עם הפנים קדימה – התחמושת שהפועל תל אביב צריכה לליגת העל

למרות פתיחת עונה קשה וחשש שלא תעלה, הפועל תל אביב התעשתה בזמן ונראית בדרך הבטוחה לליגת העל. החיזוק שהביא קובי רפואה בינואר, שכלל את מוליץ', חוגי, פירסמן ומעל כולם – עגייב, שדרג את הקבוצה והפך אותה לאיכותית יותר. עם זאת, הסגל שיש כרגע להפועל תל אביב לא מספיק טוב לליגת העל. כל מי שעוקב אחר הקבוצה, רואה שיש בעיה בניהול המשחק במרכז השדה. בנוסף, ההתקפה לא תמיד נותנת את התפוקה הנדרשת. החלק החזק ביותר של הפועל העונה הוא ההגנה. הבעיה היא שלא ברור אם אדי גוטליב ימשיך בקבוצה, ויידרש תחליף ראוי במידת הצורך. לפניכם מספר שחקנים שיש להפועל תל אביב סיכוי ריאלי להחתים לעונה הבאה ויכולים להוות עבורה תוספת כוח משמעותית.

אוהדי הפועל תל אביב
Credit to Hapoel Tel Aviv FC Facebook Page

מהראן ראדי

קבלן האליפויות כבר לא שחקן בכיר בב"ש. מעמדו ירד והוא ממעט לפתוח בהרכב. מה שכנראה כבר לא מספיק טוב עבור הפועל ב"ש, יכול להיות מספיק עבור האדומים מתל אביב. המנהיגות, הניסיון והאיכות שיש לו ברגליים, הם הדברים שהפועל תל אביב זקוקה להם. ראדי, שכבר נמצא בשלהי הקריירה שלו, זקוק לאתגר חדש. להחזיר את הפועל תל אביב להיות קבוצה לגיטימית בליגת העל, יכול להיות אקורד סיום אידאלי עבורו.

לוקאס סאשה

לפני שנה טסתי למדריד ונסעתי במונית עם מדריך תיירים של דרום אמריקאים שמטיילים בישראל. הוא סיפר לי שהוא הכיר את סאשה בתקופה שלו בהפועל ושהשחקן התאהב במועדון. מדי פעם סאשה מתויג בפוסטים של אוהדים בפייסבוק, שם הוא מגיב ומדבר על ההשתוקקות שלו לחזור למועדון. מבחינה מקצועית אין ספק שסאשה הוא מהזרים האיכותיים שדרכו כאן בשנים האחרונות. לחזור להפועל מלודוגורץ זו אמנם ירידה ברמה, אבל לתחושתי סאשה יסכים לכך בשל אהבתו להפועל.

הופעות - טיקטיק

אלמוג בוזגלו

אלמוג הוא כבר לא רק האח של מאור, אלא שחקן שמוביל העונה בצורה מרשימה את החבורה של אבוקסיס אל הפלייאוף העליון. אלמוג, בדומה לאחיו, משחק כדורגל יפה לעין שאנשים קונים בשבילו כרטיס. סביר להניח שיש לו שאיפות להגיע לקבוצה גדולה עם קהל רב. הפועל, שצמאה לכישרון בחלק הקדמי, תשמח לקבל את בוזגלו. ככל הנראה גם השכר שלו לא אמור להיות גבוה מדי, דבר שמהווה שיקול חשוב בהפועל.

פיראס מוגרבי

פיראס מוגרבי הוא אנדרייטד. כבר שנים שמדובר באחד השחקנים הטובים בליגה, אך משום מה הוא לא זוכה להערכה אמיתית. אם מוגרבי היה כדורסלן, היו אומרים שהוא שחקן של coast to coast. היכולת שלו לפרוץ קדימה בכוח ובמהירות, הופכת אותו לשחקן התקפה מסוכן מאוד. אז למה שיגיע דווקא להפועל תל אביב? ובכן, בבית"ר זה כנראה לא יעבוד מסיבות ידועות, להפועל באר שבע ומכבי תל אביב יש כבר עומק התקפי בסגל, במכבי חיפה הוא כבר היה וזה לא צלח. נשארה הפועל ידועה כבית חם עבור שחקנים מוכשרים מהמגזר. מוגרבי יכול להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר טועמה ומחכות להינעל כבר כמה שנים טובות.

בני סכנין, מוגרבי
מוגרבי. אנדרייטד. קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

עומר דמארי

אלי גוטמן ואיתי שכטר, שני אנשים שעשו ניסים ונפלאות בהפועל בקדנציה הראשונה שלהם, סיימו בטונים צורמים את הקדנציה השנייה. זה מה שעלול לקרות לדמארי, שכבר לא בדיוק אותו סקורר מהתקופה שלו באדום. הפועל תל אביב צריכה חלוץ מצוין ולהמר על דמארי בכושרו הנוכחי זה הימור מסוכן. עדיין, יש להפועל חוב מוסרי כלפי השחקן והיא חייבת לנסות להחזיר אותו. כי דמארי היה שם בשביל הפועל כשהיא הייתה צריכה אותו. היה שם ב"קרב יריות" מול זהבי בדרבי, ניסה בכל כוחו להישאר בהפועל ולא הסכים לעבור למכבי תל אביב כשהיה החלוץ הטוב בליגה. אז עכשיו, אם הפועל באמת תחזור לליגת העל, דמארי צריך לקבל את המושכות בחלק הקדמי ולאט לאט לחזור להיות חלוץ אימתני.

אסי גומה

השם הכי פחות מוכר ברשימה. גומה מתפקד כחלוץ של הפועל חדרה ובהובלתו היא אחת הקבוצות הפוריות בליגה הלאומית. אחרי שראינו בשנים האחרונות כמה שחקנים מהלאומית שהצליחו בליגת העל, כמו עומר אצילי, אנתוני וארן ועכשיו גם רועי זיקרי, גומה עשוי להיות המציאה הבאה משם. אין ספק שהוא יביא איתו רעב להצליח בבמה המרכזית.



טל בן חיים (הבלם):

השם של בן חיים עלה בהקשר של הפועל תל אביב במהלך העונה הקודמת. מאז הפועל ירדה כאמור ללאומית ובן חיים נשאר בינתיים במכבי תל אביב. בדומה לראדי שהוזכר, בן חיים כבר לא משמעותי בקבוצתו כפי שהיה בשנים הקודמות. זמן טוב לעזוב ולחפש אתגר חדש. מעבר להפועל לא יהיה פשוט עבור סמל צהוב כמוהו, אבל מבחינה מקצועית זה עדיף עבורו. הוא יישאר שחקן משמעותי בכדורגל הישראלי ולא יהפוך לשחקן שמתאדה על הספסל הצהוב.

ברור שלא כל השחקנים ברשימה יגיעו ואולי יהיה קשה להפועל אפילו לגייס אחד מהרשימה המכובדת, אבל אם האדומים יכוונו גבוה ויבינו שצריך לשלב צעירים כשרוניים יחד עם ניסיון מוכח, אפשר יהיה לעשות שנה יפה בליגת העל בשנה הבאה. עכשיו, רק צריך להשלים את המשימה ולהתפנות למחשבות…

הפועל תל אביב
Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח