבה פעמים לאיבודי כדור ולכן יתקשה מאוד לייצר נקודות בונוס מבלי לתת הצגות גדולות. המספרים אמנם מעודדים אך עדיין אין שערים לזכותו והוא ייצר בישול אחד בלבד, שורה תחתונה עגומה מאוד. אם נוסיף לכך את העובדה שאפילו בברזיל הוא לא היה גולר גדול (עונת שיא של 2 שערים), נקבל תמונה מדאיגה. הכי גרוע, הוא לא סיים 90 דקות באף אחד מהמשחקים בהם פתח בהרכב ניוקאסל. דרך אגב, עקב העפלתה של טוטנהאם לרבע גמר הגביע, ניוקאסל לא תשחק במחזור ה-31 אז אם אתם מתכננים להביא רק שחקנים אשר ישחקו במחזור הזה הוא לא בשבילכם. חוץ מזה, עם שם כמו רוברט קנדי, לכו תדעו מתי מישהו יטעה בזיהוי וינסה להתנקש בחייו.

אשלי בארנס – 5.2 מיליון – ברנלי

Ashley Barnes אשלי בארנס
Credit to "Sky Sports" Facebook page

למה כן: תכירו את החלוץ האפור הטוב בליגה!

בארנס הוא עוד אחד מאותם שחקנים שלמדתי לאהוב אותם דרך עולם הפנטזי. את היכולת שלו ליצור שערים אין דרך הגיונית להסביר. מלבד מיקום סביר, אשר מאפשר לו לדחוק מדי פעם שערים קשים, הוא לא מצטיין באף תכונה אותה הייתם מצפים למצוא בחלוץ מודרני. אבל יודעים מה? במקום להסביר לכם מה גרם לי לחבב אותו, בואו נעבור על המספרים אותם הוא מצליח להציג, על אף העובדה שהוא החלוץ המוביל באחת מקבוצות ההתקפה החלשות בליגה.

בארבעת המחזורים האחרונים הוא מדורג רביעי (יחד עם גלן מארי) מבין החלוצים בליגה בכמות האיומים לשער, אחרי קיין, אגוארו ולוקאקו. הוא השתלט על עמדת החלוץ הפותח של הקבוצה ולא נראה שהוא הולך לזוז משם. בארבעת המשחקים האלה הוא ייצר עשרה איומים לשער בסך הכל, כששישה מהם מתוך הרחבה. שניים מתוך האיומים האלה היו מצב ודאי לכיבוש שער, אותם הוא תרגם לשער אחד. כשמחלקים את 360 דקות המשחק שלו בארבעת המשחקים האלה בכמות האיומים לשער, מסתבר שבארנס מאיים על השער פעם ב-36 דקות משחק. הוא אמנם לא גבוה במיוחד (1.83 מ' עם פקקים), אבל הוא יודע לאיים על השער גם עם הרגל וגם עם הראש. מוכיחים זאת שלושה איומים לשער אשר נבעו כתוצאה מנגיחות שלו. כדי לפלפל מעט את העניין בו, הוא בועט בעיטות חופשיות בנוסף להיותו בועט הפנדלים הבכיר של הקבוצה. יתר על כן, כבר דיברנו בעבר הלא רחוק על לו"ז המשחקים של ברנלי, אשר יחסית מאיר לה פנים עד לסוף העונה.

למה לא: סבבה להיות אפור, אבל מה עם תכל'ס?

בארנס הוא חלוץ פותח בקבוצה הכי בינארית בליגה, אם אתם לא מבינים למה אני מתכוון, אגיד לכם 01101111. לא, אני לא מנסה לדבר עם המחשב שלי או לאותת למישהו בקוד מורס. ככה נראית טבלת הכיבושים של ברנלי במחזורים 21-28! אם כך, בארנס הוא לא רק החלוץ האפור הטוב בליגה, הוא גם מוביל את קבוצת ההתקפה האפורה בליגה (בתכל'ס סוונזי כבשה אחד פחות, אבל מצד שני היא 11 מקומות מתחת לברנלי). המספרים שלו אמנם לא רעים כלל על הנייר, אבל במבחן המציאות הוא כבש בסך הכל ארבעה שערים העונה. כשעונת השיא שלו בליגה הבכירה עומדת על שישה שערים בלבד, אולי אני באמת כותב עליו רק כי אני מחבב אותו.

 

**************************************

דדליין השבוע חוזר לשגרה, יום שבת ב-13:30.

פנטזי ליג הזווית

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח