צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 24)

יא וואראדי איזה שבוע היה לנו!

כשהשחקן עם הניקוד הנמוך ביותר בנבחרת המחזור הוא שוער שהחזיר השבוע אחת עשרה נקודות, אתם יודעים שהיה שבוע משוגע. כבר דיברנו בעבר על מגמות משתנות אצל מאמני הפנטזי ועכשיו נדמה כי הרכב בו חמישה קשרים זו הדרך ללכת בה. בכל שבוע מתווספות עוד ועוד קבוצות אשר החליטו לבצע מעבר לחמישה קשרים באופן קבוע, מבט חטוף בטבלת השחקנים שכבר עברו את רף 100 הנקודות יסביר גם למה. נכון לכרגע שוער אחד, ארבעה מגינים וארבעה חלוצים יכולים להתהדר בכך שעברו את הרף, לעומת זאת ישנם כרגע לא פחות מאחד עשר קשרים ברשימה זו.

Premier League - טיק טיק

אמנם אף אחד מהשחקנים המומלצים של הטור שעבר לא הצליח להתברג לנבחרת המחזור בליגה, אבל חלקם בהחלט התעלו על הציפיות והנה הם לפניכם:

לוק שואו – עוד משחק בהרכב, עוד שער נקי ועוד שש נקודות, השאלה היא האם ימשיך בהרכב לקראת חזרתו של יאנג.

ג'ון סטונס – חטף ארבעה שערים במשחק מטורף ולכן החזיר אפס נקודות בלבד. לפחות הוכיח שהוא יכול לשחק 90 דקות.

ג'ורדן אייב – המשיך לאיים והפעם גם קיים. שער ושתי נקודות בונוס סידרו תשע נקודות למי שהחליט לקפוץ על המציאה. מצטיין המלצות המחזור.

סרחיו אגוארו – במשחק בו קבוצתו מבקיעה שלושה שערים, בישול אחד וחמש נקודות זה לא מספיק אבל גם לא נורא.

צ'נק טוסון – נראה חד ב-61 הדקות ששיחק ואף סיכן את השער, אבל לא הצליח לספק תכל'ס ולכן סיים עם שתי נקודות.

עוד מחזור עם כמה משחקים מאוד מעניינים עומד בפנינו, אז בואו נעבור מהר להמלצות כדי שיהיה לכם מספיק זמן להתכונן אליו כמו שצריך.

אדם סמית' – 4.8 מיליון – בורנמות'

Adam Smith אדם סמית'
Credit to "A.F.C Bournemouth" Facebook page

למה כן: מגן ימני בעל אהבה מיוחדת לחצי המגרש של היריבה, עם נטייה קלה לבשל שערים מדי פעם.

אמנם זה מרגיש כאילו הוא איתנו כבר שנים רבות (אמרתי בעודכם מגרדים בפדחת ומנסים להבין מי הוא), אך זוהי העונה השלישית בלבד בה הוא משחק במדי בורנמות' בפרמייר ליג. אין ספק שחלק נכבד מהשיפור ההתקפי של בורנמות' נזקף לזכות שחקן שעוד יבקר בטור של השבוע, אך גם לאדם סמית' מניות בכך. עם שני בישולים בארבעת המשחקים האחרונים, הוא מתחיל להיתדפק על דלתות ההרכב שלנו. כמו הרבה אחרים לפניו, השיפור הזה מגיע בתיאום מושלם עם סדר משחקים נוח מאוד לקבוצה שלו. למעשה, מעבר למשחק חוץ נגד צ'לסי במחזור ה-25 ומשחק בית נגד טוטנהאם במחזור ה-30, הלו"ז של בורנמות' מאיר לה פנים כל הדרך עד המחזור ה-33 כולל. עם כאלו משחקים, הוא יוכל להוסיף נקודות הגנתיות לשיפור ההתקפי שלו.

איפה מתבטא השיפור ההתקפי הזה? בעיקר בזמן אותו הוא נהנה לבלות בשליש השלישי של המגרש בארבעת המשחקים האחרונים. כדי לדבר בתכל'ס במקום במפות חום, בואו נסתכל על מיקומו בטבלת מספר המסירות שקיבל השחקן בשליש השלישי (אם נחלק את המגרש לשלושה חלקים, אנחנו מתכוונים לחלק הקרוב יותר לשער היריבה). במחיר הנוח שלו, הוא עומד בגאון במקום השישי בנתון זה מבין כל המגינים בליגה, כאשר מקדימים אותו שחקנים יקרים ממנו בהרבה כמו קייל ווקר, מרכוס אלונסו והקטור ביירין. 14 מהמסירות האלו הובילו אותו לתוך הרחבה, והוא הפך אותן ל-4 איומים לשער. אמנם הוא לא הבקיע אף שער בארבעת המשחקים האלו, אך הוא ייצר שישה מצבים במהלכם, מתוכם שניים הפכו לבישולים. נוסף על כך, יכולת הדריבל המצוינת שלו משמשת מנוע להשגת נקודות בונוס. כל עוד הוא ממשיך לספק 80% הצלחה בניסיונות שלו לעבור שחקנים, אנחנו לא נתפלא אם יגדיל את יבול נקודות הבונוס שכבר הביא לנו בארבעת האחרונים, העומד על שלוש כאלו.

למה לא: כי השיפור ההתקפי של בורנמות' מגיע על חשבון היכולת ההגנתית.

זה מרגיש כאילו זה לא משנה אם יפתחו חמישה או ארבעה מהם, איכשהו שחקני ההגנה של בורנמות' ימצאו את הדרך לספוג. אמנם המחיר שלו זול יחסית, אך קשה לסמוך על שחקן הגנה מקבוצה שלא מצליחה לשמור על שער נקי אף פעם. מעבר לכך, שני הבישולים עליהם דיברנו קודם הם היחידים שלו העונה בליגה. יכול מאוד להיות שיש לנו כאן עסק עם שחקן אשר הצליח לעלות על גל מוצלח אבל נמצא בדרך להתרסקות מטה.

מרכוס אלונסו – 7.3 מיליון – צ'לסי

Marcos Alonso מרכוס אלונסו
Credit to "Marcos Alonso" Facebook page

למה כן: כי זו ככל הנראה העונה האחרונה בה נהנה ממנו בתור מגן.

בכל שבוע מחדש אני אומר לעצמי "למה נראה לך שהם צריכים אותך בשביל להביא את אלונסו", אבל היכולת שלו בתקופה האחרונה פשוט מחייבת אותי לכתוב עליו. כשהוא מוגדר כמגן, משחק בעמדה של קשר ועושה תנועה של חלוץ מרכזי ברחבה, מרכוס אלונסו מצדיק בכל שבוע מחדש את היותו המגן היקר במשחק. קבלו נתון מעניין: מאז חזרתו של נ'גולו קאנטה להרכב צ'לסי, ספגה הקבוצה חמישה שערים ב-13 משחקים. נתון זה כמובן מעמיד את ההגנה של הקבוצה במקום הראשון בליגה לתקופה המדוברת. קבלו נתון יותר מעניין: בששת המשחקים האחרונים, אלונסו הבקיע או שמר על רשת נקייה (חמישה משחקים עם שער נקי, שלושה שערים). כשהוא מחליט לשלב הבקעת שערים עם שמירה על שער נקי, מצליח המגן לנפק שתי תצוגות של 14 ו-15 נקודות במשחקים המדוברים. אם עוד לא הבנתם את זה, השחקן אשר סיים במקום הראשון בטבלת הנקודות של המגינים בשנה שעברה (על אף ששיחק לפחות 400 דקות פחות משחקנים אשר חלקו איתו את הצמרת) חזר ובגדול!

לא שהוא צריך את זה, אבל צ'לסי ממשיכה את הלו"ז המעולה שלה קדימה. קצת קשה לתאר עד כמה הוא טוב התקפית, אבל אני אנסה לעשות לכם סדר בעניין הזה בעזרת קצת מספרים. 17, זה מספר האיומים שלו לשער בששת המשחקים האחרונים. רק כדי לסבר את האוזן, הנתון הזה מעמיד אותו במקום הרביעי מבין כל החלוצים בליגה בתקופה הזו! הוא כבר הוכיח יכולת הבקעה במצבים נייחים אותם הוא בועט לשער, אך לאחרונה הוא החל לאיים על השער גם עם נגיחות מתוך הרחבה. בכל 31.8 דקות הוא מייצר איום על שער היריבה, נתון פסיכי כשהוא מגיע ממגן. הכי חשוב מכל אלה, שימו לב למבחן העין. שיטת המשחק של קונטה מחמיאה מאוד לשחקני הקו של הקבוצה ואלונסו מנצל זאת באופן מירבי. שילוב כזה של יכולת הגנתית קבוצתית יחד עם יכולת התקפית של שחקן הגנה, כזו המתובלת בבעיטת בעיטות חופשיות ישירות לשער אמורה לגרום לכל העולם לקפוץ על ה"מציאה" מיד.

למה לא: אין הרבה דברים להגיד בגנותו.

למען האמת, מאכזב לגלות כי העובדה שהוא מחפש את השער בכל הזדמנות באה לפעמים על חשבון יכולת יצירת המצבים שלו. הוא אמנם יוצר מצב כל 54 דקות בששת המשחקים האחרונים, אך טור הבישולים שלו עומד על אחד בלבד כל העונה, נתון הזוי כשרואים איפה הוא מבלה את רוב זמנו במגרש. יתר על כן, מחיר של 7.3 מיליון לשחקן הגנה הוא כבד על כל קבוצה. מעבר לכך, כנראה שרק הנאחס שלי יוכל לעצור את המגן הענק הזה, שיש לנו עוד מעט זמן ליהנות מההגדרה שלו בתור מגן.

פול פוגבה – 8.0 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Paul Pogba פול פוגבה
Credit to "Paul Pogba" Facebook page

למה כן: מישהו בכלל זוכר את הפציעה?

סטייה קטנה לסוף העונה שעברה. אחרי עונה בה סיים עם חמישה שערים וארבעה בישולים, קופצים רבים מאוהדי הקבוצות שהן לא מנצ'סטר יונייטד ומכריזים על פוגבה כפלופ. אוהדי יובנטוס לעומתם, לא מצליחים להבין לאן נעלמו השערים ובעיקר הבישולים של השחקן אליו התרגלו בטורינו. ואז הגיע מאטיץ'…

רבים מאוהדי הכדורגל יכלו לנחש מה יקרה עם פוגבה ברגע שישוחרר לתפקיד החופשי בקישור, אך הביצועים שלו העונה מתעלים אפילו על הציפיות של האוהדים הכי אופטימיים בצד האדום של מנצ'סטר. שני שחקנים מובילים את טבלת הבישולים של הליגה עם אחד עשר בישולים כל אחד. הראשון הוא קווין דה בריינה, השני הוא פול פוגבה. לדה בריינה יש אמנם שלושה שערים יותר מפוגבה, אך הצרפתי השיג את המספרים האלה ב-832 דקות פחות מהבלגי! פוגבה לא מראה שום סימן לכך שהפציעה אותה עבר מגבילה אותו, ההפך הוא הנכון. עצם הגעתו לכל פינה במגרש גורמת לצופים להאמין שיש שניים ממנו בכל משחק. מעבר להיותו חביבו הגדול של מוריניו אשר זוכה לשחק כל דקה בה הוא כשיר, הוא הציר דרכו עובר כל משחק ההתקפה של מנצ'סטר יונייטד. בארבעת המשחקים האחרונים הוא בישל ארבעה שערים, הרבה הודות ליכולת שלו לייצר מצב לחבריו פעם ב-33 דקות. אם הוא גם ימשיך לאיים על השער פעם ב-30 דקות, אנחנו נזכה ליהנות מעוד כמה שערים מעבר לבישולים. נוסף על כך, סגנון המשחק שלו מיטיב עם איסוף נקודות בונוס, דבר אשר מתבטא בחמש כאלו אותן אסף בארבעת המשחקים האחרונים.

למה לא: למרות כמות הבישולים שלו, מיעוט השערים שלו העונה בליגה (3 סה"כ) קצת מעיב על החגיגה. לא צריך לחפש דוגמאות בקבוצות רחוקות, מספיק להסתכל רק על ג'סי לינגארד שיש לו העונה שתי נקודות יותר מפוגבה, אבל עולה 1.6 מיליון פחות ממנו. מעבר לכך, מספר דקות המשחק שלו הוא יתרון אך גם חיסרון. כשהוא כשיר, הוא לא נח דקה. בעונה כזו אינטנסיבית כשהקבוצה משחקת בשלבים המתקדמים של ליגת האלופות, תמיד קיים חשש לראות אותו קורס תחת העומס, כמו שכבר קרה לו העונה.

אלכס אוקסלייד-צ'מברליין – 5.6 מיליון – ליברפול

Alex Oxlade-Chamberlain אלכס אוקסלייד-צ'מברליין
Credit to "Alex Oxlade-Chamberlain" Facebook page

למה כן: "Feed the goat and he will score". למי שלא מכיר את המשפט, הוא נאמר על אחד החלוצים האפורים בתולדות הליגה, שון גואטר. אם לא ידעתם, למשפט הגאוני הזה אחראי בעקיפין לא אחר מאשר אייל ברקוביץ', שהצליח להפוך גם את העז לחלוץ פריימר ליג מצוין.

אז אם כבר אנחנו עוסקים בחיות משק, בואו נכניס ללקסיקון משפט חדש. "Free the ox and he will storm". אלכס אוקסיילד-צ'מברליין, או בקיצור אוקס, זכה לשני שחרורים כאלה העונה. הראשון כמובן, המעבר מארסנל לליברפול. אחרי שנדמה היה כי הוא הולך בדרכי התיאו וולקוטים של העולם, ברח האוקס אל ידיו המאמנות של יורגן קלופ. השחרור השני הגיע ברגע בו עבר קוטיניו לברצלונה. את שיא הסערה אותה הוא חולל הרגישה האלופה שבדרך מנצ'סטר סיטי, נגדה הוא הציג את משחקו הטוב העונה ואולי גם בקריירה. אך הרבה מעבר למשחק הזה, המספרים שלו לאחרונה, בשילוב ההזדמנות שנקרתה בדרכו יחד עם מחירו המזמין, הופכים אותו לאופציה שקשה להתעלם ממנה.

בארבעת המשחקים האחרונים יש לו שני שערים ובישול. עכשיו זה זמן טוב להזכיר שבאחד מהמשחקים האלה הוא זכה למנוחה ושיחק רק 18 דקות. מכירתו של קוטיניו לבארסה בזמן שאמרה ג'אן פצוע מעט, הנדרסון פצוע לתקופה ארוכה יותר וללאנה רק חוזר מפציעה פתחה לו חלון הזדמנויות שהוא לא התבייש להפוך לדלת. בארבעת ההופעות האחרונות שלו, הוא ייצר תשעה איומים לשער בקצב של איום כל 31.9 דקות. מרשים יותר לגלות ששישה מהאיומים האלה הגיעו מתוך הרחבה. מעבר לכך, הוא ייצר שמונה מצבים לשער בקצב של מצב פעם ב-36 דקות משחק. בנוסף להיותו ההתקפי יותר מבין השלישיה המרכזית של ליברפול, הוא מספק אלטרנטיבה לשתי הכנפיים של הקבוצה. יתר על כן, הוא מרים לא מעט קרנות. בקבוצה אליה הצטרף המגדל העונה לשם וירג'יל ואן דייק העובדה הזו יכולה להיות שווה נקודות. כל עוד ליברפול לא מחתימה קשר במקום קוטיניו, אפשר לסמוך על כך שאהבתו של יורגן קלופ לאוקס תתן לו עוד כמה הזדמנויות להוכיח לנו שהוא שחקן אשר יכול להביא נקודות.

למה לא: כי כדאי לחכות קצת ולראות איך קלופ מגיב למכירתו של קוטיניו.

אמנם אוקס נראה כרגע כאחד מחביביו של קלופ, אך בל נשכח את המעמד לו זכה ללאנה בעונה שעברה. רוב שחקני הקישור המרכזי של ליברפול חוזרים בקרוב מהפציעות שלהם או חוזרים לאט לאט לכושר, כך שהתחרות על מקום בהרכב היא גדולה מאוד עוד לפני הגעת רכש לקבוצה (אם יגיע כזה). חוץ מזה, כמה משחקים טובים לא מספיקים כדי להוכיח לנו שהוא לא נשאר אותו מחמיצן מארסנל. עד כה, מדובר בעיקר בשחקן לא ממש יציב, אשר יכול להצטיין במשחק אחד ולהעלם לעשרה אחריו.

קאלום ווילסון – 5.7 מיליון – בורנמות'

Callum Wilson קאלום ווילסון
Credit to "English Football" Facebook page

למה כן: תראו איזה חיוך אחרי הבקעת שער, רק על זה מגיע לו להיות בטור.

קאלום ווילסון החל את העונה הזו במחזור האחד עשר, זכר לפציעת ברך אשר גמרה לו את העונה הקודמת בחודש פברואר. בין המחזורים 11-19 הוא הבקיע שלושה שערים, שלושתם הובקעו לרשתה של האדרספילד באותו משחק. זוכרים איך קראתם בחלק על אדם סמית' שיש שחקן שאחראי כמעט לבדו על השיפור ההתקפי של בורנמות' (תשעה שערים בארבעת משחקי הליגה האחרונים) לאחרונה? אז עם שלושה שערים ובישול בארבעת המשחקים הללו, קאלום ווילסון מתכבד לזכות ברוב התהילה על השיפור הזה. אם אמרנו על סמית' שהוא החליט להתחמם בזמן הנכון, אז ווילסון כבר ממש רותח בדיוק ברגע בו היינו רוצים שזה יקרה. אמנם לפעמים נראה כאילו הוא ישן לאורך כל המשחק, אך הוא מסוג החלוצים שיודעים לייצר שערים גם כשהם בכלל לא במשחק. מספיק לראות את שער הפיפא שהבקיע נגד ברייטון כדי להבין עד כמה הוא מוכן לכל מצב.

אם גרמתי לכם לחשוב שהוא מבקיע למרות המספרים, לא כך הדבר. בארבעת המשחקים האחרונים הוא נגע בכדור 26 פעמים בתוך הרחבה ואיים 15 פעמים על השער, כששניים עשר מהאיומים האלו מגיעים מתוך הרחבה. הוא מאיים על השער פעם ב-23.6 דקות ועושה את זה ב-53.3 אחוזי דיוק למסגרת. הנתונים הללו מתכנסים בסופו של דבר לשער כל 118 דקות, לא רע בכלל לחלוץ של 5.7 מיליון. ווילסון השתלט לחלוטין על עמדת המוציא לפועל של הקבוצה. כל עוד ג'רמיין דפו פצוע אין גם מי שיאיים על דקות המשחק שלו או על היותו בועט הפנדלים הבכיר של הקבוצה. אם לוקחים בחשבון שהוא החל את העונה מאוחר ולא שיחק במחזור ה-18, מתגלה פתאום חלוץ שיש לו שישה שערים ובישול ב-13 הופעות העונה!

למה לא: ברוכים הבאים לפינת הקולנוע בחסות קאלום ווילסון.

נתחיל בסרט "הפצוע האנגלי". את עונת 15/16 הוא סיים עם שבר ברגל כבר בחודש ספטמבר. את עונת 16/17 הוא סיים בחודש פברואר עם פציעת ברך. את העונה הזו הוא התחיל רק במחזור העשירי, זכר לאותה הפציעה מהעונה שעברה. שמים לב לדפוס החוזר פה? מדובר בשחקן מעולה, אבל פציע מאוד. בניגוד לשחקנים אחרים שמחסירים משחק פה ומשחק שם, הוא נמצא ברצף של פציעות ארוכות וקשות מאוד. נוסף על כך, הוא אמנם מייצר יותר מצבים מחלוצי רחבה אחרים, אך יצירת מצב פעם ב-71 דקות זה לא משהו לכתוב עליו הביתה. בקיצור, אנחנו יכולים רק לקוות שהוא לא ייפצע ויותיר אותנו כמו טום הנקס בסרט "להתחיל מחדש", צועקים ומחפשים את ווילסון בכל מקום.

*********************************************************

לא יודע אם שמתם לב, אבל אנחנו עומדים על 594 חברים בקבוצת הפייסבוק של הליגה. אם כל אחד יצרף רק חבר אחד שמתעניין בפנטזי נעמוד על יותר מאלף. אבל בתכל'ס, אני בסה"כ בחור צנוע שרוצה לראות איך אנחנו עוברים קודם את קו ה-600 משתתפים. קיצר, תפיצו את הבשורה ובואו נגדיל את הקהילה, אני בטוח שהחברים שלכם יודו לכם 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח