צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 27)

תגידו לי, איך מתחילים בכלל לסכם מחזור בו נבחרת המחזור כללה חלוץ מחליף מבורנמות', בלם של סוונזי, קשר שהפעם האחרונה בה כבש או בישל הייתה המחזור ה-19 ושני שחקני ווטפורד לאחר פגישה עם צ'לסי??

אחרי כל בדיחות "ראמזי כבש שלושער אז מלחמת העולם השלישית בפתח", אנחנו נותרים עם תוצאה ממוצעת של 43 נקודות במחזור ה-26, מחזור בו רוב התותחים הכבדים שבתו מהבקעה. ברגעים כאלה, טוב שיש מוחמד סלאח. עם 57% אחוזי בעלות לשחקן, הוא העלה כמעט לבדו ממוצע אשר יכל להיות נמוך במיוחד. דרך אגב, ממוצע ליגת הזווית היה 52 נקודות השבוע, עוד נתון קטן אשר מוכיח עד כמה הליגה שלנו איכותית.

Premier League - טיק טיק

בשבוע עולמי כזה חלש, פלא שחזרתי לסורי באחוזי הפגיעה בהימורים? לצערי, במחזור האחרון הגדלתי לעשות וחזרתי לאפס פגיעות משלושה שחקנים.

שיימוס קולמן – להמר על שחקן אשר חזר מהיעדרות של שנה היה סיכון גבוה, אך כבר הסברתי את הסיבות לכתיבה עליו. לא שיחק ולכן החזיר אפס נקודות בלבד, עם התצוגה של אברטון מול ארסנל אולי טוב שכך.

סאדיו מאנה – לא הגיע למשחק. הוחלף כבר לאחר 64 דקות בהן לא נראה על המגרש, החזיר שתי נקודות אך הלו"ז של ליברפול עד סוף העונה אמור לשכנע אתכם להעניק לו עוד הזדמנות.

תיאו וולקוט – הוא אולי הגיע להוכיח, אך שאר הקבוצה התרסקה מול ארסנל. היה חייב להבקיע לפחות שער אחד אך החמיץ ולכן סיים עם שתי נקודות.

בלי דיבורים מיותרים, בואו ואציג לכם את ההמלצות לשבוע הקרוב, בתקווה לביצועים טובים יותר מהמחזור האחרון.

דריל ינמאט – 4.8 מיליון – ווטפורד

 

Daryl Janmaat דריל ינמאט
Credit to "Daryl Janmaat" Facebook page

למה כן: מאמן חדש, הזדמנויות חדשות.

אין כמו שינוי בצוות המקצועי כדי להחיות קבוצה ושחקן. לאחר תקופה ארוכה בה שכחנו עד כמה יכול ינמאט להיות כוח התקפי, הגיע המשחק מול צ'לסי ושם סימן קריאה בוהק על יכולותיו ההתקפיות. ההחלטה לחזור להרכב שלושת הבלמים בו שיחקה הקבוצה לא מעט שחרר את ינמאט לחרוך את הקו כמו שהוא אוהב, בתצוגה אשר הסתיימה בשער לזכותו וכמעט שער נקי לזכות קבוצתו.

בשקט בשקט, יש לדריל כבר שלושה שערים ובישול העונה. אם לא ידעתם, מדובר במגן עם היסטוריה התקפית מעולה בליגה. ותיקי הפנטזי זוכרים לבטח את דריל מודל 14/15, עונה בה בישל שמונה שערים והבקיע אחד לזכות ניוקאסל. העונה הוא הוסיף לעצמו אלמנט של איום על השער ועם ההתעוררות האחרונה של ווטפורד הוא יכול להיות שווה לנו נקודות בשני צידי המגרש. הלו"ז הקרוב של קבוצתו כולל משחק חוץ נגד ווסטהאם החלשה, לאחריו תארח הקבוצה את אברטון וווסט ברומיץ' אלרגיות ההתקפה בשני מחזורים עוקבים. אם אי פעם חשבתם להביא אותו, עכשיו זה הזמן.

למה לא: מאמן חדש או לא, ההגנה של ווטפורד בכושר מזעזע.

למעשה, מלבד במשחק נגד סטוק במחזור ה-25, ווטפורד לא הצליחה לשמור על שער נקי מאז המחזור ה-23. מעבר לכך, אנחנו עוד לא יודעים אם ימשיך בהרכב ובאיזה מערך תשחק הקבוצה, תולדה של צוות מקצועי חדש. יתר על כן, אין לנו זמן לבדוק האם כדאי להביא אותו לקבוצה כי אחרי שלושת המשחקים הטובים מגיעים שני משחקי חוץ נגד ארסנל וליברפול. חוץ מזה, הקללה הנוראית על שחקני ההגנה של ווטפורד (שישה מהם פצועים לקראת המחזור הקרוב!) יכולה להגיע גם אליו ולהפוך אותו מינמאט ליאנ-מת.

וירג'יל ואן דייק – 5.5 מיליון – ליברפול

Virgil Van Dijk וירג'יל ואן דייק
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

למה כן: עצם היותו הבלם הכי יקר בעולם לא מספיק לכם?

אחת הסיבות בגללן הפך ואן דייק לאיש 75 מיליון הפאונד זו הנוכחות האווירית שלו בהגנה ובהתקפה. בליברפול, קבוצה מלאה בסילונים אשר סוחטים לא מעט בעיטות חופשיות מהאגפים/קרנות, בלם עם כזו נוכחות שווה שערים. בשני המשחקים בהם שיחק מאז הגיע לקבוצה, הוא איים על השער חמש פעמים, ארבעה מתוך האיומים הללו נבעו מכדורים נייחים. בסך הכל, מדובר כאן על בלם שנכון לכרגע מאיים על השער פעם ב-36 דקות בממוצע. מעבר לכך, הוא הגדיל לעשות וסידר שני מצבים ודאיים לכיבוש שער כתוצאה מהסטת כדורים נייחים, אך לצערו מצבים אלו לא הסתיימו בשער.

מעבר לתרומה ההתקפית, מדובר בבלם עם ניסיון פריימר ליג שהגיע לחזק חוליית הגנה אשר מוכיחה העונה כי היא טובה יותר מהקרדיט הניתן לה. מחירו היקר אמור להבטיח לנו יציבות שלו בהרכב הקבוצה, ואלו חדשות טובות מאוד כי הלו"ז של ליברפול הוא בין הנוחים ביותר כל הדרך עד לסוף העונה.

למה לא: עם נוכחות לא הולכים למכולת.

ואן דייק אמנם תמיד מאיים על השער, בטח ובטח במצבים נייחים, אך מאזן השערים שלו בעונה וחצי האחרונות עומד על אחד בלבד. כשלוקחים בחשבון את האפשרות לראות חוסר תיאום בהגנה עקב ניסיונות לשלבו במהירות, הוא עלול להיות הימור גדול מדי במחיר של 5.5 מיליון. כמו כן, בל נשכח את ליגת האלופות הממשמשת ובאה. עלייה לא מופרכת של ליברפול לשלב הבא (הוגרלה נגד פורטו) עלולה לגרום לרוטציה עקב עומס משחקים/העדפת ליגת האלופות על הליגה. אולי בכלל כדאי לחכות שבוע עם ההבאה שלו בגלל השחקן הבא בטור, אותו יפגוש במדי האקסית במחזור הקרוב.

ג'יימס וורד-פראוס – 5.1 מיליון – סאות'המפטון

James Ward-Prowse ג'יימס וורד-פראוס
Credit to "James Ward-Prowse" Facebook page

למה כן: 71. מספר זה הוא אחוז המעורבות שלו בשערי הקבוצה בארבעת המחזורים האחרונים.

כשמדברים על לקחת קבוצה על הגב, לזה בדיוק מתכוונים. לאחר דשדוש ארוך העונה, נדמה כי סאות'המפטון מוצאת סוף סוף את המקום שלה בליגה. לאחר שניים עשר משחקים ללא ניצחון, מתוכם שבעה הפסדים, החליט ג'יימי שהגיעו מים עד נפש. לאחר ששני שערים ובישול הספיקו לקבוצתו רק לתיקו בשלושה מחזורים רצופים, הוא החליט לנצח לבד ועם שער ובישול במשחק נגד ווסט ברומיץ' הוא גם הצליח לעשות את זה. כל המספרים הללו מתכנסים בסופו של דבר לשלושה שערים ושני בישולים שלו בארבעת המחזורים האחרונים, אין יותר לקחת את הקבוצה על הגב מזה.

וורד-פראוס תמיד חסה בצילם של שחקנים אחרים בקבוצה. למען האמת, לא נתנו לו להשלים יותר מ-90 דקות בשני משחקים רצופים כל העונה. כל זה השתנה בארבעת המחזורים עליהם אנחנו מדברים, בהם השלים 90 דקות ארבע פעמים ברציפות. עם הנסיגה ביכולת של שחקנים כמו טאדיץ' וברטרנד, הוא מתחיל להשתלט על יותר ויותר מצבים נייחים וקרנות. הפיכתו למרים הבכיר בקבוצה, יחד עם היכולת שלו להבקיע במכות נייחות ישירות לשער, הופכות אותו לאיום מספר אחד של קבוצה אשר החלוצים שלה לא מספקים את הסחורה. איום לשער פעם ב-35.9 דקות ויצירת מצב פעם ב-45 דקות הופכים אותו לאיום מתמיד על שער היריבה. שמונה נקודות בונוס בארבעת המשחקים האחרונים הם רק הדובדבן מעל הקצפת.

למה לא: לא מבין איך כתבתי כל כך הרבה על שחקן שיש לו בסה"כ 69 נקודות העונה.

עד המחזור ה-23, עמד מאזן השערים והבישולים שלו על אחד ושניים בהתאמה. מי מבטיח לנו שזו לא סתם הבלחה רגעית? חוץ מזה, הוא משחק באחת מקבוצות ההתקפה החלשות בליגה. אה כן, שני המשחקים הקרובים שלו הם ליברפול בבית ואז ברנלי בחוץ, אז אולי כדאי לחכות ולראות האם הוא מצליח לשמור על מקומו בהרכב, ובעיקר האם הוא שומר על מקומו בהיררכיית המצבים הנייחים של הקבוצה. נקודה חשובה לסיום, אין לו עדיין עונה של מעל 100 נקודות בפנטזי, זאת אומרת שאין לנו תכתיבי עבר להיתלות בהם.

ג'רארד דאולפאו – 6.0 מיליון – ווטפורד

Gerard Deulofeu ג'רארד דאולפאו
Credit to "Gerard Deulofeu" Facebook page

למה כן: בואו ניקח שחקן כנף ימין שגדל במחלקת הנוער של ברצלונה ונביא אותו להעיר את הקבוצה, מה כבר יכול להיות רע? (לידיעת הקורא ברק בכר, התרגום לעברית של קואנקה זה "עקיצה").

ווטפורד, המרעננת הרשמית של הליגה ברוב העונה, נקלעה לסחרור קשה. רצף תוצאות נוראי הוביל את בעלי הקבוצה להחליף מאמנים ולחזק את הקבוצה בחלון ההעברות של ינואר. הרכש הבולט של חלון ההעברות היה הקיצוני המצוין, בוגר מחלקות הנוער של ברצלונה. נראה שגם ווטפורד לא יכלה לבוא לדאולפאו בזמן טוב יותר, שנייה לפני שהוא נכנס לסטטיסטיקה של בוגרי לה מאסיה אשר נעלמו בעולם. לא מעט אוהדים הרימו גבה כששמעו על חזרתו של דאולפאו לסגל של ברצלונה, כי זו באמת לא הרמה בה הוא אמור לשחק. לעומת זאת, לקבוצה כמו ווטפורד הוא מתאים ככפפה ליד, והוא לא חיכה הרבה זמן כדי להראות את זה.

שער ובישול בהופעה השנייה שלו אי פעם בקבוצה, מול יריבה חזקה (ובמשבר) כמו צ'לסי, מזכירים לנו את שחקן הכנף המוכשר שהיה באברטון. לאחר הסיוט בברצלונה, דאולפאו מוצא קבוצה אשר יותר מתאימה למידותיו, והוא בתמורה מצליח להעיר אותה מתרדמת החורף אליה שקעה. בשתי ההופעות שלו בקבוצה, איים ג'רארד חמש פעמים על השער, והוא מחזיק בממוצע של 35.4 דקות לאיום. אוקיי, שני משחקים הם אינם מדגם גדול מספיק, אך קצב יצירת מצבים של אחד ל-25 דקות משחק הוא מרשים בכל קנה מידה. הוא לא חיכה הרבה זמן וכבר מוכיח את יכולת ההרמה שלו, בעיקר בקרנות ובמצבים הנייחים של הקבוצה. כשמסתכלים טוב טוב על העונה בה שיחק בקביעות לאחרונה, נזכרים כי מדובר בשחקן שסיים עונת פרמייר ליג עם שני שערים ולא פחות מתשעה בישולים.

למה לא: אם הופכים את מספר הדקות שלו העונה למשחקים מלאים, מתגלה שחקן אשר שיחק שישה כאלה בלבד. כשמחברים את זה לדקות המשחק שלו בעונה שעברה באברטון, מתגלה שחקן אשר לא שיחק בצורה סדירה בשנה וחצי האחרונות. הלו"ז של ווטפורד טוב רק לשלושת המשחקים הקרובים, אז אין לנו זמן לחכות עד הרגע בו יחזור לכושר משחק מלא. מעבר לכך, גם בימיו היפים ביותר הוא לא היה גולר גדול ולא נראה לי שהוא יהפוך להיות כזה דווקא עכשיו. חוץ מזה, אני לא אשכח לו איך הוא היה ההבטחה הענקית של תחילת העונה הקודמת, רק כדי להפוך לאחת מאכזבות הפנטזי הגדולות שלי.

פייר-אמריק אובאמיאנג – 10.5 מיליון – ארסנל

Aubameyang Pierre-Emerick פייר-אמריק אובאמייאנג
Credit to "Aubameyang Pierre-Emerick" Facebook page

למה כן: אם מישהו מכם רוצה להקים איזה כוח צבאי קטן, תכירו את מכונת הירייה העונה לשם פייר-אמריק אובאמיאנג.

בואו נתחיל בזה שהוא כל כך מהיר, שיש מצב שהוא יכבוש עוד שער לפני שתספיקו להגיד את השם המלא שלו. אך מהירות היא לא הכל בכדורגל, יוכיחו זאת שנותיו בליגה הצרפתית אותן סיים כשחקן כנף עם פחות מעשרה שערים לעונה בעונותיו המוצלחות ביותר. את הפיכתו למכונת שערים חייב החלוץ הגאבוני לתומאס טוכל, אשר לימד אותו לתעל את המהירות המסחררת שלו לכיבוש שערים.

בואו נזכור לרגע שהבונדסליגה היא לא הפרמייר ליג ולכן יש לשים את המספרים בעירבון מוגבל, אך מדובר במספרים כל כך מרשימים שאי אפשר להתעלם מהם. בשתי העונות האחרונות שלו בדורטמונד (עונות מלאות), הוא מחזיק במאזן פנטסטי של 56 שערים ב-63 משחקי ליגה! בחצי העונה האחרונה שלו בבונדסליגה, הוא הבקיע 13 שערים ובישל עוד שלושה ב-16 הופעות. אם אתם מאלו אשר קושרים נתונים אלה לכך שהליגה הגרמנית רוויה בשערים, אזכיר לכם את מאזנו בליגת האלופות. אחד עשר שערים ב-15 הופעות בשנתיים האחרונות אמורים להשתיק את אחרוני המצקצקים.

אובאמיאנג לא חיכה הרבה זמן כדי להשאיר חותם על הפרמייר ליג, והבקיע כבר במשחקו הראשון בתור שחקן ארסנל. התכונה הכי טובה של אובמיאנג לדעתי היא היכולת להשתמש במהירות המסחררת שלו כדי לעשות תנועה לעומק ההגנה. כשמאחוריו שני מוסרים כמו אוזיל ובעיקר חברו הטוב מחיטריאן, לא נופתע אם המספרים שלו בפרמייר ליג יהיו דומים לאלו אותם השיג בליגה הגרמנית. אמנם צפויים לארסנל שני מבחנים קשים בשני המחזורים הקרובים (דרבי מול טוטנהאם בחוץ ואז מנצ'סטר סיטי בבית), אך לאחר מכן סדר המשחקים של הקבוצה מסביר לה פנים עד לסוף העונה. חוץ מזה, בשביל מה הביאו אותו לקבוצה אם לא בשביל להבקיע דווקא במשחקים מן הסוג הקשה?

למה לא: ענק או לא, בסופו של יום מדובר בשחקן ארסנל, כן?

אני אישית חושב שיש צורך ביותר משחקן אחד בקליבר שלו כדי להכניס את ארסנל חזרה למועדון הגדולות של הליגה האנגלית, אך אין ספק שהכיוון הוא לגמרי חיובי. לצערנו, משחק אחד בו הבקיע לא מספיק כדי להגיע למסקנות לקראת ההמשך. שני משחקים נגד שתיים מההגנות הטובות בליגה בהחלט יספקו לנו הזדמנות לבחון את ההתאקלמות שלו בקבוצה, אך אם הוא יצטיין בהם יש סיכוי שהוא יהיה יקר הרבה יותר מהסכום בו נכנס לליגה. נוסף על כך, הוא לא מספיק "מוכח" כדי להפוך לחלוץ המוביל היחיד בהתקפה שלנו. בעונה בה כל כך הרבה קשרים יקרים מספקים נקודות, יהיה קשה למצוא תקציב לשני חלוצים מובילים.

 

**************************************************************

עוד טור מגיע לסיומו, לא לפני שאזכיר לכם את הדדליין השבועי: יום שבת, 13:30 בצהריים שעון ישראל.

כמו כן, השבוע שוב התארחתי בפודקאסט הזווית, יחד עם מיכאל וינסנדט מערוץ הספורט ואדם רוזנטל, המקביל שלי בליגת החלומות הישראלית. כמובן שלא שכחתי לציין שוב את הקבוצה ואת הקהילה שלנו, מוזמנים להאזין ולספר מה חשבתם 🙂

פרק #71 – רעידות האדמה של הצ’מפיונס ליג (עם מיכאל וינסנדט)

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח