מריאנו דיאז או מריאנו סיאטה?

מריאנו דיאז, החלוץ החדש של ריאל מדריד שהגיע מליון הצרפתית תמורת 22 מיליון יורו, הוצג ביום שישי שעבר עם המספר 7 המפורסם. המספר 7, שהותיר אחריו כריסטיאנו רונאלדו הקיץ, נתפס על ידי ילד בן 25 שאומנם נחשב כחלוץ טוב מאוד, אך האם באמת מגיע לו את הכבוד ואת המורשת שיש לספרה 7 על הגב? יש שיגידו "זה סתם מספר, מה זה משנה?" ויש שיגידו "מה עובר עליהם שהם נותנים ספרה כזאת מכובדת לשחקן שלא עשה רבע ממה שעשה כריסטיאנו בזמן הזה?!". אולי באמת ההנהלה של ריאל מדריד חיכתה לשחקן "יותר גדול" שיגיע ויתפוס אותו בדוגמת אדן הזארד, קיליאן אמבפה או ניימאר, אבל אולי הם בעצם מאמינים שם במשרדים של ריאל מדריד שמריאנו ימשיך את המורשת הזו בכבוד? הרבה סימני שאלה בעניין.

מריאנו דיאז, ריאל מדריד
Credit to Real Madrid
facebook page

ראול גונזלס בלאנקו, השחקן ששמו הולך לפניו, האיש והאגדה של ריאל מדריד עד היום, לבש את הספרה 7 בין השנים 1994-2010, כבש במדי הבלאנקוס 323 שערים, זכה ב-16 תארים איתם וחתם את שמו בהיסטוריה של המועדון. כריסטיאנו רונאלדו, שנחשב על ידי רבים לשחקן הטוב בעולם אם לא בהיסטוריה, גם כן ירש את המספר 7 מראול עצמו, כבש במדים הלבנים 450 שערים ועקף את ראול בסיבוב, זכה ב-15 תארים והותיר חותם עצום בהיסטוריה של ריאל מדריד לנצח. אז כן, בלי לחץ מריאנו.

אז מי אתה מריאנו ומה עשית בכדי לזכות במספר 7?
מריאנו דיאז מחיאה, נולד ב-1 לאוגוסט 1993 בפרבר קטלוני הנקרא "פרמייה דה מאר" השוכן ליד ברצלונה. מריאנו הוא דומיניקני מצד אימו ואף שיחק במדי הנבחרת הדומיניקנית משחק אחד, אך החליט לפרוש כדי להתרכז בריאל מדריד ולקוות שיקבל זימון לנבחרת הספרדית. בגיל 9 חתם לראשונה באספניול ושיחק בקבוצת הנוער שלה בין השנים 2002-2006. לאחר מכן התגלגל לקבוצה של העיר בה נולד, פרמיה, ושיחק בה שנתיים. לאחר מכן הגיעה "סאנצ'ז ליברה" ובדאלונה, ולבסוף מצא את עצמו בנוער של ריאל מדריד.



בנוער של ריאל מדריד מריאנו הבקיע 50 פעמים ב-4 שנים ששיחק במדיה. הוא הועלה לקבוצה הבוגרת ב-20 לאוגוסט 2016 בעקבות פציעה של החלוץ הראשי, כרים בנזמה, וב27 לאוגוסט נכנס כמחליף בדקה ה-77' בפעם הראשונה בריאל מדריד. מריאנו רשם 14 הופעות במדי הבלאנקוס בהם הבקיע 5 פעמים, אך בגלל המעמד הנמוך יחסית שלו לעומת בנזמה ואלבארו מוראטה, נמכר לליון תמורת 8 מיליון יורו זעומים בסוף 2017.

החלוץ הספרדי-דומיניקני פתח את התקופה בליון בצורה נהדרת, כשכבר במשחקו הראשון בליגה רשם 2 שערים על שטראסבורג ובסופו של דבר לאחר 45 הופעות בעונת 2017-2018 רשם 21 שערים – נתון לא רע בכלל.

בריאל מדריד לעומת זאת, לא שכחו ממנו אחרי שמכרו אותו לליון. הלבנים איבדו העונה את כריסטיאנו רונאלדו שהיה מרכז התפוקה של המועדון, הן בשערים והן במרצ'נדייס. הבלאנקוס אם כן נשארו עם כוח התקפי שמורכב משלושה שחקנים עיקריים ובהם גארת' בייל שמרבה להיפצע, כרים בנזמה עם התפוקה הלא מרשימה בכלל בעונות האחרונות ומרקו אסנסיו הצעיר שגם הוא לא מביא יותר מידי תוצאות. ריאל מדריד אם אפשר להגיד היו נואשים להביא רכש הקיץ לאזור ההתקפה. שמות רבים נזרקו לאוויר כגון הזארד, לבנדובסקי, מאורו איקרדי, אמבפה וניימאר אך הקבוצות של אותם שחקנים לא היו מוכנים לשחרר אותם\ריאל מדריד לא היו מוכנים לשלם מחירים לא הוגנים עבור שירותם ולבסוף הלכו עם מריאנו שאותו יכלו לרכוש חזרה מליון תמורת 22 מיליון יורו, שזהו סכום זעום ביותר יחסית להיום. מריאנו הוא שחקן מהיר, מאוד פיזי והרעב שלו כשהוא משחק לא נעלם מעין אחת ולכן במדריד ראו לנכון להחזיר אותו.



מריאנו אולי לא יביא מורשת רבה כמו כריסטיאנו רונאלדו או כבוד גדול כמו ראול גונזלס, אבל עם הזמן בהחלט יש לו מקום רב לעשות קריירה והיסטוריה נהדרת עם ריאל מדריד. עם איכויות כמו שלו, הרעב שיש לו והנשמה שהוא משקיע על המגרש, מי יודע מה העתיד יחזיק בשבילו. לגבי העובדה שקיבל את הספרה המחייבת מריאנו אמר: "החולצה מספר 7 אמנם בעלת משמעות רבה, אבל עבורי למספרים אין חשיבות. זה אתגר וכבוד לשחק עם המספר הזה בו שיחקו אגדות העבר. המספר הזה היה פנוי אז רציתי אותו". ימים יגידו עם מריאנו באמת ינחיל מורשת גדולה כמו אלה שקדמו לפניו.

מריאנו דיאז, ריאל מדריד
מספר 7 החדש. Credit to Mariano Diaz facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח