עכשיו באים גיא?

גיא, אתה ואני ודי…

אני מגן עליך גיא…

שלא תלך לבד לים, גיא,

כשחם מדי.. (גיא, נעמי שמר)

אם הייתם אומרים לי שאשמע שגיא לוזון חתם כמאמן בית"ר והתגובה הראשונית שלי תהיה לנשום לרווחה, לא הייתי מאמין. גם הוא לא. אבל הגלגל המסובב את הכדורגל הישראלי בכלל ובית"ר בפרט, הפגיש בין השניים, שנה מאוחר מדי, לשניהם, אך אולי מוטב מאוחר מאשר כלל לא, לשניהם.

גיא לוזון, בית"ר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים

הקריירה של לוזון בשנים האחרונות היא כמו בית"ר. התלהבות רבה מחד וצניחה לקרקע מאידך. כמעט אליפות, כמעט קיזוז, כמעט עליה לשלב הבא עם הנבחרת הצעירה ביורו אותו היא מארחת, כמעט גביע, כמעט קריירה נמשכת בחו"ל, כמעט.

בשנה שעברה לוזון לא רצה להגיע לבית"ר, או לכל הפחות הציב תנאים שטביב לא יעמוד בהם. גם ההתבטאויות שלו כלפי בית"ר לאחר שמונה למאמן מכבי חיפה, היו מעליבות. את עונשו הוא קיבל בחיפה. עכשיו גם הוא וגם בית"ר לא נמצאים במקום שהם יכולים לשחק משחקי כבוד ולכן השידוך הזה יצא בסופו של דבר לפועל. האם הוא יצליח? הרבה אומרים שלא ומהמרים אם לוזון יחזיק עד ינואר או שיעוף לפני החגים. אני דווקא בתחושה טובה. אם טביב רצה את לוזון, כנראה שיש ביניהם כימייה ואצל טביב זה הדבר החשוב ביותר.



בכלל, המינוי הזה קצת מרים את הראש לאוהדים. חודש אנחנו עם הראש באדמה, רואים את הקבוצה מתפרקת בזמן אמת, בועטת בכל דלי שהיא רק יכולה, מתפרקת מכל נכסיה וחיה בחוסר ודאות מוחלט. המינוי הזה לפחות משדר שיש תכנון לעונה הבאה, פתאום מדברים על מי נשאר, מי יגיע, וכנראה תהיה קבוצה בעונה הבאה. לא לאליפות, אולי גם לא לפלייאוף עליון, אבל במצבה הנוכחי אנחנו מברכים על כל דבר.

שני דברים צדו את עיני בפרסום הידיעה על המינוי. הראשון הוא התנאי של לוזון לאי התערבות מקצועית של טביב. השניה הבטחת המשכורת שלו עד סוף העונה במקרה של פיטורין. טביב נענה. לוזון לא פראייר, הוא ידרוש עוזר מאמן, מאמן שוערים טוב, צוות רפואי, מאמן כושר וכל מה שצריך. והוא יקבל. טביב לא יודה בכך בפומבי, אבל הוא למד מהשגיאות שלו בשנה שעברה, רק כרגיל, מאוחר מדי. אם בלם היה מגיע בתחילת השנה שעברה, בית"ר הייתה עוברת לפחות עוד שלב אחד באירופה ומחזירה את ההשקעה עוד לפני תחילת הליגה. גם הבטחת המשכורת של גיא מעידה על האמון שיש לטביב במאמן, או שמא, יאמרו הציניקנים, היא תעודת ביטוח למאמן מפני פיטורים, מה שלא יהיה. הצד השני הוא כמובן שקט נפשי וביטחון במקום העבודה לאיש הכי חשוב במערכת. בבית"ר של טביב זה לא היה מובן מאליו עד כה.



עכשיו מתחילה העבודה בגזרת השחקנים. אם יש שחקן שוודאי שמח על המינוי זה אופיר קריאף שישמח לשחזר את השער שלו מול אנגליה ביורו הצעירות תחת לוזון. גם השארות הצמד הסלובקי היא סימן טוב וכמובן מלבד לשמר את הקיים שעוד נשאר, יש להביא מחליפים ראויים לאלה שעזבו. אני בטוח שלוזון לא יתנגד לשירותי הסקאוטינג של טביב בתחום.

כמובן שכל זה לא אומר מאומה על העונה הצפויה. לוזון נכשל עם נתוני פתיחה סביבתיים מרשימים בהרבה במכבי חיפה. הקריירה שלו רצופה גם לא מעט כישלונות והאופי וההיסטוריה הפרטית והמשפחתית שלו, עלולים להיות נפיצים מאד במקרה של התנגשות עם אוהדי בית"ר. אך אני, לפחות היום, בכל זאת אופטימי, כי גם לבית"ר במצבה וגם ללוזון, אין מה להפסיד ואין ציפיות מיוחדות. ובמצב כזה, אם לא קורה משהו יוצא דופן, קורים דברים טובים. רק שלא ייפול בפח התקשורתי שישאל אותו לדעתו על שחקן ערבי בסגל. לוזון מנוסה גם בתחום הזה. כרגע עליו להתרכז בבניית קבוצה ממה שיש לו וממה שייתנו לו. ורק אחרי שנדע עם מה הוא יוצא לעונה הבאה, נדע גם איזה ציפיות לפתח אם בכלל.

גיא לוזון, מכבי חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח