עד כמה קריטי סיום העונה של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב סיימה את העונה ו"הולכת לים"? אז זהו, ממש לא!

Spanish League - טיקטיק

במשחק שמתנהל בין הלב לראש, אומר הלב: "יאללה, זה הזמן להריץ שחקנים לקראת העונה הבאה, לתת לעומר אצילי את חולצת ההרכב, לשתף כמה שיותר שחקנים שיהיו חלק מהסגל בעונה הבאה, אולי אפילו לשלוח את ראיקוביץ' לספסל ואתו שחקנים שלא ימשיכו בעונה הבאה דוגמת ברק יצחקי, סילבן באבין וטל בן חיים". הראש לעומת זאת, בהגיון הבלתי נגמר שלו טוען: "יש על מה לשחק עדיין, אמנם התואר היחידי שנראה השנה הוא גביע הטוטו הזניח, אבל יש את אירופה של שנה הבאה, זאת המטרה החדשה של מכבי תל אביב ואם נראה למישהו שעצם המצאות ברביעייה הראשונה כרגע סוגר את הנושא, כדאי שיתעורר… ומהר!"

המרחק של מכבי ת"א מהקבוצות מהמקום ה-5 בו נמצאת מכבי נתניה, ממנו לא ניתן להגיע לאירופה, הוא 3 נקודות בלבד ערב משחק של הצהובים נגד בית"ר ירושלים. במומנטום שנוצר, שבו מכבי תל אביב מפסידה שלושה משחקים ברציפות מתחילת הפלייאוף ומפגינה מורל נמוך ושבריריות מנטלית קשה, ניתן בהחלט לראות כיצד הקבוצה מאבדת גם את הדבר האחרון שנשאר לה להילחם עליו.

ג'ורדי קרויף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

העונה הבאה של מכבי תל אביב באירופה קריטית מאוד. דירוג אופ"א לקבוצות (זה שמציב את מכבי במקום ה-65 נכון לרגע כתיבת שורות אלו) בנוי מסה"כ הנקודות שצברה כל קבוצה בחמש השנים האחרונות. מבט לטבלה המצורפת מגלה כי חלק מאוד משמעותי מהניקוד (9 מתוך 22.5 סה"כ) צברה הקבוצה בעונה של פאולו סוזה בה הצליחה להעפיל לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית בעונת 13/14.

טבלת אופ"א

היות ובעונה הבאה עדיין תחשב שנה זאת, ועל מנת לשמור על הגרלות נוחות יותר מעצם היותה מדורגת, תצטרך מכבי תל אביב לנסות ולהשיג את מספר נקודות גדול ככל האפשר בשביל לפצות על אותן 9 הנקודות שיופחתו בסיום העונה הבאה.
ברור שבמצב שבו לא תגיע הקבוצה לאירופה, ימחקו 9 הנקודות ומאזנה יהיה שווה ערך לקבוצה המדורגת סביב המקום ה-110, מה שמביא הגרלות קשות יותר בשלבים מוקדמים יותר ומפחית את הסיכוי להעפיל לשלב בתים של הליגה האירופית/ליגת האלופות ואתו חשיפה, כסף ויכולת להביא שחקנים זרים טובים יותר.



ממבט על אחת מהמטרות שהביא אתו בעלי הקבוצה, מיץ' גולדהאר, השתלבות קבועה בשלב בתים אירופי היא MUST, מה שאומר, שנוסף על כישלון הקבוצה השנה בהשגת תואר משמעותי, איבוד מקום באירופה בעונה הבאה יחרוט כבר את השנה לגרועה בעשור הנוכחי. על מנת לעמוד ביעד היחידי שנשאר לקבוצה, צריכה מכבי תל אביב לבצע שינוי מחשבתי עמוק, עם כל הקושי שטומן בחובו מהלך כזה, בו תצטרך הקבוצה להגיע למשחקים זניחים ולהילחם על נפשה, לעלות עם רוח קרב, שחקנים לוחמים שישאירו את כל טיפות הזיעה על כר הדשא ולא כאלה נאיביים ואפאתים, שלא מבינים את מצב הקבוצה. במיוחד אמור הדבר על משחקים מול מי שהחליפו את הפועל ב"ש ובית"ר ירושלים כיריבות הריאליות יותר של מכבי עד לסיום העונה.

העונה של מכבי ת"א לא נגמרה. שבעת המשחקים שנותרו יקבעו רבות את עתיד המועדון בשנים הקרובות, לא פחות מהשינוי שעומד להתבצע בקבוצה ברמת המאמן וסגל השחקנים בקיץ הקרוב.

מכבי תל אביב, דור מיכה, אלי דסה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח