צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 14)

מי שניסה לפטר אותי בערב שבת, התקשר להתחנן שאחזור במוצאי השבת.

אני אגיד לעצמי שזה כי לא יכולים בלעדיי, הם יגידו שאפילו עוזר המאמן הנאמן גל לא היה מוכן לעבוד בתנאים האלה, אבל השורה התחתונה היא שהנה אני שוב אתכם!

Premier League - טיק טיק

אחרי פגרות מעיקות, הליגה מתחילה לתפוס קצב ואנחנו נכנסים לטירוף של שלושה מחזורים תוך שבוע אחד, בו החלטות נכונות יכולות להטיס אתכם למעלה אך פספוסים קטנים יכולים לגרום לכם לאבד גובה. טור אמצע השבוע הזה יהיה שונה מהרגיל ויציע עזרה בהתמודדות עם הלו"ז הצפוף והרוטציות הצפויות בהרבה מקבוצות הליגה.

שכחתי לעשות חילופים
רק שלא יקרה לכם!

אך לפני שנגיע להסברים על הקונספט של השבוע, בואו נסקור את ההמלצות של עוזר המאמן שמסתכל עליי מטה מהחלק העליון של הטבלה:

קיקו פמניה – משחק מעולה של המגן. 8 נקודות שהגיעו מתוצאה של שער נקי ושתי נקודות בונוס. שיחוק.

פול פוגבה – החזיר את קללת "השחקן שנקנה הכי הרבה השבוע", 3 נקודות ומשחק פושר של הקשר המצוין.

אדן הזאר – בישול, שער נקי ו3 נקודות בונוס מסתכמים ב8 נקודות של הקשר שמוכיח שעוד מעט הוא יהיה חובה בכל קבוצה.

קאלום ווילסון – 79 דקות פושרות של החלוץ מסתיימות עם 2 נקודות. בתור חלוץ שלישי, נאלץ להתמודד גם עם הופעות כאלו.

זלאטן איברהימוביץ' – אני מקווה שלזלאטה היו ביצועים טובים יותר השבוע. עלה כמחליף ל-23 דקות והחזיר נקודה אחת בודדת.

בואו נעשה רגע דמיון מודרך. אתה מאמן פנטזי מתחיל בשנה הראשונה שלו במשחק. בעזרת עזרה מחברים וטיפים בקבוצה, אתה מבין מי נגד מי ואפילו מתקדם כל שבוע במעלה הטבלה. אתה מתחיל כבר להבין איך עובדת הרוטציה של הקבוצות בליגת האלופות ואז בום! מחזורי אמצע שבוע, טירוף חג המולד, מחזורים נדחים, מחזורים כפולים. לפני ששמת לב והבנת מה קורה אתה מוצא את עצמך עם סגל שחקנים שאין לך מושג איך הם הגיעו לקבוצה שלך.

אז לא, התסריט הנ"ל אינו שייך בלעדית לשחקני שנה ראשונה. רבים המאמנים שבטוחים שנוסחה מנצחת אחת היא זו שתוביל אותם כל הדרך אל היעד הנכסף, שהוא אליפות ליגת הזווית לעונת 2017/2018. אך כמו שאנחנו תמיד חוזרים ומדגישים, פנטזי זה לא ספרינט אלא מרתון. כמו שלמרתון צריך להתכונן מראש ולהיות מוכן להתמודד עם כל סיטואציה, כך גם הפנטזי הוא עולם מורכב בו תכנון מוקדם והכנה לעתיד יכולים לחסוך מכם מפחי נפש גדולים. מחזור אמצע השבוע מעניק לי הזדמנות לצאת רגע מהטור הקבוע ולהתמקד בנושא שמרגיש לי חשוב מאין כמוהו.

למה אני מקשקש לכם על כל זה לפני הטור השבועי? בעיקר כי מאמן פנטזי טוב יודע להיות גמיש מחשבתית, בטח ובטח כשזה נוגע למערך בו הוא משחק. אם בתחילת העונה היה נראה שריבוי מגנים התקפיים זו הדרך לתהילה, אח"כ הגיעה תקופת שלושת התותחים בחוד ועכשיו נראה שאנחנו נכנסים לתקופת חמשת הקשרים. בתקופה בה לא מעט מאמנים יפתיעו אותנו בהחלטות שלהם לגבי ההרכב (או בקיצור, כולם נהיים פפ לרגע), שחקנים זולים שמביאים נקודות הם מצרך חשוב מאין כמוהו. לא רק שהם מאפשרים לנו לשנות מערך בקלות משבוע לשבוע מבלי "להושיב" שחקן יקר על הספסל, הכסף שמשתחרר בזכותם מאפשר לנו גם לשדרג שחקנים בינוניים לשחקני על.

השבוע החלטתי להתמקד בשחקני קישור. הכלל הכי חשוב הוא שמחירם יהיה כמה שיותר נמוך, אז החלטתי לשים את הגבול ב-5 מיליון. לצערי אין יותר מדי שחקנים שבאמת שווה להשקיע בהם בקטגוריית המחיר הזו, אז טור אמצע השבוע יתמקד בשלושה שחקנים בלבד. כמובן שבמחירים האלה כדאי לכולם להוריד ציפיות ולא לצפות למספרים של סאנה והזאר. אבל, לכו תדעו, אולי איפשהו בין השלושה האלה מסתתר השחקן שיציל אתכם מפגיעות הרוטציה.

וויל יוז – 4.6 מיליון – ווטפורד

Will Hughes וויל יוז
Credit to "Watford F.C" facebook page

למה כן: למי שעוד לא שם לב, ווטפורד הולכת ומתבררת כמכרה זהב בכל הנוגע לשחקני פנטזי. זה התחיל עם רישארילסון שהופך לאט לאט לשחקן חובה, המשיך במגנים זולים שנהנים להביא נקודות משני צדי המגרש והגיע לשיא עם וויל יוז. שחקן הנבחרת הצעירה של אנגליה לא זכה לדקת משחק אחת בליגה עד המחזור העשירי, אבל שילוב של פציעות ועייפות שחקני החלק ההתקפי של ווטפורד, הכניס אותו להרכב במחזור ה-11. אם במשחק הראשון בהרכב הוא שיחק לא רע אבל לא ייצר משהו מיוחד, בשני המשחקים הבאים הוא הבקיע שני שערים, בישל אחד ואף התכבד ב-3 נקודות בונוס, כדי לספק למי שהיה מספיק אמיץ להמר עליו 22 נקודות משני משחקים. כשזה מגיע משחקן שנמצא נכון לעכשיו בפחות מאחוז 1 בודד מקבוצות הליגה, כל נקודה שלו מרגישה כמו שתיים.

כדי להבין מאיפה האפרוח הצהוב הזה הגיע לחיינו, נעבור להתעמק מעט במספרים שלו בשלושת המשחקים בהם פתח בהרכב. כשהוא ממוקם כל כך גבוה במגרש באחת הקבוצות ההתקפיות בליגה, לא מפתיע לגלות שיש לו כבר 16 נגיעות בכדור ברחבה. הוא הפך את הנגיעות האלה לחמישה מצבים בהם הוא איים על השער. אך הנתון המעודד יותר, זו יכולת יצירת המצבים שלו. בשלושה משחקים הוא הצליח לייצר שבעה מצבים, מה שמעמיד אותו על יצירת מצב פעם ב-38 דקות. עם כאלה מספרים, רק חבריו לקבוצה עומדים בינו לבין עוד שניים או שלושה בישולים. אם זה יימשך כך כל מה שתצטרכו זה לתת לו הזדמנות בהרכב שלכם, and he will hughes it.

למה לא: מסתבר שהצלחתי לכתוב לא מעט על שחקן שיש לו בסך הכל ארבע הופעות פרמיירליג בקריירה. אנחנו יכולים לקוות שעם העלייה ברמת הליגות הגיעה גם עלייה ברמת משחקו, כי בעונת השיא שלו בצ'מפיונשיפ הוא הבקיע רק שלושה שערים בכל העונה. חוץ מזה, שני המשחקים הקרובים של ווטפורד הם מהקשים שיש לליגה להציע, בהם היא מארחת את מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם.

והכי גרוע, השחקנים שנפצעו וגרמו לו לזרוח מלכתחילה, חוזרים לסגל וצריך לראות איך זה ישפיע על מקומו בהרכב.

רובן לופטוס-צ'יק – 4.5 מיליון – קריסטל פאלאס

Ruben Loftus-Cheek רובן לופטוס צ'יק
Credit to "Ruben Loftus-Cheek" Facebook page

למה כן: זוכרים את מה שכתבתי פעם על ווילפריד זאהה? אז ללופטוס-צ'יק יש סיפור דומה העונה. יכול להיות שזה בדיוק הסיפור שצריך לספר על העונה של קריסטל פאלאס עד כה. כמו זאהה, גם לופטוס-צ'יק סומן כמציאה לפני שהעונה התחילה ולא מעט מאמנים בחרו לתת בו את האמון בתחילת העונה. שילוב של תפקיד התקפי מיועד ומחיר נמוך, מסבירים מה מצאו כל אותם מאמנים בקשר שמושאל מצ'לסי לפאלאס. רצף של פציעות ומשחקים חלשים בחזרה מהפציעות הורידו את קרנו ושלחו את אותם מאמנים לחפש מציאות בקבוצות אחרות. אבל, החל מהמחזור העשירי מוכיח לנו רובן שהתקוות לגביו לא הגיעו משומקום. יחד עם זאהה, הוא מחזיר את קריסטל פאלאס לעניינים בדיוק כשהלו"ז של הקבוצה התהפך לטובה.

מאז חזר להרכב, הוא לא הפסיד דקת משחק אחת. בארבעת המשחקים האלה תופקד בקישור ההתקפי והראה את הארסנל ההתקפי המגוון שלו. הוא מנצל את חילופי המקום התכופים בהתקפת קבוצתו כדי להיכנס לרחבה ולאיים על השער. 19 נגיעות ברחבה וחמישה איומים לשער, שמגיעים כולם מתוך הרחבה, מוכיחים שהוא בהחלט נהנה משיטת המשחק הזו. הוא מצליח לייצר איום לשער פעם ב-51 דקות ומנצל את נתוניו הפיזיים כדי לאיים במצבים הנייחים דווקא מהצד הנוגח ולא המייצר. ששת המשחקים הקרובים של פאלאס, הם הזדמנות מצוינת להמשיך ולהוכיח שהוא ראוי אף להיות הקשר הרביעי ולאו דווקא החמישי שלנו.

למה לא: דיברתי הרבה קודם על הגיוון וחילופי המיקום בהתקפת קריסטל פאלאס לאחרונה. אך יש לזכור שבארבעת המשחקים בהם פרח לופטוס-צ'יק, בול העץ הענק העונה לשם כריסטיאן בנטקה שיחק רק מחצית וקצת. נסו אתם לשחק משחק שמושתת על חילופי מיקום כשבמרכז הרחבה עומד טנק מרכבה. חזרתו של בנטקה מפציעה לא רק תשנה את שיטת המשחק, היא עלולה אף לשלוח את לופטוס-צ'יק לשחק בתפקיד אחורי יותר בקישור של קבוצתו. הכי גרוע בנוגע אליו, הוא ככל הנראה סובל מאלרגיה קשה לנקודות בונוס. מבקיע, מבשל, כלום לא מספיק כדי שהוא יפנק אותנו בקצת נקודות מתנה. אבל וואלה, מה כבר אפשר לצפות משחקן כל כך זול?

אנדרו סורמן – 4.7 מיליון – בורנמות'

Andrew Surman אנדרו סורמן
Credit to "AFC Bournemouth" Facebook page

למה כן: ברוכים השבים לפינת ה"אני איכשהו מביא נקודות למרות שהמספרים שלי הם זבל" על שם עבדולאי דוקורה.

כחלק חשוב בהתאוששות של בורנמות' במחזורים האחרונים, סורמן מעורב ישירות ב-50% מששת השערים אותם הבקיעה הקבוצה בחמשת המשחקים האחרונים שלה. פעם אחת הוא היה בצד הכובש ופעמיים בצד המבשל. מספרים כאלה, שמגיעים מקשר אחורי בקבוצה מעט אפורה העונה, הם סנסציוניים. מי צריך יותר מיצירת מצב פעם ב-120 דקות כשטור הבישולים עומד על שניים בשלושת המשחקים האחרונים? מי צריך יותר מבעיטה אחת בלבד, שגם היא הגיעה מחוץ לרחבה, אם הבעיטה הזו מסתיימת בשער? כשנזכרים שמדובר בקשר אחורי, מבינים למה המספרים ההגנתיים שלו טובים בהרבה מהמספרים ההתקפיים. אבל אלה אותם מספרים הגנתיים שהופכים כל תרומה התקפית שלו לכזו שתתוגמל גם בנקודות בונוס.

מוזמנים (כמוני) להתעלם ממנו כמה שתרצו, אבל 48 נקודות מקשר שעולה בסך הכל 4.7 מיליון ועומד בפני שלושה משחקים קלים, יחד עם העובדה שהוא משחק בכל דקה שמתאפשרת לו, ימשיכו להוות ערך גבוה לכסף לכל מי שיבחר ללכת עליו.

למה לא: קודם כל, כי נכון לעכשיו השניים שכתבתי עליהם לפניו זולים יותר, אך מביאים נקודות וגם מספרים, כך שהם הבחירה ההגיונית יותר. בדיוק כמו דוקורה, לכל אנומליית מספרים שכזו יש תאריך תפוגה. ישנם מספיק שחקנים במחיר של 4.5 מיליון שיספקו לספסל שלכם תזרים קבוע של 2-3 נקודות לשבוע, אז למה לבזבז 0.2 יותר על שחקן שיכול בקלות להפוך לאחד כזה שוב? כמו כן, אחרי שלושה משחקים קלים, הוא הולך לפגוש את יונייטד בחוץ, ליברפול בבית וסיטי בחוץ, אז אם החלטתם ללכת עליו כדאי מאוד שיהיה לכם חלוץ שלישי שיוכל לשחק במשחקים האלה.

 

מזכיר לכולם שמדובר פה בשחקנים של מתחת ל-5 מיליון, אז נא לא לצפות מהם להיות הכוכבים הבאים של הסגל שלכם. אבל, בסיטואציה הנכונה ובשימוש נכון בכסף שהם יכולים לשחרר לכם, אפשר לייצר ערך גדול משחקנים כאלה זולים, בטח ובטח בתקופה בה לא מעט שחקנים מובילים יסופסלו. יאללה, מרגיש כאילו עוד טיפה מגיע עוד דדליין, אז אני חוזר לצפות מהצד כדי לנסות ולהפוך את חיי הפנטזי של כולנו לקלים יותר.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח