פרויקט סיכום עונה – מכבי תל אביב

כשמסתכלים על העונה האחרונה, קשה שלא להתפעל ממה שנעשה בקריית שלום, לא, זאת לא רק העונה הזאת, אבל נראה כי יש משהו בעונה שהסתיימה לה לפני שבוע שמאיר את הפרוייקט השאפתני של גולדהאר באור שונה.

לא עוד שחקנים במחירים מטורפים המגיעים מבחוץ, אלא קצירת הפירות מתהליך אותו התחיל ג'ורדי לפני כשש שנים ושאליו נכנס פטריק ואן לוון והמשיך, יש יאמרו שידרג, את אותו התהליך.

מיץ' גולדהאר מכריז על ג'ורדי קרויף כמאמנה החדש של מכבי תא (קרדיט Jordi Cruyff Twitter Page)
(קרדיט: Jordi Cruyff Twitter Page)

 

יש שיאמרו פייר-פליי, יש שיאמרו תוכנית סדורה, יש שיאמרו שנמאס למיץ' להוציא כסף מבלי לקבל תוצאות, השורה התחתונה אינה משתנה! מכבי נתנה עונה מוחצת, המוחצת ביותר בכדורגל הישראלי בהסטוריה, בפער!
אליפות שנסגרה מעשית כבר בחודש מרץ!! 31 נקודות הפרש ממקום שני, יחס שערים של פלוס 60, הפסד אחד ו 82.4% אחוזי הצלחה (וזאת למרות שלקבוצה "לא היה על מה לשחק" בשמונת המחזורים האחרונים..). כל שנשאר לאוהדים הצהובים הוא לפנטז כבר על המעבר חזרה לבלומפילד!

לצורך סיכום העונה של האלופה אתמקד בנקודות הבאות:

המצטיין
המאכזב
התופעה
המספר הנוסף (פריט סטטיסטי מעניין)
תוכניות לקיץ

קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל


המצטיין

בעונה כזאת קשה מאוד לבחור מצטיין, הקבוצה שיחקה כשלם העולה על סך חלקיו בענק.

מצד אחד קל מאוד לבחור בדור מיכה, שהוסיף 4 שערי ליגה בנוסף למקום הקבוע כמלך הבישולים של הקבוצה והליגה, מצד שני אי אפשר שלא לבחור בדור פרץ שנתן עונה פנטסטית, שדרג את עצמו את הקבוצה וסיים עם שמונה! שערים מעמדת הקשר האחורי או בדן גלזר הגרזן ששדרג את משחק הקישור ההגנתי בעשרות רמות העונה.

מכבי תל אביב, דור מיכה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

 

למרות האמור, אני בוחר דווקא באנריק סבוריט! כן, לא פופוליסטי כל כך, יש שיאמרו שבעונה כזאת בה הקבוצה מלאה בשחקני בית מן הראוי לבחור "צהוב מלידה" ולכן אסביר את בחירתי..

לא היה בליגה בשנים האחרונות מגן כל כך איכותי משני צידי המגרש, באנקר של מאמן, שיכול להציבו במערך של 4-4-2 ולקבל מגן יציב או ב 3-5-2 ולקבל "קשר תוקף" שמבקיע ומבשל בצורה פנטסטית. סבוריט התחיל מהוסס, אך ככל שהתקדמה העונה הלך והשתפר. העמדה של מגן שמאלי היתה עקב אכילס של מכבי בשנים האחרונות (גם בעונות האליפות) ולכן מבחינתי סבוריט הוא האקס פקטור המשמעותי ביותר העונה!


המאכזב

אם יש משהו שיותר קשה לבחור ממצטיין בעונה כזאת זה מאכזב, למרות זאת בחרתי ב…אצטדיון בנתניה!

האצטדיון בנתניה זאת העונה השלישית ברציפות ארח אותנו אוהדי מכבי כאצטדיון "ביתי", אז זהו, נתניה זה אולי אצטדיון, אבל הוא הכל מלבד ביתי!

אני לא מדבר על אוהדים שהפסיקו להגיע משלל סיבות (את הירידה המספרים מראים מצויין בכל דו"ח אפשרי) אני מדבר על אלה שהגיעו לכל משחק (ואני נמנה עליהם..), האקוסטיקה שאינה קיימת, ההגעה בפקקים שמוציאה את החשק וגומרת את הכוח, המשטרה שמגבילה הכנסת אמצעי עידוד מעת לעת, החניה הרחוקה ועצם העובדה שמשחק של שעתיים הופך לחוויה של 5 שעות הכוללות את כל הרשום מעלה פוגעת באוהדים וברמת העידוד.

מעבר לכך מעדויות של חברים שיושבים ביציע המערבי באצטדיון, הם כמעט ואינם שומעים את יושבי היציע המזרחי אותו מאכלסים האוהדים השרופים, שרי השירים וקובעי הטון ביציע. אצטדיון נתניה – מנוכר, נגישות בעייתית, אווירה שלא קיימת – אכזבת העונה שלי!

 

התופעה

תגידו שחקני בית, תגידו פייר-פליי, תגידו עונה אדירה, אני אומר ולדימיר איביץ'!

הגיע כמעט ללא נסיון באימון בוגרים, שינה את צורת החשיבה, הפעיל רוטציה רחבה (ובאמת תודה לו על עשרות נקודות בליגת החלומות שהלכו לפח..) קידם שחקנים בצורה יוצאת דופן.

דורש, קפדן, השמות אצלו באמת לא חשובים, אצילי רץ ועושה הגנה כמו מטורף, עטר ממושמע ומעל כולם הטיפול האישי ביונתן כהן, האמונה שנתן לשחקני הבית והכמיהה לנצחון בכל משחק המחללחלת לשחקנים.

לא היה פה מאמן דומיננטי כזה, אז הוא לא המצטיין, הוא התופעה!

איביץ
קרדיט: עמוד הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל מכבי ת"א


המספר הנוסף

תרימו את העניים שתי שורות למעלה. המספר הנוסף הוא יונתן כהן – שימו לב לסטטיסטיקה של הצעיר (אוטוטו בן 23) הזה:

שיחק ב 30 משחקים בכל המסגרות מתוכם 22 בליגה, במשחקי הליגה פתח ב11 משחקים בלבד וסיים 90 דקות רק בתשעה משחקים.
כבש 11 (מתוכם 6 בליגה) ובישל 8 (כולם בליגה) כל זאת ב 1157 דקות משחק!! מעורבות בשער כל 60.59 דקות משחק בליגה!! מטורף!!

ניתן לשער כי יונתן כהן יהיה החלוץ המוביל במכבי בשנה הבאה, עם מספרים כאלה, מישהו יכול להתווכח?

יהונתן כהן
יהונתן כהן. Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page


תוכניות לקיץ

הקיץ במכבי תל אביב לא יהיה עמוס, מצד אחד, הגבלות הפיירפליי עדיין כאן (לעונה האחרונה) ומצד שני הסגל רץ ומחובר, המאמן נשאר ואין סיבה ליותר מידי שינויים.

יחד עם זאת, לאחר סיום הסאגה של אלירן עטר, נשארו ברשימת ה "TO DO" מספר נושאים הדורשים טיפול:
מחליף ראוי לאלי דסה, סביר להניח שמאור קנדיל יתקדם להרכב, אבל במכבי אין שחקן שלא הובא לו מחליף ראוי לכל עמדה. מכירת ראיקוביץ' והחתמת אנדראס יאניוטיס בשער הקבוצה החתמת חלוץ זר בעל שיעור קומה (בסכום שייכנס על ראיקוביץ')

במידה ודור פרץ ייצא לאירופה, תצטרך מכבי להתחזק גם בקישור, דן גלזר לבדו לא יוכל להחזיק קישור אחורי באירופה וגם לא לאורך כל הליגה

 

תוכניות לאחרי הקיץ…

שלב בתים אירופי

אליפות המדינה

גביע המדינה

מכבי תל אביב, קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח