פרשת ווטרגייט של הכדורגל הספרדי

העיר פואנלברדה היא עיר ליד מדריד, יש בה 200,000 תושבים, אין לה היסטוריה מיוחדת ובעיקרון היא לא אמורה לעניין יותר מדי אנשים. אבל בשבועות האחרונים פואנלברדה עומדת במרכזה של אחת הפרשיות הגדולות ביותר בכדורגל הספרדי בשנים האחרונות, כזאת שמאיימת לקרוע אותו מבפנים.

פואנלברדה מפה

אז מה הסיפור? לפואנלברדה יש קבוצת כדורגל, הנקראת גם היא "פואנלברדה" ומשחקת בליגה השנייה. למחזור האחרון של הליגה הגיעה פואנלברדה למקום השישי עם 60 נקודות, בליגה השנייה בספרד למקום השישי יש חשיבות רבה שכן הוא מוביל לפלייאוף העלייה לליגה הראשונה. אבל המקום הזה לא היה מובטח לפואנלברדה, מתחתיה בטבלה התחרו איתה אלצ'ה עם 58 נקודות וגם ראיו וייקאנו  עם 57 נקודות. במחזור האחרון  שנערך ב20 ביולי פואנלברדה התארחה אצל דופרטיבו לה קורוניה, שגם לה המשחק הזה היה חשוב מאוד שכן היא נלחמה על חייה בליגה. אבל המשחק הזה לא הלך חלק.

 

שעות בודדות לפני המשחק בפואנלברדה הודיעו ש 8 אנשי מועדון (שחקנים ועובדי מועדון) נמצאו חיוביים לקורונה. בגלל שזה מחזור סיום וכל הקבוצות צריכות לשחק באותו זמן לא יכלו לדחות את המחזור כולו, ולכן שעה לפני תחילת המשחק הליגה החליטה שכל משחקי המחזור ישוחקו כסדרם, ורק לה קורוניה נגד פואנלברדה יידחה בשבועיים, לא הכי ספורטיבי, אבל זה לא שהיו הרבה אפשרויות גם ככה. בתום משחקי המחזור אלצ'ה עלתה זמנית למקום השישי ויותר חשוב: דפורטיבו לה קורוניה תרד לליגה השלישית ולא משנה מה התוצאה שתוציא במשחק. מי שלא היו מרוצים מהסיפור אלה אלצ'ה, שטענו שפואנלברדה הולכת לשחק עוד שבועיים נגד קבוצה שבורה מנטלית שאין לה על מה לשחק ולכן זה לא הוגן, גם לה קורוניה טענו שהמצב לא בסדר שכן אם הם היו משחקים בזמן שהקבוצות האחרות משחקות הם היו יכולים להפעיל לחץ בעזרת התוצאות שלהם ואולי לשנות את הגורל שלהם.

פואנלברדה סגל
Credit to: Club de Fútbol Fuenlabrada Facebook Page

 

אבל רגע, התרחיש הזה של הידבקות המונית בתוך קבוצה הוא תרחיש שבוודאי הדאיג את כל הליגות בעולם לפני שחזרו, ובוודאי הליגות ניסו לחשוב על דרך למנוע את זה, לא? אז בואו נדבר מה קרה לפואנלברדה לפני המשחק:

ביום שבת שלפני המחזור האחרון (המחזור שוחק ביום שני) ארבעה אנשי מועדון בפואנלברדה התגלו חיוביים לקורונה בבדיקות שגרתיות שהשחקנים עוברים כל יומיים שחלק מהתקנות החדשות של הלה ליגה, ארבעתם נכנסו לבידוד כנדרש, אלא שלפי חוקי הליגה על הקבוצות להגיע כמה שעות לפני המשחק למחזור האחרון, וכל כל פואנלברדה טסו ללה קורוניה בלי לדעת את התוצאות לבדיקות שלהם. עד שהגיעו ללה קורוניה התוצאות הגיעו והכאוס התחיל.

אבל רגע, איך משרד הבריאות לא ידע על זה? ובכן, כאן אנחנו נכנסים לחלקים היותר מושחתים ואפלים בפרשה, פואנלברדה לא סיפרה על כל ההתפרצות למשרד הבריאות ולמעשה טייחה את כל הסיפור הזה מולם עד שהיה מאוחר מדי, מי שעזר להם לטייח את הסיפור הזה הוא הבן של נשיא הלה ליגה, חאבייר טבאס, שמעורב כלכלית בקבוצה. יותר מזה, הקבוצה שכרה מחאבייר טבאס עצמו שירותי ייעוץ מה שהופך את טבאס למעורב בסיפור. טבאס היה אחד התומכים הגדולים ביותר של החזרה של הליגה מהקורונה וכל העסק הזה עם פואנלברדה הופך לסכין בגב מבחינתו ולנקודת חולשה שלו שיריביו מנצלים כדי להפעיל עליו לחץ כדי להתפטר. בלאגן כבר אמרנו?

 

בינתיים הזמן עבר ומניין החולים בפואנלברדה עלה ל 28, דבר שכמובן לא מאפשר לקיים את המשחק בין פואנלברדה ללה קורוניה, ועל כן הלה ליגה החליטה לבטל את המשחק ולסיים את העונה בלי שהמשחק הזה ישוחק, כלומר שאלצ'ה תעלה לפלייאוף. פואנלברדה עצמה הסכימה לפיתרון, אבל כמה שעות אחר כך השחקנים ועבדי המועדון הוציאו הצהרה בשם עצמם שבה הם מתנגדים להחלטת הלה ליגה ולעמדת המועדון ודורשים לשחק את המשחק נגד לה קורוניה.

לה קורוניה עצמה פרסמה הצהרה שבה הם דורשים לבטל את כל תוצאות המחזור האחרון ולשחק אותו כשיהיה בטוח לשחק שוב. ואלה לא שני המועדונים היחידים שפרסמו הצהרה בנושא: נומנסיה אקסטרמדורה דרשו לבטל את כל הירידות ולהגדיל את הליגות לעונה הבאה, באופן לא מפתיע אלה שני מועדונים שיורדים כעת לליגה השלישית. ראיו ואיקאנו דרשו לשחק מחדש את המחזור ה42 או להגדיל את הפלייאוף ל6 במקום 4 קבוצות, באופן לא מפתיע הגדלה כזאת תכניס את ראיו לפלייאוף.

לסיכום, הכדורגל בספרד נמצא כעת בכאוס מוחלט, לאיש לא ברור מה יקרה וכל הקבוצות מרגישות שהן במצב שהן יכולות לסחוט מהלה ליגה את מה שהן ירצו, מי שאמור להוביל את הליגה במשבר הזה הוא נשיא שאף אחד לא סומך עליו. וכשברקע יש עלייה משמעותית בחולי הקורונה בספרד נוצר כאוס שלא ברור האם יש דרך ממנו החוצה.

Embed from Getty Images

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח