צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 15)

איזה קטע שממש השבוע כתבתי על כמה חשוב ספסל פעיל בתקופות משוגעות כמו זו, אבל אני חייב לציין שאפילו תוך כדי הכתיבה של הדברים לא הבנתי עד כמה זה הולך להיות משוגע. מבט חטוף בקבוצת הווטסאפ של החברים לפנטזי היה מגלה לכם תמונה עגומה של אנשים שלא יודעים מה לעשות עם עצמם. עם כל פרסום הרכב התגלה עוד כוכב-על שהולך לשבת על הספסל וטירוף ההרכבים הרקיע שחקים! את מיטב התגובות לפרסום ההרכבים אתמול תוכלו למצוא כאן.

Premier League - טיק טיק

אם יש משהו שלמדנו מהמחזור הזה, זו העובדה שמוחמד סלאח הוא חובה בכל קבוצה. שחקן שמספיקות לו 23 דקות להבקיע פעמיים ולהביא נקודות בונוס הוא שחקן שאתם רוצים אצלכם בקבוצה תמיד. אני כמובן לא הולך לפרט את הישגיו כי בשביל זה אתם לא צריכים אותי, אבל תעשו לעצמכם טובה ותביאו אותו מיד אם אתם עדיין לא נמצאים בסטטיסטיקה של 50% מהקבוצות שנהנות ממנו העונה.

בטור האחרון דיברנו קצת על שחקנים זולים שיכולים לעזור לכם בכמה מישורים, הדגשנו שבמחיר שלהם כדאי להכין את עצמנו ליום עסל ויום בסל, עכשיו נבדוק מה הם עשו במחזור האחרון:

וויל יוז – פציעה קלה גרמה לו לצאת לפני הדקה ה60 ולתת לנו נקודה 1 בלבד. מה שמדאיג יותר מהפציעה היא העובדה ששני שחקנים שמשחקים על העמדה שלו נכנסו כמחליפים ובישלו שער כל אחד.

רובן לופטוס-צ'יק – משחק לא רע של הקשר. איים בעיקר מחוץ לרחבה ונראה חד, אבל לא הצליח לשבור את התיקו המאופס ולכן החזיר 3 נקודות.

אנדרו סורמן – דוקורה חזר להיות דוקורה וגנב לו את המקום. לא הצליח להתעלות מעבר למספרים והחזיר 2 נקודות בלבד.

מעודד מכך שמשבוע כזה אפשר שוב רק לעלות, הגיע הזמן לדבר על השחקנים שאליהם שמתי לב השבוע.

אנדראס כריסטיאנסן – 5.4 מיליון – צ'לסי

Andreas Christiansen אנדראס כריסטיאנסן
Credit to "Chelsea Football Club" official Facebook page

למה כן: האם מצאנו את היורש של פיל ג'ונס הפצוע? ייתכן מאוד שכן. למי שעוד לא שם לב ללו"ז המתקרב של צ'לסי, אני ממליץ לכם לעזוב רגע את הטור וללכת להתעדכן בו מיד, כי זה יהיה קשה מדי לפרט את כל המשחקים הטובים שיש לצ'לסי כל הדרך עד למחזור ה27, כולל.

אז למה אני נתפס דווקא על בלם אפור שנראה שהוא רק מחליף? בעיקר בגלל השחקן שאותו הוא מחליף. בעונה שעברה חזר דויד לואיז בסערה לחיי הפרמיירליג, כל הדרך לאליפות נוספת עם צ'לסי. כבר כשהגיע לקבוצה, נפוצו שמועות כאילו זו החתמה של אברמוביץ' הרבה יותר משל קונטה. אל דאגה, לא הפכתי את הטור הזה לטור ניתוח טלנובלות ברזילאיות/איטלקיות, אני בעצם טוען שסיבות מקצועיות, פציעה (לדוד לואיז יש מים בברך ואין הערכה רשמית מתי יחזור להרכב) וסיבות לא מקצועיות יגרמו לכך שיש סיכוי גבוה שכריסטיאנסן יישאר הבלם הפותח של צ'לסי. במחיר של 5.4 מיליון בשילוב רצף המשחקים הצפוי לקבוצה יש פה ריח של גניבה. צ'לסי אמנם משופעת בשחקני הגנה לא רעים, אבל כריסטיאנסן הוא היחיד מלבד לואיז שתופס את תפקיד הבלם האמצעי בשלישיה.

בארבעת המשחקים מאז שהוא נכנס להרכב, שמרה צ'לסי על שער נקי בשלושה. השער היחיד שהובקע נגד הקבוצה הגיע מסלאח מוחמד, שנראה שאם הוא לא יגיע לשער, השער יגיע אליו.

נתון מעודד אף יותר הם הנתונים ההגנתיים שלו, בגינם זכה בנקודת בונוס 1 באחד המשחקים האלה. מספרים של 100% הצלחה בתיקולים יחד עם מדד CBI (הרחקות, חסימות, חטיפות) מהגבוהים בקבוצה, מצביעים על כך שהוא קצת חסר מזל שלא להתהדר בעוד שתיים או שלוש נקודות בונוס.

למה לא: הוא לא מאיים על השער, בכלל. בכל ארבעת המשחקים בהם שיחק, הוא נגע בכדור פעם אחת ברחבה בלבד. בקבוצה עם נוגחים טובים ממנו, לפעמים הוא אפילו לא עולה בקרנות.

חוץ מזה, יכול להיות שכל הטיעונים שנתתי להישארותו בהרכב הם פרי דמיוני בלבד. אני מניח שאף אחד לא רוצה להסתכל מעבר לכתף מתי יחזור דוד לואיז להרכב. נוסף על כך, עצם העובדה שעד כה הוא היה המחליף הבלעדי של לואיז לא אומרת שלא נראה פתאום את רודיגר או קייהיל מתנסים בתפקיד המרכזי בשלישיית הבלמים, אך לי נדמה שאפשרות זו נמוכה יותר ברמת הסיכון.

אלברטו מורנו – 4.6 מיליון – ליברפול

Alberto Moreno אלברטו מורנו
Credit to "Liverpool FC" official Facebook page

למה כן: תחיית המתים, זו הדרך הכי נכונה לתאר את הרנסנס שעובר על אלברטו מורנו העונה בעיניי. להזכירכם, בעונה שעברה העדיף קלופ להעביר את ג'יימס מילנר לעמדת המגן השמאלי הזרה לו, רק כדי שהוא יוכל להוציא סוף סוף את מורנו מההרכב. בתחילת העונה אף נרכש מגן שמאלי נוסף, רוברסון שהגיע אחרי עונה לא רעה בכלל בהאל וכולם היו בטוחים שמורנו אוטוטו מחוץ לקבוצה. שמועות על חזרה הביתה לסביליה נפוצו לכל עבר ורק סגירת חלון ההעברות השתיקה אותן.

אז אולי את החזרה שלו לסביליה עם ליברפול הוא לא באמת ירצה לזכור, אחרי שהיה לו חלק משמעותי בחזרה של סביליה ל3-3 אחרי שכבר פיגרה 3-0, אבל מלבד המשחק הזה מפגין המגן יציבות מפתיעה. משחקן שהיה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, הופך מורנו לבאנקר בהרכב. הוא פתח העונה ב11 מתוך 14 משחקי ליגה, בכולם השלים 90 דקות. כבר דנו בעבר בכך שבתפיסה שלנו לליברפול יש הגנה זוועתית, אבל בארבעת משחקי הבית האחרונים הצליחה הקבוצה לשמור על רשת נקייה שלוש פעמים. הקבוצה היחידה שהצליחה להכניע את ליברפול בריצה הזו הייתה צ'לסי, וגם היא הזדקקה לשער לא הגיוני של וויליאן בדקות האחרונות של המשחק כדי למנוע מהמייטי רדס ארבעה שערים נקיים רצופים בבית. אם המשחק האחרון נגד סטוק מהווה איזושהי אינדיקציה, נראה שההגנה של ליברפול מסוגלת להפתיע גם בחוץ.

בקבוצה שמשחקת עם שחקני כנף שמאוד אוהבים לחתוך למרכז, לא מפתיע לגלות שמורנו חורש את האגף והגביה בששת המשחקים האחרונים 18 כדורים לרחבה, יצר 3 מצבים לחבריו ומסר כדור 63 פעמים בשליש השלישי של המגרש ב89% הצלחה. יש לו בששת המשחקים האלה גם 7 נגיעות בכדור ברחבה. בניגוד לגומז שהמלצתי עליו בעבר, אלברטו משתדל גם לאסוף נקודות בונוס מדי פעם ויש לו כבר 3 כאלה על אף העובדה שבישל רק פעם אחת העונה.

למה לא: כי הוא בישל רק פעם אחת העונה.

אמנם במחיר של 4.6 מיליון אי אפשר לצפות ממנו להיות שחקן על, אבל הגיוני לחשוב שעם המספרים שלו ושיטת המשחק של הקבוצה הוא כבר יכל להחזיק בשניים או שלושה בישולים ואולי איזה שער קטן ונחמד. ההגנה של ליברפול מחוץ לבית לא מספיק טובה שנוכל להסתמך על נקודות הגנתיות בלבד. מעבר לכך, העובדה שהוא לרוב נח בליגת האלופות יכולה פתאום להשתנות ואז יש סיכוי לרוטציה גם בליגה. מודה שמאוד רציתי להכניס כאן בדיחה על ההגנה של ליברפול, אבל הנתונים לא מאפשרים לי. במקום זה אני פשוט אזכיר לכם שהקבוצה שילמה על דז'אן לוברן 25.3 מיליון פאונד.

יוהאן ברג גודמונדסון – 5.0 מיליון – ברנלי

Jóhann Berg Guðmundsson יוהאן ברג גודמונדסון
Credit to "Burnley Football club" official Facebook page

למה כן: אז אחרי שהמלצתי לכם כבר על שחקני הגנה מקבוצות שלא מפסיקות לספוג וחלוץ מקבוצה עם ההתקפה הגרועה בליגה, הגיע הזמן לנסות את מזלי עם קשר שמשחק בקבוצה שידועה בעיקר בזכות המשחק ההגנתי שלה והבקיעה העונה רק 14 שערים 🙂

אבל ברצינות, בואו נדבר תכל'ס. בתחילת העונה קיבל האיסלנדי את המקום בהרכב, רק כדי לבזבז את ההזדמנות ולהישלח קצת לספסל. אולי זו הירידה לספסל ואולי אלו סיבות אחרות, אבל בשבעת המשחקים מאז חזר להרכב סיפק גודמונדסון בשקט בשקט כבר 4 בישולים. נשבע לכם שגם אני הייתי מופתע כששמתי לב לנתון הזה. חייב להגיד שגם המספרים שלו לא מצליחים להסביר את הנתון הזה, כי בשבעת המשחקים האלה הוא ייצר בסך הכל 7 מצבים לחבריו. אבל עם מספרים כאמור, לא תמיד כדאי להתווכח. בטח ובטח כשמגלים שעל אף העובדה שעוד לא הבקיע העונה, לעצמו הוא מייצר לא מעט ומסכן את השער פעם ב46 דקות. תוסיפו לכך את העובדה שכרגע הוא נמצא רק ב0.2% אחוזים מקבוצות הליגה וקיבלתם שחקן שכל נקודה שתבוא ממנו תקפיץ אתכם לשמיים.

למה לא: קודם כל, מה מבטיח לנו שהוא ימשיך בכושר של שבעת המשחקים האחרונים ולא יחזור להיות אותו שחקן שהתחיל את העונה? מעבר לכך, דיווחים מתוך הקבוצה גורסים שג'ונתן וולטרס קרוב מאוד לחזור לסגל אחרי פציעה, מה שיאיים מאוד על דקותיו של יוהאן. דיברנו הרבה פעמים על שחקנים שעוברים את "מבחן העין" בצורה טובה ופשוט נראים מסוכנים, במקרה של גודמונדסון זה קצת ההפך. אבל אולי זה סתם כי הוא נראה כמו ילד טוב רייקיאוויק.

אה כן, גם הוא נדבק באלרגיה המסוכנת ביותר בעולם הפנטזי ששמה הוא האלרגיה לנקודות בונוס, ונראה שהוא לא יתפוס נקודת בונוס גם אם אחת כזו תרדוף אחריו.

מסוט אוזיל – 9.3 מיליון – ארסנל

Mesut Ozil מסוט אוזיל
Credit to "Mesut Ozil" official Facebook page

למה כן: איזה קטע, בדיוק לפני שנייה דיברנו על שחקן שהתחיל את העונה זוועה ופתאום נכנס לכושר. אז אוזיל עושה בדיוק את מה שאמרנו לגבי גודמונדסון קודם, רק על סטרואידים מהסוג שלקס לוגר היה לוקח.

עד כמה המספרים שלו משוגעים אתם רוצים לדעת? אז בואו אספר לכם שבשמונת המחזורים הראשונים הצליח אוזיל לספק רק 10 נקודות עלובות למאמנים ששמו מבטחם בו. אני מניח שאין באמת צורך להגיד שהוא לא הבקיע או בישל במחזורים האלה. הוא המשיך והופיע בחמישה מששת המשחקים הבאים של ארסנל, אבל את אותם חמישה משחקים הוא סיים עם ציון ממוצע שלא כל כך רחוק מהנקודות שהביא בכל המחזורים הקודמים יחד. רגע, אני אתן לזה לשקוע שנייה. בחמש הופעות מאז פתיחת הבלהות שלו יש לאוזיל ממוצע של 8.6 נקודות למשחק!!!

כולנו יודעים שאוזיל הוא אחד הפליימייקרים הגדולים בתולדות הפרמיירליג (לכל המתרעמים, שימו לב שכתבתי פרמיירליג ולא הליגה האנגלית בכלל), אבל את מה שהוא עשה בחמשת ההופעות האחרונות שלו בקבוצה צריך לראות בעיניים שוב ושוב כדי להאמין. בחמישה משחקים (שלא בכולם השלים 90 דקות) הוא הצליח לייצר 22 מצבים לחבריו, מתוכם ארבע מצבים ודאיים לשער. חשבון פשוט מעמיד אותו על יצירת מצב פעם ב20 דקות משחק! הזוי לחשוב שאם חבריו לקבוצה היו יותר קטלניים בטח היו לו יותר מ5 בישולים במשחקים האלה.

אוזיל נזכר גם שהוא אוהב להבקיע מדי פעם. אמנם הוא איים על השער רק 5 פעמים בחמשת המשחקים האלה, אבל הוא הצליח להבקיע 2 שערים במהלכם, אחד מהם אפילו בנגיחה. תוסיפו לכך את העובדה שהוא סוג של מגנט לבונוסים כשהוא מחליט להופיע למשחק וקיבל כבר 7 נקודות בונוס במשחקים הנ"ל ותקבלו את השחקן בכושר הכי טוב בליגה כרגע. מלבד משחק בודד פה ושם (כולל יונייטד במחזור הקרוב) לו"ז המשחקים מאיר לארסנל פנים כל הדרך אל המחזור ה26.

למה לא: אמנם אוזיל לא עונה להגדרה המדויקת של טרול פנטזי, הוא בהחלט מציג לראווה לא מעט מאפיינים של טרול. מעבר לכך, המחיר שלו גבוה מאוד לשחקן שיכול להתברר כמי שהתעורר לרגע.

אם מחליטים לעשות ממוצע נקודות למשחק של כל העונה שלו, מתקבל שחקן שעולה 9.3 מיליון, אבל מחזיר 4 נקודות בממוצע למשחק. יתר על כן, שני בישולים ושער הגיעו במשחק האחרון נגד האדרספילד, קבוצה עם הגנת חוץ מביכה. נתון של איום על השער פעם ב87 דקות דווקא ברצף חמשת המשחקים המשוגעים שלו הוא בהחלט נורת אזהרה בכל הנוגע לאוזיל.

ג'ושוע קינג – 7.0 מיליון – בורנמות'

Joshua King ג'ושוע קינג
Credit to "AFC Bournemouth" official Facebook page

למה כן: למי שלא מכיר, ג'ושוע קינג היה אחד מגניבות העונה שעברה. בתור קשר שתפקד בתור חלוץ ובמחיר זול מאוד, הוא מצא לקראת סוף העונה שעברה את דרכו לליבם של חובבי פנטזי רבים. במהלך הקיץ, החליטו בעולם הפנטזי להעביר אותו רשמית לעמדת החלוץ ולהעלות את מחירו ל7.5 מיליון פאונד. קינג כנראה קרס תחת הציפיות ויחד עם כל הקבוצה החל את העונה רע מאוד. המעבר שלו מתפקיד החלוץ לתפקיד הקשר שמאחורי החלוץ גם כן לא היטיב עמו.

אז למה אני בכלל מדבר עליו עכשיו? בעיקר כי רוחות השינוי לטובה שמגיעות מבורנמות' לא פסחו גם עליו. כמובן שעוזרת לכך העובדה שמחירו ירד בחצי מיליון והחל להיות הגיוני מעט יותר. בעונה שבה קשה במיוחד למצוא חלוץ שלישי אפקטיבי, כניסה שלו לכושר הבקעה תהיה בשורה מאוד משמחת. כדי להקל עלינו את ההמתנה לשערים שלו, החל קינג במחזורים האחרונים להראות שהוא יודע לא רק להגיע מקו שני ולהבקיע שערים, אלא גם להיות קשר שמייצר מצבים לחבריו. בשלושת המשחקים האחרונים יש לו שער ובישול, אבל זה לא רק התכל'ס שמעניין במקרה שלו, אלא בעיקר איך הוא השיג את הנקודות ההתקפיות שלו.

בארבעת המשחקים מאז חזר מפציעה שהשביתה אותו לשבועיים, אנחנו עדים לניצוצות של ג'ושוע קינג של העונה הקודמת. הוא נגע בכדור 16 פעמים ברחבת היריבה בארבעת המשחקים האלה וניצל זאת כדי לאיים על השער בחמישה מקרים שונים. אבל מה שמפתיע יותר לגלות היא העובדה שהוא ייצר במשחקים האלה 10 מצבים לחבריו, מה שמעמיד אותו על ממוצע של יצירת מצב פעם ב36 דקות. נדבך חשוב נוסף, הם מספר הדקות אותן הוא מקבל. מאז חזר מהפציעה קינג לא הפסיד דקת משחק אחת. בקבוצה עם לא מעט תחרות על עמדת החלוץ המרכזי, כיף לראות שהורסטיליות שלו גורמת לו להישאר על המגרש.

למה לא: בואו נשים דברים בפרופורציה, מדובר פה על חלוץ שמשחק כקשר התקפי והבקיע העונה שני שערים בלבד. כשזה מגיע עם תווית מחיר של 7 מיליון פאונד אולי כדאי לחפש אופציות אחרות. מעבר לכך, שני המשחקים הקרובים של בורנמות' הם לא רעים בכלל, אבל לאחר מכן יש לה רצף של שלושה משחקים איומים בדמות שני משחקי חוץ במנצ'סטר נגד היונייטד והסיטי, כשבסנדוויץ' משחק בית מול ליברפול. אולי אני בעצם ממליץ לכם לצפות מהצד כמוני ולהמתין איתו עד המחזור ה20.

***

חיצים ירוקים לכולם חברים!

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח