צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 20)

בטור האחרון ציינתי שטירוף חג המולד הביא איתו מבול של שערים, במחזור האחרון זה הפך לשיטפון בו ממוצע הנקודות עמד על 60.

כשיש רק יומיים וחצי בין מחזורים, אל תופתעו לגלות חצי מההרכב שלכם על הספסל במשחק הבא. מקווה בשבילכם שדאגתם לספסל פעיל, כי הגיוני מאוד שתצטרכו אותו. נוסף על כך, במחזורים כל כך לא צפויים, ממליץ לכם להשקיע אקסטרה מחשבה בקפטן המשנה שלכם, על כל צרה שלא תבוא. בנושא קצת אחר, יכול להיות שחלק מהתותחים הכבדים שמו לב לטור האחרון שלי? עוד לא הספקתי לסיים את האמירה לגבי שקט יחסי מכיוונם והרבה מהם ענו בניקוד דו ספרתי. בהנחה שלרוב השחקנים בעולם יש את אותם 4-5 שחקנים גדולים, דווקא הפגיעה בשחקנים האחרים יכולה להיות ההבדל הדק בין מקום ראשון לשני בסוף העונה.

Premier League - טיק טיק

בנימה אישית, סיכום המלצות המחזור הקודם הופך לכיפי יותר משבוע לשבוע, כמובן ככל שמגמת הפגיעות מתרחבת. אמנם השבוע לא הייתה הפצצה גדולה, אך אחרי שבועות קשים גם המלצות סולידיות מתקבלות בברכה:

אדריאן – רצף השערים הנקיים עצר במפתיע. שלושה שערים שכבשה ניוקאסל מול הצלה בודדת מצידו סגרו את המחזור על נקודה אחת בלבד.

ג'סי לינגארד – שוב פתח מאחורי החלוץ, שוב שיחק 75 דקות. תרם בישול, החזיר חמש נקודות והוכיח שצריך להתייחס אליו ברצינות.

אלכסנדר לקאזט – המשיך את שקר הססטיסטיקה, רק לכיוון ההפוך. לא איים על השער כלל הפעם, אבל איכשהו גירד בישול והחזיר חמש נקודות. במשחק של שלושה שערים לזכות קבוצתו מגיע לנו לדרוש יותר.

הזמן קצר והמלאכה מרובה, אז בואו נעבור מהר להמלצות של השבוע.

מתיאס (זאנקה) יורגנסן – 4.5 מיליון – האדרספילד

Mathias Zanka Jørgensen זאנקה
Credit to "Mathias Zanka Jørgensen" Facebook page

למה כן: להמליץ על שחקן הגנה מקבוצה שספגה 31 שערים זה שיא טמטום גם בשבילי.. או שמא…?

מניח שכבר הספקתם להכיר אותי, אז ברור לכם שיש איזו תיאוריה שמסתתרת מאחורי ההמלצה הזו, לא? אז בואו נתחיל. האדרספילד ספגה אמנם 31 שערים העונה, אך בתשעת משחקי הבית שלה ספגה רק אחד עשר כאלה לעומת 21 כאלה בעשרה משחקי חוץ. מסקנה ראשונה: ההגנה של האדרספילד טובה יותר בבית מאשר בחוץ. כשצוללים קצת יותר לעומק הנתונים, מגלים שעשרה מתוך אחד עשר השערים שספגה בביתה הגיעו בארבעה משחקים מול טוטנהאם (4), מנצ'סטר סיטי (2), צ'לסי (3) ומנצ'סטר יונייטד (1). מסקנה שנייה: רובם המכריע של השערים אותם ספגה האדרספילד הגיעו במפגשים שלה מול הקבוצות הגדולות של הליגה. עם שתי מסקנות כאלה, איזה כיף לגלות שבארבעת המשחקים הקרובים תשחק הקבוצה שלוש פעמים בביתה. אם זה לא מספיק, אז היריבות שלה במשחקים האלה הן סטוק, ברנלי וווסטהאם, כשבתווך תצא למשחק חוץ נגד לסטר הלא יציבה.

עם נתונים כאלה, קשה מאוד להתעלם משחקני ההגנה של הקבוצה. אני בחרתי להתמקד בזאנקה כי מעבר לפוטנציאל השער הנקי, הוא כמעט היחיד שמציע איזשהו פוטנציאל התקפי. כששני הבישולים שלו העונה מתחברים למחיר של 4.5 מיליון יחד עם המסקנות שהצגתי לכם קודם, מה עוד אפשר לבקש ממנו?

למה לא: כי אין כל קשר בינו לבין איום על השער. בארבעת המשחקים האחרונים הוא יצר מצב אחד בלבד לחבריו, מצב ממנו הרוויח את הבישול השני שלו העונה והראשון מאז מחזור הפתיחה. כמו כל תיאוריה, כדאי תחילה לבסס אותה על נתונים מהמשחקים הקרובים, אך הלו"ז של האדרספילד משתנה לרעה בעוד חמישה מחזורים, אז חייבים לנצל אותו החל מעכשיו. חוץ מזה, אי אפשר לסמוך על ההגנה של קבוצתו ברגע שהיא יוצאת מביתה, אז כדאי שיהיה לכם מישהו שיש לו רוטציה טובה איתו.

מרקו ארנאוטוביץ' – 6.8 מיליון – ווסטהאם

Marko Arnautovic מרקו ארנאוטוביץ'
Credit to "Marko Arnautovic" Facebook page

למה כן: כדי להבין עד כמה מגיע לו מקום בטור השבוע, מספיק להציץ בתגובות לפוסט שהעליתי השבוע בקבוצת הפייסבוק של הליגה.

עוד בימיו בסטוק, הוכיח ארני שכשהברגים בראש נמצאים במקום הנכון, הוא נכס לכל סגל פנטזי באשר הוא. בעונת השיא שלו הבקיע השחקן אחד עשר שערים ובישל עוד שישה. יחד עם נקודות בונוס הוא סיפק עונה של 165 נקודות במחיר שנע רוב העונה סביב 6 מיליון. בתחילת העונה המון עיניים נישאו לכיוון השילוב שלו בקבוצה התקפית לא רעה שנאספה לה יחדיו בווסטהאם, אך כמו יתר חבריו לקבוצה החל את העונה בצורה מזעזעת. למעשה, אם מסתכלים על המספרים אפשר לטעות ולחשוב שהעונה מבחינתו החלה רק במחזור ה-16, אך מרגע שהוא נכנס לעניינים הוא הפך בלתי ניתן לעצירה.

שילוב של פציעות למתחרים ומאמן חדש שמשנה את השיטה העבירו אותו מתפקיד באגף או מאחורי החלוץ לתפקיד החלוץ המרכזי במערך 3-4-2-1 או אחד מצמד חלוצים במערך של 3-5-2. מרגע שזה קרה, הוא החל לאיים על השער פעם ב-20.5 דקות. עם 16 איומים לשער בארבעה משחקים, כולל עשרה מתוך הרחבה, ברור לכל שיש רק דבר אחד אותו הוא רואה מול העיניים וזה את השער. הוא דואג לגוון באיומים והוא יוצר כאלה עם הראש, מחוץ ובעיקר מתוך הרחבה. עם כאלה מספרים, פלא שהוא עם שלושה שערים בארבעת המשחקים האלה? יותר מכך, הוא מנצל את הנוכחות המאיימת שלו ברחבה כדי ליצור מצבים לחבריו ורק אוזלת ידם בניצולם מנעה ממנו בישול או שניים במשחקים האלה. מה שמעודד יותר זו העובדה שרואים עד כמה הוא מגיע מרוכז ומפוקס למשחקים, יעידו על כך 326 דקות משחק ללא כרטיס צהוב לשחקן שידוע בחיבתו לעימותים עם שופטים או שחקנים אחרים. אחרי החטאת הפנדל של אייו במחזור הקודם, אולי ייזכרו בעובדה שארני היה הפנדליסט הקבוע של סטוק וייתנו לו את האחריות. תוסיפו לכך את העובדה שהוא הולך לשחק פעמיים במחזור 22 ואת הלו"ז הטוב של ווסטהאם עליו כבר דיברנו בטור הקודם ומתקבל פוטנציאל לבוננזת נקודות.

למה לא: כי הוא משוגע, על אמת. לו"ז המשחקים הטוב בעולם לא יהיה שווה כלום אם הוא יתעורר על הצד הלא נכון, ייכנס עם שתי רגליים קדימה בשחקן שהרגיז אותו ויורחק לכמה משחקים. מספיק רק להביט בתמונה שלו למעלה כדי להבין שיש לנו עסק עם אישיות לא יציבה בלשון המעטה. מי שחושב שאני מגזים מוזמן לחפש את גיליון ההרחקות שלו. מעבר לכך, כל שחקני ההתקפה של הקבוצה חזרו מפציעות ויחד איתם חזרה התחרות על מקום בהרכב. כמו כן, דיברנו על כך שסידר מצבים לחבריו, אבל הוא עושה את זה בקצב רע מאוד של אחד ל-109.3 דקות.

רוברטו פירמינו – 8.8 מיליון – ליברפול

Roberto Firmino רוברטו פירמינו
Credit to "Roberto Firmino" Facebook page

למה כן: אני בדרך כלל נמנע מלכתוב על שחקנים שכולם כבר קפצו על העגלה שלהם, אבל פירמינו לא משאיר לי ברירה.

רק לפני כמה שבועות דיברנו על כך שאין חלוצים שאפשר לסמוך עליהם בליגה, אז פירמינו לקח את זה לתשומת ליבו והחל להפציץ בקצב של מכונת ירייה. רבות דובר ועוד ידובר על ההתקפה של ליברפול, במיוחד כאשר רביעיית הפנומנים משחקת לה יחדיו. אם תמיד יש הרגשה שפירמינו עובד הכי קשה לפנות שטחים לכולם אבל לא מחזיר תכל'ס, ארבעה שערים ושני בישולים, יחד עם שמונה נקודות בונוס בחמשת המשחקים האחרונים שלו, מהווים הוכחה ניצחת לכך שיש לנו עסק עם שחקן לוהט! כשאת הנתונים הללו הוא מספק ב-367 דקות משחק, מפחיד לחשוב מה היה קורה אם היה משחק בכל דקה. את המספרים המדהימים האלה הוא משיג בזכות 33 נגיעות בכדור בתוך רחבת היריב, מהן הוא ייצר אחד עשר איומים לשער. הוא מאיים על השער פעם ב-33.4 דקות ועושה את זה ביעילות של כמעט 50% איומים שהולכים למסגרת. הוא אינו זונח את חבריו ומספק להם מצבים לשער פעם ב-73 דקות. כששניים מהמצבים האלה הם מצבים ודאיים לכיבוש שער לשחקנים כמו מאנה, קוטיניו ומעל כולם סלאח, לא פלא שהם תורגמו לבישולים.

היתרון הגדול שלו על חבריו להתקפה, זו היכולת שלו לצבור נקודות בונוס. בזכות האלרגיה לבונוסים של סלאח את מאנה, יכול להספיק לפירמינו רק בישול אחד כדי לקבל נקודת בונוס אחת או שתיים. הוא כמעט ולא מאבד כדורים, יש לו דריבל שקשה לעצור וחצי מהבעיטות שלו לכיוון השער הולכות למסגרת, כך שאין פלא לראות אותו מדורג גבוה בדירוג הבונוס בכל משחק.

למה לא: הבעיה הכי קשה היא סכנת הרוטציה בהתקפה של ליברפול. קלופ כבר הוכיח לנו העונה שאין אף שחקן בסגל שלו עם חסינות ממנה. בלו"ז כל כך צפוף, לא יפתיע אותי למצוא אותו על הספסל במחזור הקרוב. כמו כן, מדובר בשחקן של חם/קר קלאסי. פירמינו מסוגל להבקיע חמישה מחזורים ברצף ואחר כך לשבות מהבקעה למשך חמישה מחזורים. הבעיה הגדולה היא שאף פעם אין סימנים מוקדמים להירדמות הזו.

נוסף על כך, כמות כוח האש בהתקפה של ליברפול גורמת לחלוקת שערים בין כוכבי הקבוצה. כל עוד ליברפול לא מבקיעה בקצב של מנצ'סטר סיטי, כמעט תמיד יהיה שחקן בהתקפה שלה שלא יזכה לחגוג יחד עם השאר. חוץ מזה, תסתכלו רגע על הציור הריאליסטי שלו למעלה. אתם בטוחים שאתם רוצים בקבוצה שלכם חלוץ שנראה כמו מאי הקטנה מהמומינים??

***************

מזכיר לכולם, הדדליין השבוע הוא הזוי לחלוטין אז שימו לעצמכם מספר שעונים מעוררים. יום שלישי בשעה 13:30 יינעלו הסגלים למחזור הקרוב. חיצים ירוקים לכולם!

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח