צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 23)

תאמינו לי, אחרי השיגעון של חג המולד, שבוע וחצי של פגרה מרגיש פתאום כמו החופש הגדול.

עם פתיחת חלון ההעברות, דאגה אחת כבר התממשה ועולם הפנטזי איבד את קוטיניו לטובת הליגה הספרדית. כשחלון ההעברות פתוח עד סוף חודש ינואר, נכונות לנו עוד כמה הפתעות לדעתי. עם החזרה לשגרה, גם הטור חוזר למקורות והשבוע נסקור שוב חמישה שחקנים במקום שלושה. כמו כן, החלטתי לנסות ולהיות צופה מהצד מהצד, למה הכוונה תבינו כשתגיעו לשחקן אליו אני מתכוון.

ליברפול, קוטיניו
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

להזכירכם, מחזור 22 זכה לספיישל מחזור כפול, אשר הופיע בבלעדיות בקבוצתהפייסבוקשלהליגה. למי שעדיין לא הצטרף, עכשיו זה הזמן. כדי לשמור על הרצף התקין, סיכום ההמלצות יתייחס לטור האחרון שנכתב, לקראת המחזור ה-21:

מאט ריאן – שמר על רשת נקייה מול ניוקאסל, הייתה חסרה לו הצלה אחת כדי לספק עוד נקודה ולקרב אותו לבונוס אבל גם שש נקודות זו יופי של תפוקה מהשוער המצוין של ברייטון.

כריס בראנט – לא הרשים במיוחד מול ארסנל, יצא לפני שקבוצתו ספגה אז הרוויח נקודה על שער נקי אך, קיבל גם צהוב ולכן החזיר שתי נקודות.

אלכסיס סאנצ'ז – שוב נראה מאוד פעלתן, בישל את שער השוויון של קבוצתו וסיים עם חמש נקודות, במחיר שלו אנחנו מצפים ליותר.

Premier League - טיק טיקלא יודע אם שמתם לב, אבל אני סוף סוף שומר על מגמת הפגיעות שבוע אחר שבוע. אני מקווה מאוד לראות את המגמה מתחזקת גם עם ההמלצות למחזור הקרוב. אם לא שמתם לב לכך, פתיחת חלון ההעברות לוותה בפתיחתו של הווילדקארד השני לעונה. אני יודע שחלק מכם כבר מתכנן להשתמש בו ולכן אסקור השבוע כמה שחקנים אשר מספקים אופציות טובות לרודפים מביניכם, או שחקנים שעצם הסיטואציה בקבוצתם הופכת אותם לכדאיים.

לוקשואו – 4.9 מיליוןמנצ'סטריונייטד

Luke Shaw לוק שואו
Credit to "Luke Shaw" Facebook page

למה כן: אמנם זה לקח לו שלושה משחקים שלמים, אך שואו העלים סוף סוף את ריח הנפטלין.

מי שפעם היה התקווה הגדולה של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, זכה העונה לייבוש ארוך. עד המחזור ה-20, הוא שיחק רק 82 דקות העונה ונדמה היה כי מוריניו מחק אותו מהרוטציה לחלוטין. אך שילוב של פציעות בחלק ההגנתי יחד עם סדר המשחקים הצפוף של היונייטד במהלך חג המולד, גרמו למוריניו להיזכר במגן הנשכח. בל נשכח את השעייתו של אשלי יאנג אשר סידרה לו מקום בהרכב הפותח, אך החוכמה הגדולה של שחקן זה לדעת לזהות הזדמנות ולנצל אותה, דבר אשר הנתונים שלו בשלושת המשחקים מאז חזר להרכב יוכיחו לנו שהוא יודע לעשות.

ב-270 דקות משחק, הוכיח שואו איזה איום התקפי הוא. אלו לא רק שמונה הנגיעות שלו בכדור ברחבה, אלא יותר שבעת האיומים לשער אותם יצר מהנגיעות האלו. קצב האיומים שלו לשער הוא אחד כל 38.6 דקות, נתון המעמיד אותו שני רק למרקוס אלונסו מצ'לסי. הוא לא מסתפק באיום על השער בעצמו, אלא מוסיף ומייצר מצבים לאחרים הודות ליכולת ההרמה הטובה שלו. הוא ייצר חמישה כאלה בקצב של אחד ל-58 דקות משחק. כדי להגדיל את הפוטנציאל ההתקפי שלו הוא מרים חלק לא מבוטל מהקרנות של קבוצתו. במחיר של 4.9 מיליון, הוא מספק לנו דרך זולה מאוד להיכנס להגנה השנייה הכי טובה בליגה. עצם העובדה שנכון לעכשיו הוא זול ב-0.8 מיליון מפיל ג'ונס, האופציה המועדפת כרגע בהגנת היונייטד, ועוד מתעלה עליו ביכולת ההתקפית הופכת אותו לפוטנציאל לבוננזת נקודות.

למה לא: עצם הכניסה שלו להרכב הגיעה משילוב פציעות והרחקות, אז מה מבטיח לנו את הישארותו בהרכב עם חזרתם הקרובה של ולנסיה ויאנג (שניהם עתידים לחזור למחזור ה-24)? מעבר לכך, מדובר בשחקן עם רגלי זכוכית אשר עלול להיפצע בכל משחק אליו הוא עולה. יתר על כן, מאז הגעתו של מוריניו ליונייטד הוא הראה שוב ושוב עד כמה הוא לא סומך על שואו. אני בטוח שאתם לא רוצים בהרכב שלכם שחקן אשר יכול להימחק מהרוטציה בכל רגע.

אמנם המספרים ההתקפיים מעודדים, אך נכון לכרגע הם לא סיפקו תכל'ס המתבטא בנקודות. בקיצור, יכול להיות שאנחנו צריכים לקבל יותר כדי להביט במופע של Look Show.

ג'וןסטונס – 5.4 מיליוןמנצ'סטרסיטי

John Stones ג'ון סטונס
Credit to "LiveScore" Facebook page

למה כן: הבן האהוב של פפ גווארדיולה חזר.

לא יודע אם ידעתם, אך עד פציעתו היה ג'ון סטונס אחד ממובילי הדקות ברכבת הרוטציה הבלתי נגמרת של פפ. כשהוא בריא שוב, לאחר פציעה שהשביתה אותו לתשעה מחזורים ברציפות, אני לא רואה סיבה להחזיר אותו לספסל, בטח ובטח כשהמתחרים שלו על מקום בהרכב פצועים כרונית (קומפאני) או לא זוכים לקרדיט מהמאמן (מאנגלה).

לפני פציעתו של סטונס, ניטש ויכוח בין שחקני הפנטזי לגבי הבלם המועדף ממנצ'סטר סיטי. נקודה חשובה בויכוח הייתה העלות הדומה של אוטמנדי וסטונס. אך אוטמנדי הפך מאז לבלם/חלוץ, עם ארבעה שערים העונה. תופעת לוואי להצטיינות של אוטמנדי היא הקפיצה הענקית במחירו, אשר עומד היום על 6.5 מיליון. דמיינו לעצמכם איזה שדרוג תוכלו לעשות בקבוצתכם עם 1.1 מיליון שיושקעו בשחקן אחר. מעבר לאיכות ההגנתית של הסיטי עם סטונס ובלעדיו, הקבוצה ההגנתית הטובה בליגה להזכירכם, בחר סטונס בליגת האלופות בתור הבמה ליכולות ההתקפיות שלו. אמנם בליגה הוא לא כבש או בישל, אך בליגת האלופות עומד מאזנו על שלושה שערים. אם הוא ישחזר את היכולת ההתקפית הזו גם בליגה, יכול סטונס להפוך לאבן סביבה תבנו את ההגנה החדשה שלכם.

למה לא: אם יש לכם את אוטמנדי בסגל כבר תקופה, אתם מסתכנים באיבוד כל הרווח שעשיתם עליו. מעבר לכך, סטונס יהיה חייב להוכיח את יכולתו ההתקפית גם בליגה, כי המספרים ההתקפיים של אוטמנדי מתעלים על שלו ובגדול. מעבר לכך, מדובר בשחקן שהרגע חזר מפציעה ארוכה, ייתכן כי פפ יעדיף להחזיר אותו לעניינים בצורה הדרגתית ולא יזרוק אותו למים למשחקים מלאים מיד.

ג'ורדןאייב – 4.7 מיליוןבורנמות'

Jordan Ibe ג'ורדן אייב
Credit to "AFC Bournemouth" Facebook page

למה כן: כמו שאני נוטה לעשות מדי פעם, בואו נשחק משחק. אתם תתעלמו לרגע מהכותרת ומשם השחקן ואנחנו נצלול ישר לנתונים.

בתור סוחר מניות ממולח, אני אנסה למכור לכם את המנייה החדשה עליה שמתי עין. רוצים ביטחון בהרכב? יופי. מציע לכם 540 דקות משחק בחמשת המשחקים האחרונים. רוצים איומים לשער? מקובל. אספר לכם כי בארבעת המחזורים האחרונים הוא עומד במקום הראשון מבין הקשרים באיומים לשער, עם 17 כאלה, כששמונה מהם מגיעים מתוך הרחבה. חשבון פשוט יספק לנו איום לשער כל 21.2 דקות. רוצים גם יכולת מסירה? סבבה. אגדיל בשקל תשעים ואספר לכם שבארבעת המשחקים האלו הוא גם סידר 13 מצבים לחבריו, דבר המעמיד אותו על יצירת מצב פעם ב-28 דקות משחק. לא מספיק לכם? אין בעיה. אוסיף ואדבר על היותו מרים הקרנות הבכיר של הקבוצה, יחד עם העובדה שהוא לא מתבייש להרים בעיטות חופשיות לכיוון הרחבה. כשהוא עושה את כל זה במחיר של 4.7 מיליון, זה לא פחות מלא הגיוני. נוסיף על כך את הכושר ההתקפי הטוב של קבוצתו, אשר מתבטא בשבעה שערים בשלושת המחזורים האחרונים לזכותה וקיבלנו מנייה שעומדת שנייה לפני נסיקה.

אייב, כישרון אשר פתח בפעם הראשונה בהרכב ליברפול בפרמייר ליג כבר בגיל 17 (משחק בו בישל שער לקוטיניו), מסומן כבר שנים ככישרון מבוזבז. אמנם אנחנו נמצאים רק במחצית העונה, אך הוא כבר עקף את שיא הדקות שלו לעונה. יכול להיות שהמקום הבטוח בהרכב מוציא ממנו את המספרים האלה, ואם הוא ימשיך לשמור עליהם הוא גם יתחיל לספק המון נקודות למי שיאמין בו.

למה לא: מספרים לחוד ותוצאות לחוד. בשלושת המשחקים הנ"ל הוא סיפק אסיסט אחד בלבד, הספק יותר מצנוע כשמסתכלים על שחקנים אחרים עם נתונים פחות טובים. יש לו בסך הכל ארבעה בישולים העונה, אך היינו שמחים לראות מספר אחר מאשר 0 עגול בטור השערים לזכותו. יתר על כן, בשלושת המשחקים הקרובים מארחת קבוצתו את ארסנל ומתארחת אצל צ'לסי, אז אולי כדאי להמתין איתו טיפה.

סרחיואגוארו – 11.7 מיליוןמנצ'סטרסיטי

סרחיו אגוארו Sergio Aguero
Credit to "Manchester City" Facebook page

למה כן: אמ;לק לעצמי: כשחרב הרוטציה לא מרחפת מעל צווארו של קון, הוא חובה בכל קבוצה.

מעטים הם השחקנים הזוכים למעמד של אל בפנטזי, אצל אגוארו זה מרגיש כמובן מאליו. כשאתה יורד מ-20 שערים לעונה רק בשתיים מתוך שבע עונות הפרמייר ליג שלך, אתה זכאי לכל סופרלטיב. בטח כשנזכרים שבאחת העונות האלו הבקעת "רק" 17 שערים, אך הוספת להם גם אחד עשר בישולים. אבל בואו לא נעסוק בהיסטוריה, בעיקר כי הנתונים העונה מספקים קייס מספיק משכנע למחירו הגבוה.

לאחר חצי עונה, קון הבקיע 13 שערים ומתהדר בממוצע של שער בכל 102 דקות משחק. נתון זה ממקם אותו במקום השני בטבלת החלוצים בליגה. מי מקדים אותו אתם שואלים? הארי קיין אשר מבקיע שער פעם ב98 דקות בממוצע, אך גם עולה 1.2 מיליון יותר ממנו. אם נשווה אותו לשחקן עם תג מחיר קרוב יותר לשלו, נגיע לרומלו לוקאקו. לוקאקו הבקיע העונה עשרה שערים בכמעט 500 דקות משחק יותר מאגוארו, לכן הוא עומד על ממוצע של שער פעם ב-180 דקות עם תג מחיר של 11.3 מיליון. פציעתו הקשה של ז'סוס הגיעה אחרי שאגוארו כבר החל להשתלט על עמדת החלוץ המוביל ורק חיזקה את מעמדו. שלושה שערים בארבעת המשחקים האחרונים (לא כולל הצמד בגביע והשער בגביע הליגה), זהו ההספק של קון לאחרונה. בארבעת המשחקים הללו, הוא נגע בכדור 28 פעמים ברחבה ואיים על השער 16 פעמים, כש-14 מהאיומים הללו מגיעים מתוך הרחבה. אם מוסיפים לכך שלושה מצבים ודאיים אותם הצליח להחטיא מתגלה מכרה זהב לנקודות. יתר על כן, כשהוא בכזו פורמה אגוארו הוא אחד היחידים בליגה שניתן לכנות "Fixture proof", תואר אשר ניתן לשחקנים המסוגלים להבקיע בכל משחק, בלי קשר לזהות היריבה.

בשורה התחתונה, כל עוד סיטי לא מפתיעה ורוכשת חלוץ חדש, הסיבה היחידה להימנע מלהביא אותו נזרקת מהחלון והוא חוזר בין רגע למעמד אל פנטזי.

למה לא: כבר נמאס לי להגיד את זה, אבל פפ. כשליגת האלופות מאיימת ברקע, אין סיכוי לראות את אגוארו משחק את כל הדקות בכל משחק. פפ כבר הוכיח בקבוצות קודמות שאין לו בעיה להעלות הרכב בלי חלוץ אמיתי וסטרלינג של העונה יכול להיות יופי של חלוץ מדומה. מעבר לכך, העושר ההתקפי ויכולת הכיבוש של הרבה מהקשרים בקבוצה תאפשר למאמן לפתוח משחקים ללא אגוארו בהרכב. יתר על כן, המשחק הקרוב של הקבוצה הוא בחוץ נגד ליברפול, קבוצה אשר הוכיחה עמידות הגנתית העונה בעיקר במשחקי הבית. מעבר לכך, במחיר של 11.7 מיליון רבים יצטרכו להקריב המון כדי להכניס אותו לקבוצה ואם הוא יתקרר פתאום זה יכאב אפילו יותר.

צ'נקטוסון – 7.5 מיליוןאברטון

Cenk Tosun צ'נק טוסון
Credit to "Cenk Tosun" Facebook page

למה כן: אמנם כבר עברה כמעט שנה מאז, אך אוהדי הפועל ב"ש לבטח זוכרים את צמד השערים שהבקיע החלוץ הטורקי נגד הקבוצה בצמד המשחקים בשנה שעברה. בתחילת הטור דיברתי על להיות צופה מהצד מהצד, אבל מה זה בכלל אומר?

זה אומר שבפעם הראשונה העונה, אני אנסה להיות סקאוט המתבסס על נתונים אשר באים מחוץ לליגה, שכן טוסון עוד לא ערך את הופעת הבכורה שלו באברטון. גילוי נאות, כותב שורות אלה לא צופה כלל בליגה הטורקית, אז את כל ההתרשמות שלי מהשחקן אני מבסס על משחקי ליגת האלופות בהם ראיתי אותו משחק, וכמובן על צמד המשחקים נגד הפועל ב"ש.

בשורה התחתונה, מדובר במכונת שערים. לא משנה אם זה בליגה הטורקית, בליגת האלופות או בליגה האירופית, המספרים שלו מדברים בעד עצמם. בשתי העונות האחרונות הוא הבקיע 17 ו-24 שערים, בליגה הטורקית ובמסגרת האירופית יחד. העונה, הוא הספיק להבקיע 14 שערים ב-24 הופעות, כשארבעה מהשערים הללו מגיעים בשש הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות. למי שעוד לא יצא להכיר את החלוץ, מדובר בחלוץ מגוון שמסיים טוב מאוד בשתי הרגליים. מעבר לכך, הוא אמנם לא גבוה במיוחד (1.83 מ'), אך משחק הראש שלו לא רע בכלל. הוא אמנם לא מהיר במיוחד, אך ההתרשמות שלי היא שמעטים החלוצים אשר עובדים כמוהו במגרש. מדובר בחלוץ לוחץ שאוהב להחליף מקומות בהתקפה ולא להיתקע בשפיץ. תכונה זו יכולה להרגיע מעט את מאמני הפנטזי שיש להם את דומיניק קלברט-לווין (דקל בשבילכם) בקבוצה, כי שניהם אוהבים ומסוגלים לתקוף מהמרכז או מהאגף ולכן יוכלו להתאים למשחק יחד. יתר על כן, היכולת של טוסון לפנות שטחים לשחקנים אשר מצטרפים מאחור (יעיד על כך שיתוף הפעולה שלו עם טאליסקה בבשיקטאש) יכולה לסייע עוד יותר לרנסנס אותו חווה רוני בתור קשר מרכזי. נוסף על כך, מדובר בחלוץ אשר מחזיק ביופי של מספרים בכל הנוגע לאיום על השער. איום על השער כל 22.6 דקות בליגה הטורקית ואיום על השער כל 29.9 דקות בליגת האלופות העונה הם בהחלט בשורה לקבוצה אשר משוועת לרגל מסיימת. הנקודה האחרונה שמשחקת לגמרי לטובתו זהו סדר המשחקים של אברטון. מלבד טוטנהאם בחוץ במשחק הקרוב, יש לאברטון משחקים לא רעים כל הדרך עד למחזור ה-31.

למה לא: עם כל הכבוד, הליגה הטורקית היא לא הליגה האנגלית. המספרים אולי יפים על הנייר, אבל אין ספק שהוא יצטרך להוכיח את יכולתו לספק את אותם מספרים מול יריבות חזקות הרבה יותר. מעבר לכך, צריך לזכור שאנחנו מדברים על שחקן שעוד לא שיחק דקת פריימר ליג אחת ואין לדעת איך יתאקלם בליגה. אמנם המספרים בליגת האלופות בהחלט מעודדים, אך יש לזכור כי הבית אליו הוגרלה בשיקטש העונה היה שוויוני מאוד ולא כלל את אריות היבשת. עוד חיסרון שאין להתעלם ממנו הוא הגעתו לקבוצה אותה מאמן ביג סם אלרדייס. כבר דיברנו בעבר על יכולות אימון ההגנה של אלרדייס, אך הן מגיעות על חשבון ההתקפה, יעיד על כך השער הבודד אותו הבקיעה אברטון בארבעת משחקי הליגה האחרונים. משחק ראשון מול טוטנהאם בחוץ מוביל אותנו לשאלה שהיא הגאג הבלתי נמנע: Is it Tosun to bring Cenk in?

******************

אמנם זה היה מתבקש, אך בכל זאת מגיע כל הכבוד לכל אלו שפגעו בצ'נק טוסון בתור אחד השחקנים עליהם החלטתי לכתוב השבוע, שמח לראות שאת ארבעת האחרים לא העליתם על דעתכם 🙂

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח