צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 19)

טירוף חג המולד ממשיך והשבוע הביא איתו מבול של שערים ונקודות.

אל תתנו לשקט השבוע להרדים אתכם, כי ממש תכף הבוקסינג דיי מגיע! מחזורים 19-22 הולכים להיות משוחקים בטווח של שניים עשר ימים בלבד בהם טירוף חג המולד יגיע לשיאו. התקופה האחרונה, בה חלק מהתותחים הכבדים ומציאות העונה הפסיקו לספק נקודות באופן שבועי, מכריחה מאמנים רבים לחשוב מעט מחוץ לקופסה. אני אישית מברך על המגמה הזו, שכן עונה צפויה מבחינת ספקי נקודות מוליכה ליותר מדי קבוצות דומות שהופכות את המשחק למשעמם.

Premier League - טיק טיק

אחרי שבוע נוסף בו אחת ההמלצות פילסה דרכה לנבחרת החלומות השבועית, אני כמעט שמח להציג לכם מה עשו השחקנים המומלצים במחזור האחרון:

אחמד חיג'אזי – כנראה שמנצ'סטר יונייטד עדיין גדולה מדי על ווסט ברומיץ' הנוכחית. אמנם חיג'אזי הראה אסרטיביות התקפית, אך קבוצתו ספגה שני שערים ולכן החזיר נקודה אחת בלבד.

טום אינס – השערים של האדרספילד הגיעו, לצערנו הוא לא היה מעורב באף אחד מהם. לפחות הפציעה של קאצ'ונגה (הערכות מדברות שיחזור רק במרץ) מבטיחה שהוא לא יפתח שוב על הספסל. שתי נקודות במשחק בו קבוצתו כבשה ארבעה שערים זה רע מאוד.

ויין רוני – פנדלים שיחקו אצלו תפקיד מכריע השבוע. אחד שהחטיא הפך לבישול, את השני הוא כבר תרגם לשער. יחד עם בישול לשער של סיגורדסן ובונוס מקסימלי הוא סיפק 13 נקודות ממשחק אחד, לכן לא מפתיע לראות קפיצה ממחיר של 7.4 מיליון בזמן סגירת הטור הקודם ל-7.6 מיליון היום.

בתקווה שגם השבוע יימצא השחקן שיספק לנו מספר דו ספרתי של נקודות, בואו נעבור להמלצות השבוע.

אדריאן – 4.3 מיליון – ווסטהאם

Adrian אדריאן
Credit to "West Ham Social" Facebook page

למה כן: מֵאִיגְרָא רָמָא לְבֵירָא עֲמִיקְתָּא, כך אפשר לתאר את מהלך הקריירה של ג'ו הארט בשתי העונות האחרונות. כדי להבין עד כמה, בואו נשחק משחק. אני אציג לכם נתונים קבוצתיים ואתם תנחשו כמה שערים ספגה הקבוצה הזו:

קבוצה א' ספגה במשך ארבעה משחקים ממוצע של 11.75 בעיטות לשערה למשחק, 5.25 מהם הלכו למסגרת שערה. קבוצה ב' ספגה במשך ארבעה משחקים ממוצע של 20.5 בעיטות לשערה, 3.25 מהן הלכו למסגרת שערה. איזו מהקבוצות ספגה שני שערים בלבד ממנצ'סטר סיטי, צ'לסי, ארסנל וסטוק ואיזו ספגה אחד עשר שערים מליברפול, ווטפורד, לסטר ואברטון?

אני מניח שהבנתם לבד שהן קבוצה א' והן קבוצה ב' זו אותה ווסטהאם. קבוצה א' היא ווסטהאם בארבעת המחזורים האחרונים של ג'ו הארט בהרכב והיא זו שספגה אחד עשר שערים, קבוצה ב' היא ווסטהאם בארבעת המחזורים מאז החליף אדריאן את הארט בשער.

את הקיץ שעבר החל הארט כאחד הסמלים של מנצ'סטר סיטי. אבל ההגעה של פפ לצד התכול של מנצ'סטר לוותה בבעיטה חזקה באחוריו של שוער נבחרת אנגליה, בעיטה שממנה הוא כנראה עוד לא התאושש. לאחר שנת השאלה לא מוצלחת בלשון המעטה בקבוצה הלא נכונה בעיר טורינו, הגיע ג'ו הארט בקול תרועה רמה לעונת השאלה נוספת, הפעם בווסטהאם. לאחר 14 מחזורים בהם שמר על רשת נקייה רק שלוש פעמים, מבלי משחק אחד בו ניתן לזקוף לזכותו נקודות בהן זכתה ווסטהאם, החליט רוי הודג'סון להוריד אותו לספסל. לאחר ששמר על רשת נקייה בשלושה מתוך ארבעה משחקים בהם פתח, מוכיח אדריאן שזו הייתה ההחלטה הנכונה. אמנם ההגנה הקבוצתית המשופרת בהחלט מסייעת לו בכך, אך לשמור על שער נקי מול צ'לסי וארסנל זה לא עניין של מה בכך, בטח כשנזכרים ברביעיה אותה הבקיעה אברטון לרשתו של הארט או בשלישיה אותה ספג מברייטון בבית. ההתאוששות ההגנתית לא יכלה לבוא בזמן טוב יותר מבחינתו, שכן מלבד טוטנהאם במחזור ה-22 ווסטהאם עומדת בפני לו"ז משחקים לא מאיים במיוחד. כשנזכרים שגם המשחק מול טוטנהאם הוא חלק ממחזור בו תשחק הקבוצה פעמיים במחזור אחד, כשהמשחק השני הוא נגד ווסט ברומיץ' בבית, נראה שכדאי מאוד לשקול את הבאתו לסגל שלכם. אם זה לא מספיק לכם, אחת עשרה הצלות ונקודת בונוס אחת אמורות לשכנע אתכם סופית.

למה לא: המחזור הכפול הוא הברכה, זה שהקבוצה לא תשחק במחזור 21 זו הקללה. כמו כן, עדיין אי אפשר לקבוע בצורה נחרצת האם השיפור ההגנתי של ווסטהאם הוא משהו שניתן לזקוף לזכותו או שמדובר בכלל בתקופת התלהבות ממאמן חדש שתגווע בעוד מחזור או שניים. ההגנה של ווסטהאם לא נתנה יותר מדי סיבות לסמוך עליה העונה, אז מי מבטיח שלא תחזור לסורה? חוץ מזה, אני בטוח שאף אחד מכם לא רוצה לדמיין את עצמו צועק כמו המתאגרף רוקי "יוווווו אדריאאאאןןןן" אחרי שהוא יחטוף חמישיה בגלל ההגנה שלו.

ג'סי לינגארד – 5.9 מיליון – מנצ'סטר יונייטד

Jesse Lingard ג'סי לינגארד
Credit to "Jesse Lingard" Facebook page

למה כן: תשמעו סיפור. אתמול הכנתי לעצמי קפה וראיתי דמות מוכרת על קרטון החלב. ברגע הראשון לא נפל לי האסימון, אבל אחרי כמה רגעים פתאום קלטתי… זה הנריך מחיטריאן!

יכולת רעה, ריב מדווח עם מוריניו וכתבות שקושרות אותו למעבר החוצה כבר בינואר, כל אלה הן סיבות הגיוניות להיעלמותו של הארמני מההרכב ואח"כ גם מהסגל. אבל אם יש סיבה בעטיה ההעלמות הזו עוברת בצורה כל כך חלקה, זהו ג'סי לינגארד.

עד המחזור ה-14 שיחק לינגארד ממוצע של 17.6 דקות למשחק. כשחקן שבעיקר עולה מהספסל, פעם לעמדה מאחורי החלוץ ופעם לאגף, לא הצליח לינגארד לתרום יותר מדי והסתפק בשני בישולים בלבד. במחזור ה-14 הוא סוף סוף קיבל את ההזדמנות להראות מה הוא יודע כשפתח ושיחק 87 דקות מאחורי החלוץ ומאז הוא לא מביט לאחור. שער ובישול מול ווטפורד קנו לו את המקום בהרכב והפריחה שלו במחזורים האחרונים באמת הגיעה משומקום. בחמשת המשחקים האחרונים הוא כבש ארבעה שערים ובישל אחד. הוא משחק כל כך טוב שאפילו הוסיף עוד שמונה נקודות בונוס למי שהאמין שההצטיינות שלו היא לא רגעית. נראה כי מוריניו נותן לו את הגב ומאפשר לו לשחק בתפקיד כמעט חופשי והוא גומל לו באיום על השער פעם ב-40 דקות. כשרואים ש-70% מהאיומים שלו הולכים למסגרת מבינים שלרוב הוא מאיים על השער ממצבים מסוכנים מאוד. אם נתחשב בעובדה שהוא החטיא שני מצבים טובים מאוד בתקופה הזו, נבין שהוא יכל להציג מספרים אף יותר מפלצתיים מאלו שציינתי קודם.

לינגארד לא רק מאיים על השער, אלא מצליח לתרום גם באספקט של המשחק הקבוצתי. מעבר ליכולת שלו להחליף מקומות עם כל אחד משחקני ההתקפה, בחמשת המחזורים האחרונים הוא יצר שמונה מצבים בקצב של 50 דקות למצב. העובדה שהוא מרים קרנות מדי פעם מגדילה עוד יותר את הסיכוי שלו להחזיר לנו על האמון בו. הלו"ז המצוין של קבוצתו בעתיד הקרוב יחד עם מחירו הידידותי אמורים לשכנע אתכם לפנות לו מקום בקישור של קבוצתכם.

למה לא: השבוע חוזר מהשעייה ארוכה פול פוגבה. להזכירכם, מדובר בדמות הכי דומיננטית בקישור של מנצ'סטר יונייטד ואולי בשחקן הכי דומיננטי בקבוצה. אין לדעת איך החזרה שלו תשפיע על משחקו של לינגארד, שכן פוגבה אוהב להיכנס מהקו השני ישר למקומות בהם אוהב לינגארד לשחק. מעבר לכך, מוריניו אמנם נותן לו גב, אך גם נוטה להחליף אותו באזור הדקה ה-75 בכל משחק. כמו כן, אולי חואן מאטה הוא לא מחביביו הגדולים של מוריניו, אך בתקופה צפופה כמו תקופת חג המולד הגיוני מאוד שהוא יפתח לפני לינגארד במשחק אחד אם לא שניים.

אלכסנדר לקאזט – 10.4 מיליון – ארסנל

Alexander Lacazette אלכסנדר לקאזט
Credit to "Alexander Lacazette" official Facebook page

למה כן: "אנחנו בוחרים לא להאמין, אבל הסטטיסטיקה לא משקרת" שרים להקת הדג נחש בשירם המצוין סטטיסטיקה.

אם יש מישהו שיכול להפוך את שקר הסטטיסטיקה להמנון שלו, זהו אלכסנדר לקאזט. באמת שהוא עושה הכל נכון (אולי חוץ מהחתימה בארסנל), אבל בתקופה האחרונה נדמה כי השערים המגיעים לו פשוט ממאנים להגיע. דווקא ברגע שכבר היה נראה שהוא הולך להפסיד את המקום בהרכב לאוליבייה ג'ירו, החליטה אלילת המזל קצת לחייך אליו והאחרון נפצע במשחק גביע הליגה חסר החשיבות וייעדר ככל הנראה מכל תקופת חג המולד.

מה זה הכל נכון הזה שאני מתכוון אליו? בואו ניתן למספרים לדבר במקומי. בארבעת משחקי הליגה האחרונים, פתח לקאזט בשלושה. כשהוא זוכה לשחק בסך הכל 243 דקות בכל המשחקים גם יחד, הוא מעמיד מספרים שממקמים אותו בצמרת הטבלה בכל המדדים ההתקפיים שהייתם רוצים לראות את החלוץ שלכם מצטיין בהם. הוא מוביל את טבלת החלוצים במדד של נגיעות בכדור בתוך הרחבה עם 43 נגיעות. רוברטו פירמינו, השני בטבלה במדד הזה הסתפק רק ב-27 כאלה. לקאזט כובש גם את המקום השלישי בטבלת החלוצים במדד האיומים לשער עם 13 כאלה, כששניים עשר מהם מגיעים מתוך הרחבה. מה עם מדד המצבים הגדולים (למישהו יש תרגום נורמלי לBig chances?) אתם שואלים? הוא מוביל גם אותו עם שישה כאלה. אני מניח שאחרי המספרים הללו, לא תופתעו לגלות שהוא מאיים על השער פעם ב-18.7 דקות. הוא לא מסתפק רק באיומים על השער ומסדר מצב לחבריו פעם ב-49 דקות. תוסיפו לכך את היותו בועט הפנדלים המוביל של הקבוצה ותבינו, מתישהו זה הולך להתפוצץ.

למה לא: את רוב שעריו העונה הבקיע לקאזט באצטדיון האמירויות. על פניו, הלו"ז של ארסנל לא רע בכלל, אך בשני משחקי הבית הקרובים היא תארח את ליברפול וצ'לסי. אם לוקחים בחשבון שביניהם שני משחקי חוץ רצופים נדלקת נורה אדומה. מעבר לכך, הבעיה הגדולה עם המספרים היפים של לקאזט היא העובדה שהוא מחמיצן לא קטן. שישה מצבים גדולים טובים רק על הנייר אם הם מתורגמים לשער אחד בלבד. תוסיפו לכך את דני וולבק שחזר מפציעה (עד שייפצע שוב) ותבינו שגם בהיעדרו של ג'ירו יש מי שייקח את המצבים אותם הוא לא מנצל. עד הרגע בו לקאזט יוכיח יציבות בהרכב ובניצול המצבים, הייתי ממליץ לכם לשקול טוב טוב אם להשקיע בו סכום לא קטן מהתקציב העומד לרשותכם.

*****

אזהרה חשובה: עקב המשחק בין ארסנל לליברפול ביום שישי בערב, הדדליין השבוע הוא ביום שישי בשעה 20:45 שעון ישראל.

בונוס למתמידים שהגיעו עד הלום, הצצה אל מאחורי הקלעים לאיך נראה איסוף הנתונים לטור שמתבצע במהלך יום העבודה מפאת קוצר הזמן:

איסוף נתונים לטור
מאחורי הקלעים של הצפייה מהצד
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח