ספורט חוף בחורף

במשך 3 שנים גרתי במרחק 3 דקות רכיבת אופניים מ-3 החופים התל אביביים: פרישמן, גורדון ובוגרשוב המשופצים. נהנתי שם מהשילוש הקדוש: שמש, חוף וספורט. רוב הישראלים מתנהגים בצורה מקובעת בהקשר של חוף הים, כלומר הם חושבים שעונת הרחצה בחופי הים התיכון שלנו מוגבלת בין מאי לספטמבר. מי שבעניינים יודע שעונת הרחצה או השהיה על החוף אינה מוגבלת וניתן להנות מחוף הים כמעט בכל יום בשנה. כיף להגיע לחוף בחורף, על אחת כמה וכמה בתל אביב, כי בקיץ שורצים 3 אנשים על מטר רבוע אחד. בכל אופן יש הרבה חופים יפים בארץ והכתוב כאן רלוונטי לכל חוף חולי. החורף הישראלי מלא גם בימים יפים וחמימים ולעתים אפשר אפילו להשתזף. ובגלל שאנחנו באתר ספורט, לפניכם מספר הצעות לספורט חוף בחורף:

במידה ואתם לא גולשים בשש בבוקר בים סוער, עדיין תוכלו להנות מגלישת גלים, עם גלים קטנים למתחילים, גלישה בשעה שפויה לקראת שקיעה למשל ולא לשכוח להצטייד בחליפה מבודדת בעובי המתאים! כשיש מעט גלים ורוח אפשר לצאת לשייט על מפרשית או פשוט לשוט על יאכטה ממונעת. אין הרבה תחושות שמשתוות לשיט על יאכטה, עם משקה ביד ומוזיקת רקע או רחשי רוח וגלים ברקע. לגבי השטת יאכטה, לפני מספר שנים עשיתי קורס משיטי יאכטה ואני יכול להגיד על זה דבר אחד: רענון השטת יאכטה זה לא כמו רכיבה על אופניים…

כשהים שטוח (זה קורה לא מעט בחורף) יש תנאים אידאליים להגיע לחוף, גורדון למשל, כדי ללמוד לשוט על סאפ – הגירסה הרזה והסקסית של החסקה. אפשר לשוט על סאפ ללא חליפה וזה גם מדרבן אותך לשמור על שיווי משקל ולא ליפול למים. עם הסאפ אפשר לשוט בניחותא, לבצע ספרינט, לגלוש גלים, לעצור באמצע הים ולדוג ואפשר אפילו לשבת על הגלשן ולעשות יוגה. גרף הלמידה הוא מהיר במים שקטים והסאפ לא פחות ממכר מגלישת גלים. אני גם ממליץ לקחת מצלמה על הסאפ.

מטקות בחוף

יש גם פעילות חופית לכל אלה שמרגישים שהפעילות הימית רטובה, קרה ומפחידה מידי. כך למשל, אם מטקות היה ענף אולימפי, ישראל היתה מצליחה בענף הזה מאוד. ישראל היא מעצמת מטקות ואי אפשר להישאר אדישים למטקות – או שאתה אוהב את זה או שאתה מתחרפן מהרעש הזה. אני באופן אישי אוהב את הרעש שנוצר במגע בין כדור הגומי למטקה מעץ. כדי לשחק מטקות צריך בסך הכל עוד פרטנר אחד ויש משחק. בסך הכל זה משחק מאוד מהנה ובטוח, אבל אני כמעט ונפצעתי פעמיים במהלך קריירת המטקות שלי: פעם אחת חטפתי כדור בפנים ופעם אחת רצתי אחורה לכדור גובה ונתקעתי בקשישה. לכדור שלום.

הספורט שבו עסקתי בחורף האחרון על החופים היפים שלנו הוא כדורעף חופים. נרשמתי לקורס במסגרת ״כ״ח תל אביב״ כדי לשפר את היסודות שלי בענף. רוב השיעורים התקיימו כסדרם עם בגד ים וגופיה והיתה אווירה ממש טובה. בתנאי גשם קיצונים השיעור נדחה – החורף בכל זאת נותן אותותיו לעתים. בנוסף, מי שמעוניין לשלב חול, גלים ורוח מוזמן לעשות קייט סרפינג (גלישת עפיפון על פי האקדמיה?), פעילות אקסטרים משגעת. גאון מי שהמציא את זה. העניין דורש יותר לוגיסטיקה, אבל זה שווה את המאמץ ומומלץ לנסות לפחות פעם אחת. על הקייטסרפינג עוד ארחיב בהזדמנות אחרת.

לסיכום, יש אפשרות אלטרנטיבית של ספורט חוף בחורף, במיוחד לאלה הסובלים מחורפוביה – כרטיס טיסה ליעד חם כגון תאילנד או מקסיקו. הכרטיס לא זול אבל מובטח לכם שייק בננה או אננס טרי בזול אחרי סשן של כדורגל חופים. בכל מקרה ובכל מקום, תעשו ספורט ותשמרו על חוף נקי.

כדורעף חופים

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח