צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 25)

מחזורים כפולים! מחזורים בהם ישחקו רק שש קבוצות! שמרו על הצ'יפים שלכם!

כל השנה אנחנו זורקים רמזים כאלה בקבוצה, רק כדי לגלות שאתה יכול לתכנן תכניות עד מחר, אך לאלוהי הפנטזי חוקים משלו. אני אמנם עוד לא מכריז על כך סופית, אך מבט על קבוצות הפרמייר ליג שעדיין משתתפות במפעל הגביע יחד עם השילוב של שנת מונדיאל, גורם להתאחדות האנגלית להיות קמצנית מאוד בדחיית משחקים. למען האמת, המחזורים אותם סימנתי לעצמי כבר לפני חודשיים כמחזורים בהם ייתכנו דחיית משחקים ולאחריהם משחקים כפולים ככל הנראה לא יהפכו לכאלה. האם אנחנו עומדים בפני עונה בה לא נזכה לקבל שחקן דומיננטי אשר יזכה בסרט הטריפל קפטן? התשובה כרגע היא "עדיין לא ידוע", אך אל תדאגו, אנחנו נדאג לעדכן אתכם אם וכאשר יצוצו להם מחזורים כפולים באופק.

Premier League - טיק טיק

בקשר לכל הנוגע להימורי השבוע שעבר, הפגיעות האחרונות הפכו אותי ככל הנראה לזחוח מעט. כדרכם של כל אלה אשר מסתובבים עם חזה נפוח מגאווה, הגיע המחזור האחרון והזכיר לי להוריד פרופיל… פגיעה אחת מתוך חמישה שחקנים מחזירה גורמת לי לרצות לא לעבור על המלצות השבוע האחרון, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה, והנה הן לפניכם:

אדם סמית' – נכנס להמלצות על הטיקט ההתקפי ולא ניצל זאת. בורנמות' שוב ספגה ולכן החזיר רק שתי נקודות.

מרכוס אלונסו – צדיק בסדום. עוד שער נקי לצ'לסי, כרגיל בזמן האחרון, מזכה אותנו בשש נקודות.

פול פוגבה – משחק רגוע שלו ושל קבוצתו. קיבל כרטיס צהוב אשר ביטל את השער הנקי עליו שמרה קבוצתו ולכן החזיר שתי נקודות.

אלכס אוקסלייד-צ'מברליין – המשיך בהרכב אך אכזב כמו כל הקבוצה. שתי נקודות ותמרור אזהרה, כי הוחלף בדקה ה-67 לטובת ללאנה.

קאלום ווילסון – משחק מאוד מאכזב של החלוץ. לא איים על השער אפילו פעם אחת וכך אי אפשר לסיים עם יותר משתי נקודות.

מה עושה בן אדם הגיוני לאחר שבוע כזה? הולך על בטוח כמובן. מה אני עושה? מביא לכם המלצות על שני שחקני התקפה משתי קבוצות ההתקפה החלשות בליגה, יחד עם המלצה חמה על שחקן הגנה מקבוצת ההגנה הרעה בליגה 🙂

מוריץ באואר – 4.5 מיליון – סטוק

Moritz Bauer מוריץ באואר
Credit to "Stoke City Football Club" Facebook page

למה כן: רגע רגע, תמתינו שנייה עם החלוק, אני מבטיח שלא השתגעתי סופית.

כן, זה נכון, אני ממליץ לכם על שחקן הגנה מסטוק (חטפנו כבר 50 שערים) סיטי. אך כפי שכבר למדתם להכיר אותי, יש פה איזושהי תיאוריה אשר מסתתרת מאחורי ההמלצה הזו. דבר ראשון, תגידו לסטוק מזל טוב. המחזור האחרון היה הראשון מאז המחזור ה-17 בו הצליחה הקבוצה לשמור על שער נקי. ייתכן ויש למאמן החדש של הקבוצה קשר לכך? ואולי זה בכלל כי ראיין שואוקרוס, שחקן ההגנה הכי טוב של הקבוצה חזר להרכב אחרי פציעה? לא ולא אומרת התיאוריה שלי. התשובה היא בזהות היריבה. בראש של כולנו, סטוק היא קבוצת ההגנה החלשה בליגה. 50 שערים אותם ספגה הקבוצה ממקמים אותה במקום הראשון בטור ספיגת השערים העונה בליגה. אבל, אני הולך לטעון כאן שסטוק היא לא קבוצת ההגנה החלשה בליגה, כי אם בעיקר שטיח לרגלי הגדולות. ההגנה של סטוק סיטי פשוט לא יודעת לשחק נגד שש הקבוצות החזקות בליגה!

מאיפה הגעתי למסקנה הזו אתם שואלים? שילוב של הרגשה ושל המספרים. הרגשה אי אפשר לפרוט במילים, אך המספרים מראים לנו שההגנה של סטוק ספגה 30 שערים בשמונה משחקים נגד שש הקבוצות החזקות (לפי מיקומן הנוכחי בטבלה) בליגה. זאת אומרת, ההגנה של סטוק ספגה 20 שערים ב-16 המשחקים הנותרים שלה העונה. אוקיי, לא מדובר בנתונים טובים במיוחד גם כך, אך אלו נתונים אותם הרבה יותר קל לשפר. אה כן, בחמשת המשחקים הקרובים תפגוש הקבוצה רק יריבה אחת שלא נמצאת באזור המקום שלה בליגה, וזו לסטר הלא יציבה.

אל המספרים האלה נכנס המגן האוסטרי הבינלאומי, הדרך הבטוחה הזולה ביותר להיכנס להגנה של סטוק. הרכש החדש הגיע בינואר, לאחר עונה של ארבעה בישולים ברובין קאזאן הרוסית. זאת אומרת שאנחנו מקבלים שחקן אשר תרומה התקפית אינה זרה לו. אולי המאמן החדש ינסה לשנות שיטה, אך רוב העונה שיחקה סטוק בהרכב של שלושה בלמים אשר ישחרר אותו לעלות קדימה על הקו הימני כמו שהוא אוהב. אם הקבוצה תצליח לשמור על השיפור ההגנתי אותו הראתה לאחרונה, הוא יוכל להפוך להיות הסוכן הסמוי שלכם בדרך לבכורה. נראה לכם שזה מקרי שאני ממליץ על באואר לאחר המחזור ה-24?

למה לא: אם כמו עם זאנקה, התיאוריה לא תוכיח את עצמה, אני בעצם מעודד אתכם להביא שחקן הגנה מהקבוצה ההגנתית החלשה בליגה.

מעבר לכך, הוא שיחק רק שני משחקים בקבוצה ולכן יש לצפות לתקופת התאקלמות לליגה. יתר על כן, במשחק האחרון שיחקה הקבוצה עם קו של ארבעה שחקני הגנה, דבר אשר מוריד קצת מהפוטנציאל ההתקפי שלו. דבר אחרון, גם אם תחליטו ללכת עליו, הוא טוב רק לחמישה משחקים כרגע. לאחר חמשת המחזורים הקרובים נכנסת סטוק שוב לרצף קשה, ואנחנו זוכרים מה קורה לה כשהיא פוגשת קבוצות גדולות.

ג'יימס טראקווסקי – 4.7 מיליון – ברנלי

James Tarkowski ג'יימס טראקווסקי
Credit to "Burnley Football Club" Facebook page

למה כן: אמרה ידועה שהמצאתי זה עתה אומרת: "כשאתה צריך שחקן הגנה זול, פנה לברנלי".

רבות דובר העונה על ההגנה של ברנלי. איך אפשר עוד להסביר את מיקומה הנוכחי בליגה (מקום שמיני) כשמסתכלים על מספר השערים לזכות הקבוצה העונה, אשר עומד על 19 בלבד? אך להפתעתנו, בששת המחזורים האחרונים הצליחה הקבוצה לשמור על שער נקי במשחק אחד בלבד. השחקן עליו אנחנו הולכים לדבר לא שיחק בשלושה מתוך ששת המשחקים הללו. ברנלי זוכה להמון שבחים מוצדקים העונה, שכן היא מצליחה לשמור על הרקורד ההגנתי שלה גם כאשר שלושה רבעים מההגנה שלה לא משחקים. אך אם יש שחקן אשר משמש כברומטר ההגנתי של הקבוצה, זהו ג'יימס טראקווסקי.

בתוך כל בלגן הפציעות של ברנלי, החמיץ טראקווסקי ארבעה משחקים העונה. כדי להבין עד כמה הוא משמעותי להגנת הקבוצה, בואו נסתכל רגע על ממוצע הספיגות איתו ובלעדיו. בעשרים המשחקים בהם שיחק ג'יימס העונה, ספגה הקבוצה שניים עשר שערים, משמע ממוצע של 0.6 שערים למשחק. לעומת זאת, בארבעת המשחקים בהם לא שיחק, ספגה הקבוצה תשעה שערים, משמע ממוצע של 2.25 שערים למשחק! בקיצור, כמה טוב שבאת הביתה (חזרה להרכב), כי החל מהמחזור הקרוב ועד לסוף העונה, הלו"ז של ברנלי הוא בין הטובים בליגה. עד כמה הוא טוב? למעט שלושה מחזורים, כל המשחקים של ברנלי עד סוף העונה זוכים לדירוג של שלוש ומטה ברמת הקושי של 1-5. אם עדיין אין לכם שחקן הגנה של ברנלי, הכירו את אופציית ה"שגר ושכח" שלכם.

למה לא: הוא לא בקטע של התקפה.

בקבוצה כל כך לא התקפית, הוא מצליח להתבלט בחוסר הנוכחות שלו בהתקפה. אם החלטתם ללכת עליו, שער נקי ונקודת בונוס פה ושם זה מה שתקבלו. אה כן, פה ושם מסתכם כרגע בנקודת בונוס אחת כל העונה. אולי עדיף להמתין לוורד עד אשר יחזור מהפציעה, או אולי לבחור בכלל באיום ההתקפי של בן מי ב-0.2 מיליון יותר.

ג'יי רודריגז – 5.5 מיליון – ווסט ברומיץ'

Jay Rodriguez ג'יי רודריגז
Credit to "Football Countdown" Facebook page

למה כן: כמו הרבה שחקנים לפניו, ג'יי רוד נזכר לאחרונה איזה שחקן פנטזי הוא יכול להיות והחל לפרוע שטרות.

חמוש בתג מחיר נמוך, הוא החליט להוסיף עוד אופציה במחלקה שכבר מתפוצצת מנקודות, עמדת הקישור בפנטזי. עם שני שערים ובישול בארבעת משחקי הליגה האחרונים, יחד עם צמד נגד ליברפול במשחק הגביע, לא נוכל להתעלם ממנו לעוד הרבה זמן. רודריגז, קשר אשר משחק כחלוץ להזכירכם, אף פעם לא התבייש לבעוט לשער. בארבעת משחקי הליגה עליהם דיברנו קודם, הוא איים על השער עשר פעמים, כששישה מתוך האיומים האלו מגיעים מתוך הרחבה. מעבר להיותו בועט הפנדלים הבכיר של הקבוצה, הוא גם מרים מדי פעם קרנות וחשוב מכך, בועט לא מעט בעיטות חופשיות בקבוצה שזהו הנשק העיקרי שלה. כשמוסיפים לכך קצב איומים לשער של אחד כל 31.9 דקות מקבלים חלוץ לא רע בכלל, אך כזה המקבל 5 נקודות לשער.

ותיקי הפנטזי בטוח נכוו ממנו פעם או פעמיים, אפילו העונה. אך בניגוד לעונות קודמות, המעבר לווסט ברומיץ' מבטיח לו מקום בהרכב גם אחרי משחק או שניים לא טובים. את תוצאות הביטחון אותו הוא מקבל מהבטחת הדקות, כולנו רואים במשחקים האחרונים.

למה לא: יש מספיק קשרים כובשים העונה, למה לקחת אחד מהקבוצה ההתקפית השלישית הכי חלשה בליגה?

מתוך שני שערי הליגה האחרונים שלו, אחד הגיע בכלל מפנדל. אי אפשר לסמוך על אחד כזה בכל שבוע, בטח בקבוצה לא התקפית כמו ווסט ברומיץ'. נוסף על כך, שניים מתוך שלושת המשחקים הקרובים של הקבוצה הם מהקשים שיש לליגה להציע. יתר על כן, הוא כמעט ולא מסדר מצבים לאחרים, וגם אם היה עושה זאת, מי עוד מסוגל להבקיע בווסט ברומיץ'?

אמנם הוא כמעט כל ההתקפה של הקבוצה, אבל אנחנו לא מדברים פה על ההתקפה של מנצ'סטר סיטי, כן?

אנתוני מרסיאל – 8.0 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Anthony Martial אנתוני מרסיאל
Credit to "Anthony Martial" Facebook page

למה כן: מה עושה שחקן כשמתחילות שמועות על החתמת כוכב שמשחק בעמדה שלו? מבהיר לכולם שהעונה הוא כאן כדי להישאר כמובן.

בארבעת המחזורים האחרונים, פתח אנתוני מרסיאל בשלושה משחקים. ב-271 דקות משחק הוא הצליח להביא 34 נקודות פנטזי! אם זה לא מוכיח כי מקומו בהרכב, שום דבר כבר לא יעשה זאת. בזמן שכל שחקני הפנטזי רצו לכיוונם של לינגארד ופוגבה, הוכיח מרסיאל את היותו אופציית פנטזי שאין להתעלם ממנה. עם שלושה שערים ובישול בזמן משחק השווה לשלושה משחקים, לא אופתע אם 3.2% הבעלות שלו יקפצו למעלה בקרוב.

בניגוד לשנה שעברה, בה חווה ירידה משמעותית של המספרים שלו, העונה מרסיאל כבר מפלרטט עם נתון דו ספרתי בטור השערים שלו, עם תשעה כיבושים עד כה העונה. הוא הוסיף לשערים האלה גם חמישה בישולים. כשמסתכלים על המספרים שלו לאחרונה, ההחזרים האלה נראים אפילו נמוכים. עם שניים עשר איומים לשער בשלושת המחזורים האחרונים, הוא בעצם מאיים על השער פעם ב-20.5 דקות. הוא מוסיף לכך ייצור של שישה מצבים לחבריו, בקצב של יצירת מצב פעם ב-41 דקות. ההצטיינות שלו נראית לכל גם בטור הבונוס, עם שש נקודות כאלה בשלושת המשחקים האחרונים.

למה לא: התחלנו עם שמועות לגבי מעבר, לפני שבוע הוא הפך לרשמי.

אנחנו באמת לא יכולים לדעת איך ישפיע המעבר של כוכב בסדר הגודל של אלכסיס סאנצ'ז על הקישור של מנצ'סטר יונייטד. דבר אחד בטוח, לא משלמים לשחקן 400,000 פאונד לשבוע כדי שישב על הספסל. זאת אומרת, התחרות הקשה גם כך על מקום בקישור ההתקפי של מוריניו הפכה לקשה עוד יותר. העמדה האהובה על אלכסיס זו אותה עמדה בה משחק מרסיאל. מוריניו אוהב מאוד לשחק משחקי רוטציה עם מרסיאל, ההגעה של סאנצ'ז יכולה להיות החותמת הסופית על מעבר שלו לעמדה אחרת או לתפקיד של שחקן מחליף.

מעבר לכך, בששת המשחקים הקרובים יש לקבוצתו שלושה משחקים לא קלים, הקרוב מביניהם הוא נגד טוטנהאם בחוץ במחזור הזה.

ג'ורדן אייו – 5.1 מיליון – סוונזי

Jordan Ayew ג'ורדן אייו
Credit to "Sports 24 Gh" Facebook page

למה כן: האם ייתכן וסוף סוף הסתיים לו החיפוש אחר האופציה השלישית בהתקפה?

אני יודע, חלוץ מסוונזי זה הדבר האחרון שהייתם רוצים בקבוצה שלכם. בטח ובטח אחד שמשחק בכלל כחצי קשר. אבל בששת המשחקים האחרונים שלו, אייו מראה ניצנים של פריחה. איך אמר אלון מזרחי באחד הציטוטים הגדולים שלו? "יש לי ממוצע של כל שני משחקים שער למשחק!". למי מכם שלא מדבר "אווירונית", אספר כי בששת המשחקים האחרונים כבש ג'ורדן אייו שלוש פעמים. המספרים שלו אמנם לא מרשימים יתר על המידה, אך היעילות בה הוא משיג את שעריו מעניינת ועוד איך. בששת המשחקים המדוברים, איים אייו על השער אחת עשרה פעמים, איום כל 42.1 דקות. אם נסתכל על יחס הבעיטות הכללי לעומת בעיטות למסגרת, נגלה כי 70% מהבעיטות שלו פוגשות את מסגרת השער. יותר מזה, עם שלושה שערים מאחד עשר איומים, יחס ההמרה של בעיטה לשער שלו עומד על 27.2%.

אנחנו כמובן מדברים עליו כאופציה לחלוץ שלישי, כזו אשר לא תרגישו רע להשאיר על הספסל מדי פעם. חלוץ שלישי או לא, סדר משחקים נוח מבטיח לנו יותר משחקים בהם נרגיש נוח להשאיר אותו על המגרש. למעט ארסנל בבית במחזור הקרוב, סדר המשחקים הקרוב מאיר פנים לסוונזי. במחשבה שנייה, גם ארסנל מחוץ לביתה זו לא אותה ארסנל של משחקי הבית.

למה לא: גם לחלוץ שלישי צריכים להיות סטנדרטים!

סוונזי הבקיעה עד כה העונה רק 15 שערים. להזכירכם, אנחנו כבר אחרי המחזור ה-24. קשה לי לראות את המאמן החדש הופך אותה לקבוצה בה הבקעת שערים הוא עניין שבשגרה. בנוסף לזה, הוא מוגדר כחלוץ אך משחק מדי פעם באגף. ככזה, היינו מצפים ממנו ליצירת מצבים לחבריו. ממוצע של יצירת מצב פעם ב-153 דקות בששת המשחקים האלה מראה לנו שלא כך המצב.

חוץ מזה, מה יכול להיות גרוע בלקחת שחקן התקפה מקבוצה שכבר מתכוננת לעונה הבאה בצ'מפיונשיפ?

***********************************************

אחרי סוף שבוע ללא משחקים, השבוע ישוחקו שני מחזורים. יחד עם משחקי הגביע, רבות הקבוצות אשר ייאלצו לשחק שלושה משחקים בשבוע. שימו לב טוב טוב לדדליין ותעקבו אחרי מסיבות העיתונאים, כי הרוטציות יחגגו השבוע.

דדליין מחזור 25: יום שלישי ב-20:45 שעון ישראל.

דדליין מחזור 26: יום שבת ב-13:30 שעון ישראל.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח