נבחרי העונה – לא מה שאתם חושבים

רגע לפני סיום העונה, אמנם לאחר קביעת היורדות, אבל לפני קביעת האלופה (למרות הסיכוי הגבוה בהימור על ב"ש כאלופה), בחרתי את רשימת נבחרי העונה שכנראה לא תמצאו בשום מקום שיעשה זאת, אוטוטו, יום לאחר סיומה. תקראו לזה רשימה אלטרנטיבית, אני קורא לזה לחשוב מחוץ לקופסה.

מכבי נתניה
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי נתניה

קבוצת העונה: מכבי נתניה! קבוצה שעברה פירוק לפני שנתיים וחצי, וחזרה רק העונה לליגת העל, סיפקה אסטרטגיית משחק התקפי ונעים לצפייה, תקציב שפוי (שלא נאמר נמוך), השפיעה על מאבק האליפות בצורה ישירה וגרמה גם לאוהדי קבוצות אחרות כיף לראות אותה (רק לא נגדם…)

כמעט נגעה בשמיים: הפועל חיפה

הקבוצה המאכזבת של העונה: הפועל אשקלון. לראשונה הקבוצה קיבלה תקציב גבוה יחסית לממדיה והייתה אמורה לשרוד בליגה. מטרת הקבוצה בתחילת העונה דיברה על הישרדות הרבה לפני המחזורים האחרונים, בפועל, הקבוצה הציגה עונה מבישה, שללא עונה זוועתית שעוברת על קבוצות אחרות בתחתית דוגמת אשדוד, הייתה יורדת כבר מזמן.

עוד אכזבו: מכבי ת"א ומכבי חיפה



שחקן העונה: חנן ממן. נכון, יש טובים ממנו, יש שכבשו יותר ממנו, אך אין אף אחד שהשפיע על מאבק האליפות כמוהו. ההגעה שלו בינואר להפועל ב"ש, השערים שכבש, היוו אקס פקטור בזכייה (ככל הנראה) של הקבוצה באליפות השלישית ברצף.

כן הצטיינו: ערן לוי, טל כחילה

השחקן המאכזב של העונה: דור מיכה. כמה תקוות ממלך הבישולים של שלוש השנים האחרונות. מה לא נכתב על היהלום של מכבי תל אביב? את השער הראשון הוא כבש במחזור החמישי של הפלייאוף, נעלם ומתחבא במגרש, לא הגיע ליותר מידי משחקים. חולשתו בלטה יותר עם פציעתו של עומר אצילי, עת היה צורך ממשי לקבל ממנו תמורה רבה יותר.

המשיך לאכזב: עומר דמארי

מכבי תל אביב, דור מיכה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

הזר של העונה: אמיל זובאס. אחראי על השער של אחת מהפתעות העונה, הביא במו ידיו (ורגליו) את בני יהודה לפלייאוף העליון, נעל את השער והוכיח ששוער טוב יכול לסחוב קבוצה. בקבוצה בה אין שחקן כוכב מעל הקבוצה, הצליח זובאס להיות גורם משפיע. תג המחיר שהוצמד לו והשמועות על מעבר לאחת הגדולות רק מוסיפות חותמת על העונה של השוער.

הזר המאכזב של העונה: פרדראג ראייקוביץ'. משוער צעיר שהגיע עם תג מחיר ענק ותואר מחייב, נשאר שוער בינוני, שלא הביא נקודות לקבוצה בשום משחק כמעט. לא נראית התפתחות, יכולת התגובה לא קיימת, ומה שנשאר זאת רק השחצנות.

תגלית העונה: אור דסה, האח של אלי, הוקפץ ע"י ג'ורדי קרויף מקבוצת הנוער הישר להרכב מכבי תל אביב בתקופה בה חצי קבוצה הייתה פצועה. הילד קיבל הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים כשהראה כי העתיד שלו ורוד, אך החזרה של מיכה, גולסה ושאר הפצועים לסגל שלחה אותו להשאלה ברעננה (למרות שעדיין יכול לשחק בנוער של הקבוצה) במטרה לצבור דקות משחק וגם שאר הראה ניצוצות של התמודדות ברמה של ליגת העל.

עוד בפרויקט תגלית: גבי קניקובסקי



מאמן העונה: דראפיץ' וברדה. כל מילה מיותרת, ראו קבוצת העונה.

נוספים שבלטו באימון: יוסי אבוקסיס, ניר קלינגר

משחק העונה: 2:0 של הפועל עכו על הפועל אשקלון בפלייאוף. גם כשעכו כבר מעשית בליגה השנייה, הפועל אשקלון לא הצליחה לנצח אותה במה שהיה יכול להשאיר את אשקלון בליגה או לפחות להשאיר לה סיכוי. אם קבוצה לא מסוגלת לנצח בקרב "על החיים" אין לה מה לעשות בליגת העל.

האירוע של העונה: עכו מנצחת את מכבי חיפה – פעמיים!

ה-11 של העונה (והפעם ברצינות): זובאס, אלי דסה, טל כחילה, לואי טהא, אורן ביטון, ערן לוי, דור פרץ, קלאודימיר פריירה, חנן ממן, דיא סבע, איתי שכטר

חנן ממן
קרדיט לעמוד הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח