צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 17)

ברוכים הבאים לטירוף חג המולד!

לא יודע אם שמתם לב, אבל נכנסנו חגיגית לתקופת חג המולד. למי שלא ממש בקיא בענייני הליגה האנגלית, אספר לכם שאנחנו עומדים בפני שבעה מחזורים ב-26 ימים בסך הכל! היכונו לרכבת הרים רגשית של מחזור הולך ומחזור בא, לשחקנים שאתם בטוחים שיפתחו ובכלל יהיו מחוץ לסגל ובעיקר לחגיגת ליגה ופנטזי שאין שנייה לה בעולם.Premier League - טיק טיק

למזלי ואולי גם למזלם של אלה שעוד מקשיבים לי מדי פעם, השבוע האחרון יכול להצביע על איפוס כוונות כלשהו. כך, לצד ניחוסים ונפילות מוכרות, השבוע אני אזכה להתהדר סוף סוף בפגיעות בול בשחקנים שהיו קצת מתחת לרדאר. הזמן קצר, אז הנה סקירה של ההמלצות לסופ"ש האחרון:

מארווין זיגלאר – אכזבת המחזור. הצליח להמתין 38 דקות לפני שחטף אדום ישיר, שגרם לו להחזיר 2- נקודות. לפחות ההיעדרות משלושת המשחקים הקרובים פותחת דלת חזרה להולבאס, שיעשה את אותו הדבר רק בלי איום מהספסל, אז אולי זיגלאר בעצם עשה לנו טובה.

ממאדו סאקו – הצליח לחמוק מהקללה ל-24 דקות בדיוק. הפציעה המוקדמת גרמה לו להחזיר נקודה אחת בלבד, אך הדבר המדאיג יותר הוא שאין כרגע תאריך חזרה משוער שלו למגרשים.

היונג מין סון – לא סתם מצטיין ההימורים, אלא מצטיין המחזור בפנטזי. שער, שני בישולים ובונוס מקסימלי העמידו אותו על 16 נקודות בתום המשחק והותירו את מי שהימר עליו עם חיוך גדול מאוד.

פיליפה קוטיניו – קללת “מטרת הרכש הבכירה הנכשלת בכל שבוע” לא פסחה עליו. קלופ החליט להתחיל את הרוטציות מוקדם והעלה אותו ל-12 דקות משחק. נקודה אחת בלבד ואכזבה ענקית למאות האלפים שרכשו אותו לקראת הדרבי.

צ'ארלי אוסטין – שלוש דקות, זה כל מה שהוא היה צריך כדי להוכיח שהוא באמת מכונת שערים. אם היה קצת יותר מרוכז זה היה מסתיים ביותר משער אחד ונקודת בונוס יחידה, אבל גם 7 נקודות זה לא משהו לבכות עליו.

עם כל האהבה למחזורי חג המולד, התקופה הזו היא חיה אחרת לגמרי וצריך להיערך אליה בהתאם. בתקופה כזו, כדאי שיהיו בקבוצה כמה שיותר שחקנים שהם "בטוחים" בהרכב. החילופים צריכים להיות מהירים, חדים וממוקדים וכדאי מאוד להסתכל גג שניים שלושה מחזורים קדימה, כי כל תכנית יכולה להתהפך לכם בפרצוף. לכן, גם הטורים בתקופה הזו יסקרו בכל פעם שלושה שחקנים במקום חמישה, עם ניסיון להתמקד בשחקנים שישחקו את מירב הדקות בשניים-שלושה המחזורים הקרובים.

בנימה אישית, בתור זה שאוסף נתונים, רואה משחקים, בוחן שחקנים וכותב את הטורים, שבעה מחזורים ב-26 ימים הולכים להיות אתגר משוגע. אם אני מצליח לשרוד את הימים האלה בלי שחברה שלי זרקה אותי מהבית אני מבקש שיוענק לי תואר טוראי על ע"ש מטה בטורינה!

כדי שגם יהיה לכם זמן לקרוא את זה לפני הדדליין, בואו נתחיל לסקור את השחקנים אליהם שמתי לב לקראת המחזור הזה.

ג'ורדן פיקפורד – 4.8 מיליון – אברטון

Jordan Pickford ג'ורדן פיקפורד
Credit to "Sky Sports" Facebook page

למה כן: ברוך הבא ביג סם אלרדייס, כמה חיכינו לבואך!

מה עושה קבוצה כשהיא מתחילה להרגיש בסכנת ירידה? מביאה את השייע פייגנבוים האנגלי כמובן. כשהוא לא מתעסק בגזירת קופונים על העברת שחקנים, סם אלרדייס הוא אחד המאמנים ההגנתיים המוערכים בליגה האנגלית. ההילה סביבו באנגליה כל כך גדולה, שיש רבים ברחבי הממלכה שמשוכנעים שעצם הכרזתו כמאמן אברטון החדש ,יחד עם הישיבה ביציע הכבוד במשחק נגד ווסטהאם במחזור ה-14, הובילו את הגנת אברטון לשמור על רשת נקייה בפעם הראשונה מאז המחזור הראשון. למי מכם שלא מאמין בהשפעה מאגית של מאמן על שחקנים, אזכיר שהדרך לרשת הנקייה הזו עברה דרך שלוש הצלות של ג'ורדן פיקפורד, שתובלו להן בהדיפת פנדל. כדי להראות שהעניין לא מקרי, ספגה אברטון רק שער אחד בלבד בשלושת המחזורים האחרונים. אברטון ירדה במשחקים האלה מממוצע של כמעט שש בעיטות שנבעטו לשערה במשחק לממוצע של שלוש בעיטות בלבד. כשחושבים שבתוך הממוצע של המשחקים האחרונים נמצאת גם ליברפול, הנתונים נראים אפילו טוב יותר.

אם יש משהו שמשמח יותר מהשיפור הזה, זו העובדה שאת מה שכן נבעט למסגרת, פיקפורד כמעט תמיד מציל. כמעט שלוש הצלות בממוצע למשחק במשחקים האלה, מבטיחות עוד אפיק לנקודות מהשוער הצעיר. כבר דיברנו לא מעט העונה על החשיבות של כל פרוטה בתקציב השחקנים, אז העובדה שאברטון התחילה את העונה בצורה מזעזעת דווקא משחקת לטובתנו, כי איבוד האמונה של רבים בפיקפורד מעמיד אותו במחיר ריאלי יותר למעמדו.

משחקים מול ניוקאסל בחוץ וסוונזי בבית מהווים פוטנציאל גבוה לשער נקי. גם צ'לסי שתגיע לגודיסון פארק אחריהן, כבר הוכיחה שהיא מסוגלת למעוד מחוץ לבית.

למה לאכי כרגע אנחנו בעיקר מדברים על פוטנציאל לנקודות בהסתמך על קבוצות עבר של המאמן. המדגם ששטחתי בפניכם, אינו מייצג מספיק כדי שנוכל להגיע למסקנות חותכות. נכון לעכשיו, דווקא לוקאש פאביאנסקי של סוונזי מוביל במדד נקודות מול מחיר ומציע ב-0.3 מיליון פחות שוער שנמצא במקום השני בדירוג השוערים הכללי.

חוץ מזה, ממתי אפשר לסמוך על שוערים אנגלים?

דמראי גריי – 5.3 מיליון – לסטר

Demarai Gray דמראי גריי
Credit to "Leiceter City News" Facebook page

למה כןהנה עוד שחקן שהגעת מאמן חדש לקבוצה עושה לו רק טוב.

כבר שנים מדברים על השחקן המוכשר הזה כמי שעומד בפני פריצה, אבל נדמה שתמיד הוא מצליח לפספס את ההזדמנויות הקטנות שניתנות לו. יכול להיות שהגעתו של קלוד פואל תגרום להבטחה להתממש. פואל, שחיבתו לשחקנים מהירים בכנף נראתה היטב גם בקבוצתו הקודמת סאות'המפטון (תשאלו את רדמונד שנתן תחתיו את עונתו הטובה בקריירה), מיהר להתאהב גם בגריי המוכשר. עד המחזור העשירי, עלה גריי בעיקר מהספסל ולא הצליח להוכיח שמקומו על המגרש. בשישה מחזורים מאז הוא הספיק כבר לחגוג שלושה שערים.

אז איך פואל מצליח להוציא מגריי יותר ולמה זה חשוב לנו? בעיקר כי מהרגע שהגיע, עשה המאמן שינוי טקטי קטן אך משמעותי מאוד והעביר את ריאד מחרז לשחק מאחורי החלוץ. אין טעם לפרט מה זה עשה למחרז, כי את ההמלצה לגביו כבר קיבלתם, אבל השינוי הזה פינה מקום לשחקן קו בהתקפה, אליו נכנס גריי בסערה. נראה כי ההבטחה לדקות (פתח בחמישה משחקים מאז חילופי המאמנים, מתוכם בשלושה השלים 90 דקות) שחררה אותו להציג את היכולת שכל כך ציפו ממנו לראות. מאז המחזור העשירי, הוא מסכן את השער פעם ב-33 דקות. בכל משחק מחדש הוא מנצל את המהירות שלו, יחד עם יכולת הכדרור, כדי לעשות שמות בהגנות היריבות. אמנם הוא לא מרים הקרנות הבכיר בקבוצה, אך הוא הספיק גם להרים שלוש קרנות במשחקים האלו, ובקבוצה עם נוגחים כמו של לסטר זה מוסיף לו נקודות זכות. כשהוא בכושר כזה, לא נראה שההגנה הרעועה של סאות'המפטון או ההגנה הפצועה של קריסטל פאלאס יקשו עליו במיוחד בשני המחזורים הקרובים.

למה לאכמו כל שחקן צעיר, הפחד איתו זה חוסר יציבות. הקבוצה אמנם נראית לא רע וברצף תוצאות טוב, אך אם הרצף ייפסק ופואל יחליט לנסות מערך חדש, הוא ככל הנראה יהיה הראשון לשלם את המחיר.

כמו כן, הוא כל כך אוהב את הכדור, עד כדי שהוא לא מוכן לוותר עליו לטובת חבריו. הבעיטות הרבות שלו לשער באות על חשבון פוטנציאל הבישולים שלו. כשהוא מייצר מצב פעם ב-263 דקות ומצליח לדייק רק בהרמה אחת מתוך שמונה, ברגע שהוא יפסיק להבקיע הוא יפסיק להביא נקודות.

כריסטיאן בנטקה – 7.6 מיליון – קריסטל פאלאס

Christian Benteke כריסטיאן בנטקה
Credit to "Christian Benteke" Facebook page

למה כןכי הוא אחד השחקנים שאני הכי פחות אוהב בפרמייר ליג.

כן כן, שמעתם נכון. אני באמת ממליץ לכם על שחקן שאני לא מצליח להבין מה הוא עושה בפרמייר ליג. לא רק זה, אני ממליץ לכם על חלוץ שעולה 7.6 מיליון ועוד לא הבקיע שער אחד העונה. לא רק זה, אני ממליץ לכם על חלוץ שהחטיא פנדל בדקה ה-93 במשחק האחרון ויחד עם כרטיס צהוב הצליח להוריד נקודות למי שהאמין בו כשסיים משחק עם 1- נקודות. אז מה פתאום החלטתי לשים אותו בטור שלי השבוע?

דבר ראשון, דיברנו על כך שבתקופה הזו חייבים שחקנים שמשחקים הרבה. בנטקה, כל עוד הוא כשיר, הוא שחקן בלתי חליף בקבוצתו. דבר שני, היריבה הקרובה שלו היא ווטפורד. אולי העונה הטובה של ווטפורד מעבירה את זה מתחת לרדאר, אבל נדמה שהיא מקפידה לספוג בין 2-3 שערים בכל משחק חוץ לאחרונה. מה המקום הכי פגיע בהגנת ווטפורד אתם שואלים? האגפים. מה הקשר לבנטקה אתם שואלים? ההרמות.

זוכרים את הטור שבו המלצתי על רובן לופטוס צ'יק? בטור הזה הסברתי שכל המשחק השוטף של קריסטל פאלאס עלול להיעצר ברגע שבנטקה יחזור להרכב. המספרים של בנטקה בשלושה וחצי משחקים לאחר חזרתו, מראים שהחשש היה מוצדק. בשלושה וחצי משחקים (חזר מהפציעה ל-45 דקות), הספיק בנטקה לגעת בכדור 24 פעמים ברחבה. כדי להבין עד כמה הוא דומיננטי בהתקפה, צריך רק לדעת שחצי מהנגיעות האלו, 12 במספר, היו איומים לשער. מאז חזר מהפציעה, מאיים האיש הגדול על השער פעם ב-26 דקות. כדי להבין סופית עד כמה ההתקפה משתנה ברגע שהוא על המגרש, מספיק להביט בנתון שמציג שישה איומים לשער שמגיעים כתוצאה מנגיחות. אם הקבוצה תמשיך לבסס את כל משחק ההתקפה שלה עליו (אין לה משהו אחר להציע) ובהיעדר מחליף בעמדת החלוץ על הספסל, אין ספק שהמספרים שלו ימשיכו להיות כאלה ובסופו של דבר גם יהפכו לנקודות. פציעתו של ממאדו סאקו, תעלה אף יותר את התלות בבנטקה כמטרה למצבים הנייחים, שעם ארבע נגיחות לשער כתוצאה ממצב נייח בארבעת המשחקים האחרונים, גבוהה גם כך. בסופו של יום, עם כל חוסר האהבה שלי אליו, מדובר בחלוץ של 13 שערים בממוצע לעונה בחמש העונות שלו בפרמייר ליג, אז כנראה שהגולים שלו באמת עוד יגיעו.

למה לאכי הוא לא עושה שום דבר במגרש, מלבד לחכות לכדור ברחבה. בתור מטרה לכל כדור ברחבה, היינו מצפים שיידע להוריד כדור עם הראש לחבריו, אך עונת שיא של ארבעה בישולים ומספר עגול של אפס בישולים העונה, מוכיחות שלא כך הדבר. הוא מייצר מצב לחבריו רק פעם ב-158 דקות וכשאתה מרכז ההתקפה של הקבוצה זה מספר מביך. מעבר לכך, להחזיק אותו בקבוצת הפנטזי שלכם יכולה להיות חוויה מאוד מרגיזה, בעיקר כשהוא מחליט לבעוט פנדלים שוב, רק כדי להחמיץ אותם. מצד שני, אם יודעים מתי להביא אותו ומתי להעיף, אולי נצליח להוציא ממנו ערך העונה.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח