צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 21)

ברוכים הבאים לטור על המחזור ה-20, או ה-22, בעצם זה בכלל המחזור ה-21!

כן, גם כותב שורות אלה הצליח קצת לאבד את הצפון במחזורים האחרונים, בטח ובטח כשמחזור מתחיל בשלישי בצהריים ומסתיים בלילה של יום חמישי. אבל הרכבת לא יכולה לעצור, כי כבר ביום שבת אחר הצהריים מתחיל לו המחזור הבא. אם חשבנו שמחזור 19 היה עמוס בשערים, בא המחזור ה-20 ואפילו התעלה עליו בכך. לא מעטים בעולם, כולל בליגה שלנו, חצו את רף 100 הנקודות במחזור זה. הישג מרשים לכל הדעות. בניגוד למה שעושה מנצ'סטר סיטי לליגה השנה, ליגת הזווית עדיין רחוקה מסיום ועם טוויסטים כמו מחזורים כפולים לפנינו, הכל עוד יכול להשתנות.

אם כבר הזכרתי את המחזורים הכפולים, אני אנחש שלא מעט מכם קוראים את הטור היום מבלי כוונה לבצע חילוף השבוע, כדי לשמור שני חילופים לשבוע הבא בו ישחקו ווסטהאם וטוטנהאם פעמיים באותו מחזור (אחרי שלא ישחקו כלל במחזור הזה). כמו כן, אם מישהו עדיין לא השתמש בוויילדקארד הראשון של העונה, הדדליין למחזור הקרוב הינו ההזדמנות האחרונה שלכם לעשות כן לפני שהוא יוחלף בווילדקארד השני לעונה.

Premier League - טיק טיק

אם בשבוע שעבר דיברתי על שיפור בהימורים, השבוע האחרון שם על כך חותמת סופית עם שתיים מתוך שלוש המלצות שעשו דרכן ישירות אל נבחרת המחזור השבועית. שמח להציג בפניכם את שלושת השחקנים שהביאו לנו השבוע 29 נקודות יחדיו:

זאנקה – דווקא הוא אכזב. האדרספילד בהחלט הראתה שיפור הגנתי בביתה, אבל ספגה לבסוף שער ויחד עם כרטיס צהוב שנשלף לעברו החזיר נקודה אחת בלבד, עם הבטחה טובה לעתיד הקרוב.

מרקו ארנאוטוביץ' – הגשים את החלק של "למה כן" והצליח להימנע מכל הצרות של "למה לא". פתח כחלוץ, הבקיע צמד, לא ספג אפילו כרטיס צהוב והוסיף בונוס מקסימלי על הדרך. עם 15 נקודות במשחק אחד, אין מוצדקת מהעלייה שלו במחיר.

רוברטו פירמינו – השתיק את כל השמועות בדבר ישיבה על הספסל במשחק עם צמד מהמם. חברי קבוצתו השאירו לו כרגיל את נקודות הבונוס והוא אסף את המקסימלי. 13 נקודות במשחק בו היה שווה אפילו יותר.

מעודד מעוד שבוע מוצלח של הימורים, אני מעביר אתכם ישירות להמלצות לשבוע הקרוב.

מאט ריאן – 4.5 מיליון – ברייטון

Matt Ryan מאט ריאן
Credit to "Brighton & Hove Albion" Facebook page

למה כן: לא יודע אם שמתם לב לזה, אבל בארבעת המשחקים האחרונים עומד השוער האוסטרלי של ברייטון על 21 נקודות.

הנתון הזה מעמיד אותו במקום השני (יחד עם אדרסון ממנצ'סטר סיטי) בדירוג השוערים בתקופת הזמן הזו! ההפתעה הגדולה יותר, זו העובדה שהוא הצליח לספק את המספרים האלו עם שני שערים נקיים בלבד, בזמן ששותפו לניקוד הזדקק לשלושה כאלה. דרך אגב, במהלך ארבעת המחזורים האחרונים הוא ספג ארבעה שערים, כולם הגיעו נגד צ'לסי או טוטנהאם, נתון מתקבל על הדעת לכל הדעות. אז מאיפה הוא מביא את הנקודות אתם שואלים? הצלות ובונוסים אני עונה. במהלך התקופה המדוברת, סיפק ראיין 17 הצלות. כשכל שלוש הצלות שוות נקודה, חשבון פשוט מראה לנו שהוא היה רחוק הצלה אחת מלספק שש נקודות רק מהצלות בארבעה משחקים. הכושר הטוב שלו, יחד עם מספר הבעיטות הגבוה הנבעט לעבר שערו, הופכים אותו למועמד לנקודות בונוס בכל משחק בו הוא שומר על שער נקי. זכורה במיוחד ההצגה מול ברנלי, אשר סיפק בה 11 נקודות ממשחק אחד.

הלו"ז הקרוב של ברייטון גם כן מעודד, כי מלבד צ'לסי במחזור ה-24, לברייטון יש משחקים קלים יחסית כל הדרך עד למחזור ה-28 כולל. במחיר של 4.5 מיליון, רוב המאמנים לא יצטרכו להפוך את הקבוצה שלהם כדי למצוא לו מקום בסגל.

למה לא: הנתון שהופך אותו למשתלם הוא הנתון שהופך אותו ללא כדאי לעיתים.

ברייטון סופגת המון בעיטות לשערה במהלך משחקים, רבות מהן הולכות למסגרת. למעשה, היא ממוקמת במקום הרביעי מהסוף בנתון זה בליגה (בהנחה של פחות בעיטות=מיקום גבוה יותר). אם ראיין יפסיק להציל כל כך הרבה, ברייטון תתחיל לספוג, והרבה. אמנם דיברנו על מחיר נוח, אך בטווח המחירים הזה יש תחרות גדולה בקטגוריית השוערים, בטח ובטח כשלאדריאן יש מחזור כפול בשבוע הבא.

כריס בראנט – 5.1 מיליון – ווסט ברומיץ'

Chris Brunt כריס בראנט
Credit to "West Bromwich Albion" Facebook page

למה כן: את אנחת הרווחה של אוהדי ווסט ברומיץ' לאחר חזרתו מפציעה שמעו כל הדרך עד לישראל.

קשה להסביר עד כמה אוהבים וצריכים את כריס בראנט בווסט ברומיץ', אבל זה לא אומר שלא אנסה לעשות את זה. דבר ראשון, כבר בתמונה שבחרתי אפשר לראות את הברכה על 250 משחקי פרמייר ליג בקבוצה. אם לא ידעתם, הוא הראשון שהגיע למספר כזה גבוה של הופעות פרמייר ליג בווסט ברומיץ'. אבל מה הופך אותו לכזה חשוב לקבוצה?

מספיק לראות עשר דקות משחק של ווסט ברומיץ' כדי להבין שזו קבוצה של כדורגל אנגלי קלאסי. קבוצה שמתבססת על הרמות ומכות נייחות, חייבת שחקן בעל יכולת מסירה ובעיקר הגבהה מהטובות בליגה. בדיוק מה שהיא מקבלת מבראנט. אמנם העונה הוא לא נהנה מהעובדה שהוא מוגדר כמגן, אלא משחק כקשר כמו בעונה שעברה, אך גם בתור קשר זול יש לו פונציאל נקודות גבוה. אם מחפשים סיבה לקושי ההתקפי של ווסט ברומיץ' העונה, ניתן לתלות זאת בעובדה שהוא נפצע במחזור השביעי ולא חזר לשחק משחק מלא עד המחזור ה-19. מרגע שחזר, מוכיח בראנט כמה עמוק היה הבור אותו הותיר באגף השמאלי של הקישור. בשני המשחקים האחרונים, הוא מייצר מצבים לחבריו בקצב מסחרר של מצב פעם ב-16 דקות, מתוכם שני מצבים ודאיים אשר אחד מהם הפך לשער היחיד של הקבוצה במשחקים האלה. הוא עושה זאת בעיקר הודות להיותו מרים הקרנות והבעיטות החופשיות של הקבוצה, אך גם במשחק פתוח הוא לא מתבייש לנצל את יכולות ההרמה שלו וכבר הרים 25 פעמים לרחבה בשני המשחקים מאז חזר מהפציעה, כשתשע מתוך ההרמות האלה מצאו חבר לקבוצה.

אם נזכרים כמה ההגנה של ארסנל זוועתית בחוץ (אחרי פאלאס כבר אפשר להגיד שהיא בירידה תלולה), עומדים בפניו שלושה משחקים בהם הוא יכול לספק לנו נקודות התקפיות. אולי הפציעה הקלה של רונדון תותיר אותו מחוץ להרכב במשחק הקרוב, כך שיהיה גם מי שינצל את המצבים אותם מסדר בראנט לחבריו. השמאלית האימתנית שלו יכולה גם לסדר לנו כמה שערים מבעיטות חופשיות ישירות, אם קבוצות יעשו עבירות לא חכמות על ברומיץ' בתחום של 30 מטרים משערן.

למה לא: ווסט ברומיץ' היא קבוצת ההתקפה השנייה הכי גרועה בליגה. נכון, הוא לא שיחק ביותר מ-50% ממשחקי הקבוצה, אך לא מדובר פה בבראנטיניו ששווה לקבוצה שער למשחק. אם היא תמשיך את המגמה הזו, יכול להיות שבאמת נגמרו כל הניסים של הקבוצה והיא תרד סוף סוף לליגה השנייה. כמו כן, הוא העברה טובה לשלושת המשחקים הקרובים. אם אתם לא מתכוונים להביא אותו השבוע אולי עדיף לא להביא בכלל, כי אחרי שלושת המשחקים האלה מצפים לווסט ברומיץ' כמה שבועות קשים מאוד. יתר על כן, כל עוד חלוצי הקבוצה בכושר כל כך גרוע והבלמים לא מחוללים ניסים בקרנות כרגיל, הוא יכול לסדר מצבים עד מחרתיים, אבל הם לא יהפכו לנקודות כי כרגע אין מי שינצל אותם.

אלכסיס סאנצ'ז – 11.8 מיליון – ארסנל

Alexis Sanchez אלכסיס סאנצ'ז
Credit to "Alexis Sanchez" Facebook page

למה כן: The champ is here!

אוקיי, אחרי ההופעה שלו נגד קריסטל פאלאס, אתם בכלל לא צריכים אותי כדי לשים לב לשחקן העונה שעברה של הפנטזי. אבל מרגיש לי שהמחיר הגבוה שלו גורם לאנשים לפספס את מה שמתחיל להתרחש מול עיניהם. דווקא לקראת ינואר, בין כל השמועות על מעבר אפשרי אם לא יחתום על חוזה חדש בקבוצה, נזכר אלכסיס סאנצ'ז להגיע לעונה. הרבה מעבר למספרים שתכף נעבור עליהם, נראה כי הוא גילה שוב את חדוות המשחק שלו. דיברנו בעבר על "מבחן העין", אז מספיק להביט על חמש דקות משחק שלו כדי להבין – הוא חזר להיות השחקן האהוב של השנה שעברה. החזרה הזו מגיעה בזמן מצוין מבחינתו, כי מלבד צ'לסי במחזור ה-22, לארסנל יש יופי של משחקים כל הדרך עד למחזור ה-26 כולל.

עם כזה תג מחיר מאיים, הוא צריך להציג מספרים מאוד משכנעים כדי לגרום לנו לשקול להפוך את הקבוצה שלנו רק כדי להכניס אותו פנימה, אז בואו ניתן למספרים לדבר במקומו. דבר ראשון ולפני הכל, בואו לא נשכח שמדובר פה בשחקן שסיפק בעונה שעברה 264 נקודות פנטזי. בשלושת המשחקים האחרונים שלו הוא מזכיר לנו למה. ב-268 דקות משחק, הצליח אלכסיס להבקיע שלוש פעמים. הוא עושה זאת בזכות 25 נגיעות בכדור ברחבה, מהן ייצר עשרה איומים לשער בקצב של איום פעם ב-26.8 דקות! הוא אמנם יוצר מצב לחבריו רק פעם ב-45 דקות, אך ארבעה מתוך המצבים האלה היו מצבים ודאיים לכיבוש ורק אוזלת ידם של חבריו לקבוצה מנעה ממנו אסיסט או שניים. כשהוא טוב, הוא גם מגנט לבונוסים ובמשחק האחרון הוא פינק עם בונוס מקסימלי כדי לספק 15 נקודות. כשהוא עושה את כל זה עם אחוז בעלות פנטזי של 2.6%, הוא יכול להיות הפתרון האולטימטיבי למי שמחפש Differential. למען האמת, אם הוא ממשיך בקצב הזה בכזה אחוז נמוך של בעלות, הוא יכול להיות ההבדל בין הובלת ליגת לסגירתה המוקדמת.

למה לא: אי אפשר להתעלם מהמחיר שלו.

עם כזה תג מחיר, הוא יהיה חייב להוכיח שהוא באמת חזר להיות אותו שחקן של השנה שעברה. כמו כן, שאלת מה יקרה איתו במהלך חודש ינואר היא באמת שאלת השאלות. מעבר לסיטי יוכל להיטיב עימו, אך באותה מידה יכול להפוך אותו לעוד אחד מיני רבים ברולטת הרוטציה של פפ. מעבר לכך, תמיד יש סיכוי לראות אותו עובר לקבוצה מחוץ לליגה ואז להיתקע עם בור בקבוצה. גם אם יישאר בארסנל ולא יחדש את החוזה שלו, קשה לראות איך הוא יישאר מחויב כולו לקבוצה עד המחזורים האחרונים של העונה, אם ונגר יחליט בכלל לאפשר לו לשחק בידיעה שהוא עוזב בסוף העונה. בקיצור, יש כאן יותר מדי שאלות ותמרורי אזהרה בשביל הימור כל כך גדול. אך בהימורים כמו בהימורים, סיכון גדול טומן בחובו פוטנציאל רווח עצום.

******************************

אם איכשהו הצלחתם לפספס זאת, ביום שבת ב-16:00 ננעל עוד דדליין. שימו לב טוב טוב מי זכו למנוחה ומי לא בשבועיים האחרונים, כי אני צופה רוטציות משוגעות ברבות מקבוצות הליגה, דווקא בשבוע בו רוב הקבוצות הגדולות זכו למשחקים מאוד מפתים על הנייר. כמו כן, אם אתם אוהבים את הטור וכמובן את כל מה שנעשה בקבוצה, אנחנו נשמח אם תזמינו כמה שיותר חברים לקבוצה שיהנו יחד איתנו. אני ממש שמח לראות שהצלחנו להקים קהילה איכותית של שחקני פנטזי ישראלים ואשמח עוד יותר אם נשתף את הבשורה לכמה שיותר חובבי פנטזי ישראלים.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח