צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 4)

כמו רבים מעם ישראל, גם ניב בחר לנצל את סוף אוגוסט כדי לפנטז על דברים בחו"ל. זה אמנם לקח קצת זמן, אבל הצלחתי למצוא את המשקפת בבוידעם וחזרתי לתפקיד הסקאוט שזכה לכינוי "צופה מהצד". אה כן, לא יכול להתחיל את הטור לפני שאני מפרגן לניב על ההמלצה על מיטרוביץ'. 16 נקודות משחקן בכזה שבוע גרוע זו מתנה משמיים שחבל שלא היה לי השכל לשים לב אליה.

אחרי שני מחזורים עם נקודות לרוב, הגיע המחזור לו כל שחקני הפנטזי המנוסים ציפו. אם טעיתם לחשוב, תוצאות של אזור 100 נקודות למחזור הן לא הגיוניות והיה ברור שזה יתפוצץ מתישהו. חייב להגיד שאני אישית מאוד רציתי שזה כבר יקרה, כי הרגיש לי שרוב הקבוצות כבר הולכות לכיוון טמפלט מאוד מסוים, דבר אשר ניכר גם באחוזי הבעלות על שחקנים. ברגעים בהם מורחקים שחקנים חשובים והרבה הולכים על אותם השחקנים, זה הזמן שלכם למצוא את השחקן או שניים אשר ישנו לכם את הקבוצה ואת העונה.

ריקרדו פריירה – מגן – 5.1 מיליון – לסטר

Ricardo Pereira ריקרדו פריירה
Credit to "Ricardo Pereira" Facebook page

למה כן: מציעים לכם מגן ימני שמשחק בעיקר כקשר התקפי בקבוצה מאוד התקפית ומרוויח משערים נקיים, לא תיקחו?

לא יודע אם שמתם לב לזה, אבל בשניים משלושת המשחקים של לסטר בליגה פתח פריירה כקשר ההתקפי מצד ימין. למגן עם כאלו יכולות התקפיות, זה מצב של OOP (אתם כבר אמורים להכיר מה אומר Out of position) מושלם. נוסף על כך, לסטר של פואל היא קבוצה התקפית מאוד וכבר חגגה חמישה שערים השנה עוד לפני שג'יימי ורדי נכנס לעניינים.

המספרים שלו אמנם לא מזהירים, אבל התכל'ס מראה כבר שני בישולים ושלוש נקודות בונוס. הנתון הכי מעניין לגביו אלו הן 15 הנגיעות שלו בכדור ברחבה. מדובר במספר משוגע אשר מעמיד אותו במקום העשירי בטבלת החלוצים של הליגה בנתון זה!
הוא ייצר מכל הכדורים שקיבל ברחבה רק שני איומים לשער, אבל זה עקב העובדה שהוא מעדיף לבשל על לכבוש. אמנם יצירת שלושה מצבים בשלושה משחקים זה לא כזה מטורף, אך כשזה מיתרגם לשני בישולים אין לנו על מה להלין. פריירה מצטיין גם בנתוני ה-CBI, כך שיש לקחת בחשבון תוספת לשלוש נקודות הבונוס אותן כבר מחזיק בכיסו. אמנם לסטר משחקת נגד ליברפול בבית במחזור הקרוב, אך אח"כ הקבוצה יוצאת לרצף מצוין שרק ארסנל בחוץ במחזור התשיעי זה משחק מאיים כל הדרך עד למחזור ה-15 וזו עוד נקודה לזכותו.

למה לא: המספרים סופם להתיישר. אם היינו חושבים שהוא מסוגל מכל שלושה מצבים לייצר שני בישולים היינו מביאים אותו לפני מנדי ואלונסו, אבל ברור לנו שזה לא יימשך. מעבר לכך, אין לדעת מתי יחליטו להחזיר אותו חזרה לתפקיד המגן, דבר אשר יפגום כמובן בתרומה ההתקפית שלו. יתר על כן, לסטר אחלה התקפית אבל ספגה עד כה בכל משחק. הייתי ממתין עד לאחר המשחק מול ליברפול, שנראית מצוין בהתקפה ובהגנה.

ג'יימס טרקאווסקי – בלם – 5.0 מיליון – ברנלי

James Tarkowski ג'יימס טראקווסקי
Credit to "Burnley Football Club" Facebook page

למה כן: האם מדובר בסטיית תקן או בגולר חדש?

בשתי העונות האחרונות, הבקיע טרקאווסקי מספר עגול ויפה של שערים, 0. העונה יש לו כבר שניים בשלושה מחזורים. כדי להבין קצת את האמת מאחורי השערים, נעבור למספרים ההתקפיים שלו. דבר ראשון, הוא נגע בכדור שבע פעמים בתוך הרחבה בשלושת המשחקים האחרונים, נתון לא רע בכלל לבלם. בנוסף, קל מאוד להבין כי הוא הפך למטרה במצבים הנייחים העונה, שכן כל ארבעת איומיו על השער הגיעו כתוצאה ממצב נייח, שלושה עם הראש ואחד עם הרגל.
הוא איים על מסגרת השער פעמיים, שני האיומיום האלו הפכו לשערים. במחזור הבא ברנלי מארחת את מנצ'סטר יונייטד מיד לאחר משחקה באירופה נגד אולימפיאקוס. על הנייר, משחק זה לא נשמע בתור המשחק האידיאלי לקבוצה, אבל כשנזכרים בשערים אותם חטפה יונייטד ממש ממרכז הרחבה (קיין בנגיחה, דאפי ומארי) פתאום נראה שיש פה פוטנציאל לשער.

צריך גם לזכור עובדה חשובה. אולי זה בגלל אירופה, אולי כי עדיין אין תיאום בין ההגנה לשוער החדש ולכן ברנלי סופגת לא מעט שערים, אך מדובר בקבוצה אשר ידועה בתור אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה. מיד לאחר המשחק מול יונייטד מגיע רצף של ארבעה משחקים בהם אפשר לראות לפחות שלושה שערים נקיים לקבוצה.

למה לא: ג'יימס אמנם הבקיע שני שערים, אך כרגע הוא עומד על 50% איומים אשר הפכו לשער. מספרים כאלה אין גם למסי ורונאלדו וקשה לראות אותו שומר עליהם. כמו כן, כל עוד ברנלי באירופה המצב של הקבוצה בעייתי מבחינת רוטציות, מהסיבה הפשוטה שלקבוצה כזו צנועה אין יכולת להחזיק סגל רחב מאוד.
סימני העייפות כבר ניכרים במשחקה של הקבוצה, לראייה ההתפרקות מול פולהאם במשחק האחרון.

לוקאס מורה – קשר – 7.1 מיליון – טוטנהאם

Lucas Moura לוקאס מורה
Credit to "Lucas Moura" Facebook page

למה כן: מישהו חיפש אולי מחליף לרישארילסון?

כבר ממשחקי ההכנה ניתן היה לראות שלוקאס מורה מגיע אחרת לעונה הזו. אחרי חצי שנה בה נראה לא מחובר ולא הצליח להתאקלם כראוי בקבוצה, הוא הוכיח במשחקי ההכנה שהוא הרכש הכי טוב של טוטנהאם העונה ובעיקר הראה שאת חצי העונה הקודמת הוא מחק לגמרי.

במשחק הראשון של העונה הוא שוב אכזב ונראה לא מחובר, אך למזלו העזיבה של יונג מין סון לאליפות אסיה בשילוב רגלי הזכוכית של לאמלה (איכשהו נפצע שוב) הבטיחו לו עוד משחק עם מקום בהרכב הפותח. הדבר המעודד ביותר במשחקו השני לעונה התחיל כבר משלב ההרכבים. פוצ'טינו בחר לפתוח עם שני חלוצים, קיין היה עסוק בעיקר בלרדת אחורה ולקבל כדורים ונוצר מצב בו לוקאס הוא חלוץ השפיץ של הקבוצה. השער היפייפה אותו הבקיע היה רק הדובדבן של משחק פשוט מעולה. תאמינו או לא, אבל גם את המשחק נגד מנצ'סטר יונייטד הוא סיים במיקום הממוצע הכי קרוב לשער היריבה, על אף העובדה שפתח הפעם על קו ימין כחלק מהשלישיה התומכת בהארי קיין.
המספרים שלו אמנם לא מטורפים, אבל התכל'ס מראה שלושה שערים בשלושה משחקים וכוח אשר אי אפשר להתעלם ממנו במחיר הזה.

למה לא: הלו"ז של טוטנהאם לשלושת המשחקים הקרובים קצת טריקי, ווטפורד וברייטון בחוץ אלה משחקים נגד קבוצות מאוד מאוד ביתיות. כשבין שני המשחקים מפגש "בית" מול ליברפול, יכול להיות שלא צריך לרוץ ולקנות אותו.
כמו כן, הוא איים חמש פעמים על השער, שלושה מתוך האיומים הלכו למסגרת. למי שלא טוב בחשבון אגיד שהוא הבקיע שלושה שערים מתוך שלוש בעיטות למסגרת, אין שום סיכוי שהוא ימשיך בקצב הזה כשהנתונים הם כאלה.

דיוויד ברוקס – קשר – 5.0 מיליון – בורנמות'

David Brooks דיוויד ברוקס
Credit to "AFC Bournemouth" Facebook page

למה כן: איך מוקי שר? כולם מדברים על פרייז'ר, אף אחד לא מדבר על ברוקסי.

אם עד עכשיו הדגש בטור היה על שחקנים עם מספרים לא משהו אבל תכל'ס אשר מתעלה עליהם, דייויד ברוקס יהיה תמונת המראה של העניין. לא יודע למי מכם יצא לראות את בורנמות' משחקת, אבל כל מי שראה לא יכל להתעלם משחקן הכנף התזזיתי. לאחר עונה טובה בשפילד יונייטד, נרכש הקשר הצעיר בסכום של עשרה מיליון פאונד על ידי בורנמות'. אמנם הוא לא הצליח לכבוש או לבשל בשלושת משחקיו בפרמיירליג, אבל זה לא כי הוא לא ניסה.

הקשר הימני חורך את קו ימין וכל הזמן מחפש להגיע לרחבה ושתיים עשרה נגיעות ברחבה הן עדות לכך. מה שהוא עושה עם הכדורים האלה ברחבה זה הדבר המרשים, כי יש לו כבר שמונה איומים לשער כששניים מהם הגיעו בנגיחה, מה שמראה את הורסטיליות ההתקפית שלו. כשבודקים את מספר הדקות אותן שיחק, מסתבר שהוא מאיים על השער בכל 26.1 דקות משחק! הוא הגיע כבר לשני מצבים ודאיים לכיבוש אך לצערו הצליח להחטיא את שניהם. בקבוצה התקפית כמו בורנמות' אני דיי בטוח שההזדמנויות ימשיכו להגיע אליו.

הוא לא מתבייש גם למסור ומייצר מצב לחבריו כל 70 דקות משחק. לצערו, אף אחד עוד לא השכיל לנצל את המצבים האלה ולכן אין לו כרגע לא שערים ולא בישולים.
מלבד צ'לסי במחזור הקרוב בחוץ, יש לבורנמות' אחלה משחקים כל הדרך אל המחזור העשירי כולל, וזו עוד נקודה אשר באה לזכותו. במחיר שלו גם לא תרגישו רע אם תושיבו אותו על הספסל מדי פעם, כך שהוא אחלה אופציה לאלה מכם אשר אוהבים לשחק מעט עם המערך.

למה לא: ישנה נקודה אחת זוהרת ומהבהבת, הוא פשוט לא מצליח להשלים 90 דקות משחק. לא מדובר בעייפות או פציעה, אלא פשוט בעובדה שהוא כמעט תמיד מוחלף באזור הדקה ה-65.
מעבר לכך, אחרי שלא ראה דקות עד כה, נכנס ג'ורדן אייב לשחק במשחק האחרון של הקבוצה. דקות משחק למתחרה הישיר על העמדה הן לא חדשות טובות מדי, אז כדאי מאוד שיהפוך את הסטטיסטיקה לתכל'ס אם הוא רוצה להישאר בהרכב.

דני אינגס – חלוץ – 5.6 מיליון – סאות'המפטון

Credit to "Danny Ings" Facebook page

למה כן: אם הייתי צריך להשוות את צורת משחקו של דני אינגס לבעל חיים, כנראה שהייתי הולך על אריה שהרגע שוחרר מהכלוב.

לאחר שנים מרובות בפציעות וחימום הספסל של ליברפול, קיבל בסוף העונה שעברה אינגס אפשרות להראות מה הוא שווה כשפתח בכמה משחקים לקראת סוף העונה. לא לקח לו הרבה זמן להוריד מעצמו את החלודה שכן ב-262 דקות משחק הוא הצליח להבקיע שער אחד ובישל אחד נוסף.
העונה, לאחר שהבין כי בליברפול דקות הוא כבר לא יראה, עבר החלוץ המוכשר לסאות'המפטון אשר מתאימה הרבה יותר למידותיו. היכולת שלו לרדת קצת אחורה ולקבל כדורים מסתדרת מצוין עם כל שאר החלוצים בקבוצה אשר משחקת עם שני חלוצי חוד ומבטיחה לו להיות הבחירה הראשונה של מאמנו.

בחזרה רגע להשוואה לאריה, בואו נסתכל על מה עשה אינגס על המגרש ב-34 הדקות הראשונות שלו העונה, לאחר שנכנס כמחליף מול ברנלי. ארבע נגיעות בכדור ברחבה, שלושה איומים לשער, שני איומים מתוך הרחבה ויצירת ארבעה מצבים לחבריו אלו מספרים אשר לא היו מביישים משחק שלם!
מעבר לכך, אינגס מנסה להוכיח בכל דקה על המגרש עד כמה הוא חשוב לקבוצה. מעבר לשער האחד שהבקיע, בסיכום שניים וחצי המשחקים בהם שיחק יש לו כבר שניים עשר איומים לשער, משמע איום לשער בכל 16.1 דקות! חשוב לציין שאחד עשר מתוך שניים עשר האיומים הללו הגיעו מתוך הרחבה.
נוסף על כך, הוא סידר חמישה מצבים לחבריו, בממוצע של יצירת מצב בכל 39 דקות משחק. אם הוא ימשיך בקצב הזה, הוא יוכל לשחזר בקלות את עונת השיא שלו בפרמיירליג, בה הבקיע אחד עשר שערים ובישל עוד ארבעה במדי ברנלי. אם הוא יגיע למספרים האלה במחיר שלו, מדובר במציאה מארץ המציאות.

למה לא: הוא אמנם מאיים על השער לא מעט, אך לא כל שכן על המסגרת. רק שליש מתוך כל האיומים שלו לשער הלכו למסגרת, מספר אשר לא מעודד במיוחד שכן נראה כי הוא בוחר בווליום של בעיטות על פני דיוק.
נוסף על כך, סאות'המפטון נכנסת לרצף משחקים לא קל, בטח ובטח כשרואים את היכולת הנוכחית של הקבוצה. אולי לא כדאי לבנות עליו כחלוץ שני, אך כחלוץ שלישי הוא יעשה את העבודה.

******************************************************************

אני רוצה לנצל את הבמה הקטנה הזו כדי להגיד תודה לכל החבר'ה שמגיבים, מתייעצים, נכנסים כל יום וגורמים לקבוצת הפייסבוק לרתוח כל השבוע. תודה מיוחדת לחברים אשר דואגים בכל יום להעלות עדכוני מחירים, סקרים מעניינים ומתחילים דיונים מעולים.

חלון החילופים השבוע יינעל בשעה 13:30, המחזור נפתח בשעה 14:30 עם המשחק המסקרן בין ליברפול ללסטר.

חצים ירוקים לכולם!!

פנטזי הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח